iltaa, tiedän että haulikolla ei tähdätä kuten kiväärillä vaan "osoitetaan".
mutta en oo oikeen nyt varma että miten mun pitää "tähdätä" jos vaikka poispäin lentävää sorsaa ammun.(vielä en oo päässe sorsastamaan,mutta joku päivä olisi tarkotus mennä kun sain rinnakkaisluvan vasta..)
elikkä aseena remington 870 12/76 pumppu jossa kisko ja piipun päässä jyvä.
kun sorsa lentää suoraan minusta poispäin niin pitääkö mun tähdätä niin jotta en näe kiskoa, vaan pelkästään jyvän ja sorsa on siinä jyvän päällä lentämässä?? vai kuinka.
pitääkö kiskoa olla näkyvissä kun ampuu?
ja pitääkö jyvän olla keskellä kohdetta vaiko justiin niin jotta kohde on jyvän päällä?
vaikeasti taisin selittää mutta tähän olis hyvä kun sais apua! kiitoksia!
Haulikolla "tähtäys" ???
tietämätön--
1
1615
Vastaukset
- pitää ampua
niin, että sorsa näkyy kiskon ja jyvän päällä, muuten haulit menee yli. Tasajyvällä ampuessa, sorsan pitää jäädä piipun varjoo piiloon, että laukaus osuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2733411Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1031713- 691288
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2031231- 601163
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:511020- 63981
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei16853- 42837