garmin 660 autonavigaattori geokätköilyssä?

jozzucca

hankinnassa olisi autonavigaattori ja olen myös innostunut kokeilemaan geokätköilyä. tiedän, että autonavigaattori on luotu autoilevalle kansalle, mutta voisiko sitä käyttää myös harrastuksiin?
KELLÄÄN KOKEMUKSIA?

Jos enemmän harrastuksesta innostun voi tottakai hankkia paremman, maastoon tarkoitetun gps:n, mutta pärjääkö ainkin aluksi autonavigaattorilla?
Gramin 660 tuotekuvauksessa luki, että akku kestää 7h ja maastokarttoja saa ladattua. lisäksi mukana bluetooth ja muuta krääsää..

4

1364

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mio&TomTom

Ainakaan meidän Mio- ja Tomtom- navigaattoreissa ei ole sitä "kompassinuolta", joka osoittaa waypointia. Tomtom näyttää kyllä koordinaatit, mutta se ei pysty osoittamaan suuntaa ja matkaa pointille maastossa. Ainakaan oma päänsisäinen kompassini ei pysty liikkumaan maastossa niin, että lähestyn koordinaatteja ilman suuntanuolta. Sitä paitsi on ärsyttävää, kun se kiljuu maastossa koko ajan: "Tee U-käännös, jos mahdollista!" Ü Miolla en ole edes yrittänyt löytää kätköjä enkä ihan varmasti tiedä saako siihen nuolen ja jos niin miten. Tiellä Mio osaa suunnistaa koordinaattien perusteella, mutta en usko sen maasto-ominaisuuksiin, autonavigaattori ei ilmeisesti usko, että joku haluaa liikkua puskassa. Kannattaa räplätä navigaattoria ja katsoa, miten se toimii pelkkien naattien perusteella. Garminissahan voi vaikka ollakin sellaisia ominaisuuksia, kun se tekee kerran maastogepsejäkin.

• Garmin 250 W

Olen myös jonkinverran etsinyt ja löytänytkin kätköjä autonavilla. Asetuksia muutan kätköilyyn sen verran, että nopeimman reitin sijaan käytän pois tieltä -asetusta.
      Näytöstä näkee mihin suuntaan menet, ja alakulman etäisyys näyttää vielä metrin tarkkuudella lähestytkö vai loittonetko kohteesta.
      Maastokarttoja en autonaviin ole edes kaivannut, ehkäpä ne kuuluvat enempi vaellusharrastuksiin, ja siihen suunniteltuihin käsigepseihin.

• Garmin 200

,, ja kohtuullisesti myös minä päässyt sillä autonavilla harrastuksen alkuun.

• jozzucca

tilasin garmin 250W:n ja odottelen innolla milloin tulee noutoilmoitus postiin. maastokartat kun vielä tuohon laitteesee saa niin jo alkavat kätköt löytyä=)
      turha oli tuota 660 ostaa, kun fm toiminto vaatii erinomaisen antennin autoon ja meillä kuuluu hädin tuskin radio kaupungin keskustassa=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      108
      2227
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      843
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      47
      818
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      776
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      518
      725
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      65
      630
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe