Onko Riksussa paikkaa, jolla olisi noutopalvelu esim. vanhoille huonekaluille tai kodinkoneille, jos niitä jää esim. muuton takia lahjoitettavaksi?
Joissain kaupungissa joku kunnallinen kierrätyskeskus voi noutaa koti-irtainta muutaman euron kierrätysmaksua vastaan.
Mihin muutosta jääneet ylimääräiset tavarat?
10
2540
Vastaukset
- Mattilan pellolla
Mattilan alueella on kierrätyskeskus, vamasti löytyy puhelinluettolasta ja sieltä riihimäen kaupungin kohdalta uskoisin näin.
Mitäs tavaroita sulla oli, mulla meinaan tarve vaikka mille =) - Kirppu-Kaija
Riihimäen keskustassa toimii Katulähetystyön kirppis, ottavat kaikkia lahjoituksia vastaan ja tietääkseni noutavatkin , puh.045-1132 342 (netistä löytynyt numero).
Ja Hyrinetin kirppis on hyvä väylä myydä edullisesti omia tarpeettomaksi käyneitä tavaroita, kunhan ei pyydä ylihintoja. Eli www.hyrinet.fi, kirppis - trasfer
Kiitos ideoista, mutta päätin antaa myyytäväksi kelpaavat ylimääräiset tavarat hyvinkääläiselle Kirjokaaren kirppikselle. Heillä on ilmainen noutopalvelu, hakevat kaikenlaista kodintavaraa, myös huonekaluja. Heidän toiminnallaan tuetaan maailman köyhimpiin kuuluvia lapsia ym huono-osaisia, sekä kehitysapuprojekteja.
http://www.hyvinkaanhelluntaisrk.fi/index.php?page=kirjokaari- Vanhan tavaran ystävä
Hakevatko Hyvinkään Kirjokaaren kirppikselle siis Riihimäeltäkin kirppistavaraa? Ilman erillistä kuljetusmaksua??? Olen joskus kysynyt, ja sanoivat etteivät nouda Riihimäeltä.
- trasfer
Vanhan tavaran ystävä kirjoitti:
Hakevatko Hyvinkään Kirjokaaren kirppikselle siis Riihimäeltäkin kirppistavaraa? Ilman erillistä kuljetusmaksua??? Olen joskus kysynyt, ja sanoivat etteivät nouda Riihimäeltä.
Riihimäeltäkin ilmaiseksi.
- kranttuja ovat
Vanhan tavaran ystävä kirjoitti:
Tarjosin muuton yhteydessä yhtä sun toista. Kyselivät tarkkaan ja sanoivat sitten että kiitos ei, ei kelpaa.
Seuraavana vuonna uudessa asuinpaikassa oli taloyhtiön pihalla roskalava: sinne meni kokopuinen tietokonepöytä, sohva, sänky, hyllyä sun muuta, mihin veivät kaatopaikalle, en tiedä. Sekä muutama vanha näyttö ja tulostin ja pari kovalevyä lisäksi.
Olen sitä mieltä, että niillä huonekaluilla olisi ollut vielä käyttöä, mutta ei kelvannut edes ilmaiseksi. - Kyllikki;
kranttuja ovat kirjoitti:
Tarjosin muuton yhteydessä yhtä sun toista. Kyselivät tarkkaan ja sanoivat sitten että kiitos ei, ei kelpaa.
Seuraavana vuonna uudessa asuinpaikassa oli taloyhtiön pihalla roskalava: sinne meni kokopuinen tietokonepöytä, sohva, sänky, hyllyä sun muuta, mihin veivät kaatopaikalle, en tiedä. Sekä muutama vanha näyttö ja tulostin ja pari kovalevyä lisäksi.
Olen sitä mieltä, että niillä huonekaluilla olisi ollut vielä käyttöä, mutta ei kelvannut edes ilmaiseksi.Minäkin olen kuullut että Kirjokaaren kirppiksen väki on kranttuja, ja valikoivat vaan kermat päältä. Ovat nostaneet hinnatkin niin korkeelle, etten enää ole aikoihin käynyt.
- trasfer
Kyllikki; kirjoitti:
Minäkin olen kuullut että Kirjokaaren kirppiksen väki on kranttuja, ja valikoivat vaan kermat päältä. Ovat nostaneet hinnatkin niin korkeelle, etten enää ole aikoihin käynyt.
Kaikki mitä lahjoitin, käytettyä kodin tavaraa, kelpasi, yleensä lahjoitan periaatteella että mitä itse voisi ostaa kirppikseltä, sellaista voi lahjoittaa, tavaran on oltava kelvollista.
Olen nähnyt joillain kirppiksillä huonoakin tavaraa, minusta on ihan ok että liike vähän valikoi, heillähän on liiketaloudellisia kustannuksia toiminnastaan, ja myymälän pidon tulee olla sentään kannattavaa.
Joillain kirppiksillä on myös tilanahtautta, mitä olen nähnyt joissain kaupungeissa. Huonompi roju joutaa roskiin. Ihan hyvä jos kirppiksilläkin olisi jonkinlaista laatutasoa, esim. vaatteiden suhteen.
- Piia
ottaa vastaan ja myy tarvitseville ja näin auttaa Riihimäen nuoria..
Itse ostin sieltä keittiökalusteet ja hyvät ovat..- trasfer
Kävin sielläkin katsomassa, heillä tosiaan näyttää olevan ihan kelvollisia huonekaluja ainakin myytävänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179