Välityssopimuksen purkaminen

Typeräpä olin

Olin hölmö ja tein 4 kk välityssopimuksen talostani. Kiinteistövälittäjä ja koko firma osoittautui kuitenkin melkoiseksi vitsiksi, jatkuvaa painostusta hinnan alennukseen, sekoitettuja näyttöpäiviä (eri ilmoituksissa eri päivät) olen joutunut kolmelle eri välittäjälle selittämään samat asiat yms. Onko minulla oikeus vaatia sopimuksen purkua? Jos on, niin onko välitysfirmalla oikeus laskuttaa jotain "palveluistaan"? Entä jos myyn talon 6 kk sisällä, niin tuleeko välitysfirma vielä osingoille?

10

9916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mkhuyftd

Ja tässä voit ilmoittaa sen firman nimen että saadaan tieto kulkemaan. Omia asioitaanhan saa kertoa. Monesti myynti soppari annetaan sille joka mukamas saa korkeimman hinnan läävästä ja sen jälkeen alkaa välittäjä tinkimään vaikka ostaja kandeja ei ole ollut. Perikuntien ystävä on asunnonvälittäjä. On on...

• Typerä olin

En edes antanut taloa myytäväksi suurimman hinnan laittaneelle. Mutta olisiko kellään vastauksta kysymykseeni sopimuksen purusta?

• oikeassa vai väärässsä
        Typerä olin kirjoitti:

En edes antanut taloa myytäväksi suurimman hinnan laittaneelle. Mutta olisiko kellään vastauksta kysymykseeni sopimuksen purusta?

Huoneistokeskukselta... Siel ei tunnu toimivan oikein mikään!

• Toinen kommentti
        oikeassa vai väärässsä kirjoitti:

Huoneistokeskukselta... Siel ei tunnu toimivan oikein mikään!

Habitakin on kyllä loistava esimerkki toimimattomuudesta.

• mutta onko eka?
        Typerä olin kirjoitti:

H:lla alkaa aika moni! Tietysti ensimmäistä noista voisi veikata välittäjäksesi...

Habita
        Huoneistokeskus
        Huoneistoketju
        Huoneistoforum
        HELSINGIN KIINTEISTÖNVÄLITTÄJÄT
        HUONEISTO-CENTE
        Huoneistopiste
        Huoneistokymppi
        Huoneistomyynti
        Huoneistomedia
        Huoneistokulma
        ...

• ile hki

Välitysliikkeen kanssa tehty sopimus voi olla max. 4 kk. Mikäli tänä aikana ostaja-asiakas tekee kirjallisen ostotarjouksen ja myyjä ei myy ja sama asiakas tekee saman tarjouksen suoraan itsemyyjälle 6 kk sisällä sopimuksen päättymisestä niin välitysliikkeellä on oikeus palkkioon.

t ile LKV

• Mitäs sitten?

Entä jos sopimus on tehty 4 kk ja haluaa välittäjästä eroon ennen tuon 4 kk kulumista? Tuleeko kuluja?

• Typeräpä olin

Entä jos nyt puran sopimuksen, joka on vielä voimassa, niin joudunko maksamaan ja jos, niin mitä kuluja?

• Mutuna

Kuulostaapa tutulta... Sama firmako lie...
      Eivät kyllä ns.enneaikaisesti (yritetty) suostu sopparia purkamaan, siksi yrittävät saada hintaa alemmas ja alemmas että saisivat myytyä ja palkkionsa sit vaikka väkisin ja myyjä tinkii hintatoiveistaan. Mutta muista, että sinä siunaat hinnan alet, jos et suostu niin eivät mahda kyllä mitään. Itteppähän ovat tainneet arvionsa antaa, ammattitaidottomuuttako lie silloin????

Onko teillä että jos ei esittelyä, ei ilmoittelua lehdissä? Ja jos esittely jossa ei käynyt ketään, niin hintaa alas tai ei esitellä enää. Hassua toimintaa, näin meillä päin.
      Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Soita omalle välittäjällesi ja kerro tyytymättömyytesi, ja jossei muutosta tai sopparin katkasua saada aikaseksi, voisikohan kuluttaja-asiamies tai kuka lie auttaa?

Tsemppiä sinne, kyrsii meitä muitakin!!

• Ahistunut

Mulla on parhaillaan sama ongelma. Ensinnä firma houkutteli asunnon myyjiä kirjoittamalla lehden ilmoitukseensa, että etsitään esim kolmoita kyseiseltä alueelta. "Ei myyjälle kuluja". Kuitenkin arviota tulessa tekemään tämä osoittautui vääräksi tiedoksi ja välityspalkkio täytyy maksaa. Suostuin myyntiin kuitenkin kun välittäjä arvioi minun asuntoni todella hyvän arvoiseksi ja sanoi että markkinoiden hinnat ovat nouseet pilviin. Nyt olen jo kolme kertaa alentanut hintaa ja välittäjä painostaa koko ajan alentamaan edelleen. Tämä on todella ahdistavaa ja sopimusta on vielä jäljellä 1,5kk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4070
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2091
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      550
      1658
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1395
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1117
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1048
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      943
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      838
    Aihe