Kaaduin pyörällä ja alahuulesta meni hampaat läpi.Lääkäri kirjoitti 9pvän sairaslomalapun.Kotona luin mitä lääkäri siihen oli kirjoittanut.Kallon ja kasvojen luiden murtuma.En haluaisi tälläistä poissaololappua työnantajalleni viedä koska se on täysin väärä ilmaisu.Mitä teen.
lääkärin poissaolo todistus
11
2404
Vastaukset
- väliä...
no mitä väliä sillä on? eihän koko asia työnantajalle edes kuulu. Yks sama mitä siinä lukee, kunhan sait tarvitsemasi loman. 9 päivän jälkeen olet taas töissä ja sillä siisti. kaikkea säkin mietit. Älä vaan lähde uusia todistuksia hakemaan. Jotain siihen oli laitettava.
- pitäisi
hyväksyä aivan vääränlainen todistus.Luulen et ei kukaan tollasta halua viedä työnantajalle jos se on aiva peestä.Ja riippuu työpaikastakin.
- ole väliä...
pitäisi kirjoitti:
hyväksyä aivan vääränlainen todistus.Luulen et ei kukaan tollasta halua viedä työnantajalle jos se on aiva peestä.Ja riippuu työpaikastakin.
-Ei riipu työpaikasta. Jokainen tajuaa ettei 9 päivän loma riitä alkuunkaan, jos jotain vakavampaa on sattunut ja pitkäänkin saa olla pois jos on tarvetta. Ei kannata miettiä. Syyt ei työnantajalle kuulu, niitä ei tarvi selitellä ja sairasloma on vieläpä tosi lyhyt. Se on aivan sama, kunhan on todistus poissaolosta viety. Itse ei tulisi mieleenikään tarttua tuollaiseen asiaan ja jäädä sitä miettimään, oikeasti ihan yhdentekevää. Esimiehelle ei edes tarvitse antaa todistusta vaan sen voi lähettää palkanlaskentaan. Periaatteessa syiden utelu ei edes esimiehelle kuulu.
- sulta siis
joku luu, hampaathan on kallon ja kasvojen luita myös. Eli jos vaikka vaan hammas lohkesi niin lappu on ok.
- murtunut
Hampaat kuvattiin.Ainoataan hammas meni huulesta läpi.
- .....
Luuletsä et ketään oikeasti kiinnostaa sun muutaman päivän lomasi syyt ja joku jaksaa niitä miettiä?
Ota vähän rennommin. Sulla on asianmukainen todistus ja sillä siisti, - aina vaan
täällä on joitain joiden pitää olla ilkeitä.Kyllä niistä turhimmista asioistakin kirjoitellaan.Kukin kokee asiat jotka toisten mielestä naurettavia typeränä.Pitääkö olla pää kainalossa et saa asiallisia vastauksia.Tämä mun ongelmani oli.Kiitos asiallisista viesteistä.
- vaivaa...
Ei ole muuta keinoa kuin hakea toinen todistus tai ottaa yhteyttä edelliseen lääkäriin ja pyytää oikaisua. Voisit miettiä onko se kuitenkaan vaivan arvoista. Itse veisin lapun reilusti työnantajalle ja sanoisin, ettei tässä niin pahasti käynyt mitä lapussa lukee. Sanoisin että helpommalla selvittiin kuin mitä voisi olettaa ja ottaisi asian huumorilla. Kyllähän työnantajakin tajuaa, että jos sulla olisi koko kallo murskana niin olisit poissa kuukausia. Reilusti vaan selität ja sanot ihmetelleesi miksi lääkäri näin kirjoitti vaikka vammojen laatu tuli selvästi esille vastaanotolla.
Asiallinen lyhyt selitys, niin pääset tilanteesta. - hoi
Novói mikä ongelma. Miten hitossa tuollaisesta kosmeettisesta haitasta edes kirjoitetaan sairaslomaa?
Oletko ammatiltasi huulimalli? Ikäänkuin töissä ei voisi käydä jos naamassa on rupi.... Sairaslomaa haetaan nykyään NIIN turhista asioista, tämä on toki älyttömyyksien huippuihin verrattuna vielä pientä. - viedään...
Työterveysasemalle, ei siis "pomon pöydälle". Eikä siis tarkemmat koodin todistuksesta edes tule työnantajan tietoon, työterveysaseman henkilöstön vain, joiden kautta todistus sitten kulkeutuu KELAan, jotta työnantaja saa KELA-korvaukset sun sairasloma-ajalta, jollei pitene niin paljoa, että iseltäsi loppuu palkanmaksu ja saat korvaukset omalle tilillesi.
Siis nuo lääkärintodistukset eivät meillä ainakaan mene työnantajan tietoon automaattisesti.- apuuva112
Kallon ja kasvojen luiden murtuma.
Tuohan on aivan oikea syy:)
hampaat ovat luuta. Lääkärit nyt vain käyttävät ennalta määrättyjä selvityksiä. Esimerkiksi sellaista termiä ei ole että luu on poikki, vaan se on aina murtunut, vaikka olisi hiusmurtuma tai poikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133748Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283048Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2772847Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51955- 2261544
- 751271
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk41181Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1771163Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41061Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi321035