Paarma sen teki

Paarma tuli ja mursi luterilaisen kirkon tabun.

Paarma myöntää Aamulehdelle että homous ei ole oma valinta vaan synnynnäistä.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/101619.shtml

Paarma siis myöntää lääketieteen olevan tässä asiassa oikeassa ja Raamatun väärässä.

Eihän siitäkään ole kuin jotain kymmenen vuotta kun Paavi myönsi maan kiertävän aurinkoa.

Paarman myönnytys on pieni pakkokin jos aikoo pitää kirkon uskottavana tieteen edessä.

Joskus vielä kirkot joutuu myöntämään loputkin Raamatun asiat vääriksi ja silloin usko on enää korkeintaan perinteisiin liittyvä tapa.

Kirkolta myönnytykset tulee aina vaan liian myöhään pakon edessä.

Nykyisin valtaosa jo kymmenvuotiaista lapsista on oppinut koulussa ja ympäristössä tieteen mukaisia Raamatun vastaisia asioita että kun vaikka vanhemmat sanoo jonkin uskonasian niin lapsi tietää sen valheeksi.

38

1544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paarma,

      voi myontaa olleensa pielessa-- miten sitten suu pannaan?

      • niina'

        ...kun kyse on vain huuhaa-tabusta. Vai väitätkö että tunnet jonkun homouteen sairastuneen henkilön? Oletko itsekin vaarassa sairastua homoseksuaaliksi? Kyllä me ihmiset kuule vaan synnymme sellaisiksi kuin mitä olemmekin, Jumalan itsensä kuviakin vielä. Ja tottakai epäilemättä hän sallii meidän syntyä juurikin omiksi itseksemme.
        Näin vaikeita voivat ihan yksinkertaiset asiat olla kun niiden vain väitetään olevan toisin.
        Suvaitsevaisuutta toitotellaan, ja päinvastaista ajatellaan. Onkohan sellainen sitten raamatun ja pyhän hengen mukaista?


      • ole niin
        niina' kirjoitti:

        ...kun kyse on vain huuhaa-tabusta. Vai väitätkö että tunnet jonkun homouteen sairastuneen henkilön? Oletko itsekin vaarassa sairastua homoseksuaaliksi? Kyllä me ihmiset kuule vaan synnymme sellaisiksi kuin mitä olemmekin, Jumalan itsensä kuviakin vielä. Ja tottakai epäilemättä hän sallii meidän syntyä juurikin omiksi itseksemme.
        Näin vaikeita voivat ihan yksinkertaiset asiat olla kun niiden vain väitetään olevan toisin.
        Suvaitsevaisuutta toitotellaan, ja päinvastaista ajatellaan. Onkohan sellainen sitten raamatun ja pyhän hengen mukaista?

        jos uskot raamattuun, tiedät homouden harjoittamisen olevan syntiä. Paarma ei usko Raamutun sanaan


      • niina'
        ole niin kirjoitti:

        jos uskot raamattuun, tiedät homouden harjoittamisen olevan syntiä. Paarma ei usko Raamutun sanaan

        Raamatussa sanotaan myös että sinun tulee antaa köyhille kaikki mitä vain omistat. Sinun tulee myös mennä tekemään lähetystyötä kaikkialle maailmaan. Jossain kohdin oli myös puhetta että partaa tai hiuksia ei pidä ollenkaan leikata. Toisaalla taas pitkät hiukset ovat miehelle kauhistus, siis sellaiset jotka Jeesuksellakin olivat.
        Kun on ikivanhojen ihmisten kirjoitelmien ja ihmisten kokoamien kertomusten varassa, moni asia voi halutessaa tuntua todella helpolta tai toisaalta erittäinkin epäloogiselta. Jopa alan ammattilaiset joutuvat miettimään ja puntaroimaan asioita mitä ja miten raamatusta tutkivat. Ei siis mikään ihme jos vl-opitkin tuntuvat joskus aika kummallisilta. Kyse on kuitenkin ihmisten omista nykyaikaisista tulkinnoista. Mitään kaikenkattavaa "pyhäähenkeä" siinäkään ei tarvita.


    • paremmin!

      SRK:lle homoseksuaalit ovat saatanan lapsia, joita ei Jumala kuuntele.

    • ollakin synnynnäistä

      Mutta sen toteuttaminen on syntiä. Mikähän mahtaa olla Paarman kanta homouden toteuttamiseen eli makaamiseen naiset naisten kesken ja miehet miesten kesken ? Jos Paarma tämän hyväksyy, niin silloin ei Raamattuun kirjoitettu Jumalan Sana enää ole hänelle totuus!

      • pitämiseen, eli

        montako orjaa sinun Raamattua pilkulleen noudattavassa perheessäsi tällä hetkellä on?

        Entä ajetaanko teillä partaa? Raamattu nimittäin kieltää parran ajamisen ja sen pitää kasvaa astottomasti.


    • lääketiede todennut

      että ihmisessä voi olla sivupersoona, joka ei tiedä mitä tekee ja jos se "toinen" varastaa, tappaa tai tekee jotain muuta ikävää, niin ihminen, siis toinen osa jääköön tuomitsematta?
      LÄÄKETIEDE OSAA SELITTÄÄ! Mutta, onkohan tämä nyt ihan näin?

      • Lessulassi

        on hänen omansa.Mutta se ei oikeuta tai anna lupaa
        elää homoseksuaalisuutta toteuttaen.Ken homouden toteuttamisen hyväksyy,käy yli ennenkirjoitetun Ju- malan sanan. Kristillisyydessä pitäydymme siihen, mitä on ennenkin uskottu. Homoseksuaalisuus ei ole uskovaiselle toteutettavaksi tarkoitettu asia.Ja Jumalan lapset tahtovat kilvoitella tässäkin asias- sa kuten muissakin synnin poispanijoina.


    • Vähän vaikuttaa sieltä että on sama mitä Paarma sanoo vaikka hän on kirkolle lestadiolaisineen sama kuin presidentti Suomelle.

      Oikeastihan lestadiolaisetkin on Paarman mielipiteen alla.
      Paarma on se julkinen kuva jonka sanalla on merkitystä ja tässäkin asiassa päätökset tehdään hänen mielipiteensä pohjalta.

      • Eija_Moilanen

        "Paarma on se julkinen kuva jonka sanalla on merkitystä ja tässäkin asiassa päätökset tehdään hänen mielipiteensä pohjalta."

        ... mutta tämä juttu oli jo huippu.

        Tiedoksi nyt vaan esimerkiksi kirkkoherra valitaan vaaleilla. Kun hänet on valittu niin piispa ei voi mitään. Paarma on arkkipiispa ja ei muuta.

        Kirkolliskokous päättää mitä päättä ja Paarmalla tuskin on auktoriteettia niiden setien ja tätien yli. Paarmalla ei ole edes riisuutuja "presidentin" oikeuksia.

        "Kirkolliskokous on evankelis-luterilaisen kirkon ylin päättävä elin, kirkon "eduskunta". Kirkolliskokous päättää keskeisistä linjauksista, jotka koskevat oppia ja kirkon työtä."

        "Kirkon uskoa tai oppia koskeva periaatteellinen kannanotto tulee hyväksyä 3/4 äänten enemmistöllä."

        http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/DF5D9AEE73295D2CC2257089004FC5DD?OpenDocument&lang=FI


      • Eija_Moilanen kirjoitti:

        "Paarma on se julkinen kuva jonka sanalla on merkitystä ja tässäkin asiassa päätökset tehdään hänen mielipiteensä pohjalta."

        ... mutta tämä juttu oli jo huippu.

        Tiedoksi nyt vaan esimerkiksi kirkkoherra valitaan vaaleilla. Kun hänet on valittu niin piispa ei voi mitään. Paarma on arkkipiispa ja ei muuta.

        Kirkolliskokous päättää mitä päättä ja Paarmalla tuskin on auktoriteettia niiden setien ja tätien yli. Paarmalla ei ole edes riisuutuja "presidentin" oikeuksia.

        "Kirkolliskokous on evankelis-luterilaisen kirkon ylin päättävä elin, kirkon "eduskunta". Kirkolliskokous päättää keskeisistä linjauksista, jotka koskevat oppia ja kirkon työtä."

        "Kirkon uskoa tai oppia koskeva periaatteellinen kannanotto tulee hyväksyä 3/4 äänten enemmistöllä."

        http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/DF5D9AEE73295D2CC2257089004FC5DD?OpenDocument&lang=FI

        selvästi suurin mielipidevaikuttaja niin kirkon sisällä ja erityisesti ulkopuolella.

        Tuo että kirkolliskokoukset päättää on tosiasia ja hyvä asia jos halutaan että kirkko hajoaa ja kirkon jäsenmäärä laskee.

        Siellähän ei ole luterilaiset kirkon jäsenet mukana kuin pienessä osin ja noin 85% kirkonjäsenistä on niitä joilla ei ole mitään tekemistä päätöksissä.

        Kirkollisien vaalien äänestysprosentit on muistini mukaan jotain alle 15%:a.


    • Pohjan-Akka

      Joissakin perheissä on jotkut lapset ahneempia luonnoltaan, toiset ovat anteliaita "syntyjään". Pitääkö sitten kaikki ominaisuudet hyväksyä, jos ne on "synnynnäisiä".

      Homous on tietystikin aivan eri asia kuin pedofilia siinä, että se ei kohdistu niin viattomiin.

      Asiahan ei minulle varsinaisesti kuulu, kun en kuulu kirkkoon edes...mutta...pakko sanoa, että se on vähintäänkin NAURETTAVAA, jos kirkko alkaa vihkiä samaa sukupuolta olevia. Niin että YÖKS vaan.

      Se, ettei niin pahasti tuomita...se on kumminkin vähän eri asia.

      Kirkosta tulee pellelaitos, jos papit sanoo, että otatko sinä Vilho Anselmi tämän Väinö Ension lailliseksi aviopuolisoksesi...

      Ei voi kun nauraa...

      • Pedofilia ja homoseksuaalisuus on tuomittavuudessaan täysin eri tasoilla.

        Pedofilian harjoittamisessa on uhri joka on vieläpä lapsiuhri.
        Homoseksuaalisuuden harjoittamisessa ei ole uhria.


        En minäkään homoille adoptiooikeutta antaisi koska siinä silloin voi olla uhri vaikkakaan ei seksuaalisuuden uhri vaan ympäristön leimaama uhri.


      • potaskaa
        Pe.ku kirjoitti:

        Pedofilia ja homoseksuaalisuus on tuomittavuudessaan täysin eri tasoilla.

        Pedofilian harjoittamisessa on uhri joka on vieläpä lapsiuhri.
        Homoseksuaalisuuden harjoittamisessa ei ole uhria.


        En minäkään homoille adoptiooikeutta antaisi koska siinä silloin voi olla uhri vaikkakaan ei seksuaalisuuden uhri vaan ympäristön leimaama uhri.

        "En minäkään homoille adoptiooikeutta antaisi koska siinä silloin voi olla uhri vaikkakaan ei seksuaalisuuden uhri vaan ympäristön leimaama uhri."

        Ei ihmisiä voi laittaa adoptioasiassa eri asemaan: sitten jos adoptiolaki tulee voimaan niin varmaan 'ympäristönkin' on sitten muutettava asenteitaan.


    • Pohjan-Akka

      Mitä virkaa on edes alkaa uskovaiseksi, jos ei mikään ole enää syntiä?

      Eikö se uskovaisuus sinänsä edellytä sitä, että yrittää varoa niitä synnin polkuja.

      Mikä idea on olla uskovainen ja sallia kaikki. Mie en ole uskovainen, mutta en miekään kaikkea hyväksy.

      • mitään virkaa alkaa uskovaiseksi eikä tarvikaan olla.

        Syntihän on lähes pelkästään kristinuskon keksimä laki joka vielä on jokaisella kristityllä omansa.

        On hyvä että meillä on kuitenkin maalliset lait jotka kumoavat mielivaltaiset kristinuskon lait.


      • Pohjan-Akka
        Pe.ku kirjoitti:

        mitään virkaa alkaa uskovaiseksi eikä tarvikaan olla.

        Syntihän on lähes pelkästään kristinuskon keksimä laki joka vielä on jokaisella kristityllä omansa.

        On hyvä että meillä on kuitenkin maalliset lait jotka kumoavat mielivaltaiset kristinuskon lait.

        jos joku alkaa uskovaiseksi. olennainen kysymys on vain se, että mitä hänelle, joka päättää alkaa uskovaiseksi on itua alkaa uskovaiseksi, jos ei MIKÄÄN ole syntiä`?

        Että jos piispalla on hyvät liksat, mieki voisin alkaa. Häätys vain vissin ensin käyä rippikoulu.

        Mulla olis tiukempi linja ko Paarmalla. Vähinthänki olis ko Ampiaisella.


      • Pohjan-Akka kirjoitti:

        jos joku alkaa uskovaiseksi. olennainen kysymys on vain se, että mitä hänelle, joka päättää alkaa uskovaiseksi on itua alkaa uskovaiseksi, jos ei MIKÄÄN ole syntiä`?

        Että jos piispalla on hyvät liksat, mieki voisin alkaa. Häätys vain vissin ensin käyä rippikoulu.

        Mulla olis tiukempi linja ko Paarmalla. Vähinthänki olis ko Ampiaisella.

        mutta kristinuskoon kuuluu lähetyskäsky jota ei muilla uskonnoilla ole.
        Uskovaiset kristityt muodostavat yhdessä uskonnon joka on lähetyskäskyyn nojaten on tappanut kymmeniä miljoonia ihmisiä ja tappaa edelleen.

        Suomessa kristityillä on myös verotusoikeus koko kansaan vaikkakaan ei enää veron nimellä.
        Kristityillä on Suomessa valtaa ja usko näkyy poliittisissa päätöksissä.
        Hautaustoimikin on kristittyjen yksinoikeus ja siitä he rokottavat kaikkia sen mukaan vaikka heidän hautuumaillaan hautapaikka on yleensä vain 20 vuotta ja sitten haudataan toinen vainaja päälle.
        Noita esimerkkejä miten usko vaikuttaa muidenkin elämään negatiivisesti löytyy paljon.


      • Pohjan-Akka
        Pe.ku kirjoitti:

        mutta kristinuskoon kuuluu lähetyskäsky jota ei muilla uskonnoilla ole.
        Uskovaiset kristityt muodostavat yhdessä uskonnon joka on lähetyskäskyyn nojaten on tappanut kymmeniä miljoonia ihmisiä ja tappaa edelleen.

        Suomessa kristityillä on myös verotusoikeus koko kansaan vaikkakaan ei enää veron nimellä.
        Kristityillä on Suomessa valtaa ja usko näkyy poliittisissa päätöksissä.
        Hautaustoimikin on kristittyjen yksinoikeus ja siitä he rokottavat kaikkia sen mukaan vaikka heidän hautuumaillaan hautapaikka on yleensä vain 20 vuotta ja sitten haudataan toinen vainaja päälle.
        Noita esimerkkejä miten usko vaikuttaa muidenkin elämään negatiivisesti löytyy paljon.

        Esimerkiksi NL:ssa, missä uskonto oli kielletty, oli moraalinen rappio.

        Uskonto luo ympäristön, missä ei tarvitse pelätä varkaita yms.

        Onhan sitä uskonnon varjolla paljon pahaa tehty, mutta aika kornia on väittää...että kaikki maailman pahuus johtuu jostain peräpohjalaisesta uskonlahkosta.

        Mie en noista 70-luvun jutuista mitään tiedä...eikä oikein kiinnostakaan. Mutta minusta lestadiolaiset ovat siinä oikeassa, että mitä sillä maallistuneella kirkolla on virkaa. Minustakin se on iso vitsi. Jos ollaan uskovaisia, niin sitten ollaan.joka ei halua olla, voi olla olematta. Ei ole olemassa välimuotoja. Mutta miksi se yleensä häiritsee, jos jotkut yrittävät uskovaisina elää.


      • Pohjan-Akka kirjoitti:

        Esimerkiksi NL:ssa, missä uskonto oli kielletty, oli moraalinen rappio.

        Uskonto luo ympäristön, missä ei tarvitse pelätä varkaita yms.

        Onhan sitä uskonnon varjolla paljon pahaa tehty, mutta aika kornia on väittää...että kaikki maailman pahuus johtuu jostain peräpohjalaisesta uskonlahkosta.

        Mie en noista 70-luvun jutuista mitään tiedä...eikä oikein kiinnostakaan. Mutta minusta lestadiolaiset ovat siinä oikeassa, että mitä sillä maallistuneella kirkolla on virkaa. Minustakin se on iso vitsi. Jos ollaan uskovaisia, niin sitten ollaan.joka ei halua olla, voi olla olematta. Ei ole olemassa välimuotoja. Mutta miksi se yleensä häiritsee, jos jotkut yrittävät uskovaisina elää.

        jarruttanut tasa-arvon, demokratian ja tieteen eteenpäinmenoa jo kaksi tuhatta vuotta ja sama jatkuu edelleen.
        Ilman kristinuskoa oltaisiin kyllä paljon paremmassa asemassa.

        Stalin oli kristitty joka vielä teki itsestään Jumalaa.
        Diktaattori ei voi koskaan päättää yksittäisen ihmisen uskoa.


      • Pohjan-Akka
        Pe.ku kirjoitti:

        jarruttanut tasa-arvon, demokratian ja tieteen eteenpäinmenoa jo kaksi tuhatta vuotta ja sama jatkuu edelleen.
        Ilman kristinuskoa oltaisiin kyllä paljon paremmassa asemassa.

        Stalin oli kristitty joka vielä teki itsestään Jumalaa.
        Diktaattori ei voi koskaan päättää yksittäisen ihmisen uskoa.

        Kristinusko oli niin vaarallinen oppi, että sitä mutistiin latinaksi, jotta ei kansa ymmärtäisi...ennen uskonpuhdistusta.

        kristinuskonhaan juuri se ihmisten tasa-arvo pohjaa. Kun kaikki ovat "Jumalan kuvia", niin sellaisina varsin arvokkaita...päinvastoin kuin pelkät darvinistiset simpanssit.


      • Pohjan-Akka kirjoitti:

        Kristinusko oli niin vaarallinen oppi, että sitä mutistiin latinaksi, jotta ei kansa ymmärtäisi...ennen uskonpuhdistusta.

        kristinuskonhaan juuri se ihmisten tasa-arvo pohjaa. Kun kaikki ovat "Jumalan kuvia", niin sellaisina varsin arvokkaita...päinvastoin kuin pelkät darvinistiset simpanssit.

        kyllä lähtöisin muualta ja kristinusko on se joka sitä on lähes 2000 vuotta jarruttanut mutta ei toki ole ainut jarru ollut mutta merkittävin.

        Tasa-arvon perustat ovat syvällä ihmisrodun kehityksessä miljoonien vuosien takana.

        Jo Raamatun Jumalan vihollisilla Egyptissä sukupuolten välinen tasa-arvo oli pitkällä ja orjuuttakin oli vähemmän kuin kristittyjen historiassa.
        Egyptissä oli myös nais-Faaraoita ja nais-hallitsijoita.

        Kristityillä sekä vanha- että uusi testamenttikin hyväksyy orjuuden.

        Orjuus on siis hyväksytty kristinuskon opissa vastoin Euroopan ihmisoikeussopimusta ja YK:n Ihmisoikeuksien julistusta.


      • Pohjan-Akka
        Pe.ku kirjoitti:

        kyllä lähtöisin muualta ja kristinusko on se joka sitä on lähes 2000 vuotta jarruttanut mutta ei toki ole ainut jarru ollut mutta merkittävin.

        Tasa-arvon perustat ovat syvällä ihmisrodun kehityksessä miljoonien vuosien takana.

        Jo Raamatun Jumalan vihollisilla Egyptissä sukupuolten välinen tasa-arvo oli pitkällä ja orjuuttakin oli vähemmän kuin kristittyjen historiassa.
        Egyptissä oli myös nais-Faaraoita ja nais-hallitsijoita.

        Kristityillä sekä vanha- että uusi testamenttikin hyväksyy orjuuden.

        Orjuus on siis hyväksytty kristinuskon opissa vastoin Euroopan ihmisoikeussopimusta ja YK:n Ihmisoikeuksien julistusta.

        mitä ihmiskunnassa on tapahtunut, vaikka ei uskoisikaan.

        Jos olet sosialisti, ei sitäkään olisi syntynyt ilman kristinuskoa. Kristinusko on kovin vaikuttaja koko läntisellä pallonpuoliskolla. Hyvässä ja pahassa...mutta vaikea kuvitella maailmanjärjestystä ilman kristinuskon vaikutusta. Jotkut Konfutset olivat viisaita ja inhimillisiä...mutta mitä jos sekin viisaus oli Jumalasta...etäisvärinöitä : )

        Se on osa meitä, halusimme tai emme. Pitäisi muuttaa viidakkoon intiaanikylään asumaan, jos haluaisi elää ilman kristinuskoa ja sen tuomaa kulttuuria.


      • Pohjan-Akka kirjoitti:

        mitä ihmiskunnassa on tapahtunut, vaikka ei uskoisikaan.

        Jos olet sosialisti, ei sitäkään olisi syntynyt ilman kristinuskoa. Kristinusko on kovin vaikuttaja koko läntisellä pallonpuoliskolla. Hyvässä ja pahassa...mutta vaikea kuvitella maailmanjärjestystä ilman kristinuskon vaikutusta. Jotkut Konfutset olivat viisaita ja inhimillisiä...mutta mitä jos sekin viisaus oli Jumalasta...etäisvärinöitä : )

        Se on osa meitä, halusimme tai emme. Pitäisi muuttaa viidakkoon intiaanikylään asumaan, jos haluaisi elää ilman kristinuskoa ja sen tuomaa kulttuuria.

        "vaikea kuvitella maailmanjärjestystä ilman kristinuskon vaikutusta"

        Todella helppoa on kuvitella ja päätellä miten hyvä olisi järjestys ilman kristinuskoa.

        Se vaan vaatii perehtymistä historiaan ja avointa mieltä.
        Eihän sitä näe kuin sen mitä on nyt ellei pysty yhdistelemään päässään asioita.

        Ei kristinusko ole meitä viidakosta poistanut vaan jarruttanut sieltä poistumista.


      • eipäs.
        Pe.ku kirjoitti:

        "vaikea kuvitella maailmanjärjestystä ilman kristinuskon vaikutusta"

        Todella helppoa on kuvitella ja päätellä miten hyvä olisi järjestys ilman kristinuskoa.

        Se vaan vaatii perehtymistä historiaan ja avointa mieltä.
        Eihän sitä näe kuin sen mitä on nyt ellei pysty yhdistelemään päässään asioita.

        Ei kristinusko ole meitä viidakosta poistanut vaan jarruttanut sieltä poistumista.

        juupas eipäs


      • Pohjan-Akka
        Pe.ku kirjoitti:

        "vaikea kuvitella maailmanjärjestystä ilman kristinuskon vaikutusta"

        Todella helppoa on kuvitella ja päätellä miten hyvä olisi järjestys ilman kristinuskoa.

        Se vaan vaatii perehtymistä historiaan ja avointa mieltä.
        Eihän sitä näe kuin sen mitä on nyt ellei pysty yhdistelemään päässään asioita.

        Ei kristinusko ole meitä viidakosta poistanut vaan jarruttanut sieltä poistumista.

        hankkia se avoin mieli, ja kyky yhdistellä asioita.

        Enhän mie edes moiti lestadiolaisia, päinvastoin. oikein tykkään.


      • Pohjan-Akka
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        hankkia se avoin mieli, ja kyky yhdistellä asioita.

        Enhän mie edes moiti lestadiolaisia, päinvastoin. oikein tykkään.

        ko ei tullu teksti näkyviin.

        En mie soita poppia täälä.

        http://www.youtube.com/watch?v=JqG_E1ttJCU


      • Pohjan-Akka kirjoitti:

        hankkia se avoin mieli, ja kyky yhdistellä asioita.

        Enhän mie edes moiti lestadiolaisia, päinvastoin. oikein tykkään.

        Eihän se ihmisen syy ole jos on epätietoinen.

        Ite olen lukenut vuosikymmeniä avoimin mielin historiaa, uskontojen historiaa ja perehtynyt Raamattuun sekä seurannut maailman asioita.

        Eihän sitä toki silti kaikkea huomaa eikä tiedä mutta hyvän yleiskuvan on saanut asioista.

        Liberaalikin olen joka tarkoittaa suvaitsevuutta, ennakkoluulottomuutta ja humanistista ihmisläheisyyttä.


      • Pohjan-Akka
        Pe.ku kirjoitti:

        Eihän se ihmisen syy ole jos on epätietoinen.

        Ite olen lukenut vuosikymmeniä avoimin mielin historiaa, uskontojen historiaa ja perehtynyt Raamattuun sekä seurannut maailman asioita.

        Eihän sitä toki silti kaikkea huomaa eikä tiedä mutta hyvän yleiskuvan on saanut asioista.

        Liberaalikin olen joka tarkoittaa suvaitsevuutta, ennakkoluulottomuutta ja humanistista ihmisläheisyyttä.

        Ja mie kun olen pelkkä pakana-akka pohjan periltä, SAAn kommentoida reilummin. Uskovaisethan ei voi...siinä mielessä juuri tällä palstalla on helppo haukkua lätkiä teän uskovaisia, heidän sivistykseen ja uskoon kun ei kuulu tällainen...


      • Pohjan-Akka
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        Ja mie kun olen pelkkä pakana-akka pohjan periltä, SAAn kommentoida reilummin. Uskovaisethan ei voi...siinä mielessä juuri tällä palstalla on helppo haukkua lätkiä teän uskovaisia, heidän sivistykseen ja uskoon kun ei kuulu tällainen...

        pitää kirjoittaa jotain perään, että tulee edellinen teksti näkyville.

        uusi virsi siis...nyt lopetan.

        http://www.youtube.com/watch?v=2r8lovHjE4o&feature=related


      • Pohjan-Akka kirjoitti:

        Ja mie kun olen pelkkä pakana-akka pohjan periltä, SAAn kommentoida reilummin. Uskovaisethan ei voi...siinä mielessä juuri tällä palstalla on helppo haukkua lätkiä teän uskovaisia, heidän sivistykseen ja uskoon kun ei kuulu tällainen...

        En ole koskaan haukkunut ketään vaikka minua nimitellään jopa päivittäinkin tosin olen kirjoittanut eri palstoilla.

        Asioista keskusteleminen on tärkeää ja erilaisia mielipiteitä ja niiden kirjoittajia pitää kunnioittaa.


      • Pohjan-Akka kirjoitti:

        pitää kirjoittaa jotain perään, että tulee edellinen teksti näkyville.

        uusi virsi siis...nyt lopetan.

        http://www.youtube.com/watch?v=2r8lovHjE4o&feature=related

        tuossa virressä joten ihan mukavalta tuntuu kuunnella sitä vaikka sanojen sisällöstä on eri mieltä.

        Siinä video alkoi kuvalla kidutusvälineestä mutta onneksi Suomen kansasta kovin moni ei osaa sitä yhdistää kidutusvälineeksi:D

        Juu tämä Eniron palsta tökkii kuten ennenkin vaikka laittoivat uudet palvelinkoneet.


      • ummasta koskaan kuullut?
        Pe.ku kirjoitti:

        mutta kristinuskoon kuuluu lähetyskäsky jota ei muilla uskonnoilla ole.
        Uskovaiset kristityt muodostavat yhdessä uskonnon joka on lähetyskäskyyn nojaten on tappanut kymmeniä miljoonia ihmisiä ja tappaa edelleen.

        Suomessa kristityillä on myös verotusoikeus koko kansaan vaikkakaan ei enää veron nimellä.
        Kristityillä on Suomessa valtaa ja usko näkyy poliittisissa päätöksissä.
        Hautaustoimikin on kristittyjen yksinoikeus ja siitä he rokottavat kaikkia sen mukaan vaikka heidän hautuumaillaan hautapaikka on yleensä vain 20 vuotta ja sitten haudataan toinen vainaja päälle.
        Noita esimerkkejä miten usko vaikuttaa muidenkin elämään negatiivisesti löytyy paljon.

        Myös islamissa on tavoite laajentua ja se löytyy Koraanista. Sen tavoite on tehdä koko maailma umman alaiseksi. Koraanissa sanotaan ohjeet, miten tämä onnistuu. Jos et jaksa lukea, katso youtubesta.
        Siellä on 13 osainen dokkari, pätkitty noin 10 min pätkiin. Siellä se kerrotaan.

        http://www.youtube.com/results?search_query=mitä lännen tulee tietää&search_type=&aq=f


    • tieteen saavutuksesta,

      joka on vihdoin synnyttänyt NE OIKEAT ihmiset, joita voidaan SUKUPUOLINEUTRAALEIKSI kutsua. Pois alta vain Jumala luomisjärjestyksineen, sillä Uusi Uljas Aika vie rakkaansa tieteen EI-jumala-taivaaseen.

      • tieteeseen

        voi ostaa ja myydä. Etenkin kuolemattomia sieluja.


      • Noitatohtorien
        tieteeseen kirjoitti:

        voi ostaa ja myydä. Etenkin kuolemattomia sieluja.

        esiinmarssin tahtipuikot jo ilmassa viuhuvat!


      • mopin palstalta

        Elohiiri mopin palstan paremmin ajattelijoistahan se siellä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe