Primaspan/Disperin tms

annostus?

Jos joku osaisi vastata niin olen todella kiitollinen.

Eli jos lapsettomuus/keskenmenot ovat johtuneet hyytymistekijöistä, niin minkälaisella annostuksella Primaspania tai muuta verta ohentavaa lääkettä yleensä määrätään? 100 mg päivässä? Onko annostus eri sitten raskauden aikana vai kuinka?

11

4907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • disperin...

      tässä viimeisessä ICSI:ssä mukana,josta siis plussakin pamahti. Söin Disperiniä 50mg/vrk, punktiopäivästä rv9 asti. Nyt menossa rv39 5:)

      • vastauksesta..

        Eli lääkitys lopetettiin kokonaan jo rv 9? Ei siis mitään muutakaan lääkitystä? Anteeksi, kun pitää rautalangasta vääntää.:)


      • Maru
        vastauksesta.. kirjoitti:

        Eli lääkitys lopetettiin kokonaan jo rv 9? Ei siis mitään muutakaan lääkitystä? Anteeksi, kun pitää rautalangasta vääntää.:)

        Disperinin käyttö vaihtelee klinikoittain. Jotkut käyttävät sitä rv 36 asti, ja jotkut vain alussa.

        Saako kysyä miksi kysyt? Jäin miettimään aiotko yrittää syödä sitä ilman, että lääkäri määrää? En nimittäin suosittele. Jokaisen lääkkeen määräämiseen kun on oikeasti syy, ja jos itse säveltää, voi heikentää mahdollisuuksiaan.


      • ikävä kyllä..
        Maru kirjoitti:

        Disperinin käyttö vaihtelee klinikoittain. Jotkut käyttävät sitä rv 36 asti, ja jotkut vain alussa.

        Saako kysyä miksi kysyt? Jäin miettimään aiotko yrittää syödä sitä ilman, että lääkäri määrää? En nimittäin suosittele. Jokaisen lääkkeen määräämiseen kun on oikeasti syy, ja jos itse säveltää, voi heikentää mahdollisuuksiaan.

        juuri siksi, että ajatuksena olisi syödä sitä ilman lääkärin määräystä. Tiedän, ettei saisi, mutta minkäs teet. Keskenmenojani ei tutkita ennenkuin kolme takana ja tällä minun vauhdillani siihen menisi pitkä aika, kun en tule raskaaksi helposti. Tätä raskauttakin yritettiin 1,5v. En jaksa henkisesti enää yhtäkään keskenmenoa. Tuntuu, ettei ole mitään menetettävääkään.


      • ...........
        ikävä kyllä.. kirjoitti:

        juuri siksi, että ajatuksena olisi syödä sitä ilman lääkärin määräystä. Tiedän, ettei saisi, mutta minkäs teet. Keskenmenojani ei tutkita ennenkuin kolme takana ja tällä minun vauhdillani siihen menisi pitkä aika, kun en tule raskaaksi helposti. Tätä raskauttakin yritettiin 1,5v. En jaksa henkisesti enää yhtäkään keskenmenoa. Tuntuu, ettei ole mitään menetettävääkään.

        Tutkituta hyytymistekijät (yksityislääkäriltä lähete jos ei muuten saa). Jos niissä on vikaa, disperin tulee tarpeeseen ja kuuria ei voi keskeyttää alkuraskauden aikana tai istukkaan voi tulla veritulppa. Voit myös tarvita hepariinia. Loppuraskaudessa disperin on riski koska voi kuolla vaikka verenvuotoon synnytyksessä!! Ja entä jos sulla on ennestään heikot hyytymistekijät?

        Alkuraskauden keskenmeno lienee helpompi kestää kuin myöhemmän raskauden. Joten en menisi syömään disperiiniä vaikka 12 viikkoa ja keskeyttämään niin vaan... sillä seurauksella että tulisi mahdollisesti keskemeno.


      • on sitten..
        ........... kirjoitti:

        Tutkituta hyytymistekijät (yksityislääkäriltä lähete jos ei muuten saa). Jos niissä on vikaa, disperin tulee tarpeeseen ja kuuria ei voi keskeyttää alkuraskauden aikana tai istukkaan voi tulla veritulppa. Voit myös tarvita hepariinia. Loppuraskaudessa disperin on riski koska voi kuolla vaikka verenvuotoon synnytyksessä!! Ja entä jos sulla on ennestään heikot hyytymistekijät?

        Alkuraskauden keskenmeno lienee helpompi kestää kuin myöhemmän raskauden. Joten en menisi syömään disperiiniä vaikka 12 viikkoa ja keskeyttämään niin vaan... sillä seurauksella että tulisi mahdollisesti keskemeno.

        jo tapahtunut, koska olen jo syönyt disperiniä 50 mg vuorokaudessa. Ajattelin lopettaa vasta raskauden viimeisellä kolmanneksella. Tässä tilanteessa kesken raskautta en voi tutkituttaa mitään hyytymistekijöitä. Tarkoitus oli mennä tutkimuksiin, mutta sitten raskaus yllättäen alkoikin. Huoh...


      • .......
        on sitten.. kirjoitti:

        jo tapahtunut, koska olen jo syönyt disperiniä 50 mg vuorokaudessa. Ajattelin lopettaa vasta raskauden viimeisellä kolmanneksella. Tässä tilanteessa kesken raskautta en voi tutkituttaa mitään hyytymistekijöitä. Tarkoitus oli mennä tutkimuksiin, mutta sitten raskaus yllättäen alkoikin. Huoh...

        Kerro tilanteestasi lääkärille. Varmasti saat jatkaa disperiiniä. Pitää vain varmistaa että saat oikeanlaista seurantaa. Ja ettet esim. syö verta ohentavia kalaöljykapseleita tai muuta mikä saattaisi saada aikaan verenvuotoja. Eli kysy kaikki asiat lääkäriltä.


      • kysyä,
        ....... kirjoitti:

        Kerro tilanteestasi lääkärille. Varmasti saat jatkaa disperiiniä. Pitää vain varmistaa että saat oikeanlaista seurantaa. Ja ettet esim. syö verta ohentavia kalaöljykapseleita tai muuta mikä saattaisi saada aikaan verenvuotoja. Eli kysy kaikki asiat lääkäriltä.

        kun pelkään, että leimaa minut ihan hulluksi ja idiootiksi, kun olen ominpäin aloittanut lääkityksen. Ei kai tälle nyt enää mitään voi kuitenkaan. Joko homma onnistuu tai sitten ei.


      • minä80
        kysyä, kirjoitti:

        kun pelkään, että leimaa minut ihan hulluksi ja idiootiksi, kun olen ominpäin aloittanut lääkityksen. Ei kai tälle nyt enää mitään voi kuitenkaan. Joko homma onnistuu tai sitten ei.

        tuollaiset kehtaamisongelmat!!! Kai lapsen terveys on sinulle kehtaamista tärkeämpää? Ja oma terveytesi myös! Joten kysypä nyt oikeasti siltä lääkäriltäsi mitä sinun kannattaisi nyt tehdä, jotta loppu sujuisi kaikkein parhaiten. Ja joku tuolla jo mainitsikin verenvuotoriskeistä synnytyksessä. Entä jos synnytys käynnistyy ennenaikaisesti? Silloin olisi hoitavalle henkilökunnalle erittäin tärkeää tietää mitä lääkkeitä olet syönyt, jotta he voivat ennakoida tällaiset riskitekijät.


      • Maru
        minä80 kirjoitti:

        tuollaiset kehtaamisongelmat!!! Kai lapsen terveys on sinulle kehtaamista tärkeämpää? Ja oma terveytesi myös! Joten kysypä nyt oikeasti siltä lääkäriltäsi mitä sinun kannattaisi nyt tehdä, jotta loppu sujuisi kaikkein parhaiten. Ja joku tuolla jo mainitsikin verenvuotoriskeistä synnytyksessä. Entä jos synnytys käynnistyy ennenaikaisesti? Silloin olisi hoitavalle henkilökunnalle erittäin tärkeää tietää mitä lääkkeitä olet syönyt, jotta he voivat ennakoida tällaiset riskitekijät.

        Kuuntele nyt, mitä sinulle sanotaan. Mistä sinä tiedät koska on hyvä lopettaa Disperin? Jos vaihteluväli on rv9-36? Mitä jos synnytys tosiaan alkaa ennenaikaisesti? Mitä jos sinä tai lapsi menehdytte, koska olet käyttänyt lääkettä väärin? Ihmettelen, että mikä sinulle merkitsee eniten, jos et kehtaa lääkäriltä kysyä ja tunnustaa, että tuli aloitettua lääke ominpäin: se, että saat olla raskaana, mutta otat suuren riskin, että jotain menee pieleen, vai se, että saisitte lapsen? Haluatko vain ollakin vain raskaana, lopputuloksesta viis?

        Anteeksi nyt, että olen tiukkana, mutta varmaan osaksi oman vaikean tilanteeni takia on vaikeata ymmärtää suoraan sanottuna tuollaista tyhmyyttä. Joudun itse pelkäämään selviämmekö me molemmat, lapsi ja minä, kun kaikki ei ole aina niin yksinkertaista. Ja syynä meillä ei ole se, että olisin tehnyt mitään ominpäin, vaan olosuhteet. Ja minä tosissani haluan lapsen, mutta haluaisin voida myös itse olla mukana lapsen elämässsä.

        Oikeasti. Mene lääkäriin, jotta sinua voidaan hoitaa mahdollisimman parhaalla tavalla!


    • Anonyymi

      Disperin 50mg x 1 po raskausviikolla 9 raskausviikolla 33 loppuun asti lääkärin määräämänä keskenmenoa estämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe