Korvakipua lentokoneessa

Löytyykö apua?

Miten painetta voi tasata lentokoneessa, ettei korvien lukkiutumisen seurauksena aiheutuisi kipua? Purkat ja juomat on jo kokeiltu, samoin nenäsumute.

17

6720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suu auki

      Pidä suuta ammollaan nousun ja laskun yhteydessä. :)

    • haukottele

      ja availe suuta mahdollisimman paljon. Se avaa yhteyttä nielun ja välikorvan välillä ja tasaa painetta. Siihen ne purkan jauhamisetkin perustuu, mutta mun mielestä on paljon tehokkaampaa nieleskellä kovasti kuin jauhaa purkkaa.

    • Nimetön

      Osta apteekista lentämiseen tarkoitetut korvatulpat. Ne laitetaan korviin ennen lentoa ja otetaan pois lennon jälkeen.

      Pitkällä matkalla ne voi ottaa vähäksi aikaa pois, mutta laitetaan takaisin jo hyvissä ajoin ennen laskeutumista.

      Tulpat eivät estä keskustelua vierustoverin kanssa.

      Tulpat voi käyttää kahdesti eli meno- ja paluumatkalla. Hinta on muutaman euron.

      • *naana*

        Kyseessä on EarPlanes -korvatulpat, joita saa mm. apteekeista ja Hki-Vantaan terminaalista.
        http://www.earplanes.fi/

        Kokeilimme kolmen lapseni kanssa tulppia viimeisimmällä lentomatkallamme ja ne toimivat ihan niin kuin pakkauksessa luvattiinkin. Aiomme siis käyttää niitä jatkossakin.


      • Sama juttu..

        Mulla o kans toi sama ongelma, et korvii sattuu tosi paljon varsinkin nousun ja laskun aikana. Kysyin sitten eräältä todella ystävälliseltä lentoemännältä, että mikä voisi auttaa, niin hän sanoi että apteekissa on myytävänä korvatulppia lennoille. Itse aion sellaiset ostaa ensi reissuksi.


    • tuttu juttu

      Olen kaikki apukeinot testannut, 20 vuoden aikana noin 50 lentoa, eikä oikeasti auta mikään. Sen olen huomannut, että eri kerroilla, eri koneissa, kipu on kovempaa tai vähän lievempää. Olen lentänyt vanhoilla ja uudemmilla koneilla (alkaen Tupolevista), kipu on silti satunnaista riippumatta siitä, lentääkö vanhalla romulla tai uudella koneella, vaikka ajattelisi, että uusissa koneissa paineet pelaisivat paremmin. En teknistä puolta asiasta ymmärrä enkä tunne.

      • Nimimerkki

        Luulempa vaihtelun syy ei ole koneissa vaan SINUSSA samoin kuin meniere potilaan kuulo vaihtelee eli jotkut asiat syystä tai toisesta vaihtelee eikä sihen ole ulkoista syytä tai sellaista jota edes voitaisiin testein,kuvauksin tms tuoda esille.
        ps. maalaisjärkeä ei lääketiedettä tämä juttuni.


    • .........

      Itse kärsin samanlaisesta ongelmasta, enkä ole löytänyt mitään keinoa, mikä pitäisi kivun poissa kaikilla lennoilla. Suosittelen kuitenkin kokemaan paineen tasausta korvissa ottamalla nenästä kiinni ja puhaltamalla sitten kovasti ilmaa nenän kautta. Korvien pitäisi avautua lukkotilasta ja kivun lopulta helpottua. Itsellä tämä keino toimii toiseen korvaan, mutta ei toiseen.

    • auttaa

      Pyydä lentoemänniltä apua:

      Muovimukeihin laitetaan kiehuvalla vedellä kostutetut talouspaperimytyt pohjalle. Valuva vesi pitää tietenkin puristaa papereista pois. Laita mukit tiukasti korville, ettei ilmarakoja jää. Papereista nouseva höyry avaa korvat.

      Helppo pienellekin lapselle, ja on auttanut aina!

      • tämä auttoi minua

        Purista molempien sierainten laidasta niin,että
        nenä tavallaan tukkeutuu ja hengitä kevyesti suun
        kautta.Itse kokeilin tätä paluulennolla,eikä ollut
        minkäänlaisia kipuja.Menomatka oli yhtä tuskaa.


    • Tappotuoppi -eimuistatunnusta

      Itsellä ihan sama juttu, tosin oireet on niin rankat että kuulo häipyy täysin pois 1-3h ajaksi. Pian lähden uudelle lennolle jolloin testaan paljon mainostettuja EarPlanes tulppia, apteekissa hinta näyttää olevan 10€ joka ei ole paha jos ne vaan edes jotenkin auttaa.

    • Ei kipua enää.!!

      Hölynpölyä nuo "mikkihiiri" mukit. Jos todella kärsit kovasta korvakivusta noustessa ja erityisesti laskeutuessa, ei nuo mukit, puhaltelut, purkan jauhanta ym. auta yhtään. Kipin kapin apteekkiin jaEarPlanes korvatulpat ostamaan. Itsellä niin pahat kivut, että lisäksi otan lääkärin määräämää lääkettä, taitavat olla myös allergiaan ja flunssaan käyviä.

      Kymmenet lennot kärsin näistä kivuista, ennen kuin kaverini kertoi korvatulpista ja näistä lääkkeistä. EN lennä yhtäkään lentoa enää ilman.!!

    • zzdxzfd÷

      mulla noi mikkihiiri korvat vaan pahens kipua...

      • hyvä että siellä ees

        Minulla oli lentokorvatulpat kaiken muun (nuhatipat...) lisäksi. Kuulo meni silti kokonaan ja sattui ja oksennutti, vasta maassa kuulo palautui.
        Toisessa korvassa jatkuva "soiminen".
        Kyllä on lennot jätettävä ellei lentokoneitten paineisiin uutta parannusta oteta käyttöön. Keksitty kyllä kuulemma on, muttei ole otettu käyttöön kuin ohjaamoissa.


      • pejbjfi
        hyvä että siellä ees kirjoitti:

        Minulla oli lentokorvatulpat kaiken muun (nuhatipat...) lisäksi. Kuulo meni silti kokonaan ja sattui ja oksennutti, vasta maassa kuulo palautui.
        Toisessa korvassa jatkuva "soiminen".
        Kyllä on lennot jätettävä ellei lentokoneitten paineisiin uutta parannusta oteta käyttöön. Keksitty kyllä kuulemma on, muttei ole otettu käyttöön kuin ohjaamoissa.

        Hyvä, että palautui. Mulla lähti toisesta korvasta kuulo kokonaan! Laskeutumisvaiheessa menivät lukkoon ja sattui. Kyllä harmittaa.


    • Apuaq

      Itselläni kipua helpottaa duact-niminen allergialääke, joka vähentää limakalvojen turvotusta. Kipu sietämätön eli ihan kamala, jos on vielä vähän nuha. Olin pitkään lentämättä kipujen vuoksi.korvatulpat myös hyvä apu.

    • herkät korvat

      Jos on oikeen pahat kivut niinkuin minulla.ja mikään näistä :Purkka, haukottelu, nieleskely, nenästäpitely ja puhaltaminen ei auta niin suosittelen puuduttavaa korvatippaa (saa apteekeista). Ei ollut yhtään kipua enään! Ja olen kyllä myös noita tulppia kokeillut mutta niistä ei ollut minulle apua. Matkustaminen on yhtä helvettiä ollut aina mutta tämä on pelastanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe