niin että kertokaa mulle minkä kokoinen häkki olisi gerbuille hyvä ja kuinka monta kerrosta/virikkeet/kiipeilymahikset pitäs olla?
KIITOS!
Gerbujen häkki?(KOKO?)
7
474
Vastaukset
- nipsu
häkkiä,vaan terraario,eli vanha,käytöstä poistettu akvaario,tasoja voi olla parikin,jos terra on iso,virikkeiksi pahvirullat,kaikki pahvinen yleensä ja wc-paperi pesäaineeksi,voi laittaa juurakoita,kaikenlaiset kepit,kävyt,mökki,ruokakuppi,vesipullo,kukkaruukku
- Öljytippasilmät
Ei myöskään tarvitse olla käytöstä poistettu akvaario vaan muovinenkin terrario käy. Helpompi pitää siistinä ja halvempi. Kunhan on vain tarpeeksi iso.
- inna
Kahdelle gerballe terran koko pitäisi olla vähintään 30*40*30cm (pituus*leveys*korkeus), tämä on ehdoton minimi. Terraario saisi olla paljon tilavampi, että gerbiileillä on tilaa "myllätä" mielensä mukaan.
- Herwood
30*40*30 on kyllä liian pieni. Itse pitäisi 60*30*35 (eli litroina 63) miniminä.
Hyvä, että ihmiset ottavat selvää. Jatkossa kannattaa myös kysyä www.gerbiili.info:sta lisää tietoja. - inna
Herwood kirjoitti:
30*40*30 on kyllä liian pieni. Itse pitäisi 60*30*35 (eli litroina 63) miniminä.
Hyvä, että ihmiset ottavat selvää. Jatkossa kannattaa myös kysyä www.gerbiili.info:sta lisää tietoja.
- Gebbu
Mun mielestä gerbut eivät tarvitse niinkään suurensuurta häkkiä, vaan pääasia on että gerbiilit pääsevät jaloittelemaan muutaman kerran viikossa! Mulla oli aluksi elukoille ihan muoviterraario (mini duna), 2 gerbiiliä oli siellä asustelemassa ja hyvin pärjäsivät, kunhan virikkeitä riittää; -heinää jyrsittäväksi ja pesänrakennusaineeksi, pahvirullia, pajunoksia(puhtaita) Ja kukkaruukku vaikka.
Kerroshäkkiä ei tarvita mielestäni.
Nyt kesällä ostin gerbiileilleni uuden ison terraarion koska minulla ei ollut niille aikaa antaa jaloitella joten suuri terraario oli paras vaihtoehto. Kuitenkin aina välillä päästän ne jaloittelemaan onnellisina lattialle =)
Eli häkin koolla ei niin väliä,(kunhan ei alita gerbiileille sallittua häkin kokoa, siinä on jokin raja). Virikkeitä täytyy olla ja jyrsittävää ehdottomasti aina! Ja jaloittelemaan silloin tällöin, mitä useammin, sen parempi!
Toivottavasti tästä oli apua! - Anonyymi
Ei häkkiä, vaan lasinen terraario. Ei mielellään pienempää kun 90*40*40. Mitä isompi, sen psrempi :) vanha akvaario käy hyvin. Mulla kaks tyttö gerbsua ja terra on 100*45*45. Paljon virikkeitä, terra mahollisimman täyteen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379