Välityssopimuksen purkaminen

Typeräpä olin

Olin hölmö ja tein 4 kk välityssopimuksen talostani. Kiinteistövälittäjä ja koko firma osoittautui kuitenkin melkoiseksi vitsiksi, jatkuvaa painostusta hinnan alennukseen, sekoitettuja näyttöpäiviä (eri ilmoituksissa eri päivät) olen joutunut kolmelle eri välittäjälle selittämään samat asiat yms. Onko minulla oikeus vaatia sopimuksen purkua? Jos on, niin onko välitysfirmalla oikeus laskuttaa jotain "palveluistaan"? Entä jos myyn talon 6 kk sisällä, niin tuleeko välitysfirma vielä osingoille?

10

9378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mkhuyftd

      Ja tässä voit ilmoittaa sen firman nimen että saadaan tieto kulkemaan. Omia asioitaanhan saa kertoa. Monesti myynti soppari annetaan sille joka mukamas saa korkeimman hinnan läävästä ja sen jälkeen alkaa välittäjä tinkimään vaikka ostaja kandeja ei ole ollut. Perikuntien ystävä on asunnonvälittäjä. On on...

      • Typerä olin

        En edes antanut taloa myytäväksi suurimman hinnan laittaneelle. Mutta olisiko kellään vastauksta kysymykseeni sopimuksen purusta?


      • oikeassa vai väärässsä
        Typerä olin kirjoitti:

        En edes antanut taloa myytäväksi suurimman hinnan laittaneelle. Mutta olisiko kellään vastauksta kysymykseeni sopimuksen purusta?

        Huoneistokeskukselta... Siel ei tunnu toimivan oikein mikään!


      • Toinen kommentti
        oikeassa vai väärässsä kirjoitti:

        Huoneistokeskukselta... Siel ei tunnu toimivan oikein mikään!

        Habitakin on kyllä loistava esimerkki toimimattomuudesta.


      • mutta onko eka?
        Typerä olin kirjoitti:

        En edes antanut taloa myytäväksi suurimman hinnan laittaneelle. Mutta olisiko kellään vastauksta kysymykseeni sopimuksen purusta?

        H:lla alkaa aika moni! Tietysti ensimmäistä noista voisi veikata välittäjäksesi...

        Habita
        Huoneistokeskus
        Huoneistoketju
        Huoneistoforum
        HELSINGIN KIINTEISTÖNVÄLITTÄJÄT
        HUONEISTO-CENTE
        Huoneistopiste
        Huoneistokymppi
        Huoneistomyynti
        Huoneistomedia
        Huoneistokulma
        ...


    • ile hki

      Välitysliikkeen kanssa tehty sopimus voi olla max. 4 kk. Mikäli tänä aikana ostaja-asiakas tekee kirjallisen ostotarjouksen ja myyjä ei myy ja sama asiakas tekee saman tarjouksen suoraan itsemyyjälle 6 kk sisällä sopimuksen päättymisestä niin välitysliikkeellä on oikeus palkkioon.

      t ile LKV

      • Mitäs sitten?

        Entä jos sopimus on tehty 4 kk ja haluaa välittäjästä eroon ennen tuon 4 kk kulumista? Tuleeko kuluja?


      • Typeräpä olin

        Entä jos nyt puran sopimuksen, joka on vielä voimassa, niin joudunko maksamaan ja jos, niin mitä kuluja?


    • Mutuna

      Kuulostaapa tutulta... Sama firmako lie...
      Eivät kyllä ns.enneaikaisesti (yritetty) suostu sopparia purkamaan, siksi yrittävät saada hintaa alemmas ja alemmas että saisivat myytyä ja palkkionsa sit vaikka väkisin ja myyjä tinkii hintatoiveistaan. Mutta muista, että sinä siunaat hinnan alet, jos et suostu niin eivät mahda kyllä mitään. Itteppähän ovat tainneet arvionsa antaa, ammattitaidottomuuttako lie silloin????

      Onko teillä että jos ei esittelyä, ei ilmoittelua lehdissä? Ja jos esittely jossa ei käynyt ketään, niin hintaa alas tai ei esitellä enää. Hassua toimintaa, näin meillä päin.
      Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

      Soita omalle välittäjällesi ja kerro tyytymättömyytesi, ja jossei muutosta tai sopparin katkasua saada aikaseksi, voisikohan kuluttaja-asiamies tai kuka lie auttaa?

      Tsemppiä sinne, kyrsii meitä muitakin!!

      • Ahistunut

        Mulla on parhaillaan sama ongelma. Ensinnä firma houkutteli asunnon myyjiä kirjoittamalla lehden ilmoitukseensa, että etsitään esim kolmoita kyseiseltä alueelta. "Ei myyjälle kuluja". Kuitenkin arviota tulessa tekemään tämä osoittautui vääräksi tiedoksi ja välityspalkkio täytyy maksaa. Suostuin myyntiin kuitenkin kun välittäjä arvioi minun asuntoni todella hyvän arvoiseksi ja sanoi että markkinoiden hinnat ovat nouseet pilviin. Nyt olen jo kolme kertaa alentanut hintaa ja välittäjä painostaa koko ajan alentamaan edelleen. Tämä on todella ahdistavaa ja sopimusta on vielä jäljellä 1,5kk.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe