niin että kertokaa mulle minkä kokoinen häkki olisi gerbuille hyvä ja kuinka monta kerrosta/virikkeet/kiipeilymahikset pitäs olla?
KIITOS!
Gerbujen häkki?(KOKO?)
7
584
Vastaukset
- nipsu
häkkiä,vaan terraario,eli vanha,käytöstä poistettu akvaario,tasoja voi olla parikin,jos terra on iso,virikkeiksi pahvirullat,kaikki pahvinen yleensä ja wc-paperi pesäaineeksi,voi laittaa juurakoita,kaikenlaiset kepit,kävyt,mökki,ruokakuppi,vesipullo,kukkaruukku
- Öljytippasilmät
Ei myöskään tarvitse olla käytöstä poistettu akvaario vaan muovinenkin terrario käy. Helpompi pitää siistinä ja halvempi. Kunhan on vain tarpeeksi iso.
- inna
Kahdelle gerballe terran koko pitäisi olla vähintään 30*40*30cm (pituus*leveys*korkeus), tämä on ehdoton minimi. Terraario saisi olla paljon tilavampi, että gerbiileillä on tilaa "myllätä" mielensä mukaan.
- Herwood
30*40*30 on kyllä liian pieni. Itse pitäisi 60*30*35 (eli litroina 63) miniminä.
Hyvä, että ihmiset ottavat selvää. Jatkossa kannattaa myös kysyä www.gerbiili.info:sta lisää tietoja. - inna
Herwood kirjoitti:
30*40*30 on kyllä liian pieni. Itse pitäisi 60*30*35 (eli litroina 63) miniminä.
Hyvä, että ihmiset ottavat selvää. Jatkossa kannattaa myös kysyä www.gerbiili.info:sta lisää tietoja.
- Gebbu
Mun mielestä gerbut eivät tarvitse niinkään suurensuurta häkkiä, vaan pääasia on että gerbiilit pääsevät jaloittelemaan muutaman kerran viikossa! Mulla oli aluksi elukoille ihan muoviterraario (mini duna), 2 gerbiiliä oli siellä asustelemassa ja hyvin pärjäsivät, kunhan virikkeitä riittää; -heinää jyrsittäväksi ja pesänrakennusaineeksi, pahvirullia, pajunoksia(puhtaita) Ja kukkaruukku vaikka.
Kerroshäkkiä ei tarvita mielestäni.
Nyt kesällä ostin gerbiileilleni uuden ison terraarion koska minulla ei ollut niille aikaa antaa jaloitella joten suuri terraario oli paras vaihtoehto. Kuitenkin aina välillä päästän ne jaloittelemaan onnellisina lattialle =)
Eli häkin koolla ei niin väliä,(kunhan ei alita gerbiileille sallittua häkin kokoa, siinä on jokin raja). Virikkeitä täytyy olla ja jyrsittävää ehdottomasti aina! Ja jaloittelemaan silloin tällöin, mitä useammin, sen parempi!
Toivottavasti tästä oli apua! - Anonyymi
Ei häkkiä, vaan lasinen terraario. Ei mielellään pienempää kun 90*40*40. Mitä isompi, sen psrempi :) vanha akvaario käy hyvin. Mulla kaks tyttö gerbsua ja terra on 100*45*45. Paljon virikkeitä, terra mahollisimman täyteen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt414638Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532524Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391034Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611005Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh70896- 115885
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70854- 137805
- 48790
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48736