Gerbujen häkki?(KOKO?)

Fanny

niin että kertokaa mulle minkä kokoinen häkki olisi gerbuille hyvä ja kuinka monta kerrosta/virikkeet/kiipeilymahikset pitäs olla?
KIITOS!

7

559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nipsu

häkkiä,vaan terraario,eli vanha,käytöstä poistettu akvaario,tasoja voi olla parikin,jos terra on iso,virikkeiksi pahvirullat,kaikki pahvinen yleensä ja wc-paperi pesäaineeksi,voi laittaa juurakoita,kaikenlaiset kepit,kävyt,mökki,ruokakuppi,vesipullo,kukkaruukku

• Öljytippasilmät

Ei myöskään tarvitse olla käytöstä poistettu akvaario vaan muovinenkin terrario käy. Helpompi pitää siistinä ja halvempi. Kunhan on vain tarpeeksi iso.

• inna

Kahdelle gerballe terran koko pitäisi olla vähintään 30*40*30cm (pituus*leveys*korkeus), tämä on ehdoton minimi. Terraario saisi olla paljon tilavampi, että gerbiileillä on tilaa "myllätä" mielensä mukaan.

• Herwood

30*40*30 on kyllä liian pieni. Itse pitäisi 60*30*35 (eli litroina 63) miniminä.
        Hyvä, että ihmiset ottavat selvää. Jatkossa kannattaa myös kysyä www.gerbiili.info:sta lisää tietoja.

• inna

• Gebbu

Mun mielestä gerbut eivät tarvitse niinkään suurensuurta häkkiä, vaan pääasia on että gerbiilit pääsevät jaloittelemaan muutaman kerran viikossa! Mulla oli aluksi elukoille ihan muoviterraario (mini duna), 2 gerbiiliä oli siellä asustelemassa ja hyvin pärjäsivät, kunhan virikkeitä riittää; -heinää jyrsittäväksi ja pesänrakennusaineeksi, pahvirullia, pajunoksia(puhtaita) Ja kukkaruukku vaikka.
      Kerroshäkkiä ei tarvita mielestäni.
      Nyt kesällä ostin gerbiileilleni uuden ison terraarion koska minulla ei ollut niille aikaa antaa jaloitella joten suuri terraario oli paras vaihtoehto. Kuitenkin aina välillä päästän ne jaloittelemaan onnellisina lattialle =)

Eli häkin koolla ei niin väliä,(kunhan ei alita gerbiileille sallittua häkin kokoa, siinä on jokin raja). Virikkeitä täytyy olla ja jyrsittävää ehdottomasti aina! Ja jaloittelemaan silloin tällöin, mitä useammin, sen parempi!
      Toivottavasti tästä oli apua!

• Anonyymi

Ei häkkiä, vaan lasinen terraario. Ei mielellään pienempää kun 90*40*40. Mitä isompi, sen psrempi :) vanha akvaario käy hyvin. Mulla kaks tyttö gerbsua ja terra on 100*45*45. Paljon virikkeitä, terra mahollisimman täyteen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      187
      6245
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      240
      4198
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      142
      3505
    4. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      51
      3347
    5. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      49
      3194
    6. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      49
      2826
    7. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      65
      2386
    8. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      241
      2336
    9. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      25
      2316
    10. Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?

Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk
      Tv-sarjat
      100
      1907
    Aihe