garmin 660 autonavigaattori geokätköilyssä?

jozzucca

hankinnassa olisi autonavigaattori ja olen myös innostunut kokeilemaan geokätköilyä. tiedän, että autonavigaattori on luotu autoilevalle kansalle, mutta voisiko sitä käyttää myös harrastuksiin?
KELLÄÄN KOKEMUKSIA?

Jos enemmän harrastuksesta innostun voi tottakai hankkia paremman, maastoon tarkoitetun gps:n, mutta pärjääkö ainkin aluksi autonavigaattorilla?
Gramin 660 tuotekuvauksessa luki, että akku kestää 7h ja maastokarttoja saa ladattua. lisäksi mukana bluetooth ja muuta krääsää..

4

1337

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mio&TomTom

Ainakaan meidän Mio- ja Tomtom- navigaattoreissa ei ole sitä "kompassinuolta", joka osoittaa waypointia. Tomtom näyttää kyllä koordinaatit, mutta se ei pysty osoittamaan suuntaa ja matkaa pointille maastossa. Ainakaan oma päänsisäinen kompassini ei pysty liikkumaan maastossa niin, että lähestyn koordinaatteja ilman suuntanuolta. Sitä paitsi on ärsyttävää, kun se kiljuu maastossa koko ajan: "Tee U-käännös, jos mahdollista!" Ü Miolla en ole edes yrittänyt löytää kätköjä enkä ihan varmasti tiedä saako siihen nuolen ja jos niin miten. Tiellä Mio osaa suunnistaa koordinaattien perusteella, mutta en usko sen maasto-ominaisuuksiin, autonavigaattori ei ilmeisesti usko, että joku haluaa liikkua puskassa. Kannattaa räplätä navigaattoria ja katsoa, miten se toimii pelkkien naattien perusteella. Garminissahan voi vaikka ollakin sellaisia ominaisuuksia, kun se tekee kerran maastogepsejäkin.

• Garmin 250 W

Olen myös jonkinverran etsinyt ja löytänytkin kätköjä autonavilla. Asetuksia muutan kätköilyyn sen verran, että nopeimman reitin sijaan käytän pois tieltä -asetusta.
      Näytöstä näkee mihin suuntaan menet, ja alakulman etäisyys näyttää vielä metrin tarkkuudella lähestytkö vai loittonetko kohteesta.
      Maastokarttoja en autonaviin ole edes kaivannut, ehkäpä ne kuuluvat enempi vaellusharrastuksiin, ja siihen suunniteltuihin käsigepseihin.

• Garmin 200

,, ja kohtuullisesti myös minä päässyt sillä autonavilla harrastuksen alkuun.

• jozzucca

tilasin garmin 250W:n ja odottelen innolla milloin tulee noutoilmoitus postiin. maastokartat kun vielä tuohon laitteesee saa niin jo alkavat kätköt löytyä=)
      turha oli tuota 660 ostaa, kun fm toiminto vaatii erinomaisen antennin autoon ja meillä kuuluu hädin tuskin radio kaupungin keskustassa=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      87
      6042
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      328
      5240
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2668
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1865
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      104
      1682
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      112
      1546
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      121
      1430
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe