TUTKINTO 100% ETÄNÄ ?

Anzelmus

Onko olemassa mitään tutkintoja jotka voisi suorittaa täysin etäopiskeluna ? Vain tenttimällä opintokokonaisuudet.
En halua linkkejä monimuoto-ja näyttötutkintoihin, vaan pelkästään etätutkintoihin. Voiko esim.Merkonomin tutkintoa suorittaa missään täysin etäopiskeluna ?

26

14846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      .. olen yrittänyt selvitellä mahdollisuuksia opiskella täysin etänä. Näyttäisi opinto-ohjaajat ja työkkärin ammatinvallinnanohjaajat olevan huuli pyöreänä kun kyseisen kysymyksen esittää heille. Luulin, että heillä olisi tietoa, mutta ei. Ite on joutunut rämpimään netissä ja hankkimaan pään pyörälle. Hajanaisena tuo tieto näyttää olevan tuolla verkon loputtomassa maailmassa.

      Eli kuulutukseen kavereita, jotka osaa jelppiä suossa olevaa! =/

    • PKK

      Aikuiskoulutus

      www.tokem.fi

    • Etänä etä

      suorittaa myös etäopintoina tosin kolme kertaa kuussa on tunteja ja tentit suoritetaan paikan päällä. Koulukirjat maksaa ja muuten ilmaista jos et opiskele vaan yhtä ainetta kerrallaan. Joitakin yliopisto-opintoja voi suorittaa myös verkossa.

      • etälukioyms

        tarviiko olla joku "painava" syy, että voi aloittaa etälukion? itse juuri aloitin lukion mutta henkilökohtaisista syistä tuntuu että paras vaihtoehto ois nyt suorittaa koko lukio etäopiskeluna, motivaatiota siihen kyllä on.

        onko täällä ketään joka ois suoritanu tai suorittaa juuri lukiota etänä niin voisi kertoa kokemuksia ? :)


      • ABI syksy 2013
        etälukioyms kirjoitti:

        tarviiko olla joku "painava" syy, että voi aloittaa etälukion? itse juuri aloitin lukion mutta henkilökohtaisista syistä tuntuu että paras vaihtoehto ois nyt suorittaa koko lukio etäopiskeluna, motivaatiota siihen kyllä on.

        onko täällä ketään joka ois suoritanu tai suorittaa juuri lukiota etänä niin voisi kertoa kokemuksia ? :)

        Olen juuri lopettelemassa e-lukio opintojani.Kirjoitan siis syksyllä.Olen ollut tyytyväinen, mutta omaa sisukkuutta se vaatii toki ja aina kuuden viikon välein tetnin koululla aineet.Sitten taas omaan tahtiin opiskelen ja laitan tehtävät netin kautta.Opet on olleet aivan mhtavia ja saanut s-postissa kysymällä neuvoa ja palautetta.Katso e-lukio sivuilta ohjeet ja lähin lukiosi ja ilmottaudu.Muutahan se ei vaadi.Kirjoja saa tilata käytettynä suoraan postilaatikkoon jamera nettikaupasta ja ne on kanssa olleet ihan hyväkuntoisia.Kursseja on valittavana ja e lukion sivuilla tarkempia ohjeita.Kannattaa!


    • Hanna

      Etä-/virtuaaliopiskeluna voi suorittaa esim. Tietojenkäsittelyn tradenomin tutkinnon. Tosin pelkillä tenteillä tämä ei taida onnistu, vaan tulee oikeasti myös antaa muunkinlaisia näyttöjä.
      Olen itse hakemassa juuri alkavaan koulutukseen, ja minulle kerrottiin, ettei tarvitse käydä koululla koko opiskeluaikana. Heillä on käytössä monipuolisesti erilaisia virtuaaliympäristöjä opetuksen hoitamiseen, niin ettei kotona tarvitse olla muuta kuin hyvä kone hyvällä nettiyhteydellä.

      Alla olevasta saa lisätietoa.
      http://portal.hamk.fi/portal/page/portal/HAMK/koulutus/Aikuiskoulutus/Tietojenkasittelyn_ko

    • Mammam11a
      • klasjdflkjds

        Ja Englannin Avoin Yliopisto, www.open.ac.uk, siella voi tehda myos tutkinnon taysin etaopiskeluna


      • kv. osaamista tarvisin

        niin, eli onko arvostettu yliopisto? olen opiskellut yhden tutkinnon Suomessa kv.politiikasta ja haluaisin syventää osaamistani.

        Ihan mielenkiintoisia vaihtoehtoja esim University of Londonissa, ja toivottavasti näistä myös hyötyä työllistymisen kannalta..? Osaako joku kommentoida tähän työllistymiskysymykseen?


      • niin lisäyksenä vielä
        kv. osaamista tarvisin kirjoitti:

        niin, eli onko arvostettu yliopisto? olen opiskellut yhden tutkinnon Suomessa kv.politiikasta ja haluaisin syventää osaamistani.

        Ihan mielenkiintoisia vaihtoehtoja esim University of Londonissa, ja toivottavasti näistä myös hyötyä työllistymisen kannalta..? Osaako joku kommentoida tähän työllistymiskysymykseen?

        että tarkoitin sekä University of Londonia että tätä open universityä.


      • kv. osaamista tarvisin kirjoitti:

        niin, eli onko arvostettu yliopisto? olen opiskellut yhden tutkinnon Suomessa kv.politiikasta ja haluaisin syventää osaamistani.

        Ihan mielenkiintoisia vaihtoehtoja esim University of Londonissa, ja toivottavasti näistä myös hyötyä työllistymisen kannalta..? Osaako joku kommentoida tähän työllistymiskysymykseen?

        University of London on useiden korkeakoulujen yhteenliittymä ja tutkinnon arvostus varmaankin riippuu paljolti siitä, mistä yliopistosta se on saatu. Vaikka kaikki UoL:n koulut ovatkin hyviä, niin uskoisin, että LSE on niistä arvostetuin tai ainakin tunnetuin..

        Kannattaa etsiä noita etäopiskeluohjelmia myös muista yliopistoista. Etänä opiskelu on Britanniassa huomattavasti yleisempää kuin Suomessa ja monet "tavallisetkin" yliopistot järjestävät etäohjelmia..

        UoL:n ohjelmiin liittyen pitää mainita se, että ne eivät ole ihan 100% etäopiskelua, sillä tentit pitää käydä tekemässä Suomessa ilmeisesti British Councilissa. Onnistunee hyvin, jos asuu Helsingissä, mutta muualta Suomesta tulee hieman matkustamista..



        Esimerkiksi näistä hakupalveluista voi etsiä kursseja siten, että yhtenä hakukriteerinä on etäopiskelu:

        www.postgrad.hobsons.com/
        www.prospects.ac.uk


      • vastauksia

        Onko kellään kokemusta tästä vaihtoehdosta tai Eng. Open Universitystä? Käsitinkö oikein, että esim. ekonomitutkintoon pääsyvaatimuksena on lukio kirjoitukset ja mitään kielitestiä ei tarvitse, jos on opiskellut eng. pitkänä lukiossa? Ilmeisesti opintotukea ei saa, saako mitään tukea?


      • vastauksia
        vastauksia kirjoitti:

        Onko kellään kokemusta tästä vaihtoehdosta tai Eng. Open Universitystä? Käsitinkö oikein, että esim. ekonomitutkintoon pääsyvaatimuksena on lukio kirjoitukset ja mitään kielitestiä ei tarvitse, jos on opiskellut eng. pitkänä lukiossa? Ilmeisesti opintotukea ei saa, saako mitään tukea?

        Open Uni ja University of Londonia takoitin


      • fghjklöä
        Eskobastion kirjoitti:

        University of London on useiden korkeakoulujen yhteenliittymä ja tutkinnon arvostus varmaankin riippuu paljolti siitä, mistä yliopistosta se on saatu. Vaikka kaikki UoL:n koulut ovatkin hyviä, niin uskoisin, että LSE on niistä arvostetuin tai ainakin tunnetuin..

        Kannattaa etsiä noita etäopiskeluohjelmia myös muista yliopistoista. Etänä opiskelu on Britanniassa huomattavasti yleisempää kuin Suomessa ja monet "tavallisetkin" yliopistot järjestävät etäohjelmia..

        UoL:n ohjelmiin liittyen pitää mainita se, että ne eivät ole ihan 100% etäopiskelua, sillä tentit pitää käydä tekemässä Suomessa ilmeisesti British Councilissa. Onnistunee hyvin, jos asuu Helsingissä, mutta muualta Suomesta tulee hieman matkustamista..



        Esimerkiksi näistä hakupalveluista voi etsiä kursseja siten, että yhtenä hakukriteerinä on etäopiskelu:

        www.postgrad.hobsons.com/
        www.prospects.ac.uk

        Joku kurssi näytti ainakin olevan maksullinen, maksaako siis kaikki tai saako opintoihin tukea Suomesta?


      • 16+2
        fghjklöä kirjoitti:

        Joku kurssi näytti ainakin olevan maksullinen, maksaako siis kaikki tai saako opintoihin tukea Suomesta?

        maksullisia. Ei saa opintotukea.


      • suurin osa etänä
        vastauksia kirjoitti:

        Open Uni ja University of Londonia takoitin

        eli onko siis olemassa mitään perustutkintoa tai AMK tutkintoa


    • criksdu124

      uppista

    • verkkotradenomi
      • tutkinto verkossa

    • etääää

      Mikään mainituista ei ole täysin etänä toteutettavissa. Suomi on etäopiskelun kehitysmaa! Englannissa voi opiskella tohtoriksi asti TÄYSIN etänä, täällä ei edes pienintäkään tutkintoa....Outoa tällaiselta "tietotekniikan edelläkävijämaalta"

    • rreeii

      Ei täällä etäopiskelun persiissä mitään voi täysin etänä opiskella. Outo maa, jossa kaikki tungetaan väkisin koululuokkiin, vaikka tekniikka mahdollistaisi opinnot täysin etänä (Kuten lähes kaikissa muissa länsimaissa onkin mahdollista opintonsa suorittaa)

    • Hakija

      Huittisissa voi opiskella liiketalouden amk-tutkinnon täysin etänä. Olen juuri soittanut asiaa ja kysynyt. Alkuinfoon olis hyvä mennä, mut sekään ei ihan pakollinen. Ja tietysti valintakokeisiin on pakko mennä, sekin on tosin varmistettu korkeemmalta taholta.

    • freudz

      Ei edelleenkään mitään etätutkintoja. Ei nuo Huittinen ja Mänttäkään mitään 100 pros etää tarjoa (lähellekään)

    • Tulevaisuudesta

      Täällä kymmenisen vuoden päässä teidän ajasta kyllä voi opiskella etänä lähes kaikkea mitä voit kuvitella.

    • Newjs

      Mooc.fi = massive open online courses

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe