Fiji

marjukka86

Terve!

Ollaan menossa häämatkalle tammi-helmikuussa Australiaan ja nyt on harkinnassa n. 5yön reissu Fijille helmikuun alussa. Osaakohan kukaan sanoa, millainen sää tuolla tuolloin on? Sadekausihan on tuolloin vielä menossa...siis lähinnä sitä meinasin, että kuinka suuri todennäköisyys on myrskyille? Katsoin, että ainakin Virginblue järjestää tuonne matkoja helmikuun alusta alkaen...joten luulisi, että sään pulesta olisi turvallista. Mutta onkohan kenelläkään lisätietoa?

Lisäksi ollaan opiskelijoita, joten budjetti on pieni. Ollaan harkittu paikkaa nimeltä Robinson crusoe resort. Ei vaikuta kummoiselta mestalta muttta luulisi, että ainakin maisemat yms. on kunnossa. Onkohan kukaan käynyt tsekkaamassa kyseisen paikan? Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä yms.

5

2631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peppeliina

      Olen käynyt kyseisellä saarella. Se on tosi pieni eli sen kävelee ympäri noin 20 minuutissa. Kaunis se kylläkin on. Siellä on myös mahdollisuus sukeltaa ja snorklata, mutta itse en käynyt. Saari on lähellä Nadia ja ainakin Mala Mala saarella, jolla kävin snorklaamassa, koralli oli aika kuollutta. Saarella on täysihoito eli aamupala, lounas ja iltaisin päivällinen ohjelmalla höystettynä. Ainakin päiväohjelma oli tosi hauska.

      Veneretki saarelle on jokea pitkin noin tunnin. Saarella saa myös hierontaa ja erilaisia kauneushoitoja. Majoitus on sellaisissa pikkumökeissä. Ja tosta ilmastosta. Pahin kosteus varmaan jo mennyt ohi tuona ajankohtana, mutta sadekausihan siellä on, joten voi olla, että joka päivä sataa, vaikka ei nyt myrskyksi yltyisi. Muutoin voin sanoa, että Fijiläiset ovat todella ystävällisiä ihmisiä.

      • Marjukka86

        Kiitos vastauksesta =)

        Kun kerta olet käynyt kyseisellä saarella, niin voisitkohan kertoa minulle siitä tarkemmin...Olisi oikein mukava ja hyödyllistä kuulla vinkkejä...

        Ensinnäkin kertoisitko vähän kyseisestä paikasta...
        1. Onko ranta millainen? Ei kai ole pahasti mutainen, kun joki nähtävästi lähellä? Meduusoja?
        2. Majoittuisimme omaan majaan, jossa oma wc ja suihku...Onko sinulla mitään teitoa minkälaiset nämä ovat? Ja yleensäkin minkä tasoisia nuo ovat tuolla? Entä onko majat täynnä ötököitä? =D
        3. Onko saarella sähköt normaalisti?
        4. Onko minkäänlaista siivousta huoneissa? Entä petivaatteet ja esim pyyhkeet? Saako paikan puolesta?
        5. Millainen matka on jokea pitkin?
        6. Osaatko yhtää sanoa tuosta sadekauden säästä? Sataako kuuroja vai taivaan täydeltä 24h? =D
        7. Mitä mieltä olit sapuskasta?
        8. Saarella ei vissiin ole mitään muuta kuin kyseinen resort? Saarella saa liikkua rauhassa?

        Kiitos paljon, jos viitsit vastailla ja kertoa vinkkejä =)


      • Peppeliina
        Marjukka86 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta =)

        Kun kerta olet käynyt kyseisellä saarella, niin voisitkohan kertoa minulle siitä tarkemmin...Olisi oikein mukava ja hyödyllistä kuulla vinkkejä...

        Ensinnäkin kertoisitko vähän kyseisestä paikasta...
        1. Onko ranta millainen? Ei kai ole pahasti mutainen, kun joki nähtävästi lähellä? Meduusoja?
        2. Majoittuisimme omaan majaan, jossa oma wc ja suihku...Onko sinulla mitään teitoa minkälaiset nämä ovat? Ja yleensäkin minkä tasoisia nuo ovat tuolla? Entä onko majat täynnä ötököitä? =D
        3. Onko saarella sähköt normaalisti?
        4. Onko minkäänlaista siivousta huoneissa? Entä petivaatteet ja esim pyyhkeet? Saako paikan puolesta?
        5. Millainen matka on jokea pitkin?
        6. Osaatko yhtää sanoa tuosta sadekauden säästä? Sataako kuuroja vai taivaan täydeltä 24h? =D
        7. Mitä mieltä olit sapuskasta?
        8. Saarella ei vissiin ole mitään muuta kuin kyseinen resort? Saarella saa liikkua rauhassa?

        Kiitos paljon, jos viitsit vastailla ja kertoa vinkkejä =)

        1. Ranta taisi kyllä olla hiekkaranta, joten en usko, että on kovin mutainen. En kyllä käynyt itse uimassa.

        2. Itse en majoittunut saarella, joten en osaa kyllä sanoa, mutta suihkusta ei välttämättä tule kuumaa vettä. Enkä muuten tiedä onko siellä private roomeja, olette varmaan ottanut selvää. Sadekaudella saattaa kyllä olla moskiittoja. Itse olin kuivalla kaudella, joten silloin eivät kyllä häirinneet.

        3. En muista kyllä oliko siellä sähköjä. Huoneissa ei välttämättä ole, mutta resortin baarissa saattoi olla.

        4. Siivouksesta ja petivaatteista en osaa sanoa, kun en yötä ollut.

        5 Jokimatka kesti noin tunnin ja jos kovasti sataa niin saattaapi kastua, koska katto ei peittänyt aivan koko venettä.

        6. En osaa kyllä sanoa, nykyään ei taida sääennustajatkaan osata sanoa.

        7.Ruoka oli hyvää ja sitä tuli aina syötyä liikaa. Lounas kypsennettiin fijiläisessä grillissä eli lovossa eli maahan kaivetussa kuopassa hiilien päällä banaanin lehviin käärittynä.

        8. Joo saarella ei todellakaan ole muuta kuin tuo resort ja rauhassa voi liikkua.

        Päiväretkenä on ihan hauska, mutta miettikää toki jaksatteko olla siellä viisi päivää. Ohjelma on luultavasti joka päivä sama eli voi alkaa kyllästyttää. Ehkäpä voisitte olla yön tai pari, viettä Nadissa vaikka yhden yön ja mennä sitten vielä jollekin toiselle saarelle. Esim Beachcomber. Tsekkaa myös:

        http://www.awesomefiji.com

        Esim Beachbum voisi olla hyvä paketti, jos tuo Robinson Crusoe ei ole must.

        http://www.robinsoncrusoeislandfiji.com/

        Toivottavasti nautitte reissustanne!


      • Peppeliina kirjoitti:

        1. Ranta taisi kyllä olla hiekkaranta, joten en usko, että on kovin mutainen. En kyllä käynyt itse uimassa.

        2. Itse en majoittunut saarella, joten en osaa kyllä sanoa, mutta suihkusta ei välttämättä tule kuumaa vettä. Enkä muuten tiedä onko siellä private roomeja, olette varmaan ottanut selvää. Sadekaudella saattaa kyllä olla moskiittoja. Itse olin kuivalla kaudella, joten silloin eivät kyllä häirinneet.

        3. En muista kyllä oliko siellä sähköjä. Huoneissa ei välttämättä ole, mutta resortin baarissa saattoi olla.

        4. Siivouksesta ja petivaatteista en osaa sanoa, kun en yötä ollut.

        5 Jokimatka kesti noin tunnin ja jos kovasti sataa niin saattaapi kastua, koska katto ei peittänyt aivan koko venettä.

        6. En osaa kyllä sanoa, nykyään ei taida sääennustajatkaan osata sanoa.

        7.Ruoka oli hyvää ja sitä tuli aina syötyä liikaa. Lounas kypsennettiin fijiläisessä grillissä eli lovossa eli maahan kaivetussa kuopassa hiilien päällä banaanin lehviin käärittynä.

        8. Joo saarella ei todellakaan ole muuta kuin tuo resort ja rauhassa voi liikkua.

        Päiväretkenä on ihan hauska, mutta miettikää toki jaksatteko olla siellä viisi päivää. Ohjelma on luultavasti joka päivä sama eli voi alkaa kyllästyttää. Ehkäpä voisitte olla yön tai pari, viettä Nadissa vaikka yhden yön ja mennä sitten vielä jollekin toiselle saarelle. Esim Beachcomber. Tsekkaa myös:

        http://www.awesomefiji.com

        Esim Beachbum voisi olla hyvä paketti, jos tuo Robinson Crusoe ei ole must.

        http://www.robinsoncrusoeislandfiji.com/

        Toivottavasti nautitte reissustanne!

        Minun kokemuksia on matkakirjassani, joka on netissä kotisivuillani, joihin pääsee klikkaamalla profiiliani ja sieltä suosikkilinkkiä.

        "Pacific Yearbookissa" on tiedot kaikista saarista.


      • Palagi
        Peppeliina kirjoitti:

        1. Ranta taisi kyllä olla hiekkaranta, joten en usko, että on kovin mutainen. En kyllä käynyt itse uimassa.

        2. Itse en majoittunut saarella, joten en osaa kyllä sanoa, mutta suihkusta ei välttämättä tule kuumaa vettä. Enkä muuten tiedä onko siellä private roomeja, olette varmaan ottanut selvää. Sadekaudella saattaa kyllä olla moskiittoja. Itse olin kuivalla kaudella, joten silloin eivät kyllä häirinneet.

        3. En muista kyllä oliko siellä sähköjä. Huoneissa ei välttämättä ole, mutta resortin baarissa saattoi olla.

        4. Siivouksesta ja petivaatteista en osaa sanoa, kun en yötä ollut.

        5 Jokimatka kesti noin tunnin ja jos kovasti sataa niin saattaapi kastua, koska katto ei peittänyt aivan koko venettä.

        6. En osaa kyllä sanoa, nykyään ei taida sääennustajatkaan osata sanoa.

        7.Ruoka oli hyvää ja sitä tuli aina syötyä liikaa. Lounas kypsennettiin fijiläisessä grillissä eli lovossa eli maahan kaivetussa kuopassa hiilien päällä banaanin lehviin käärittynä.

        8. Joo saarella ei todellakaan ole muuta kuin tuo resort ja rauhassa voi liikkua.

        Päiväretkenä on ihan hauska, mutta miettikää toki jaksatteko olla siellä viisi päivää. Ohjelma on luultavasti joka päivä sama eli voi alkaa kyllästyttää. Ehkäpä voisitte olla yön tai pari, viettä Nadissa vaikka yhden yön ja mennä sitten vielä jollekin toiselle saarelle. Esim Beachcomber. Tsekkaa myös:

        http://www.awesomefiji.com

        Esim Beachbum voisi olla hyvä paketti, jos tuo Robinson Crusoe ei ole must.

        http://www.robinsoncrusoeislandfiji.com/

        Toivottavasti nautitte reissustanne!

        Hei,

        vaikka en olekaan kyseisellä saarella käynyt, niin luulen että en minäkään jaksaisi viittä yötä tällaisella pikkusaarella, varsinkin, kun tarjontaa Nadin ympäristössä on yllin kyllin.

        Yövyimme syyskuussa vaimon kanssa neljä yötä Nadi Bay Resortissa Nadin kaupungin ja lentokentän välimaastossa - siis sillä alueella, jossa valtaosa hotelleista ja baareista sijaitsee, itse Nadin kaupungissahan ei ole juurikaan hotelleja.

        Majapaikastamme käsin teimme mm. yhden päivämatkan sisämaahan fijiläiseen maalaiskylään, ja yhden matkan pikkusaarelle, joka turisteille esiteltiin "Treasure islandina". Mutta alueella on siis tarjontaa päiväretkiin, ja useamman päivän retkiin yllin kyllin, joten ei ehkä kannata jämähtää koko ajaksi yhteen paikkaan. Myös pääkaupunki Suva olisi kuulema näkemisen arvoinen, mutta siellä kaynti vaatinee myös yhden yöpymisen siellä, eikä toisaalta kannata ahnehtia liikaa lyhyelle lomalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1740
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1349
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1288
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      187
      1239
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1061
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1053
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      902
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      886
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe