Tallink pettää kanta-asiakkaita tarjouslapuillaan. Kultatason kanta-asiakkaille tuli tarjous postissa, jossa luvattiin kaikkia hyttejä ½ pienemmillä pisteillä, kuin normaalisti.
Meille on kertynyt ostopisteitä erittäin paljon ja halusimme käyttää niitä varaamalla Suiten. Mutta mitä vielä, meidän pisteitä ei kelpuutettu !! Taitaa olla nämä hytit vain houkuttimena, jotta saataisiiin huonommat hytit dubattua pisteasiakkaille. Maksamalla ½ normaalihinnasta olisin Suiten saanut. Mutta tarjouslappu puhui ½ pisteistä, ei sitä, että minun pitäisi maksaa rahalla puolet. Mielestäni tällainen on petosta asiakkaita kohtaan.
Tämä taitaa olla se viimeinen sysäys lähteä töykeiltä Tallinkinlaivoilta Viikkarille tai hyvän ruuan ja edullisten ostosten Ecerölle.
Ei tarvitse Tallinkin ihmetellä, jos pitkäaikaiset kanta-asiakkaat äänestävät jaloillaan. Paljon on tätä tapahtunut, sillä Tallinkin johto on tähän asti luullut, ettei se tarvitsisi Suomalaisia asiakkaita. Yhtiön taloudellinen tilanne luulisi laittavan hieman miettimään ketkä rahaa laivalla todella kuluttavat.
Tallink - kanta-asiakkuus
54
5817
Vastaukset
- jymmärsin
sen niin että saa puolilla pisteillä alennetun hytin ja loppuosa pitää maksaa,minusta oli ihan selkeästi mainitti...ilmaseksiko kuvittelit risteilylle pääseväsi
- Riitta Vainiontaus
Todellakin ClubOneGold-tarjous tuli postitse. Siinä nimeenomaan tarjotaan Bonusmatkoja ½ normaaleista pisteistä. Kyse ei siis ollut niistä tarjouksista, joita joskus asiakaslehdessä on, jossa menee joku määrä pisteitä ja vähän rahaa. Jos itse olet kanta-asiakas tiedät, että Bonuspisteillä voi myös risteillä ilman erillistä maksua(tietenkin matkustaja ja polttoainelisät täytyy maksaa)
Siksi en hyväksynytkään sitä, ettei Suitet kuuluneet tähän tarjoukseen, tarjouskortissa ne olivat jokapäivälle merkitty (parvekkeellista Suitea ei tarjous koskenut, koska sitä ei oltu mainittu).
Minä puhuin tekstissä aidasta sinä aidan seipäistä. (tosin en tiedä millaisia tarjouksia kanta-asiakastasolle tai hopeatasolle on lähetetty, mutta kultataslle oli tarjouksena vain tuo Bonuspisteet.)
- ymmärtämisen....
vaikeus,myös ymmärsin että loppuosan joutuu maksamaan rahalla??
- ertytwer
Osoitteessa http://www.tallinksilja.com/fi/mainMenu/clubOne/offersAndNews/specialOffers/clubOneWeeks/default.htm
on nuo tarjousristeilyt. Missä kohtaa mainitaan, että loppuosa pitäisi maksaa rahalla??
- Riitta Vainiontaus
Soitin Tallinkin yrityksen konttoriin Suomessa ja halusin asiakaspalvelupäällikölle tai henkilölle, joka heillä vastaa ilmoitusten oikeellisuudesta.
Arvatkaapa kuka se Tallinkilla on? PUHELINKESKUS!!
Puhuin puhelinessa 9.41 keski-ikäisen naisen kanssa, joka ei edes suostunut sanomaan etunimeään. Kertoili vain arvioita sinne ja tänne, eikä puhunut edes asiaa. Seliteli vain, ettei ne Suitet jokapäivä kuulu siihen tarjoukseen. Erittäin koppava nainen. Ei edes kuunnellut, että painetussa tekstissä oli selkeästi 17.8 - 30.9. Tämä antoi nyt kuitenkin se lopullisen sysäyksen siirtymiseen toiseen laivayhtiöön.
Kuluttaja-asiamiehelle teen ilmoituksen harhaanjohtavasta mainonnasta.
PS. Itse olen toiminut aikoinaan useammassa yhtiössä kouluaikoina keskuksena, enkä ikinä olisi voinut kuvitella, että keskuksen toimenkuvaan kuuluisi isossa pörssiyhtiössä olla asiakaspalvelupäällikkö!- täysin mahdollista
Monissa firmoissa nykyään pomotkin joutuvat vastaamaan puhelimeen rividuunareiden tavoin...
Eiköhän Aspan pomonkin ole hallittava myös alaistensa tehtävät, että pystyy myös niistä vastaamaan. Tietysti onhan niitäkin koulukuntia joiden mukaan esimiehen ei tarvitse tietää ja osata alaistensa työtehtäviä, ettei jymähdetä rutiineihin ja tuottavuus laskee.
Muuten, tuskin asiakaspalvelupäällikkö vastaa ilmoituksista, eiköhän se ole markkinointiosasto joka sielläkin (osaamattomat) sormensa tunkee myynnin rattaisiin... Olisit kysynyt suoraan keijolta, jos terävän vastauksen olisit halunnut. - ei missään
täysin mahdollista kirjoitti:
Monissa firmoissa nykyään pomotkin joutuvat vastaamaan puhelimeen rividuunareiden tavoin...
Eiköhän Aspan pomonkin ole hallittava myös alaistensa tehtävät, että pystyy myös niistä vastaamaan. Tietysti onhan niitäkin koulukuntia joiden mukaan esimiehen ei tarvitse tietää ja osata alaistensa työtehtäviä, ettei jymähdetä rutiineihin ja tuottavuus laskee.
Muuten, tuskin asiakaspalvelupäällikkö vastaa ilmoituksista, eiköhän se ole markkinointiosasto joka sielläkin (osaamattomat) sormensa tunkee myynnin rattaisiin... Olisit kysynyt suoraan keijolta, jos terävän vastauksen olisit halunnut.noin isossa firmassa keskuksen kuulu, kuin yhdistää puheluita ja korkeintaan toimia pienemmän johdon sihteerinä, kertoen missä pomot milloinkin ovat, kun eivät vastaa puhelimeen. Täyttä ammattitaidottomuutta keskukselta jäädä asiakkaan kanssa väittelemään. Asiakas valittaa asiakaspalvelupäällikölle, jos asiakaspalveluhenkilökunta ei osaa vastata tai ei tiedä miksi menetellään niin ja näin. Se on sitten firman sisäinen asia selvittää kuka on mokannut ja antaa selvitys asiakkaalle.
Soitteleekos se keskus ihmisille asiakaspalautteetkin?
- päivään sitä
varausta olit tekemässä, koska sviitin voi varata bonuspisteillä aikaisintaan 2 viikkoa ennen lähtöä. Mielestäni kyllä erittäin hyvä tarjous saada sviitti puoleen hintaan, ne ovat nytkin jo niin edullisia, että niitä on harvoin edes vapaana.
- Riitta Vainiontaus
Päivää ennen lähtöä. Suitet olivat vapaana, bonuspaikkoja maanantailähdöllä vapaana. Olen ollut Siljan-kanta-asiakkaana 90-alusta lähtien ja sitä kautta siirtynyt sitten Tallinkille. Olemme risteilleet erittäin paljon ja nimenomaan kuluttaneet rahaa laivalla eikä maissa. Näin on pisteitä kertynyt aina suhteellisen paljon ja niitä on myös ahkeraan käytetty.
Jos yhtiöllä on tullut virhe painatuksessa, siitä selviäisi helposti vain sanomalla, että painovirhepaholainen ja se siitä. - goldcard
Tuli mullekin postia, tilasin puolilla pisteillä deluxen. Ei missään puhuta et puolet rahalla maksetaan. Onko muuten suitea parvekkeella, en ole ennen tiennytkään...commodore on parvekkeella.
- meddie
Riitta Vainiontaus kirjoitti:
Päivää ennen lähtöä. Suitet olivat vapaana, bonuspaikkoja maanantailähdöllä vapaana. Olen ollut Siljan-kanta-asiakkaana 90-alusta lähtien ja sitä kautta siirtynyt sitten Tallinkille. Olemme risteilleet erittäin paljon ja nimenomaan kuluttaneet rahaa laivalla eikä maissa. Näin on pisteitä kertynyt aina suhteellisen paljon ja niitä on myös ahkeraan käytetty.
Jos yhtiöllä on tullut virhe painatuksessa, siitä selviäisi helposti vain sanomalla, että painovirhepaholainen ja se siitä.Ainakin meidän lapussa lukee että paikkoja ja lähtöjä rajoitetusti, joten vaikka jonkun päivän lähdölle onkin tilaa, niin ei sitä välttämättä saa tuolla tarjouksella, sillä noita sviittejähän on esim. Sympillä ja Serellä molemmissa vain yksi, ja ne kyllä useimmiten täyttyvät myös rahalla maksavista asiakkaista.
Mistä näit että nimenomaan bonusmatka-kiintiössä on vapaa suite-paikka? Jos tavallisesta varaustilanteesta näkee että suite on vapaana, ei se tarkoita sitä että se on vapaana bonusmatkakiintiössä. Bonusmatkapaikkoja ei välttämättä ole yhtään per lähtö, vaikka laivalla tilaa olisikin. Laivayhtiö voi rajoittaa bonusmatkapaikkoja mielensä mukaan.
Olisit ottanut Commodore-hytin, niin varmaan olisit risteilylle päässyt.
Uusimmassa Kuluttaja-lehdessä on muuten viranomaisten vastaus asiaan, kun joku valitti siitä että Viking Line lupaili ilmaisia risteilyjä, mutta niille ei paikkoja löytynytkään. - reitti...
Riitta Vainiontaus kirjoitti:
Päivää ennen lähtöä. Suitet olivat vapaana, bonuspaikkoja maanantailähdöllä vapaana. Olen ollut Siljan-kanta-asiakkaana 90-alusta lähtien ja sitä kautta siirtynyt sitten Tallinkille. Olemme risteilleet erittäin paljon ja nimenomaan kuluttaneet rahaa laivalla eikä maissa. Näin on pisteitä kertynyt aina suhteellisen paljon ja niitä on myös ahkeraan käytetty.
Jos yhtiöllä on tullut virhe painatuksessa, siitä selviäisi helposti vain sanomalla, että painovirhepaholainen ja se siitä.mahtaa olla kyseessä??
- Riitta Vainiontaus
goldcard kirjoitti:
Tuli mullekin postia, tilasin puolilla pisteillä deluxen. Ei missään puhuta et puolet rahalla maksetaan. Onko muuten suitea parvekkeella, en ole ennen tiennytkään...commodore on parvekkeella.
Soitin asiakaspalveluun ja kysyin Suitea, koska siihen oli kerrankin mahdollisuus. Sanoivat sieltä, että bonusmatkoja on vapaana.
Olen tietoinen myös siitä, ettei Suiteja voi varata kovin aikaisin Bonuspisteillä, mikä on ihan ymmärrettävää. Mutta, kun lähtö olisi ollut tänään ja ne hytit ovat edelleenkin myymättä, niin en voi kun ihmetellä. Myyvät ne tänään vaikka 1€ jollekin, jotta voivat sanoa kuluttaja-asiamiehelle, että niitä ei muka ollut enää.
Tiedän kuinka bonusmatkat toimii. Olenhan niitä käyttänyt jo liki 20-vuotta monta kertaa vuodessa. Niitä annetaan vain tietty määrä ko. lähdölle ja se siitä. Samoin ei ilmaisia matkoja voi koko laivallista tehdä, niilläkin on omat kiintiönsä eikä nyt kyse ole siitä. - goldgard
Riitta Vainiontaus kirjoitti:
Soitin asiakaspalveluun ja kysyin Suitea, koska siihen oli kerrankin mahdollisuus. Sanoivat sieltä, että bonusmatkoja on vapaana.
Olen tietoinen myös siitä, ettei Suiteja voi varata kovin aikaisin Bonuspisteillä, mikä on ihan ymmärrettävää. Mutta, kun lähtö olisi ollut tänään ja ne hytit ovat edelleenkin myymättä, niin en voi kun ihmetellä. Myyvät ne tänään vaikka 1€ jollekin, jotta voivat sanoa kuluttaja-asiamiehelle, että niitä ei muka ollut enää.
Tiedän kuinka bonusmatkat toimii. Olenhan niitä käyttänyt jo liki 20-vuotta monta kertaa vuodessa. Niitä annetaan vain tietty määrä ko. lähdölle ja se siitä. Samoin ei ilmaisia matkoja voi koko laivallista tehdä, niilläkin on omat kiintiönsä eikä nyt kyse ole siitä.Tosiaan ihme juttu, kun se suite lukee ihan suomen kielellä siinä kortissa. Ja pisteitä menisi tänään 16. Siis teidän Tallinnaristeilyllä. ( Ettei kukaan ymmärrä väärin)
- on ilmainen
Riitta Vainiontaus kirjoitti:
Soitin asiakaspalveluun ja kysyin Suitea, koska siihen oli kerrankin mahdollisuus. Sanoivat sieltä, että bonusmatkoja on vapaana.
Olen tietoinen myös siitä, ettei Suiteja voi varata kovin aikaisin Bonuspisteillä, mikä on ihan ymmärrettävää. Mutta, kun lähtö olisi ollut tänään ja ne hytit ovat edelleenkin myymättä, niin en voi kun ihmetellä. Myyvät ne tänään vaikka 1€ jollekin, jotta voivat sanoa kuluttaja-asiamiehelle, että niitä ei muka ollut enää.
Tiedän kuinka bonusmatkat toimii. Olenhan niitä käyttänyt jo liki 20-vuotta monta kertaa vuodessa. Niitä annetaan vain tietty määrä ko. lähdölle ja se siitä. Samoin ei ilmaisia matkoja voi koko laivallista tehdä, niilläkin on omat kiintiönsä eikä nyt kyse ole siitä.numero, soittele vähän väliä, josko olis joku mukava ihminen kun antais sen hytin sulle. Siellä on meinaan monenlaista vastaajaa....
- Riitta Vainiontaus
goldgard kirjoitti:
Tosiaan ihme juttu, kun se suite lukee ihan suomen kielellä siinä kortissa. Ja pisteitä menisi tänään 16. Siis teidän Tallinnaristeilyllä. ( Ettei kukaan ymmärrä väärin)
Ettei kenellekkään jäisi väärää kuvaa, emme ole mitää rymymatkustajia.
Lapsetkin on opetettu siistimään hytti ennenkuin lähdemme sieltä. Koskaan ei ole tarvinnut tulla huomauttamaan metelöinnistä tai jostakin rikotusta tavarasta hytissä.
Siis mustalistakaan ei voi olla syynä.
Ehkä jollekkin asia olisi se ja sama, mutta juuri nyt olisin kerrankin päässyt A-luokan reissulle, pelkästään isännän kanssa. Ehkä pettymys oli siitä syystä suurempi. - Riitta Vainiontaus
on ilmainen kirjoitti:
numero, soittele vähän väliä, josko olis joku mukava ihminen kun antais sen hytin sulle. Siellä on meinaan monenlaista vastaajaa....
että vastaajia on monenlaisia ja joskus vastaaja ei edes ymmärrä mitä kysyt.
Tulihan sekin tänään selväksi, että Tallinkin asiakaspalvelupäällikkö on puhelinkeskus :-) - Leena A.
Lisäksi ainakin itse ko. firman asiakkaana olen tajunnut,että bonuspistepaikkoja on jokaisella lähdöllä rajoitetusti, sillä mikäli kaikki laivan 2500 (?) matkustajaa matkustaisivat näillä "ilmaismatkoilla" laivalle ei jäisi rahaa juuri mitään.
Minusta on melko huvittavaa että ihmiset valittavat eri yritysten "hyvää hyvyyttään" tarjoamista eduista (oli minkä alan kanta-asiakasjärjestelmä tahansa kyseessä), mikäli he haluaisivat ei heidän tarvitsisi tarjota minkäänlaisia bonusetuja.
- pettynyt minäkin
Mä kanssa yritin varata matkaa heti kun laput postiluukusta tipahtivat, viikonloppuisin syyskuun loppuun ei mitään mahiksia pisteillä, rahalla kylläkin olisi päässyt, mutta periaatteestakaan en maksa, koska pisteitä mulla paljon ja nekin pitäisi jotenkin hyödyntää. Sain sitten pisteillä matkan torstai lähdölle, järjestelyjä sekin vaatii jotta matkaan päästään työpäivänä.
Pettynyt olen minäkin!- on ollut...
kuitenkin netissä nähtävissä jo 21.7. alkaen, eli varmasti pisteillä hytit ovat kyllä menneet nopeasti. Ei niitä pisteillä nyt kovin paljon taida muutenkaan olla, jos sulla on paljon pisteitä varaa matka jo paljon aikaisemmin. Pisteillä mekin matkaan syyskuussa, mutta varasin jo kesäkuun alussa, että saatiin commodore, menee sitten enemmän pisteitä, mutta pääsee silloin kun haluaa.
- hommassa petoksen makua
Yritin varata bonusmatkaa netissä HKI-Tallinna ei antanut yhtään bonusmatkaa vaan nyt tarjouksessa olevat -50% matkoja vain. Meille lehti tuli aamulla 10.00, jotenka ei taida niitä olla enää muillekkaan.
Muutenkin asiakaspalvelusta saa aina erilaisia vastauksia, kun sinne soittaa. Riippuu kuka on puhelimessa. Onneksi on muita yhtiöitä. Meidän perhe on ainakin kurkkuaan myöden täynnä Tallinkin palvelua. Ei ihme laivat ovat puolityhjiä. Käytämme loput pisteet vain ylityksiin perheen kanssa, emmekä enää tuhlaa yhtään euroa itse laivalla.
Olin järjestämässä juuri 200 hengen pikkujouluja Tallinnaan, mutta nyt vaihtui laivayhtiö. Täältä tullaan Viikkari. Näyttäkää, että teistä on tullut Siljan veroinen vaihtoehto rupu Tallinkille. - niitä hyttejä
on ollut... kirjoitti:
kuitenkin netissä nähtävissä jo 21.7. alkaen, eli varmasti pisteillä hytit ovat kyllä menneet nopeasti. Ei niitä pisteillä nyt kovin paljon taida muutenkaan olla, jos sulla on paljon pisteitä varaa matka jo paljon aikaisemmin. Pisteillä mekin matkaan syyskuussa, mutta varasin jo kesäkuun alussa, että saatiin commodore, menee sitten enemmän pisteitä, mutta pääsee silloin kun haluaa.
ei voi varata kaikissa luokissa ja laivoissa kuin enintään 2 viikkoa ennen matkaa. Suitet pitää varata juuri matkan kynnyksellä. Eikös ne tollot tajua, että me joilla on paljon pisteitä, myös kulutetaan laivalla paljon. No onhan se Tallinkin johto jo aikaisemminkin tuonut ilmi että Suomalaisilla matkustajilla ja toiveilla ei ole mitään arvoa heidän silmissään. Sori vain entiset Siljan työntekijät maissa, mutta suosittelisin siirtymään Viikarille, sillä sinne menemme mekin huomenna.
- se on ..
niitä hyttejä kirjoitti:
ei voi varata kaikissa luokissa ja laivoissa kuin enintään 2 viikkoa ennen matkaa. Suitet pitää varata juuri matkan kynnyksellä. Eikös ne tollot tajua, että me joilla on paljon pisteitä, myös kulutetaan laivalla paljon. No onhan se Tallinkin johto jo aikaisemminkin tuonut ilmi että Suomalaisilla matkustajilla ja toiveilla ei ole mitään arvoa heidän silmissään. Sori vain entiset Siljan työntekijät maissa, mutta suosittelisin siirtymään Viikarille, sillä sinne menemme mekin huomenna.
ihan oikein, ettei sviittejä pysty pisteillä varamaan monta kuukautta eteenpäin, nehän olisivat sitten aina täynnä. Mutta en ymmärrä viestin aloittajan tapausta, ettei sviittiä saisi tänään pisteillä, jos lähtö tänään ja sviitti tyhjänä. Mieluumminko tyhjänä se sitten, rahaa kuitenkin kuluu aina laivalla paljon...
- Riitta Vainiontaus
se on .. kirjoitti:
ihan oikein, ettei sviittejä pysty pisteillä varamaan monta kuukautta eteenpäin, nehän olisivat sitten aina täynnä. Mutta en ymmärrä viestin aloittajan tapausta, ettei sviittiä saisi tänään pisteillä, jos lähtö tänään ja sviitti tyhjänä. Mieluumminko tyhjänä se sitten, rahaa kuitenkin kuluu aina laivalla paljon...
itseänikin ihmetytti, eikä kukaan kolmesta virkailiasta ja keskusneitifiaskosta osannut selittää. Sanoivat, ettei nyt onnistu.
- ja olisi ollut pisteellä
matkoja vaikka kuinka ja suitekin olisi ollut vapaa tänään, huomenna ja ylihuomenna, mutta vain puolella hinnalla. Lähettivät ihmisille tämän tarjouslappusen jotta innostuisimme varaamaan itseämme parempia hyttejä ja siitä innostuneena olisimme valmiita maksamaan itsemme kipeäksi, kun bonusmatkaa ei olekkaan.
Siis henkilökunnan mukaan bonusmatkoja Tallinnaan on joka lähdölle, mutta ei suiteja. ne pitää kuulema maksaa.
- koko tallink
Saa painua snne mistä tulikin, sitä ei täällä suomessa kaipailla...
- Tarjouksia on aina
Itse en omista minkään yhtiön tai kauppaketjun kantakortteja. Koska niistä EI TODELLISUUDESSA ole mitään etua ja hyötyä.
AINA esim näin Turussa asuvana on laivoille tarjouslähtöjä, ilmaisia vapaalippuja, äkkilähtöjä, muita halpamatkoja tarjolla.
En muista IKINÄ tässä viimeisen 10-vuoden aikana maksaneeni mistään laivamatkasta mitään listahintoja.
Joten järkeään saa käyttää vähän tuossakin. Suurin osa laivojen taxfreent tuotteista on saman hintaisia maissa, ruokaa saa hyvistä ravintoloista muualtakin.
Joten koko miniristeily on eläkeläisten ja venäläisten touhua, ehkä pvälaivat lapsiperheille. Mutta aikuisille, ei siellä ole mitään enää tajolla. Vanhentunut konsepti, kuten marimekon telttakaavut!- N*N*N
Näkyy Silja Europalla olevan vuoden vaihtuessa charter-risteily, josko taas koko laiva on pyhitetty venäläisille??!
- kanta-asiakas
N*N*N kirjoitti:
Näkyy Silja Europalla olevan vuoden vaihtuessa charter-risteily, josko taas koko laiva on pyhitetty venäläisille??!
Yritin asennoitua Tallinkkiin kuten Siljaan, mutta en enää edes yritä. Tallinnan matkat teen myös minä jatkossa Eckeröllä tai Viikkarilla ja Tukholmaan taas menen Viikkarilla.
Parikymmentävuotta keräilin pisteitä ja ostelin aina pysyäkseni kultatasossa. Minullekkaan ei Suitea ollut vapaana koko tarjouksen voimassaoloaikana. Jotenka pitäkää tarjouksenne ja kultakorttinne. Vuodenvaihteessa katkeaa taas kortin vuosikatsaus. Oli tarkoitus käydä taas ostamassa pikkujoulujen juomat ja joululahjojen viinit usealla tuhannella eurolla laivalta. Mutta minähän en ole tärkeä asiakas minäkään joten jätän ne viinat niille venäläisille ja virolaisille uusrikkaille. Ostan alkosta tai Eckeröltä. - miksi niitä sviittejä..
kanta-asiakas kirjoitti:
Yritin asennoitua Tallinkkiin kuten Siljaan, mutta en enää edes yritä. Tallinnan matkat teen myös minä jatkossa Eckeröllä tai Viikkarilla ja Tukholmaan taas menen Viikkarilla.
Parikymmentävuotta keräilin pisteitä ja ostelin aina pysyäkseni kultatasossa. Minullekkaan ei Suitea ollut vapaana koko tarjouksen voimassaoloaikana. Jotenka pitäkää tarjouksenne ja kultakorttinne. Vuodenvaihteessa katkeaa taas kortin vuosikatsaus. Oli tarkoitus käydä taas ostamassa pikkujoulujen juomat ja joululahjojen viinit usealla tuhannella eurolla laivalta. Mutta minähän en ole tärkeä asiakas minäkään joten jätän ne viinat niille venäläisille ja virolaisille uusrikkaille. Ostan alkosta tai Eckeröltä.pitää edes laittaa noihin pistetarjouksiin. Ne ovat jo niin edullisia, että tuskin niitä kovin usein on edes vapaana, eikä varmasti kyllä riitä sitten pisteillä saatavaksi. Harhaanjohtavaa mainontaa, mutta hyttejä on kyllä mennyt syyskuuksi ihan mielettömästi, eli ei varmasti sviittimainontaa olisi tarvittu...
- Riitta..
pääsitkö millekään risteilylle?
- Riitta Vainiontaus
Meille ei ollut mahdollista lähteä matkalle kuin maanantaina tai tiistaina. Oltaisiin tehty taas ½-vuoden ostokset kerralla, kun auto olisi raahattu mukaan (yli 300€ ostaessa saa auton ilmaiseksi). ½-hintaan olisi päässyt, muuten ei.
Jäi matolääkkeet koirille Virosta ostamatta (ovat muuten paljon halvempia siellä, kuin Suomessa).
Laskin ettei kuitenkaan kannata Jyväskylästä asti ajaa autolla ja vielä maksaa matkasta. Halvempi käydä täällä Apteekissa ja Alkossa, jos lasketaan kulut ostosten päälle.
Maksullisille matkoille mennään sitten lasten kanssa lomaillessa.
Riitta - tyytyväinen kanta-asiakas
Riitta Vainiontaus kirjoitti:
Meille ei ollut mahdollista lähteä matkalle kuin maanantaina tai tiistaina. Oltaisiin tehty taas ½-vuoden ostokset kerralla, kun auto olisi raahattu mukaan (yli 300€ ostaessa saa auton ilmaiseksi). ½-hintaan olisi päässyt, muuten ei.
Jäi matolääkkeet koirille Virosta ostamatta (ovat muuten paljon halvempia siellä, kuin Suomessa).
Laskin ettei kuitenkaan kannata Jyväskylästä asti ajaa autolla ja vielä maksaa matkasta. Halvempi käydä täällä Apteekissa ja Alkossa, jos lasketaan kulut ostosten päälle.
Maksullisille matkoille mennään sitten lasten kanssa lomaillessa.
RiittaMistäpähän taas valitat? Itse varasin heinäkuun puolella matkan ja sain mitä itse tahdoin. Eli kannattaa olla ihan oikeasti kanta-asiakas ja seurata mitä tarjouksia on! Todella ystävällinen aspa kertoi puhelimessa että tällainen tarjous on tulossa johon kannattaa tarttua.
Eri asia tietysti jos käytte kerran vuodessa laivalla niin silloin en lähtisi edes itseäni ahkeraksi matkustajaksi kehumaan..Kannattaa ehkä unohtaa panettelu ja mennä sillä mikä on paras omalle kukkarolle ;) - Riitta Vainiontaus
tyytyväinen kanta-asiakas kirjoitti:
Mistäpähän taas valitat? Itse varasin heinäkuun puolella matkan ja sain mitä itse tahdoin. Eli kannattaa olla ihan oikeasti kanta-asiakas ja seurata mitä tarjouksia on! Todella ystävällinen aspa kertoi puhelimessa että tällainen tarjous on tulossa johon kannattaa tarttua.
Eri asia tietysti jos käytte kerran vuodessa laivalla niin silloin en lähtisi edes itseäni ahkeraksi matkustajaksi kehumaan..Kannattaa ehkä unohtaa panettelu ja mennä sillä mikä on paras omalle kukkarolle ;)lasten kanssa. Vammaisen pojan kanssa opettelemme toimimaan ihmisten ilmoilla häiritsemättä muita kanssa ihmisiä. Lasten kanssa matkatessa ovat lapset etusijalla, emmekä raahaa silloin mitään viinalasteja perässä. Kerran parissa vuodessa meillä on mahdollisuus isännän kanssa käydä yhdessä aivan kahdestaan muutaman päivän lomallaja se on todella arvokasta aikaa. Siksi ehkä tämä asia on saanut minun mielessäni suuremmat mittasuhteet kuin jollakin muulla olisi saanut.
Minulle ei asakaspalvelusta ole yhtään kertaa edes vihjattu, että tällainen tarjous on tulossa. Minkä ihmeen takia ne sitten lähettelee tarjouslappuja kotiin, jos ne matkat on voinut varata jo tuttavankaupalla etukäteen.
Jos me kaikki kanta-asiakkaat viikottain soittaisimme ja kysyisimme tarjouksia, olisi numerot entistä tukkoisempia. Säännöissä lukee vielä, että Suiteja ei voi varata, kuin aikaisintaan 2 viikkoa ennen lähtöä. Kyllä minä kanta-asiakkaana odotan, että tällaisista tarjouksista ilmoitetaan joko lehdessä tai erillisellä kirjeellä tarpeeksi ajoissa. Harmi vain, että suurin osa olikin myyty jo etukäteen. Kaipa sinäkin kanta-asiakkaana tiedät ettei yhdellä matkalla Gold-tason asiakkaaksi pääse. Mutta kuten sanoit täytyy mennä sinne mihinkä rahat riittvät. Jatkossa käytän yli 100 pistettäni Tallinkin laivoilla vain ylityksiin. Syömme ja teemme ostokset Tallinnassa. Lentämällä pääsee kätevämmin Tukholmaan, jotenka ei tarvitse käyttää siinäkään Tallinkin palveluita.
Hyvä, että sinä olet nyt tyytyväinen, minäkin olin erittäin tyytyväinen muutamaa likaista hyttiä lukuun ottamatta aina Siljaan. Tallinkiin en aina niinkään, ongelmana lähinnä asiakaspalvelun laadun heittely tietotaidossa.
Huomaatko mikä meidän eromme on. Minä pystyn antamaan jopa moitteet omalla nimelläni, sinä et edes kehuja! - joo o
Riitta Vainiontaus kirjoitti:
Meille ei ollut mahdollista lähteä matkalle kuin maanantaina tai tiistaina. Oltaisiin tehty taas ½-vuoden ostokset kerralla, kun auto olisi raahattu mukaan (yli 300€ ostaessa saa auton ilmaiseksi). ½-hintaan olisi päässyt, muuten ei.
Jäi matolääkkeet koirille Virosta ostamatta (ovat muuten paljon halvempia siellä, kuin Suomessa).
Laskin ettei kuitenkaan kannata Jyväskylästä asti ajaa autolla ja vielä maksaa matkasta. Halvempi käydä täällä Apteekissa ja Alkossa, jos lasketaan kulut ostosten päälle.
Maksullisille matkoille mennään sitten lasten kanssa lomaillessa.
Riittaeikö niitä matolääkkeitä olisi voinut mennä hakemaan a-luokan hytissäkin? en ymmärrä tosiaan mistä oikein valitat..jos tuo kyseinen reissu olisi tosiaan ollut teidän tärkeää kahdenkeskistä aikaa, niin luulisi että olisitte valmiita panostamaan siihen ja maksamaan sen halutun suiten puoleen hintaan..ne ovat edullisia muutenkin. Itsekin olen kanta-asiakas, kerään pisteitä ja myöskin käytän niitä.Joskus sitä saa halutun hytin ja joskus ei, that´s it. Kaikkihan sen tietää ja ymmärtää, että ei koko laivaa voi lastata ilmasilla hyteillä.Minulle ainakin on ystävällisesti aspasta selitetty, että näitä kyseisiä pistehyttejä on RAJOITETTU määrä. Olisimme halunneet 1/2 pisteillä commodoren syyskuulle..niitä ei enää ole..otettiin A-lk ja se siitä, päästään ainakin reissuun haluttuna ajankohtana.
- että sinulla
joo o kirjoitti:
eikö niitä matolääkkeitä olisi voinut mennä hakemaan a-luokan hytissäkin? en ymmärrä tosiaan mistä oikein valitat..jos tuo kyseinen reissu olisi tosiaan ollut teidän tärkeää kahdenkeskistä aikaa, niin luulisi että olisitte valmiita panostamaan siihen ja maksamaan sen halutun suiten puoleen hintaan..ne ovat edullisia muutenkin. Itsekin olen kanta-asiakas, kerään pisteitä ja myöskin käytän niitä.Joskus sitä saa halutun hytin ja joskus ei, that´s it. Kaikkihan sen tietää ja ymmärtää, että ei koko laivaa voi lastata ilmasilla hyteillä.Minulle ainakin on ystävällisesti aspasta selitetty, että näitä kyseisiä pistehyttejä on RAJOITETTU määrä. Olisimme halunneet 1/2 pisteillä commodoren syyskuulle..niitä ei enää ole..otettiin A-lk ja se siitä, päästään ainakin reissuun haluttuna ajankohtana.
menee kaikki hyvin. Mielestäni tässä asiassa onkin ollut enenmpi kyse periaatteesta. Kun tarjotaan Suiteja pisteillä, niin kuluttajasuojalain mukaan tarjouksen ilmestyessä niitä täytyy olla myös tarjolla.
Tottakai lauseella paikkoja rajoitetusti voidaan paljon sulkea pois, mutta jos asiakkaalle lähetetään kirjallinen tarjous, on sitä tuotetta pitänyt olla olemassa. Tässä tapauksessa ei Suiteja ilmeisesti ole pystynyt varaamaan laisinkaan 2 viikon varausaika rajoituksen vuoksi. - syövät hitaat...
Riitta Vainiontaus kirjoitti:
lasten kanssa. Vammaisen pojan kanssa opettelemme toimimaan ihmisten ilmoilla häiritsemättä muita kanssa ihmisiä. Lasten kanssa matkatessa ovat lapset etusijalla, emmekä raahaa silloin mitään viinalasteja perässä. Kerran parissa vuodessa meillä on mahdollisuus isännän kanssa käydä yhdessä aivan kahdestaan muutaman päivän lomallaja se on todella arvokasta aikaa. Siksi ehkä tämä asia on saanut minun mielessäni suuremmat mittasuhteet kuin jollakin muulla olisi saanut.
Minulle ei asakaspalvelusta ole yhtään kertaa edes vihjattu, että tällainen tarjous on tulossa. Minkä ihmeen takia ne sitten lähettelee tarjouslappuja kotiin, jos ne matkat on voinut varata jo tuttavankaupalla etukäteen.
Jos me kaikki kanta-asiakkaat viikottain soittaisimme ja kysyisimme tarjouksia, olisi numerot entistä tukkoisempia. Säännöissä lukee vielä, että Suiteja ei voi varata, kuin aikaisintaan 2 viikkoa ennen lähtöä. Kyllä minä kanta-asiakkaana odotan, että tällaisista tarjouksista ilmoitetaan joko lehdessä tai erillisellä kirjeellä tarpeeksi ajoissa. Harmi vain, että suurin osa olikin myyty jo etukäteen. Kaipa sinäkin kanta-asiakkaana tiedät ettei yhdellä matkalla Gold-tason asiakkaaksi pääse. Mutta kuten sanoit täytyy mennä sinne mihinkä rahat riittvät. Jatkossa käytän yli 100 pistettäni Tallinkin laivoilla vain ylityksiin. Syömme ja teemme ostokset Tallinnassa. Lentämällä pääsee kätevämmin Tukholmaan, jotenka ei tarvitse käyttää siinäkään Tallinkin palveluita.
Hyvä, että sinä olet nyt tyytyväinen, minäkin olin erittäin tyytyväinen muutamaa likaista hyttiä lukuun ottamatta aina Siljaan. Tallinkiin en aina niinkään, ongelmana lähinnä asiakaspalvelun laadun heittely tietotaidossa.
Huomaatko mikä meidän eromme on. Minä pystyn antamaan jopa moitteet omalla nimelläni, sinä et edes kehuja!niinhän se on, mutta mielestäni oli erittäin tökerösti ilmoitettu tästä tarjouksesta, sehän oli jo club one sivuilla puolessa välissä heinäkuuta, ja postia tuli kotiin vasta elokuun lopulla. Tietäähän sen, ettei silloin voi enää paljon olla hyttejä tarjolla. Minäkin käytän nettiä päivittäin, mutta en club one sivuilla tule käyneeksi kuin pari kertaa kuussa. Ihmettelin elokuun alussa kun varailin hyttiä syyskuulle, että miksi hinnat ovat paljon alhaisemmat, syy selvisi sitten kun kävin clubin sivuilla.
- periaatteessa
että sinulla kirjoitti:
menee kaikki hyvin. Mielestäni tässä asiassa onkin ollut enenmpi kyse periaatteesta. Kun tarjotaan Suiteja pisteillä, niin kuluttajasuojalain mukaan tarjouksen ilmestyessä niitä täytyy olla myös tarjolla.
Tottakai lauseella paikkoja rajoitetusti voidaan paljon sulkea pois, mutta jos asiakkaalle lähetetään kirjallinen tarjous, on sitä tuotetta pitänyt olla olemassa. Tässä tapauksessa ei Suiteja ilmeisesti ole pystynyt varaamaan laisinkaan 2 viikon varausaika rajoituksen vuoksi."Mielestäni tässä asiassa onkin ollut enenmpi kyse periaatteesta. Kun tarjotaan Suiteja pisteillä, niin kuluttajasuojalain mukaan tarjouksen ilmestyessä niitä täytyy olla myös tarjolla."
Jospa niitä OLIKIN, mutta ruikuttaja Jyväskylästä myöhästyi vaikkapa minuutilla ja se vapaa hytti meni sivu suun? Ei laivolla NIIN MONTAA sviittiä ole...
Voi voi, jos jäi matolääkkeet ostamatta :) En todellakaan ymmärrä valittamistanne.
- desta, Törkypesä.
Matkustakaa Suomalaisella laivalla.
- q87
Eikös niitä pisteitä voi käyttää myös Finnairilla
- Vituttaanuokitisijät
q87 kirjoitti:
Eikös niitä pisteitä voi käyttää myös Finnairilla
Tuo tarjoushan ollut club one sivuilla esillä jo ties kuinka kauan ja juuri silloin kun tarjous alkoi eli 17.8. asti..kannattais tutkia ennen kuin hutkii..ja jos elämä on jostain kanta-asiakas pisteistä kiinni niin missäköhän on vika? Ei varmaankaan missään laivayhtiössä?
- Vituttaanuokitisijät
Vituttaanuokitisijät kirjoitti:
Tuo tarjoushan ollut club one sivuilla esillä jo ties kuinka kauan ja juuri silloin kun tarjous alkoi eli 17.8. asti..kannattais tutkia ennen kuin hutkii..ja jos elämä on jostain kanta-asiakas pisteistä kiinni niin missäköhän on vika? Ei varmaankaan missään laivayhtiössä?
Elikkäs siis 17.8 alkaen
- onko kukaan
palstan lukijoista saanut koskaan sviittiä pisteillä, tai tietääkö onko joku saanut? (millä tahansa reitillä). Tuntuu, että nykyhinnoilla ne ovat kyllä aina varattuna, että mahtaako niitä vielä riittää pistejakoonkin...
- saanut viimeisen
2 vuoden aikana suitea edes täysillä pisteillä miltään laivalta, saatika sitten tarjousaikana. En tiedä kenelle ne menee vai meneekö ne kenellekkään. Tuossa joissakin keskusteluissa on heitelty, ettei pitäisi kurkottaa ylemmäs, kuin mihinkä rahkeet riittää. Olisi se vajaakuntoisen mukava joskus kaverin kanssa päästä säästetyillä pisteillä elämään hieman itseään paremmin. Eikö juuri se ole suiten tarkoitus. Hemmottelua. Ne Suomessa, jotka todella ovat sen suiten arvoisia, eivät takulla matkusta Tallinkin laivalla, hei haloo. Ne ovat meitä varten, jotka haluavat joskus elämäänsa vähän luxusta tai vain haluavat näyttää olevansa jotain muuta kuin ovat. Ehkä nämä arvostelijat eivät halua meitä rupusakkia lähelleen - luulevat että köyhyys tarttuu.
- sviitin pisteillä...
Täytyy vastata tähän, tänä keväänä luin tätä palstaa ja täällä joku kirjoitti et nyt saa sviittejä pisteillä . Minä heti tilaamaan ja sain. Oli tullut virheellisenä Siljalta, ja myöhemmin kun joku tuttu yritti ni ei käynyt enää. Olivat huomanneet virheensä. Mutta minä ja mieheni pääsimme silloin:) Varmaan molemmissa hki-sto ja tur-sto, itse olimme Turku reitillä.
- pisterajat..
1.10. alkaen, löytyvät nyt club one sivuilta, mahtaakohan ikinä saada sviittiä pisteillä....
- kanta-asiakkuus turhaa
En todellakaan tajua, miksi väkisin pakko-ostatte, jotta saisitte jonkin 'hopea tai kultatason' kanta-asiakaskortin.
Tuosta kun EI OLE mitään hyötyä. Seuratkaa mielummin lehtien ilmoittelua, pääsetta risteilemään halvalla ja edullisesti ja ostatte vain sen, mikä on oikeasti laivoilla halvempaa (ei juuri mikään).
Naapurin kanssa tehty pari vertailua, he tuhlaavat pakolla jotta saavat kultakortin. Mutta eivät enää kun viisastuivat.
Me taas otetaan aina tarjous/ilmaismatka ja samoilla ostoksilla ME olemme useita satasia halvemmalla koko vuoden matkailleet.
Repikää siitä :DDD- kuka ei.
Jos käyn joka tapauksessa Siljan laivoilla (yksinkertaisesti paremmat laivat ja enemmän lapsiperheelle sopivat) ja ostan joka tapauksessa ne samat hyödykkeet, tulevat pisteet ilmaiseksi. Emme asu Turussa eikä meidän ole mahdollista matkustaa silloin kun hyvä tarjous sattuu eteen. Varaamme siis risteilyn silloin kun se meille sopii ja saamme osan risteilyistä ilmaiseksi pisteillä.
- Kerro miten olet
kuka ei. kirjoitti:
Jos käyn joka tapauksessa Siljan laivoilla (yksinkertaisesti paremmat laivat ja enemmän lapsiperheelle sopivat) ja ostan joka tapauksessa ne samat hyödykkeet, tulevat pisteet ilmaiseksi. Emme asu Turussa eikä meidän ole mahdollista matkustaa silloin kun hyvä tarjous sattuu eteen. Varaamme siis risteilyn silloin kun se meille sopii ja saamme osan risteilyistä ilmaiseksi pisteillä.
tuossa onnistunut, oletko joku tallinkin johtohemmo.
Eihän niitä muuten ilmaiseksi varmaankaan muille jaeta. - meillä kaikilla...
Kerro miten olet kirjoitti:
tuossa onnistunut, oletko joku tallinkin johtohemmo.
Eihän niitä muuten ilmaiseksi varmaankaan muille jaeta.on erilaisia bonuskortteja? Minulla on kaikki mahdolliset, enkä ole kokenut mitenkään ostavani ylimääräistä vaikka niitä kortteja onkin. Jos käyn muutaman kerran vuodessa risteilyllä ilman korttia, maksan kaikesta, mutta en saa mitään takaisin. Kun matkustan ja minulla on clubikortti, saan pisteitä, joilla saan "ilmaisia" reissuja silloin tällöin. Kuitenkin kulutan samat rahat, silloin vaan saan jotain vastineeksi. Mukavaa joskus ottaa esim. commohytti pisteillä, en koskaan varmaan laittaisi rahana 600-700 euroa siihen hyttiin, mutta pisteillä se onnistuu. Ja vain ja ainoastaan siksi, että olen käynyt laivalla, jossa kävisin myös ilman korttiakin. Hyttihinnoissa on kuitenkin niin vähän eroa Vikingin ja Siljan välillä kun puhutaan tasokkaammista hyteistä. C-A-luokan hyttien tarjoukset eivät ole minua varten...
- gold...
meillä kaikilla... kirjoitti:
on erilaisia bonuskortteja? Minulla on kaikki mahdolliset, enkä ole kokenut mitenkään ostavani ylimääräistä vaikka niitä kortteja onkin. Jos käyn muutaman kerran vuodessa risteilyllä ilman korttia, maksan kaikesta, mutta en saa mitään takaisin. Kun matkustan ja minulla on clubikortti, saan pisteitä, joilla saan "ilmaisia" reissuja silloin tällöin. Kuitenkin kulutan samat rahat, silloin vaan saan jotain vastineeksi. Mukavaa joskus ottaa esim. commohytti pisteillä, en koskaan varmaan laittaisi rahana 600-700 euroa siihen hyttiin, mutta pisteillä se onnistuu. Ja vain ja ainoastaan siksi, että olen käynyt laivalla, jossa kävisin myös ilman korttiakin. Hyttihinnoissa on kuitenkin niin vähän eroa Vikingin ja Siljan välillä kun puhutaan tasokkaammista hyteistä. C-A-luokan hyttien tarjoukset eivät ole minua varten...
Olen aivan samaa mieltä kanssasi, kirjoitit kaiken sen mitä itse ajattelin kirjoittaa.
- Anonyymi
meillä kaikilla... kirjoitti:
on erilaisia bonuskortteja? Minulla on kaikki mahdolliset, enkä ole kokenut mitenkään ostavani ylimääräistä vaikka niitä kortteja onkin. Jos käyn muutaman kerran vuodessa risteilyllä ilman korttia, maksan kaikesta, mutta en saa mitään takaisin. Kun matkustan ja minulla on clubikortti, saan pisteitä, joilla saan "ilmaisia" reissuja silloin tällöin. Kuitenkin kulutan samat rahat, silloin vaan saan jotain vastineeksi. Mukavaa joskus ottaa esim. commohytti pisteillä, en koskaan varmaan laittaisi rahana 600-700 euroa siihen hyttiin, mutta pisteillä se onnistuu. Ja vain ja ainoastaan siksi, että olen käynyt laivalla, jossa kävisin myös ilman korttiakin. Hyttihinnoissa on kuitenkin niin vähän eroa Vikingin ja Siljan välillä kun puhutaan tasokkaammista hyteistä. C-A-luokan hyttien tarjoukset eivät ole minua varten...
Jos on hytti Tallinnan matkalla niin vajaan 2 tunnin oleskelusta ainakaan minä en maksa satoja euroja. Tallinnan vanhasta kaupungista saa 2 hengen huoneen aamiaisella reilusti alle satasella.
- Anonyymi
Ei kai kukaan täysjärkinen oleta, että matkoja jaellaan ilmaiseksi!
- Anonyymi
On muuten sviittien hinnat tainnut kallistua. Katselin, että noin 700 euroa nykyään ja vapaata on, vaikka varaisi vasta pari päivää ennen lähtöä. Millastakohan tuo on ennen vanhaan mahtanut olla?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768632Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per593291- 382634
- 272191
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182185Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362169- 131917
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151733- 671698
- 181629