lääkärin poissaolo todistus

kauheaa

Kaaduin pyörällä ja alahuulesta meni hampaat läpi.Lääkäri kirjoitti 9pvän sairaslomalapun.Kotona luin mitä lääkäri siihen oli kirjoittanut.Kallon ja kasvojen luiden murtuma.En haluaisi tälläistä poissaololappua työnantajalleni viedä koska se on täysin väärä ilmaisu.Mitä teen.

11

2345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väliä...

      no mitä väliä sillä on? eihän koko asia työnantajalle edes kuulu. Yks sama mitä siinä lukee, kunhan sait tarvitsemasi loman. 9 päivän jälkeen olet taas töissä ja sillä siisti. kaikkea säkin mietit. Älä vaan lähde uusia todistuksia hakemaan. Jotain siihen oli laitettava.

      • pitäisi

        hyväksyä aivan vääränlainen todistus.Luulen et ei kukaan tollasta halua viedä työnantajalle jos se on aiva peestä.Ja riippuu työpaikastakin.


      • ole väliä...
        pitäisi kirjoitti:

        hyväksyä aivan vääränlainen todistus.Luulen et ei kukaan tollasta halua viedä työnantajalle jos se on aiva peestä.Ja riippuu työpaikastakin.

        hyväksyä aivan vääränlainen todistus.Luulen et ei kukaan tollasta halua viedä työnantajalle jos se on aiva peestä.Ja riippuu työpaikastakin.


        -Ei riipu työpaikasta. Jokainen tajuaa ettei 9 päivän loma riitä alkuunkaan, jos jotain vakavampaa on sattunut ja pitkäänkin saa olla pois jos on tarvetta. Ei kannata miettiä. Syyt ei työnantajalle kuulu, niitä ei tarvi selitellä ja sairasloma on vieläpä tosi lyhyt. Se on aivan sama, kunhan on todistus poissaolosta viety. Itse ei tulisi mieleenikään tarttua tuollaiseen asiaan ja jäädä sitä miettimään, oikeasti ihan yhdentekevää. Esimiehelle ei edes tarvitse antaa todistusta vaan sen voi lähettää palkanlaskentaan. Periaatteessa syiden utelu ei edes esimiehelle kuulu.


    • sulta siis

      joku luu, hampaathan on kallon ja kasvojen luita myös. Eli jos vaikka vaan hammas lohkesi niin lappu on ok.

      • murtunut

        Hampaat kuvattiin.Ainoataan hammas meni huulesta läpi.


    • .....

      Luuletsä et ketään oikeasti kiinnostaa sun muutaman päivän lomasi syyt ja joku jaksaa niitä miettiä?
      Ota vähän rennommin. Sulla on asianmukainen todistus ja sillä siisti,

    • aina vaan

      täällä on joitain joiden pitää olla ilkeitä.Kyllä niistä turhimmista asioistakin kirjoitellaan.Kukin kokee asiat jotka toisten mielestä naurettavia typeränä.Pitääkö olla pää kainalossa et saa asiallisia vastauksia.Tämä mun ongelmani oli.Kiitos asiallisista viesteistä.

    • vaivaa...

      Ei ole muuta keinoa kuin hakea toinen todistus tai ottaa yhteyttä edelliseen lääkäriin ja pyytää oikaisua. Voisit miettiä onko se kuitenkaan vaivan arvoista. Itse veisin lapun reilusti työnantajalle ja sanoisin, ettei tässä niin pahasti käynyt mitä lapussa lukee. Sanoisin että helpommalla selvittiin kuin mitä voisi olettaa ja ottaisi asian huumorilla. Kyllähän työnantajakin tajuaa, että jos sulla olisi koko kallo murskana niin olisit poissa kuukausia. Reilusti vaan selität ja sanot ihmetelleesi miksi lääkäri näin kirjoitti vaikka vammojen laatu tuli selvästi esille vastaanotolla.
      Asiallinen lyhyt selitys, niin pääset tilanteesta.

    • hoi

      Novói mikä ongelma. Miten hitossa tuollaisesta kosmeettisesta haitasta edes kirjoitetaan sairaslomaa?

      Oletko ammatiltasi huulimalli? Ikäänkuin töissä ei voisi käydä jos naamassa on rupi.... Sairaslomaa haetaan nykyään NIIN turhista asioista, tämä on toki älyttömyyksien huippuihin verrattuna vielä pientä.

    • viedään...

      Työterveysasemalle, ei siis "pomon pöydälle". Eikä siis tarkemmat koodin todistuksesta edes tule työnantajan tietoon, työterveysaseman henkilöstön vain, joiden kautta todistus sitten kulkeutuu KELAan, jotta työnantaja saa KELA-korvaukset sun sairasloma-ajalta, jollei pitene niin paljoa, että iseltäsi loppuu palkanmaksu ja saat korvaukset omalle tilillesi.

      Siis nuo lääkärintodistukset eivät meillä ainakaan mene työnantajan tietoon automaattisesti.

      • apuuva112

        Kallon ja kasvojen luiden murtuma.

        Tuohan on aivan oikea syy:)
        hampaat ovat luuta. Lääkärit nyt vain käyttävät ennalta määrättyjä selvityksiä. Esimerkiksi sellaista termiä ei ole että luu on poikki, vaan se on aina murtunut, vaikka olisi hiusmurtuma tai poikki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      809
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      715
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      710
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      702
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      670
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      106
      657
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      80
      644
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      581
    Aihe