Sanelu "liiketoimintaesittelystä"

Proosamies

Terveterveterve…

(Kättelyä)

Proosamies, proosamies, proosamies… Kiva kun pääsitte tulemaan.
Mennäänkin saman tien vähän tänne syrjemmälle... Noin.

(Pikainen vilkaisu ympärille ja totinen salaliittolaisilme)

Näin meidän kesken voin kertoa että minulta ollaan julkaisemassa aivan lähiaikoina sellainen hittituote, että jokainen suomalaiskoti pakotetaan lain voimin ostamaan jokaiselle perheenjäsenelle oma varakappale mahdollisen vaurioitumisen varalle. Ja tässä ainoa jakelukanava tulee olemaan verkostomarkkinointi…

(Tyytyväisiä ilmeitä)

Erään salaisena pysyttelevän erittäin tunnetun kustannusalan yrityksen pääjohtajan VAROVAISEN arvion mukaan se tulee aivan heti kohta myös pakolliseksi kaikissa muissa maailman maissa tietysti kouluissa. Olette varmasti kuulleetkin miehestä..?

Ei, en todellakaan voi kertoa nimeä.

(Ottaa taskulaskimen, mainoskynän ja ruutupaperia)

Katsokaapa nyt... Maailmassa on yli 5 miljardia asukasta – taitaa nykyään olla jo yli 6. No, otetaan varovaisesti ja lasketaan 5 mrd:n mukaan, ja arvioidaan nyt, että seuraavan 5 vuoden aikana tämän kirjan…

Ei, en voi kertoa siitä mitään muuta kuin että se on tosi kova hitti. Mihin minä jäinkään... Niin, eli oletetaan aluksi että markkina-alue on aluksi vain 20 % maailmasta. Noh, älkää naurako..!

(Innostunutta korjailua)

Tiedän kyllä että tämä määrä kuulostaa naurettavan vähäiseltä, mutta tämä on siis VAROVAINEN arvio. Eli siis 20 % 5 mrd:sta on 1 mrd. Ja se kertaa 500 €..!
Eli suuruusluokaltaan kyse ei todellakaan ole mistään hampurilaisfirmasta!

(Hyväntahtoista myhäilyä, tirskumista joka ei ota loppuakseen)

Eli tuo kirjan hinta on 500 €, ja…

Juu, sen verran se tulee maksamaan, mutta se on tosi kova hitti ja sillä hinnalla saa myös luvan myydä kirjoja itse!
Eli kun te nyt lähdette mukaan, niin teidän verkostossanne on 5 vuoden kuluttua maksettu vähintään 500.000.000.000 €. Ja siitä te tulette saamaan 1 % eli 5.000.000.000 €. Ihan mukava summa, vai mitä?

(Lievää hysteriaa)

Ja TÄSSÄ verkostossa on se hyvä puoli, ettei tässä ole huonoja puolia ollenkaan! Olen ottanut ne kaikki pois! Mitä..?

Mitä sitten että olet jo tehnyt verkostoa..?

Et saanut rahaa?!

Jahas, no katsos kun tässä verkostossa palkkiot maksetaan aina.

Juu.

Ja tässä verkostossa ei myöskään ole mitään rajoja sille, paljonko te saatte tienata viikossa! Eikä verkoston koollakaan ole mitään rajoituksia!

Kyllä! Kaiken tämän te saatte kun maksatte minulle - tai siis minun yhtiölleni Direct Unbeliveble Marketingille eli tuttavallisesti vaan DUM - 500 €!

Miten niin liian kallis..!? MITEN NIIN LIIAN KALLIS?! Tämä on liian HALPA!

Kyyyyyllllä sukulaiset ostaa! Eikö sinun äitisi lue kirjoja, mitä?!

No niin... Sanot vaan hänelle että vaihtaa kirjojen ostopaikkaa ja suosittelee muita tekemään saman! Eli itse asiassa kuten todella kuuluisa lakimiehemme sanoo…

Ei, en valitettavasti saa kertoa nimeä. Lakimies kieltää, kyllä te ymmärrätte?

(Totista ymmärtämystä)

Eli niin kuin lakimiehemme sanoo niin tässä ei itse asiassa edes ole kysymyksessä mikään verkostomarkkinointi, josta sinulla oli huonoja kokemuksia, vaan ainoastaan suosittelu! Ja sen lisäksi te autatte muita löytämään parempaa luettavaa ja samalla teette itsestänne rikkaan!

Kyyyyyllä, ainoastaan suosittelua, ei laisinkaan myyntiä. Oliko teillä rahat mukana?

MINÄHÄN KÄSKIN TEITÄ OTTAMAAN RAHAT MUKAAN!

Nono... Nono... Lopeta nyt tuo itkeminen. Ihmiset katsovat. Okei, olen reilu. Saaaaaat luottoa...

(Lempeä vilkaisu punertaviin silmiin)

Jollemme me bisnesmiehet ja -naiset luottaisi toisiimme, niin ketkä sitten..?

(Ottaa povitaskusta ruttuisen paperin)

Vedät nimen tuohon niin homma on sillä selvä.

No tottakai siinä on korkoa! En kai minä nyt mikään pankki ole! Haastatko sinä nyt taas riitaa, mitäh?! Näinkö sinä palkitset minun hyväntahtoisuuteni?! Ja oletko sinä bisnesnainen vai joku kynienteroittaja kadunkulmassa..?

No niin minäkin arvelin... Mitäs et ottanut rahaa mukaan niin kuin pojat!

Noooooooin... Ja nyt minä voin palkita teidät ERIKOISSALAISELLA HUIPPUTASON tiedolla. Älkää kertoko tätä kenellekään muille kuin niille, jotka saattavat lähteä mukaan bisnekseen. Ja mikäli tuttavissa on joitain viranomaisia tai muita, niin älkää tuhlatko aikaanne niihin. Ne ovat sen verran kateellisia ja…

(Vihamielinen vilkaisu ympärille, kurottautuminen entistä tarkkaavaisempien kuulijoiden puoleen, kuiskausta muistuttavaa kähinää)

…olen myös kuullut että suurimmat kustantajat ovat omilla kontakteillaan käskeneet poliisia ja muita estämään tämän murskabisneksen alun... Juu-uh!

(Supinaa, yhteisymmärryksestä kumpuavia nyökkäyksiä, joku jo tietääkin yhden varman tapauksen joka on vakooja, päättäväistä taistelutahtoa)

Eli mitä te vielä tarvitsette..?!

(Messiaaninen käsienlevitys ja syleily maailmalle)

Teillä on hinnat, teillä on tuote, ja ennen kaikkea teillä on juuri sopiva ajattelutapa tähän touhuun! Huutakaamme nyt yhteisesti tervetuloa tuleville miljardeille... Yksi, kaksi... Mitä SINULLA nyt taas on?!

Jaa niin... Se tuote... Se on koko maailman kattava oma lakikirjani! Sitä on jo testattu eräässä verkostokuviossa, ja voin vakuuttaa että se menee läpi kuin häkä! Ja miettikää kuinka paljon maailmassa on maita joiden laki on jo todella vanha ja kulunut tai maita joissa ei ole lakia lainkaan!

No niin... Yksi, kaksi, kolme... DAMI, DAMI, DAMI, DAMI..!

1

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • proosamies

4 old times sake..!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33