Elementti

Kartsa

1)
a) Mitä ovat kerrostalon elementtirunkojärjestelmät?
b) Mitä ovat pientalon elementtirunkojärjestelmät?
c) Miten ne eroavat toisistaan? Mitä yhteistä niillä on?
2)
a)Mitä tarkoittaa sandwich-elementti?
b)Mitkä ovat niille tyypillisiä rakennepaksuuksia?
c)Miten sandwish-elementin betonikuoreet on kiinnitetty toisiinsa?
d)Mitä julkisivupintojen voidaan käyttää sandwich-elementeissä?
3)Mitä tarkoitetaan elementtirakennuksen jäykistämisellä? Kerro esimerkkejä jäykistystavoista?
4)Elementtiteollisuudessa on aina pyrittävä mahdollisimman mittatarkkoihin tuotteisiin. Miksi?
5) Miksi pilari-palkkirunkojärjestelmä on yleisesti käytössä koulurakentamisessa?
6)Miksi moduuliajattelu on tärkeää elementtirakentamisessa?
En ole alan ihmisiä mutta joudun jostain syystä alan liittyvän paperin koska se liittyy taloni. Ja tarvitsen apua.

20

3279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Remppamasa

      Tuo näyttää rakennusalaan liittyvältä kotitentiltä.
      Miksi meidän pitäisi auttaa sinua lintsaamaan ammattiopinnoissasi?
      Tuleeko sinusta silloin parempi ammattimies?

      • Kartsa

        En ole mikään rakennus alan ammattilainen vaan töissä Frankfurtin lentoasemalla terminaali päällikkönä. Minä olen Saksalais-suomalainen. Ja täällä Saksassa pitää olla selvänä kaikki mitä viedään maasta ja mihin käyttöön. Ja joku aikoo lähettää rahtikoneella Ateenaan näitä tavaroita ja tämmöiseen käyttöön. Ja siksi minulla pitää olla selvänä uskaltaako antaa luvan tähän rahtikuljetukseen. Valehtelin aluksi kyllä että kyse on omasta talostani koska ei olisi jaksanut selittää tätä. Jos saisin vastaukset noihin kysymyksiin niin voisin tehdä päätökseni ja ilmoittaa sen täälläkin.


      • paskanjauhanta..
        Kartsa kirjoitti:

        En ole mikään rakennus alan ammattilainen vaan töissä Frankfurtin lentoasemalla terminaali päällikkönä. Minä olen Saksalais-suomalainen. Ja täällä Saksassa pitää olla selvänä kaikki mitä viedään maasta ja mihin käyttöön. Ja joku aikoo lähettää rahtikoneella Ateenaan näitä tavaroita ja tämmöiseen käyttöön. Ja siksi minulla pitää olla selvänä uskaltaako antaa luvan tähän rahtikuljetukseen. Valehtelin aluksi kyllä että kyse on omasta talostani koska ei olisi jaksanut selittää tätä. Jos saisin vastaukset noihin kysymyksiin niin voisin tehdä päätökseni ja ilmoittaa sen täälläkin.

        Mitenköhän elementtirakentamisen moduuliajattelu liittyy siihen, että uskallatko antaa luvan rahtikuljetukseen.

        Tee nyt vaan kiltisti ihan itse ne kotitehtäväsi.


      • Kartsa
        paskanjauhanta.. kirjoitti:

        Mitenköhän elementtirakentamisen moduuliajattelu liittyy siihen, että uskallatko antaa luvan rahtikuljetukseen.

        Tee nyt vaan kiltisti ihan itse ne kotitehtäväsi.

        Toi moduuliajattelu kysymys oli ainoa joka tuli vahingossa sinne. Joskus vaan Saksan kielen käännössä Suomen kielen sekoaa.


      • Remppamasa
        Kartsa kirjoitti:

        En ole mikään rakennus alan ammattilainen vaan töissä Frankfurtin lentoasemalla terminaali päällikkönä. Minä olen Saksalais-suomalainen. Ja täällä Saksassa pitää olla selvänä kaikki mitä viedään maasta ja mihin käyttöön. Ja joku aikoo lähettää rahtikoneella Ateenaan näitä tavaroita ja tämmöiseen käyttöön. Ja siksi minulla pitää olla selvänä uskaltaako antaa luvan tähän rahtikuljetukseen. Valehtelin aluksi kyllä että kyse on omasta talostani koska ei olisi jaksanut selittää tätä. Jos saisin vastaukset noihin kysymyksiin niin voisin tehdä päätökseni ja ilmoittaa sen täälläkin.

        Herttinen, kuinka tyhmänä sinä meitä pidät?
        Rahtikoneella Ateenaan sandwich-elementtejä?
        Lentävien lehmien terminaalia varten varmaankin =D


      • Kartsa
        Remppamasa kirjoitti:

        Herttinen, kuinka tyhmänä sinä meitä pidät?
        Rahtikoneella Ateenaan sandwich-elementtejä?
        Lentävien lehmien terminaalia varten varmaankin =D

        Totta Ateenaan kuljetus.
        Täällä Saksassa vaan vienti on monta kertaa suurempi kuin siellä pohjoisessa.
        Näköjään sitä kuljetusta pitää rajoittaa kun kukaan ei halua kertoa minulle mitä ne asiat tarkoittaa. No huomiseksi on vielä aikaa vastata.


      • fgfghfg
        Kartsa kirjoitti:

        Totta Ateenaan kuljetus.
        Täällä Saksassa vaan vienti on monta kertaa suurempi kuin siellä pohjoisessa.
        Näköjään sitä kuljetusta pitää rajoittaa kun kukaan ei halua kertoa minulle mitä ne asiat tarkoittaa. No huomiseksi on vielä aikaa vastata.

        laitahan kuljetukset Ateenaan seis, koska me ei kerrota sulle sitä, miksi mittatarkkuus on tärkeä juttu elementtiteollisuudessa.

        Ei näytä hyvältä suomalaisen rakentamisen tulevaisuus, jos oppilasmateriaali on näin pälliä tasoa.


      • Kartsa
        fgfghfg kirjoitti:

        laitahan kuljetukset Ateenaan seis, koska me ei kerrota sulle sitä, miksi mittatarkkuus on tärkeä juttu elementtiteollisuudessa.

        Ei näytä hyvältä suomalaisen rakentamisen tulevaisuus, jos oppilasmateriaali on näin pälliä tasoa.

        Hei oikeasti nyt voiteko lopettaa tämän paskan puhumiseen ja sanoa vastaus. Ja edelleen en ole mikään rakennusmies tai edes opiskelija.


      • vastaukset tässä:
        Kartsa kirjoitti:

        Hei oikeasti nyt voiteko lopettaa tämän paskan puhumiseen ja sanoa vastaus. Ja edelleen en ole mikään rakennusmies tai edes opiskelija.

        Ja ...tut mää mitään vastauksia ala puolestasi väsäämään - jorepetteri nyt tekee ne koulutehtävänsä ihan itse.

        Sitäpaitsi, tieto maksaa. Et sinä tulevaisuudessakaan tule saamaan konsulttiapua ilmaiseksi nettisaiteilta. Ainakaan kovin tasokasta sellaista.


      • Laulava ateenalainen
        Kartsa kirjoitti:

        Totta Ateenaan kuljetus.
        Täällä Saksassa vaan vienti on monta kertaa suurempi kuin siellä pohjoisessa.
        Näköjään sitä kuljetusta pitää rajoittaa kun kukaan ei halua kertoa minulle mitä ne asiat tarkoittaa. No huomiseksi on vielä aikaa vastata.

        Lopeta jo.

        Jos se on vientiä Saksasta, kysy saksalaisilta.

        Jos kyseessä on jotain oikeaa, ko. yritys palkkaa kielenkääntäjän.

        Suomesta EI viedä rakennuselementtejä lentorahtina Kreikkaan. Ja vaikka vietäisiinkin, se on EUn sisäistä kauppaa, jossa joltain lentokenttävirkailijalta EI KYSYTÄ MITÄÄN.


      • Remppamasa
        Kartsa kirjoitti:

        Hei oikeasti nyt voiteko lopettaa tämän paskan puhumiseen ja sanoa vastaus. Ja edelleen en ole mikään rakennusmies tai edes opiskelija.

        OK, et todellakaan ole opiskelija.

        Olisi kaikille osapuolille parasta, että vapauttaisit opiskelupaikkasi sellaiselle,
        joka oikeasti haluaa hankkia ammattitaitoa ja rehellisen ammatin.


      • Martta71
        Kartsa kirjoitti:

        En ole mikään rakennus alan ammattilainen vaan töissä Frankfurtin lentoasemalla terminaali päällikkönä. Minä olen Saksalais-suomalainen. Ja täällä Saksassa pitää olla selvänä kaikki mitä viedään maasta ja mihin käyttöön. Ja joku aikoo lähettää rahtikoneella Ateenaan näitä tavaroita ja tämmöiseen käyttöön. Ja siksi minulla pitää olla selvänä uskaltaako antaa luvan tähän rahtikuljetukseen. Valehtelin aluksi kyllä että kyse on omasta talostani koska ei olisi jaksanut selittää tätä. Jos saisin vastaukset noihin kysymyksiin niin voisin tehdä päätökseni ja ilmoittaa sen täälläkin.

        Kuinka paljon suurimman rahtilentokoneen kapasiteetti on kiloina?


    • Pyhätehti

      1)
      a) Yritys minimoida kulut ja maksimoida tulot kerrostalorakentamisessa
      b) Yritys minimoida kulut ja maksimoida tulot pientalorakentamisessa
      c) Kerrostalot on isompia, pientalot pienempiä. Yhteistä on se, että vaikutusmahdollisuudet lopputulokseen siirtyvät työmaalta tuotantolaitoksiin

      2)
      a) voileipärakenne, mitä tahansa materiaaleja on kiinnitetty suoraan toisiinsa ilman tuuletusväliä
      b) kaikki välillä: olemattomasta eristyksen kannalta riittämättömään
      c) tuotantolaitoksen kannalta tulostehokkaalla tavalla
      d) ei mitään oikein kunnolla

      3)rakennus yritetään saada pysymään pystyssä esim. rakentamalla käytön kannalta tarpeettomia seiniä
      4) ettei tule jälkivaatimuksia
      5) kouluissa on seinät kaukana toisistaan
      6) matemaattinen järjestelmällisyys saa insinöörin hyvälle mielelle

      (ei kelpaa tenttivastaukseksi, kiitos piristävästä keskustelunavauksesta)

      • rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

        a)Mitä tarkoittaa sandwich-elementti?
        - eiks se ole semmoinen betonielementii, jossa on ulkokuori ja kantava tai kevyt sisäkuori ja niiden välissä lämmöneriste?

        b)Mitkä ovat niille tyypillisiä rakennepaksuuksia?
        - no ihan mitä halutaan, ulkokuori 80-100 mm, sisäkuori 80-250 mm ja eristettä 160 mm?

        c)Miten sandwish-elementin betonikuoreet on kiinnitetty toisiinsa? - ansailla
        d)Mitä julkisivupintojen voidaan käyttää sandwich-elementeissä? Ihan mitä vaan.

        3)Mitä tarkoitetaan elementtirakennuksen jäykistämisellä? Kerro esimerkkejä jäykistystavoista? rungon jäykistäminen tuuli yms. vaakavoimia vastaan. jäykistetään elementeillä tai paikalla valetuilla esim. hissi- ja porrskuiluilla tai paikallavaluseinillä
        4)Elementtiteollisuudessa on aina pyrittävä mahdollisimman mittatarkkoihin tuotteisiin. Miksi? no ei tartte piikata työmaalla
        5) Miksi pilari-palkkirunkojärjestelmä on yleisesti käytössä koulurakentamisessa?
        - sisätilat muunneltavia
        6)Miksi moduuliajattelu on tärkeää elementtirakentamisessa?
        En ole alan ihmisiä mutta joudun jostain syystä alan liittyvän paperin koska se liittyy taloni. Ja tarvitsen apua.


    • Kartsa

      Kiitos avusta!

      Vähän piti kuljetusta rajoittaa mutta anoimme kuljetukselle luvan.
      Osaa laseista ei pääsyt kuljetukselle koska niistä ei ollut merkitty paperiin ennen kuljetusta. Ja osaa elementeistä ei päästetty mukaan koska käyttö tarkoitus oli liian sekainen. Ja tästä syystä niitä ei uskallettu päästä Ateenaan. Muuten rahtikuljetukseen ei tehty rajoituksia.
      Kyselin sen takia apua täältä koska tuo tavara kuljetuksen paperi oli niin sekainen.
      tehty rajoituksia.
      Kyselin sen takia apua täältä koska tuo tavara kuljetuksen paperi oli niin sekainen.

    • mitä tuli

      arvosanaksi?

    • Kartsa

      Siis mitä arvosana? En edelleenkään ole opiskelija vaan työtä käyvä henkilö. Jos tarkoitit tuolla minkä arvosanan antaisin minulle ja kollegoilleni, niin se olisi 9 koska kaikki meni hyvin mutta ei kiitettävästi.
      Ja arvosanana asiakkaamme antoivat meille kiitosta työstä vaikkapa emme koko ruumaa voitukaan lennättää Kreikkaan.

    • tai ei

      löysin netistä hauskan sivun talonrakentamisesta. Katselin sitä melkein pikkutunneille asti,koska siellä oli video. Hakusanaksi Jämerä! Kyse oli jostakin ciporex-taloista, siellä ainakin oli elementtejä ja neuvottiin, miten ne kiinnitettiin toisiinsa. Aikamoinen työ!

    • Batja

      fucking idiots, just asnwer his fucking questions, otherwise GTFO this website.

    • KylläOlenOpiskelija

      Et ole opiskelija mutta samat tehtävän kysymykset löytyvät yhdeltä stadin ao :n kurssilta :)) Mattin kursseilta ei muutenkaan opi mitään XDDD, mutta netistä löytyy apuja muitakin kuin suomi24 sivut :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe