pisin ryyppyputki?

alpo a.

mikä on pisin ryyppyputkesi ollut? Toivon tästä aloituksesta kaikkien aikojen pisintä ja vilkkainta ketjua.

Kerro lyhyesti mitä putki piti sisällään ja miten se päättyi. Kerro vielä ikäsi?

"Pisin putkeni on neljä päivää yhtäsoittoa. Takana vuosia jatkunut lähes joka ehtoinen tissuttelu. Silloin putkessa meni aamusta iltaan vain viinaa kitusiin. Ekana päivänä tuli syötyä muina päivinä ei. Putken jälkeen juoksin polille kun luulin että peikot ajaa takaa." ikä 33. Nykyään juon kerran viikossa. Enkä olen jonkun sortin holisti!?

Kertokaa, vaikka huumorilla höystettynä
moralistit älkää vaivautuko saarnaamaan vakavasta aiheesta. Olen omat painini a:n kanssa käynyt!

Kiitos

26

11365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täysraitis

      Ikä on nyt 45 ja ihmettelin aina kovasti sitä miten joku pystyy juomaan monta päivää putkeen.

      Käväisin sitten Virossa kesälomani alkajaisiksi ja toin sieltä lastin viinaa. Päätin koittaa montako päivää pystyn juomaan yhden pullon 40:tä prosenttista viinaa pullollisen eli puoli litraa. Pienessä sievässä oli siis tarkoitus olla mahdollisimman pitkään

      Kolme päivää siinä tissuttelin mutta neljäntenä päivänä, juotuani silloin puoli pullollista kokiksella plantattuna, oksensin.

      Minusta ei ole alkoholistiksi. Jätän tuon touhun ammattilaisille.

      • 8746548654967

        Alkoholismi onkin älykkäiden ihmisten sairaus, jotka juovat kaikista fyysisistä terveys haitoista huolimatta koska aivot huutavat tätä ainetta tuskaan !


    • U-Ö.

      Lähes yhtä soittoa koskenkorvaa. Yleensä 0,5 L päivässä, ja kaljaa kyytipojaksi.
      Siitä ajasta ei ole juurikaan kerrottavaa, kun se aika humahti kuin johonkin sumuun. Ikäänkuin yhtäkkisesti.
      Tosin välissä olin kolme päivää selvänä katkolla, mutta sieltäkin piti ottaa ritolat tivolin jatkamiseen.

      Lopetus piti tehdä itse, kun kossukaan ei enää tehonnut, vaan koko ajan äklö pöhnä. Aivan rapakunto, kun kädetkin vatkasivat niin, että yksi kolleega työnsi meikälle kitaan korjauspaukkua ja pasteijaa.
      Lopetellessa piti kaljaa imeskellä vielä pari viikkoa, ja kun hanat oli jo täysin kiinni, niin kankkustelu ja oireilu jatkuivat vielä monta viikkoa.

      Huumoria en osaa siitä kauhuprojektista repiä, enkä välitä enempää muistella.

    • Enzian

      ei sen pidempi oli minun pahin putki, siis vaikutuksiltaan. Se oli aika tasan tarkkaan viime vuonna näihin aikoihin. Alkoi normibileissä votkan juomisella, josta sitten siirryin kotona kaljaan ja pakastepitsoihin. Etappisatama oli lääkärissä kolmen unettoman yön, harhanäkyjen, harhakuulojen ja harhatuntemusten takia.

      Huumoria ei tuosta revi millään, se on hirvein kokemani asia tähänastisessa elämässä. No, kai se oli huumoria kun toisessa korvassa soi Bon Jovi ja toisessa saksalainen marssimusiikki..;-/

    • Kaljapeikko

      Jotain kaksi ja puoli kuukautta. Heti kun krapula herättää, niin uutta sisään ettei pääse krapula päälle.
      Siitä selviäminen vaati noin parin viikon tissutteluvaiheen, että sai hallitusti alas ajettua.

    • onkel...

      noin puolisen vuotta, tasan en tiedä, siinä ryypätessä on tapana olla ajantaju hieman hukassa. raakaa viinaa aamusta iltaan, ja kun kunto meni liian huonoksi niin ehkä pari pv krapulaa kärsimässä ja eikun taas alkoon. Tai sairaalaan, jonkun tapaturman takia. viime putkessa meni vaan 4 pv, mutta kyllä siinä ajassa ehtii mainiosti saada asiansa rempalleen.. olen 27v nainen, eikä päällepäin heti arvaisi mikä hirvittävä juoppo olenkin.

    • vm1985

      Pisin putkeni n.5 vuotta ja jatkuu edelleen. Tosin arkisin juon vain n.8 olutta. Parisuhde jatkuu edelleen hyvissä voimin, tyttöystäväni on vanhemmillaan jonne itse en välittänyt lähteä. Aion kosia häntä uutena vuotena, toki humalassa teen senkin.

    • ei alkohollisty

      HILJAA SAATANA
      JOS EI oo juonu 10vuotta putkeen 3 viina pullo a päiväss ä niin
      ei olle alkoholisti
      ripili tulee mutta perse vittu saat
      et mun pere reikän i saa

      • Anonyymi

        taidat olla tyhmä


      • Anonyymi kirjoitti:

        taidat olla tyhmä

        Ei, hän on vain juonut 3 viinapulloa päivässä, jopa kymmenen vuoden ajan!


    • 11+9

      Kerron tuttavastani, joka aloitti parikymppisenä opiskelijana n. 8 litraa olutta joka päivä. Mies on töissä ollut koko ajan ja täytti justiinsa 42 vuotta. Putki jatkuu edelleen.

      Tälläkin hetkellä istuu yhdessä Kallion baarissa.

    • Tämmöne

      Toiset kuolee noilla määrillä muutamassa vuodessa..toiset 60 vuotiaanan vanhana äijänä. Pisin putki varmaa 4 päivää..ei joka ilta mitää älytöntä...kaljatissuttelua...mies 27

    • päivää päivää

      Kännissä syntyneenä...annas kun räknään, sellaset 48v Ei selvää päivää.

    • Duurijuoppo

      Ääh, minä olen näköjään vain viiskymppinen harjoittelija. Yksi neljän päivän putki on ollut pisin, sitten näitä lukemattomia perjantai-illasta sunnuntaiaamuun juomisia. On tullut kumminkin pahennusta ja hämmennystä aiheutettua kun en osaa tarkkuusjuopotella. Törpöttelytiheys on radikaalisti laskenut mutta kuivanneet aivot saa vähällä känniin ja edelleenkin juodessani juon kaiken.

    • tescodel

      Koko joulukuu on mennyt juodessa noin 0.5-0.7 litraa vodkaa ja 8-20 olutta per päivä, alan olemaan aika finaalissa. Jotain kertoo sekin että notkun suomi24 keskustelupalstalla.

    • On vain niin hyvää

      Työkaverini on vetänyt vuodesta -97 mäyräkoiran joka ilta. Vapaapäivää edeltävinä iltoina laatikko. Todistetusti hän ei ole 2000-luvulla ollut päivääkään ilman olutta ja mitään muuta ei juo.

    • perseenhaju

      7-päivää, mutta onnistuneilla loiventamisilla olen onnistunut välttämään pahimmat krapulatilat. Pienenevillä määrillä olutta ja syötävää.

      Unihan on katkonaista ja selviämiseen menee se 5-päivää aikalailla. Pahempia ovat moraaliset krapulat mitä on tullut tehtyä joskus humalassa ja saanu hävetä niitä monta viikkoa, aika poistaa nekin onneksi pyörimästä.

    • jukkispoikia

      Noin 5 vuotta päivittäin pullo kirkasta.

    • muistetaan syödä siin välis sit :)

    • 2+19

      10 vuotta, välissä yksi 2 kk raittiusjakso sekä yksittäisiä 1-2 päivän selviä päiviä muutama välissä, tää on totta. nyt on mennyt 3 kk joka päivä n 12-18 annosta/pvä nainen olen ja yli 40 v.

    • Näin kävi mulle

      Kuuden päivän putki on pisin "suoritus" multa. Olin tuolloin 24-vuotias ja siihen aikaan pystyin helposti vetämään muutamankin päivän putkeen ilman mitään suurempia ongelmia, heti aamulla herätessä pullo/tölkki auki ja uuteen nousuun.

      Nyt olen 30 ja ei meinaa enää millään onnistua edes kahden päivän putki. En pysty ottamaan sitä "korjaavaa" (en kyllä ole ikinä sellaisia oikeasti tarvinnut) heti aamusta koska ei yksinkertaisesti tee yhtään mieli. Joskus pitää odotella iltapäiväänkin asti ja antaa humalan laskeutua ja vasta sitten pystyn ottamaan alkoholia ilman "ongelmia". Vielä nykyäänkin juon kunnon kännin silloin kun juon eli aamulla olen vielä humalassa.

      Mutta siitä putkesta, mulla loppu silloin työt ja päätin hiukan juhlistaa tilannetta. Tarkoitus oli ottaa vain päivä tai pari mutta se venähtikin melkein viikon pituiseksi iloitteluksi. Juomisen lopetin sitten kuin seinään (kuten aina "putken" jälkeen) eli ei mitään loiventelua. Sen jälkeen olo oli melkein viikon vähän sekava, näkökään ei toiminut täysin (esim. tuntui, että silmät ei tarkenna kunnolla).

      Toisena krapulapäivänä alkoi sitten muutaman päivän kestävä hikoilu ja tärinä, kuuloharhoja (näköharhoja ei tainnut olla), väsymystä (siitä huolimatta yöt meni aluksi valvoessa tai jatkuvasti heräillessä) sekä pelkotiloja. Muuten oireet oli yllättävän lieviä, ei siis mitään oksentelua tai pääkipua eikä mulle sellaisia yleensä tulekkaan.

      Kanuunan oireet kesti siis sellaisen viikon mutta en oppinut tuosta oikein mitään vaikka rahatkin tuli juotua ihan miinukselle asti.

    • Jopas on ongittu vanha aihe esille mutta ihan cool.
      Taisi olla 2007 jolloin tuli hankittua vähän ylimääräistä juotavaa alkosta eikä 20 litraa kotiviiniä helpottanut asiaa.
      Oli pari ystävää auttamassa alkoholin "tuhoamista" mutta ne taisi pudota ensimmäisenä päivänä.
      Itse otin tyyliin illalla sammuin ja aamulla drinkki muistaakseni votkaa tuoremehun kanssa (c-tä) ja sitten muuta,,,hmm...
      Koko homma alkoi sortua siihen kun ne alkon tuotteet loppui ja siirryttiin kotiviiniin se on täysin kirottua myrkkyä.
      En ollut kuulemma vironnut enää ja lanssikyydillä ea:han sitä kautta sitten katkolle.
      Taisi olla kolme viikkoa.

    • Anonyymi

      Kyllä se viikon verran on ja sitten ei enää pysty. Kaikki mahdollinen helvetti on sitten valmiina. Vasemmassa korvassa soi Arja Saijonmaa, oikeassa YUP. Silmät ei tahdo nähdä mitään, pystyssä ei meinaa pysyä ja vessan ovi käy tiuhaan kun yrjölle pitää ravata. Hirvee tärinä ja pelkotilat. Ja kauhee morkkis. Armeliaamminen se käy lopettaminen jos on loiventavaa. Syöminen ei yleensä onnistu ollenkaan ekaan 3 päivään. Lihalientä tai vettä saa alas pakkosyötöllä mutta usein nekin tulee ylös. Mutta Viikon ränni paranee viikossa. 2 päivän 2 päivässä.

    • Anonyymi

      pentti saarikoski, 1 pullo kossua ja kori kaljaa päivässä.

    • Anonyymi

      Tavalliset keväiset ja syksyiset putkeni kestivät 4 - 6 viikkoa.
      Korona on estänyt viimeiset kaksi ja puoli vuotta. Viimeisen aikaan olin75 vuotinen.
      Yhden työnhakumatkani aikana elimistöni huomautti yhden kerran kolmen kuukauden aikana parin päivän paussin tarpeesta.
      Nämä siis Espanjassa.

      Jäätyäni kokoaikaiseksi kotimieheksi 57v ikäisenä ryyppäsin 3 vuotta rytmillä, että pari, kolme kertaa kuukausittain oli varauduttava kuljettamaan vaimoa seuraavana päivänä joten edellisen päivän juomingit rajoittuivat yhteen aamuolueeseen mutta kuljetusvelvollisuuden jälkeen voi palata normaaliin järjestykseen.

      En lotkauta keralla paljoa vaa aamusta alkaen hiljalleen ja syön tavallisesti.
      Varsinaista krapulaa ei ole ollut 70-luvun jälkeen.

      Viime joulu ja uusivuosi ei ollut kuin putken tynkä. Jouluaatosta uudenvuoden päivän iltamyöhään nautin vähintään 180 alkoholiannosta laskettuna 4cl paukkuina 40% juomaa. Hyvin vähän olutta.
      Joulupyhät olimme Punkaharjun Kruunupuistossa jossa nautin tuplaviskejä ja omana eväänä ollutta 80%:sta Strohin rommia.
      Tapanin päivän jälkeen jatkoin kotona em. rommilla täydentäen sitä viskillä ja absintilla 75%.

      Yhden kerran on maksani protestoinut. Yhden tuollaisen kuukauden espanjalaisen putken jälkeen menimme Välimeren Ai risteilylle. Kuuden päivän aikana kirjaantui rannekkeeseeni 65 alkoholiannosta koostuen etupäässä viskistä. Luvussa on hieman oluita jotka olivat pintin kokoisia, 0,58 litraa. Lisäksi nautin satamapaikoissa paikallisia tisleitä noin 30kpl.
      Kävin labrassa ja maksani ALAT veteli lukemaa264 kun viitearvon yläraja on 50 tai 70 tietolähteestä riippuen.
      6:n raittiin kuntoiluviikon jälkeen lukema oli 27!!!
      Olin silloin 72v ikäinen.

      Koskaan ei ole ollut vaikeutta putken katkaisemisessa koska kyse on elintavan muutoksesta.
      Ei ole myöskään ollut krapulaa koska nautiskelen tasaisesti ajan kanssa ja syön normaalisti.
      Ainoa oire on muutaman päivän ajan käsien vapinaa ja heikkouden tunnetta.
      Paino on vuosien saatossa pudonnut 80 kiloon. Pituus tippunut 172 cm:iin.
      Rasva on 16% siis viiterajoissa. Vatsaontelo suositusta vähärasvaisempi 67,8 tavoitteen ollessa ilman ikähyvitystä 100 tai alle. Ikäiseni yläraja on noin 150!
      Kannattaa siis ryypätä kuuritellen!

      Kotona on aina viinaa. Tällä hetkellä ei ole kehumista. Litra viskiä ja saman verran 80%:n rommia. Nuo ovat jäljellä viimeisestä toimituksesta jossa oli 3 litraa rommia ja viskiä, 3 x 0,7 litraa absinttia 75% sekä 3 x 0,7 litraa brandyä 36%. Tilaan juomat Saksasta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2951
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      108
      2230
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1174
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      954
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      786
    Aihe