pukeutuminen laivalla?

---------------------------...

Miten pukedutte laivalla? olen nähnyt joillain jopa hupparin päällä, ja se on mielestäni jotenkin typerää, niin arkista. itse tykkään laittautua ja panostaa "juhlaviin" vaatteisiin risteilyn aikana. Miten muilla?

44

14680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonkin..

      aika sitten risteilyllä ja tunsin itseni täysin ylipukeutuneeksi, kun minulla oli kainuut juhlakengät ja siistit vaatteet. Ei siis mitään iltapukua vaan muuten vaan siistit "bilevaatteet" ja laukut ym. Tuntui, että keskiyölläkin kaikilla oli vaan jokin kulahtanut paita ja vanhat farkut. Ikävää, kun missään ei enää voi pukeutua kunnolla.

    • akuankkaboxerit

      Huppari on ihan hyvä, mutta aika lyhyt, jää alavarustus paljaaksi, mutta toisaalta sehän helpottaa risteilyllä oloa, kun loppupeleissähän kaikki vaatteet (hupparit ja juhlavaatteet) riisutaan pois ja painutaan hyttiin naiskentelemaan.

    • hdfgf

      vaan tuulipuvussa, se sopii risteilylle kuin nenä päähän.

    • vaihtelija

      Jos käymme päivällä laivalla lounaalla olemme normaaleissa, keveissä kaupunkisteputteluvaatteissa.

      Iltaisin varieteessa suorat housut, kauluspaita ilman kravattia.

      Kapun illalliselle on odotus "black tie" mutta kyllä siitäkin voi hieman joustaa joutumatta silmätikuksi.

    • huh huh

      ei noi suomalaiset laivat mitään luxus carabian laivamatkoja ole, siis laita päälles missä viihdyt! kukaan katso kieroon, joo alkavat katsoa kieroon vain jos ilmestyt juhlapuvussa heh heh!!!

      • huhheli huh

        Karabian ;-D


    • Los lobos

      asuun tietenkin!

    • ja farkut

      Risteilyt niin tavallista peruskauraa kuin olla jo voi, ei tuonne reissuun oteta kuin tavallisia käyttövaatteita, ehkä helteen sattuessa shortsit.
      Vähemmälläkin saa loma/reissufiiliksen tapettua, jos pitää ruveta pukua roudaan ja krakaa virittelemään.

      • kyllä minä...

        mieluummin valitsen seurakseni sen, jolla on kauluspaita ja suorat housut, kuin jonkun jolla on t-paita ... että pukeudu miten haluat, seura on myös sen mukainen :)


      • seuraa hae
        kyllä minä... kirjoitti:

        mieluummin valitsen seurakseni sen, jolla on kauluspaita ja suorat housut, kuin jonkun jolla on t-paita ... että pukeudu miten haluat, seura on myös sen mukainen :)

        Enpä ole seuraa hakemassakaan lyhyt- tai pitkäaikaista. Saahan juoda drinkkinsä rauhassa kun ei tarvitse tarjota muille tai keksiä syitä ettei tarvitse vaivautua tanssilattialle.


    • Kelpaa

      Ite en ainakaan panosta laivalla pukeutumiseen.
      Jos laivassa olen, niin olen sillä matkalla, en risteilyllä.
      Jos haluan bilettää niin lennän etelään

    • kyllä olisi

      > Miten pukedutte laivalla?

      parempi, jos pukeutuisit jo ennen laivalle menoa.

      • suosittelen minäkin

        "> Miten pukedutte laivalla?

        parempi, jos pukeutuisit jo ennen laivalle menoa. "

        Minäkin suosittelen pukeutumaan ennen laivalle menoa. Ei se näytä hyvältä, jos vasta laivalla alatte pukeutua, varsinkin jos ette ole aivan missi/malli/sporttityylisiä kropaltanne. Joku voi jopa pahastua laivalla pukeutumista aivan samoin kuin siellä riisuuntumista.

        Näillä keleillä voitte vilustuakin, jos tulette laivaan ilman vaatteita ja pukeudutte vasta siellä.


      • vitsikästä
        suosittelen minäkin kirjoitti:

        "> Miten pukedutte laivalla?

        parempi, jos pukeutuisit jo ennen laivalle menoa. "

        Minäkin suosittelen pukeutumaan ennen laivalle menoa. Ei se näytä hyvältä, jos vasta laivalla alatte pukeutua, varsinkin jos ette ole aivan missi/malli/sporttityylisiä kropaltanne. Joku voi jopa pahastua laivalla pukeutumista aivan samoin kuin siellä riisuuntumista.

        Näillä keleillä voitte vilustuakin, jos tulette laivaan ilman vaatteita ja pukeudutte vasta siellä.

        kylläpä osaat olla oikein vitsikäs:) niin naurattaa...:( ja sun tyyppisiä on tosi paljon, ärsyttäviä ku luulevat olevansa hauskoja .


      • osuko nilkkaan?
        vitsikästä kirjoitti:

        kylläpä osaat olla oikein vitsikäs:) niin naurattaa...:( ja sun tyyppisiä on tosi paljon, ärsyttäviä ku luulevat olevansa hauskoja .

        Taidat olla se, joka kyseli pukeutumisesta?


      • osaan pukeutua
        osuko nilkkaan? kirjoitti:

        Taidat olla se, joka kyseli pukeutumisesta?

        vai että olenko se joka kysyi pukeutumisesta, no en todellakaan. Mut nää "vitsikkäät" vaan ällöttää edelleen. Mä käyn niin useesti laivalla, et kyllä osaan ihan ilman neuvoja pukeutua sinne:)


      • sitten olla
        osaan pukeutua kirjoitti:

        vai että olenko se joka kysyi pukeutumisesta, no en todellakaan. Mut nää "vitsikkäät" vaan ällöttää edelleen. Mä käyn niin useesti laivalla, et kyllä osaan ihan ilman neuvoja pukeutua sinne:)

        sellasia tosikkoja, joilla on naama aina mutrulla.


      • ????
        sitten olla kirjoitti:

        sellasia tosikkoja, joilla on naama aina mutrulla.

        Mikä ihmeen taiat?? Taika vai?


      • Made In England
        ???? kirjoitti:

        Mikä ihmeen taiat?? Taika vai?

        Very funny, my friend translated this to me and i wos like "WHAT THEE.." Sounds like ur a funny fucker, eh?


      • Anonyymi

        Laivassa pukeudun mekkoon, matka bussissa sujuu kesä-housuissa. Matalat kengät koko matkan ajan että jaksaa. Vaihtoaluspöksyjä ja yömekko kun on hyttikaveri. Hiusharja, huulipuna, hammasharja ja -tahna niin kahden yön matka sujuu...


      • Anonyymi
        Made In England kirjoitti:

        Very funny, my friend translated this to me and i wos like "WHAT THEE.." Sounds like ur a funny fucker, eh?

        Tehty ilmianto: ei suomea eikä ruotsia


    • slipoveri

      Oisko kuitenkin parempi, että jättäisit menemättä koko laivalle. Millanen ääliö kysyy tollasta ventovierailta??????

    • jo kytätään

      Ei kiva kun kytätään mitä kukin päälleen laittaa laivalle,ne keiden mielestä laiva on todella hieno paikka jossa kuljetaan iltapuku päällä niin ihan vapaasti mutta kunnioittakaahan nyt kuitenkin jokaisen omaa tahtoa.Itse olen aina mennyt laivalle ehjissä vaatteissa,eli muuta kriteeriä ei minulla ole ollut,no toki sen verran katson ettei nyt ole loppuunpesty vaate mutta esim ehjä ja muuten siisti t-paita käy hyvin kesällä.Hienostella voi sitten vaikka häissä ym.juhlissa tai pukukoodin vaativassa ravintolassa,itse käyn laivalla rentoutumassa ja lähinnä yli menen suuntaan jos toiseen eli en todellakaan ala "laivavaatteita" iltapukuja ym. kantelemaan ettei jonkin silmää nyt miellytä pukeutumiseni,katsokaa muualle jos olen liian ruma:)

    • naksu II

      adidaksiin

    • pänä

      Riippuu paljon esim. missä ravintolassa syö, miten pukeutuu. En voisi kuvitellakaan Bon Vivanteen meneväni arkisissa vaatteissa. Ei kovin arkiset vaatteet sovi Happy Lobsteriin eikä Bristo Maximeenkaan, vaikka bristo onkin.
      El Capitan taasen on mielestäni paikka jossa voi syödä farkuissa ja t-paidassa Mundosta ja Buffetista puhumattakaan.
      Jos on epävarma ravintolaan sopivista vaatteista, niin katso listasta ruokien hintoja, mitä kalliinpi hinta sitä parempi asu.
      Juottolat on sitten jo asia erikseen. Atlantis palaceen hiukan siistimmät vetimet, iltapuku tai coctailpuku on liikaa. Muihin baareihin sopii vapaa-ajan asu (ei verkkarit tms).
      Ostoksille ja yleiseen oleskeluun asu jossa on miellyttävä olla.

    • lissu

      niin todella jos haluat pukeutua juhlavasti niin pukeudu ihmeessä!!Toiset lähtee laivalle rentoutumaan ja pukevat rennot vaatteet,toiset vaan ylittää meren ja pukeutuvat ihan tavallisesti ja minä vilukissa pukeudun siistin rennoisti,en verkkareihin mutta en missään nimessä juhlavsti koen sen taas ylipukeutumiseksi ja ...niin todella vain todella harvoin laivalla on niin lämmin että voisin pukeutua esim.lyhyt hihaisee.On inhottava vaikka syödä tai kuunnella musiikkia jos on kylmä.Niin että pukeudu ja anna puiden pukeutua häiriintymättä kenenkään vaatetuksesta.

    • autokannen alla

      örveltävä roskaväki aiheuttaa kyllä yleensä laivoilla sellaisen vappu-meiningin että mitä väliä sillä mitä päällään pitää. Tuulipukua, hupparia ja oksennusta päälle niin sulautuu hyvin pussikaljakansan kuuluisiin sankareihin.

      • Örveltävä roskaväki

        miten määriittelet sen, kuulutko myös itse tuohon ryhmään, vai ajattelitko vain kohottaa menettämääsi egoasi sillä.

        "joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa"


    • Pläts

      Fiksu ja siisti pukeutuminen on kohteliaisuus ystäviä ja kanssamatkustajia kohtaan. En ymmärrä likaisiin, risaisiin lökäpöksihin ja hikisiin huppari ja paita farkku puketumista. Ja läskisillä naisilla tiukat pitkät kalsarit, hyi helvetti.

    • ei korviin asti

      Siististi pukeutuneena saa ystävällisempää/parempaakin(?) palvelua. Ainakin siltä tuntuu, että silloin otetaan tosissaan asiakas. Samalla vaatehinnalla voi saada sieviäkin vaatteita.

    • laivalle 22.7.-10!!

      Esim. Onko kyseessä tyttökaverien kanssa järkätty bile/shoppailureissu, "perheen kesken"- lomareissu, vai kaveriporukan kanssa järkätty hauskanpito-reissu.

      ekalle saa laittaa ihan vapaasti ne "baarivaatteet" päälle, paljetit ja korkkarit on IHAN JEES! (;

      tokalle kannattaa vaan pukeutua mukavasti, ei sukulaiset sitä kuitenkaan katso :)

      kolmannelle laitetaan ihan perus arki-vaatteet, koska sillon on seura tärkeintä!

      • tuulipukuko

        on hienoa käyttää kansallispukua, me käytämme aina kansallispukua, menomatkalla on sini-valkoinen suomi verkkariasu ja aamulla tukholmassa vaihdamme sen ihanaan liila-siniseen tuulipukuun kun sitä voi käyttää koko päivän tukholmassa ja illan laivalla.
        On niin ihanaa olla tyylikäs ja hieno.


    • kuvien tulkitsija

      Laivayhtiön sivuilta löytyy pukeutumisohjeet kuvallisina piiloviesteinä. Tässä pieni raportti tiukimmasta sallivimpaan.

      Tallinksilja:
      Tallinksiljalle kannattaa pukeutua ohjeitten mukaan tummansinisiin ja valkoisiin vaatteisiin. On hyvä pukea kauluspaidan alle poolopaita tai ainakin pienipäänteinen t-paita, ettei kokonaisuudesta tule liian paljastava. Myös korkeakouluksinen villapaita käy, jos se on tummansininen. Katso kuva: http://www.tallinksilja.com/fi/trips/cruises/ Huomaa, että kuvassa on vain vaaleaihoisia heteropareja, ja hiukset ehdottomasti pitää olla näkyvissä, eli mitkään huivit tai hunnut eivät ole pukeutumisohjeen mukaisia.

      Vikingline:
      Vikinlinelle voi pukeutua astetta rennommin. Väriskaala on laajempi, ulottuen sinisestä ja valkoisesta lisäksi myös harmaaseen, keltaiseen ja kuviolliseen. Farkkupaita on sallittu, samoin huppari, mutta pikkutakki on kuitenkin eniten suositeltava, sillä se on kuvassa esillä suurimpana. Hiukset ovat mielellään vaaleat ja liehuvat vapaina ilman huiveja tai huntuja. Matkustajiksi ovat soveliaita kaikenikäiset ihmiset, myös ilman pareja. Katso kuva: http://www.vikingline.fi/reitit/index.asp

      Eckerö Line:
      Eckerö Linelle voit pukeutua mielellään pastellisävyisiin pikeepaitoihin, t-paitoihin tai neuleisiin. Decoltee saa olla naisella lähes napaan asti avoin, eikä haittaa jos rintaliivitkin näkyvät. Kaikenlaisten parien lisäksi myös yksi meis ja kaksi naista -kombinaatiot ovat sallittuja. Katso kuvaa: http://www.eckeroline.fi/fi/document.aspx?docID=1678

      Linda Line:
      Linda Linellä voi valita, pukeudutko vai jätätkö pukeutumatta. Paidattomuus sallitaan miehillä, mutta naisilla pieni naruolkaiminen ylöosa olisi suositeltava. Toisaalta pikähihaiseen paitaankin saa pukeutua. Myös tummahiuksiset ovat tervetulleita, ja silmätkin saavat olla ruskeat. Huivit ja hunnut jätetään kuitenkin rannalle. Katso kuvaa: http://www.lindaline.fi/matkat/ryhmamatkat/

      • sinä se vaan jaksat

        sinä se vaan jaksat jauhaa tuota samaa, eikö käy yksitoikkoiseksi.
        Meitä on monia joiden mielestä tilanteesta riippuen toinen tai toinen parempi, joskut pitää enemmän VikingLinesta ja jotkut Tallinkista, mutta emme sentään roiku täällä päivät pääksyten kirjoittelemassa.


      • kuvien tulkitsija
        sinä se vaan jaksat kirjoitti:

        sinä se vaan jaksat jauhaa tuota samaa, eikö käy yksitoikkoiseksi.
        Meitä on monia joiden mielestä tilanteesta riippuen toinen tai toinen parempi, joskut pitää enemmän VikingLinesta ja jotkut Tallinkista, mutta emme sentään roiku täällä päivät pääksyten kirjoittelemassa.

        Ohhoh, en tosiaankaan roiku täällä. Nyt meni viestisi väärään osoitteeseen.


      • Lisää näitä

        Tosiaan, tuolla Eckerön naisella näkyy rintaliivit XD)) ja Lindalla on porukka ilman paitaa.


      • eccer
        Lisää näitä kirjoitti:

        Tosiaan, tuolla Eckerön naisella näkyy rintaliivit XD)) ja Lindalla on porukka ilman paitaa.

        Niin ja Eckerön miehellä on rinnat :)


    • Anonyymi

      Mukava ja siisti pukeutuminen.

    • Anonyymi

      Tarkoitus on, että laivalle mennään riisuuntumaan.

      • Anonyymi

        Jotta voi riisua, täytyy ensin pukeutua.


    • Anonyymi

      Voi näitä uusavuttomien kyselyjä!

    • Anonyymi

      Mitä kamalimmat vaatteet laittaa päälleen, sitä paremmin kuuluu laivaristeilyporukkaan. Esimerkiksi virttyneet verkkarit, saumoistaan kiertynyt harmaa t-paita, likaiset lenkkarit kruunaavat stailin. Naisilla painoa sen enempää syynäämättä, trikoot ja jokin kehnosti istuva paita tai ties mikä. Tosin hiljan risteilyllä näki tosi kauniita mekkoja, väljää liehuvaa, mutta näin puketuneet eivät puhuneet suomea.

      • Anonyymi

        Uusavuttomille täytyy kaikki neuvoa. Eivät itse osaa mitään.


    • Anonyymi

      Itämeren ja Ruotsin turistiristeilyjä tehneenä en ole enään mennyt näihin kalliisiin ja huonokäytöksisien seuraan. He.vetin kalliitakin ovat eikä edes viina ole enään juuri halvempaa kuin maassa. Ruoka on kalliimpaa kuin maassa.
      Tylsimpiä risteilyjä joissa ei ole kuin kaljankittaajia ja pössyttelijöitä tai mailmanvanhimman ammattinharjoittajia.
      Jopa 3-tuntia ennen satamaan tultaessa huonokäytöksiset töykeästi käyttäytyvä siivoojatkin ajavat matkustajat ulos ovia hakkaamalla tai muuten metelöimällä. Yöt ovat levottomia kun naapurihuoneista kuuluu kaikki örvellys ja aamuisin lapsiperheiden riitelyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2594
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1942
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1413
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1285
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe