Mitä mieltä lasten merkkivaatteista?

Ovatko laatua?

http://www.taloussanomat.fi/kauppa/2008/08/23/lapsikaan-ei-parjaa-ilman-merkkivaatteita/200821126/12

Jo pikkuvauvoille ostetaan kalliita merkkivaatteita. Mitä järkeä tässä on? Ovatko merkkivaatteet oikeasti laadukkaampia?

"Kalliita merkkejä käyttävälle 600 euroa voi olla kuitenkin pikkuraha. Esimerkiksi Armanin t-paita vauvalle maksaa kaupassa 45–50 euroa. Farkkujen hinta on 80–150 euroa."

Vuoden päästä vaatteet ovat viimeistään jo käyneet pieneksi ja on aika ostaa uudet merkkivaatteet. Tyhmähän ei tietenkään ole se, joka myy, vaan se, joka...

107

23992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisilla ei

      Minulla ei ole varaa, mutta jos jollakin muulla on niin siitä vaan, minä ostan ne sitten kirpputorilta.

      • jatkaa edelliseen

        Toisilla tutuilla on tapana ostaa merkkivaatteita esim talvitakkeja useampia per talvi. No tuollaisella kymmen vuotiaallahan vaate ei enää kulu niin kauheasti, varsinkin jos on useampi takki. Minä ostan ne sitten murto-osalla alkuperäisestä hinnasta, mutta uudenveroisena. ;)


      • ei ole varaa

        ja vaikka olisi varaakin, en tuhlaisi merkkivaatteisiin. Marimekon t-paitoja olen tottunut käyttämään ja olen jo vuosia ostanut ne huuto.netistä.
        Kirppurotit olen keksinyt vasta parisen vuotta sitten ja olen ostanut paljon hyvää tavaraa halvalla ja uusia lehtiä.


      • Kirppari
        ei ole varaa kirjoitti:

        ja vaikka olisi varaakin, en tuhlaisi merkkivaatteisiin. Marimekon t-paitoja olen tottunut käyttämään ja olen jo vuosia ostanut ne huuto.netistä.
        Kirppurotit olen keksinyt vasta parisen vuotta sitten ja olen ostanut paljon hyvää tavaraa halvalla ja uusia lehtiä.

        Asiakkaitakin!!


      • vaan......
        jatkaa edelliseen kirjoitti:

        Toisilla tutuilla on tapana ostaa merkkivaatteita esim talvitakkeja useampia per talvi. No tuollaisella kymmen vuotiaallahan vaate ei enää kulu niin kauheasti, varsinkin jos on useampi takki. Minä ostan ne sitten murto-osalla alkuperäisestä hinnasta, mutta uudenveroisena. ;)

        Yleensäkkin jonkin tuotteen ostaminen merkin vuoksi ei ole varallisuuskysymys. Kyse on heikosta itsetunnosta ja sitä myötä myöskin vähä-älyisyydestä. Tällä toiminnallaan ostajat ja vanhemmat anovat kanssaihmisiltään edes hiukan arvostusta, jota eivät muutoin saa. Tyypillisin esimerkki ovat miehet "autoineen". Tietty merkki pitää olla, maksoi mitä maksoi, vaikkapa itsesäälin lääkkeeksi. Ja tietysti osamaksulla, erät rimaa hipoen!


      • vuodatus ;)
        vaan...... kirjoitti:

        Yleensäkkin jonkin tuotteen ostaminen merkin vuoksi ei ole varallisuuskysymys. Kyse on heikosta itsetunnosta ja sitä myötä myöskin vähä-älyisyydestä. Tällä toiminnallaan ostajat ja vanhemmat anovat kanssaihmisiltään edes hiukan arvostusta, jota eivät muutoin saa. Tyypillisin esimerkki ovat miehet "autoineen". Tietty merkki pitää olla, maksoi mitä maksoi, vaikkapa itsesäälin lääkkeeksi. Ja tietysti osamaksulla, erät rimaa hipoen!

        No olipa katkeraa tekstiä ;) Vähä-älyiset haluavat ostaa hyvän tuotteen? Tietty merkki kun takaa yleensä myös laadun.

        Niin ja mites se sanonta menikään: "Köyhän ei kannata ostaa halpaa".


      • nykyään meno toista
        vuodatus ;) kirjoitti:

        No olipa katkeraa tekstiä ;) Vähä-älyiset haluavat ostaa hyvän tuotteen? Tietty merkki kun takaa yleensä myös laadun.

        Niin ja mites se sanonta menikään: "Köyhän ei kannata ostaa halpaa".

        Kyllä se vähän tuppa niin olemaan, että ne "heikoimmat lenkit" yleensä koreilee autoilla ja vaatteilla yms. Itse elän suht varakkaissa ympyröissä joissa ihmisillä ei ole itsetunto eikä muitakaan ongelmia ainakaan näkyvästi muttei ole kyllä merkkejäkään eikö logoja. Isoja omaisuuksia kyllä ja komeita koteja mutta niiden kotien sisustukset eivät ole esittelyyn vaan ihan omalle estetiikalle.


      • edellinen
        vuodatus ;) kirjoitti:

        No olipa katkeraa tekstiä ;) Vähä-älyiset haluavat ostaa hyvän tuotteen? Tietty merkki kun takaa yleensä myös laadun.

        Niin ja mites se sanonta menikään: "Köyhän ei kannata ostaa halpaa".

        ja omaksu asia niin kuin se on tarkoitettukin. Näet katkeruutta ja kateutta varmaan joka paikassa, sielläkin missä sitä ei todellakaan ole.


      • Valtterin kanta-asiakas
        Kirppari kirjoitti:

        Asiakkaitakin!!

        Olen ostanut 15-vuotiaasta lähtien vaatteita kirppareilta, nyt olen 43 ja edelleenkin ostan sieltä varmaan puolet vaatteista itselleni ja 10-vuotiaalle tyttärelleni. Ei tulis mieleenkään ostaa kalliita merkkivaatteita. Jos johonkin sijoitan rahaa, niin mieluusti sitten hyviin kenkiin.

        Eilen ostin KYMPILLÄ kassillisen 146cm:lle tosi hyvää kamaa...miettikääs, kahdet farkut, pari hupparia, pari t-paitaa, yöpaidan askartelutarvikkeita. Vaatteet tosi hyväkuntosia, muodikkaita ja vähänpidettyjä.


      • sdgdfhrtjn
        vaan...... kirjoitti:

        Yleensäkkin jonkin tuotteen ostaminen merkin vuoksi ei ole varallisuuskysymys. Kyse on heikosta itsetunnosta ja sitä myötä myöskin vähä-älyisyydestä. Tällä toiminnallaan ostajat ja vanhemmat anovat kanssaihmisiltään edes hiukan arvostusta, jota eivät muutoin saa. Tyypillisin esimerkki ovat miehet "autoineen". Tietty merkki pitää olla, maksoi mitä maksoi, vaikkapa itsesäälin lääkkeeksi. Ja tietysti osamaksulla, erät rimaa hipoen!

        heitä psykologiaan viittavia kommenttejasi, jos et tiedä edes perusalkeita siitä.

        Eli pieni psykologian oppitunti tähän väliin; älykkyys ja itsetunto eivät ole verrannollisia toisiinsa nähden. Älykäällä voi olla heikko itsetunto, tyhmällä voi olla vahva itsetunto jne.


      • työssäkäyvä mutsi
        vaan...... kirjoitti:

        Yleensäkkin jonkin tuotteen ostaminen merkin vuoksi ei ole varallisuuskysymys. Kyse on heikosta itsetunnosta ja sitä myötä myöskin vähä-älyisyydestä. Tällä toiminnallaan ostajat ja vanhemmat anovat kanssaihmisiltään edes hiukan arvostusta, jota eivät muutoin saa. Tyypillisin esimerkki ovat miehet "autoineen". Tietty merkki pitää olla, maksoi mitä maksoi, vaikkapa itsesäälin lääkkeeksi. Ja tietysti osamaksulla, erät rimaa hipoen!

        Oletko ajanut Ladaa ja Meseä? Ripustanut narulle kuivumaan Tommya ja Seppälää? Kiireinen uramutsi on paljon parempi mutsi kun ei tarvitse silittää ryppykasoja vaan voi senkin ajan golfata tai ratsastaa lasten kanssa. Lapsille aivan sama mitä päällä on kunhan muu elämä kunnossa. Lapsiahan todella halutaan ja saadaan näyttelyä varten ja omaa egoa pönkittämään.... huh huh.


      • Kyllä minulla on ainakin varaa pukeutua merkkivaatteisiin. Vaikka olen vasta 20 niin olen valinnut ammattini huolella ja etsinyt kovalla vaivalla korkeatasoisen työpaikan. Osalle taas maistuu viina paremmin kuin työnteko ja osa taas on muuten vain liian laiskoja menemään töihin. En yhtään ihmettelekkään miksi useat joutuvat hakemaan vaatteensa kirpputorilta. Ja kyllä, mielestäni mitä itse olen käytössä huomannut niin merkkivaatteet ovat kestävempiä.


      • 2pojan äiti27v
        vuodatus ;) kirjoitti:

        No olipa katkeraa tekstiä ;) Vähä-älyiset haluavat ostaa hyvän tuotteen? Tietty merkki kun takaa yleensä myös laadun.

        Niin ja mites se sanonta menikään: "Köyhän ei kannata ostaa halpaa".

        miten joku voi ees ajatella noin??
        On päivänselvä asia et ei kaikilla voikkaan olla varaa merkki kuteisiin..hei haloo!

        Mä ostan tietyt vaatteet T-talosta jne alennuksista, mut pitää lapsella olla siistit ja kestävät vaatteet! ja tietysti puhtaat ja ehjät! Ja kyllä..meilläkin on on merkki vaatteita molemmilla lapsilla. Meillä kun on kummit ne jotka niitä haluu ostaa..enkä kyllä laita pahakseni. Itse en käytä liiemmin mitään merkkiä..mut en tod suostu käyttään mitään mallittomia rääsyjä.

        joo-o..köyhän ei aina kannatakkaa ostaa halpaa pitää paikkaansa.
        Ei tainnu kirjottaja ajatella et ku ostaa sopivasti vähä isomman vaatteen ni se saattaa mennä seuraavat 2 vuotta. Jos vaate jää pieneksi tai paljon vaatteita ni tee niistä "paketti" ja myy vaikka huutonetissä! saat osan takasin ja voit taas ostaa jonku hyvän ja kestävän vaatteen.

        Järjenkäyttö on tietyissä asioissa sallittua ja löytyy viitseliäisyyttä (iso kynnys monilla)!

        Itselläni on 6 ja 1,5v pojat..ja isompi jos mikä ni on suur kuluttaja kengissä heh. Aikasemmin ostin sille t-talosta lenkkarit jotka kesti alle kk päivät ennenku lahos. Nyt ostin sille kunnon lenkkarit ni kestävyys on ollu reippaasti parempi. Ja me fiksut jotka huomattiin ale ajoissa ni saatiin kaikkee hyvää halvalla. ;D

        Eli ei kaikesta aina tarvii maksaa tuhottomasti..


      • lapsellisuutesi.
        DreamSlayer kirjoitti:

        Kyllä minulla on ainakin varaa pukeutua merkkivaatteisiin. Vaikka olen vasta 20 niin olen valinnut ammattini huolella ja etsinyt kovalla vaivalla korkeatasoisen työpaikan. Osalle taas maistuu viina paremmin kuin työnteko ja osa taas on muuten vain liian laiskoja menemään töihin. En yhtään ihmettelekkään miksi useat joutuvat hakemaan vaatteensa kirpputorilta. Ja kyllä, mielestäni mitä itse olen käytössä huomannut niin merkkivaatteet ovat kestävempiä.

        Mietis nyt vähän tuota logiikkaasi.


      • antakaa kaikkien kukkia kukkia
        vaan...... kirjoitti:

        Yleensäkkin jonkin tuotteen ostaminen merkin vuoksi ei ole varallisuuskysymys. Kyse on heikosta itsetunnosta ja sitä myötä myöskin vähä-älyisyydestä. Tällä toiminnallaan ostajat ja vanhemmat anovat kanssaihmisiltään edes hiukan arvostusta, jota eivät muutoin saa. Tyypillisin esimerkki ovat miehet "autoineen". Tietty merkki pitää olla, maksoi mitä maksoi, vaikkapa itsesäälin lääkkeeksi. Ja tietysti osamaksulla, erät rimaa hipoen!

        Pitääkö aina olla haukkumassa ja arvostelemassa toisten tapaa elää ja leikkiä kotipsykologia. Eikö tosiasia ole se, että joku satsaa kotiinsa, joku autoonsa, joku vaatteisiinsa ja joku näihin kaikkeen... Antakaa herran jumala ihmisten tehdä omat kulutuspäätöksensä, eiköhän meistä jokainen elä ja kuluta (toivottavasti) juuri niin kuin itse parhaakseen katsoo... Hieman ihmetyttää tämä oman arvon nostaminen muita haukkumalla?!?! Jos itsellä on huono olla, niin voi kattoo peiliin... Jokainen täällä on vastuussa omasta onnestaan, siihen ei pitäisi vaikuttaa pätkääkään se mitä "naapuri" tekee...


      • ...............
        antakaa kaikkien kukkia kukkia kirjoitti:

        Pitääkö aina olla haukkumassa ja arvostelemassa toisten tapaa elää ja leikkiä kotipsykologia. Eikö tosiasia ole se, että joku satsaa kotiinsa, joku autoonsa, joku vaatteisiinsa ja joku näihin kaikkeen... Antakaa herran jumala ihmisten tehdä omat kulutuspäätöksensä, eiköhän meistä jokainen elä ja kuluta (toivottavasti) juuri niin kuin itse parhaakseen katsoo... Hieman ihmetyttää tämä oman arvon nostaminen muita haukkumalla?!?! Jos itsellä on huono olla, niin voi kattoo peiliin... Jokainen täällä on vastuussa omasta onnestaan, siihen ei pitäisi vaikuttaa pätkääkään se mitä "naapuri" tekee...

        Tyhmä luulee, että hänen uskomuksensa on tietoa. Viisas tietää, että hänen tietonsa on uskomusta...


      • lapsellisuutesi. kirjoitti:

        Mietis nyt vähän tuota logiikkaasi.

        Faktojahan minä vain sanon. Valitettava totuus on se, että tämä yhteiskunta pyörii rahan ympärillä. Niin kurjaa kuin se onkin.


      • Ei ole
        vaan...... kirjoitti:

        Yleensäkkin jonkin tuotteen ostaminen merkin vuoksi ei ole varallisuuskysymys. Kyse on heikosta itsetunnosta ja sitä myötä myöskin vähä-älyisyydestä. Tällä toiminnallaan ostajat ja vanhemmat anovat kanssaihmisiltään edes hiukan arvostusta, jota eivät muutoin saa. Tyypillisin esimerkki ovat miehet "autoineen". Tietty merkki pitää olla, maksoi mitä maksoi, vaikkapa itsesäälin lääkkeeksi. Ja tietysti osamaksulla, erät rimaa hipoen!

        Muoti eikä merkki,vaan tavaran käyttötarkoitus ja sen kestävyys.Ja sitä paitsi kyllä kalliskin menee rikki.


      • minä.
        DreamSlayer kirjoitti:

        Kyllä minulla on ainakin varaa pukeutua merkkivaatteisiin. Vaikka olen vasta 20 niin olen valinnut ammattini huolella ja etsinyt kovalla vaivalla korkeatasoisen työpaikan. Osalle taas maistuu viina paremmin kuin työnteko ja osa taas on muuten vain liian laiskoja menemään töihin. En yhtään ihmettelekkään miksi useat joutuvat hakemaan vaatteensa kirpputorilta. Ja kyllä, mielestäni mitä itse olen käytössä huomannut niin merkkivaatteet ovat kestävempiä.

        hei mieti nyt, ei se että ei ole rahaa, kerro siitä että on alkoholisti tai laiska.
        esim. lapsiperheet joutuvat välillä elämään tiukalla budjetilla. äitiyslomien ja hoitovapaiden aikana vain toinen vanhempi voi käydä töissä. tai yksinhuoltajilla ei kukaan. kukahan sun vaatteesi osti kun olit lapsi ja nuori??
        kirpputorilta saa paljon hyvää tavaraa halvalla. viisas sijoittaa järkevästi jos rahaa on vähän. ei se että kulkee kirpparivaatteissa kerro että olisi laiska, alkoholisti tai huono tyhmä ihminen.
        itse olet aika ajattelematon kun rinnastat noin. onnea tasokkaasta työpaikasta, mutta toivottavasti opit ajattelemaan muitakin kuin itseäsi.
        jos kaikki suomen ihmiset olisivat kuin sinä, meillä ei olisi kauppoja, sairaaloita, rakentajia, asentajia jne. koska kaikki olisivat hakeneet sen "tasokkaan" työpaikan ja ammatin. eikö ole vain hyvä että kaikkia eri ammatteja on? joku voi todella haluta rakentajaksi, ja osaa sen homman mutta ei ymmärrä sinun ammatistasi mitään. siksi me olemme erilaisia erilaisilla mieltymyksillä ja taidoilla.
        palkkaus on sitten se mikä vaihtelee aloilla. mutta ihmisen arvosta ja tasosta ei kerro se,paljonko hän tienaa.
        itse ostan vaatteeni nykyään uutena, mutta lapsena ja nuorena ei siihen ollut varaa. isän palkalla ei 4 lasta vaatetettu aina vain uusilla vaatteilla. äiti oli kotona kunnes nuorin lapsi täytti 3 ja meni sitten töihin. ostaisin kirpparilta nykyäänkin jos rahaa ei olisi. mutta rahaa on koska käyn töissä. jos joskus ei ole niin varmasti ostan hyvää ja laadukasta käytettyä itselleni ja lapsilleni. lapsia ei vielä ole, mutta tiedän että tulee olemaan.
        onnea valitsemallasi uralla, olet vielä nuori mutta toivottavasti näet muutakin elämää kuin omasi.


      • minä. kirjoitti:

        hei mieti nyt, ei se että ei ole rahaa, kerro siitä että on alkoholisti tai laiska.
        esim. lapsiperheet joutuvat välillä elämään tiukalla budjetilla. äitiyslomien ja hoitovapaiden aikana vain toinen vanhempi voi käydä töissä. tai yksinhuoltajilla ei kukaan. kukahan sun vaatteesi osti kun olit lapsi ja nuori??
        kirpputorilta saa paljon hyvää tavaraa halvalla. viisas sijoittaa järkevästi jos rahaa on vähän. ei se että kulkee kirpparivaatteissa kerro että olisi laiska, alkoholisti tai huono tyhmä ihminen.
        itse olet aika ajattelematon kun rinnastat noin. onnea tasokkaasta työpaikasta, mutta toivottavasti opit ajattelemaan muitakin kuin itseäsi.
        jos kaikki suomen ihmiset olisivat kuin sinä, meillä ei olisi kauppoja, sairaaloita, rakentajia, asentajia jne. koska kaikki olisivat hakeneet sen "tasokkaan" työpaikan ja ammatin. eikö ole vain hyvä että kaikkia eri ammatteja on? joku voi todella haluta rakentajaksi, ja osaa sen homman mutta ei ymmärrä sinun ammatistasi mitään. siksi me olemme erilaisia erilaisilla mieltymyksillä ja taidoilla.
        palkkaus on sitten se mikä vaihtelee aloilla. mutta ihmisen arvosta ja tasosta ei kerro se,paljonko hän tienaa.
        itse ostan vaatteeni nykyään uutena, mutta lapsena ja nuorena ei siihen ollut varaa. isän palkalla ei 4 lasta vaatetettu aina vain uusilla vaatteilla. äiti oli kotona kunnes nuorin lapsi täytti 3 ja meni sitten töihin. ostaisin kirpparilta nykyäänkin jos rahaa ei olisi. mutta rahaa on koska käyn töissä. jos joskus ei ole niin varmasti ostan hyvää ja laadukasta käytettyä itselleni ja lapsilleni. lapsia ei vielä ole, mutta tiedän että tulee olemaan.
        onnea valitsemallasi uralla, olet vielä nuori mutta toivottavasti näet muutakin elämää kuin omasi.

        Se on totta että lapsiperheillä ei ole varaa. Mutta miksi tehdä lapsia sitten jos ei ole varaa tai varmuutta siitä, että lapsi ei ole vahinkolapsi jolloin (useasti) mies lähtee kävelemään koska ei ole valmis isyyteen. Olen media alalla. Ja olen useasti myös kova pihtaamaan. Käytän vaatteet useasti melkein loppuun saakka jos ne vain mahtuvat päälle. Vaikka sitten ostaisinkin vähän kalliimpaa. Voin sen verran paljastaa, että ostan vaatteeni DressManista. Siistejä ja asiallisia vaatteita. Mutta jokainen on valinnut kohtalonsa ja tehnyt päätöksensä ja useasti ne on osoittautunut huonoiksi tai heikoiksi päätöksiksi. Jotkut taas ovat miettineet pidempään ja tarkempaan ja yllätys yllätys, ovat menestyneitä jopa nuoriakin ihmisiä. Se että käteen jäävä määrä on reilusti yli 2000 euroa ei tee minusta rikasta tai että sillä voisi ylpeillä. Mutta kuinka kivaa se onkaan lähteä ystävien kanssa leffaan tai syömään kun on rahaa. Koska lapsen hankintakin on oikeasti siitä kii, että onko varaa. Onhan se ihan kiva kun on söpö pikku taapero (esim minulla on) mutta jos ei ole varaa elättää niin en suosittele hankkimista vielä ennenkuin taloudellinen tilanne paranee. Ja vanhempani osti minulle vaatteet. Kyllä meillä on aina ollut varaa.


      • joku
        DreamSlayer kirjoitti:

        Kyllä minulla on ainakin varaa pukeutua merkkivaatteisiin. Vaikka olen vasta 20 niin olen valinnut ammattini huolella ja etsinyt kovalla vaivalla korkeatasoisen työpaikan. Osalle taas maistuu viina paremmin kuin työnteko ja osa taas on muuten vain liian laiskoja menemään töihin. En yhtään ihmettelekkään miksi useat joutuvat hakemaan vaatteensa kirpputorilta. Ja kyllä, mielestäni mitä itse olen käytössä huomannut niin merkkivaatteet ovat kestävempiä.

        ei se merkkaa mitään jos kirpputorilta ostaa vaatteet että olisi jotenkin vähävaraisempi kuin muut!! Kirpputoreilta löytyy todella hyviä ja välillä aivan uusia vaatteita halvalla. Omat vaatteeni ovat melkein kaikki kirpputorilta, mutta ei sitä kukaan tuolla kaupungilla huomaa, tulevat vain kehumaan vaatteitani!


      • mahdatko
        DreamSlayer kirjoitti:

        Se on totta että lapsiperheillä ei ole varaa. Mutta miksi tehdä lapsia sitten jos ei ole varaa tai varmuutta siitä, että lapsi ei ole vahinkolapsi jolloin (useasti) mies lähtee kävelemään koska ei ole valmis isyyteen. Olen media alalla. Ja olen useasti myös kova pihtaamaan. Käytän vaatteet useasti melkein loppuun saakka jos ne vain mahtuvat päälle. Vaikka sitten ostaisinkin vähän kalliimpaa. Voin sen verran paljastaa, että ostan vaatteeni DressManista. Siistejä ja asiallisia vaatteita. Mutta jokainen on valinnut kohtalonsa ja tehnyt päätöksensä ja useasti ne on osoittautunut huonoiksi tai heikoiksi päätöksiksi. Jotkut taas ovat miettineet pidempään ja tarkempaan ja yllätys yllätys, ovat menestyneitä jopa nuoriakin ihmisiä. Se että käteen jäävä määrä on reilusti yli 2000 euroa ei tee minusta rikasta tai että sillä voisi ylpeillä. Mutta kuinka kivaa se onkaan lähteä ystävien kanssa leffaan tai syömään kun on rahaa. Koska lapsen hankintakin on oikeasti siitä kii, että onko varaa. Onhan se ihan kiva kun on söpö pikku taapero (esim minulla on) mutta jos ei ole varaa elättää niin en suosittele hankkimista vielä ennenkuin taloudellinen tilanne paranee. Ja vanhempani osti minulle vaatteet. Kyllä meillä on aina ollut varaa.

        sittenkään olla ihan media-alalla ja tienata noin paljon... en oikein usko... en meinaan tidä tuttava piiristäni ketään joka tienaisi noi pal kuukaues vaik on lääkäri tai joku muu vastaava... :o no samapa tua, tietty jos haluaa tollasel puheel saaha "ystäviä" tai kunniaa ni siittä vaa.


      • hakee
        DreamSlayer kirjoitti:

        Kyllä minulla on ainakin varaa pukeutua merkkivaatteisiin. Vaikka olen vasta 20 niin olen valinnut ammattini huolella ja etsinyt kovalla vaivalla korkeatasoisen työpaikan. Osalle taas maistuu viina paremmin kuin työnteko ja osa taas on muuten vain liian laiskoja menemään töihin. En yhtään ihmettelekkään miksi useat joutuvat hakemaan vaatteensa kirpputorilta. Ja kyllä, mielestäni mitä itse olen käytössä huomannut niin merkkivaatteet ovat kestävempiä.

        vaatteensa kirpputorilta ei tee toisista mitenkään huonovaraisempia. Itselläni on ainaki niin että pystyisin elättämään vaikka pari ylimääräistäkin suuta tässä perheessä niin silti hankin osan vaatteistani kirpputoreilta koska sieltä saa uusiakin vaatteita todella halpaan hintaan ja saa olla tyytyväinen monta vuotta.


    • ...

      no itselleni ostan lähinnämerkkivaatteita. ainakin mieluiten, voi sitä tietenkin pyörähtää muissakin vaateliikkeissä. mut jos lapsia ja rahaa olis, voisin ostaa lapsillenikin merkkivaatteita, mutta myös marketista jos kaunista löytyy. ihan sama, mutta jos on rahaa itsellenikin niin miksei sitten lapsellekin.

    • melkein aitoja merkkituotteita

      Yhä useammat suomalaiset suuntaavat lomillaan Thaimaan aurinkoon, koska siellä on kaikki halpaa. Saa vaikka minkälaisia melkein aitoja merkkituotteita. Ja merkkituotteet ovat myös edullisempia, kuin kotosuomessa.
      Itse ostan ainoastaan ulkomaan reissuilla merkkivaatteita lapsille tuliaisiksi. Suomes mullei oo varaa. Tai jos ostaisinkin, niin sitten ei olis varaa reissailla.

    • serkun vanahat sammarit

      Olen sen huomannut,ettei kovin halvat vaatteet ole kestäviä, vaan ne jotenkin pesussa menevät rumiksi, venähtävät ja kulahtavat.se on tosi esim marimekon vaatteet ovat kestäviä, kestää isältä pojalle.
      Saahan niitä kirppareilta laatuvaatteita tosi edulliseen hintaan.Monesti sanotaankin ettei köyhän kannata ostaa halpaa.(niitä saa ostaa jatkuvasti, kun eivät kestä)Ja varsinkin nykynuoret ovat aika laatutietoisia vertaa meitä 80-luvun nuoria.Joille kelpasi serkkujen vanhat sammarit.

      • laadusta

        Ei se hintaero aina laatuerolla selity esim. farkuissa ja tossuissa. Useimmiten saa maksaa itsensä kipeäksi pelkästä merkistä. Parhaiten se näkyy kaiketi käsilaukuissa ( Vuitton, Prada ) ja vaikkapa aurinkolaseissa.

        Conversen All Stars tossut, joita voi kai luonnehtia perus tennareiksi, eivät sovellu esim. pallopeleihin, koska niissä ei ole minkäänlaista tukea kantapäälle, maksavat n. 60 euroa. Ne valmistetaan todennäköisesti halpatuotannon maissa, ja uskallan väittää, että niiden tuotantokustannukset ovat korkeintaan 5 euroa. Toisin sanoen valmistuttaja ja mitä ilmeisemmin myös kauppa, ainakin Suomessa, vetää hirveät voitot taskuunsa.

        Halosella myytiin kesällä Vietnamissa valmistettuja tossuja, jotka selvästi jäljittevät em. tossuja. Niiden normaali hinta oli 15 euroa, ja minä ostin ne alennusmyynnistä puoleen hintaan eli 7,50 euroa. Tuskinpa Halonenkaan kuitenkaan tappiolla myy.

        Ne on oikein hyvän ja napakan tuntuiset jalassa. En vielä tiedä kauanko ne kestävät, mutta ei minulla ole mitään syytä epäillä, etteivätkö ne kestäisi yhtä kauan kuin All Starsit, jotka kokemukseni mukaan kuluvat jatkuvassa käytössä pohjasta puhki parissa kesässä.

        On todella helppo tehdä valinta kyseisten tossujen välillä. Miksi maksaisin maltaita Converselle pelkästä nimestä.


      • Rukan

        ehjä kurapuku viime keväänä 30 egellä, kaupassa lienee 100 egeä.

        Köyhällä ei ole varaa halpaan, mutta aina saa käyttää järkeä.


      • Jiippis
        Rukan kirjoitti:

        ehjä kurapuku viime keväänä 30 egellä, kaupassa lienee 100 egeä.

        Köyhällä ei ole varaa halpaan, mutta aina saa käyttää järkeä.

        Olen ostanut kirpparilta todella hyvän, ehjän ja lämpimän Reiman talvihaalarin lapselle 3 EUROLLA. Kaveri halus sen omalle lapselleen seuraavana talvena ja maksoi siitä vitosen.


    • ja...

      merkitöntä. Ihan pihavaatteeksi en kalleimpia merkkivaatteita lapsen päälle laita (paitsi T-paitoja.. ne nyt kuluvat muutenkin niin nopeaan), mut aika paljon merkkivaatteilla mennään.. Ihan kalleimpia merkkejä ei meidän muksun vaatekaapista löydy, aivan suhteetonta ei sentään pukeutumisen tarvitse olla :D

      Merkkivaatteet näyttävät paremmilta ja ovat kestävämpia, mutta kyllä päiväkotiin pihavaatteeksi ja muutenkin kelpaavat ihan kotimaiset halpismerkitkin.. Haalarit on Lassieta ym.

    • koiranpää

      Itse olen huomannut, että ei nuo merkkivaatteet ole kyllä mitenkään laadukkaita tai kestäviä, halpatuotanto maissa ne valmistetaan, ja todellisuudessa maksat vain siitä helvetin merkistä!

      • kyllä Näin on!

        halpatuotantomaissa merkkivaatteet, aivan kuten merkittömätkin vaatteet! Jos haluaa maksaa jostain logosta niin antaa mennä vaan...


      • hyvätuloisen perheen äiti
        kyllä Näin on! kirjoitti:

        halpatuotantomaissa merkkivaatteet, aivan kuten merkittömätkin vaatteet! Jos haluaa maksaa jostain logosta niin antaa mennä vaan...

        Itse olen hankkinut kahdelle lapselleni niin kalliita, superkalliita kuin henkkamaukka-tyyppisiäkin vaatteita. Totuus on monta kertaa ollut se, että halpisvaate on kestänyt kulutusta paremmin kuin merkkivaate. Suuret ketjut ovat valtavia asiakkaita alihankkijoilleen, ja niiden laatukriteerit ovat todella korkeat. Jos jokin vaate on laadultaan surkea, niitä myydään tuhansia ja taas tuhansia kappaleita ympäri maailmaa - ja viidakkorumpu huonosta laadusta lähtee armottomasti levittämään karua sanomaa. Isoilla halpismerkeillä (sama pätee esim Ikeaan) ei tämmöisiin ole varaa. Kalliita merkkivaatteita ostavien joukko on niin paljon pienempi, että samaa efektiä ei synny. Lisäksi vielä "keisarin uudet vaatteet" efekti: kuka kertoo ensimmäisenä, että mun 60 egellä ostamani merkki-t-paita venahti parin pesun jälkeen käyttökelvottomaan kuntoon.


      • Joopa joo

        Ootko katellu niitä "made in" lappuja ja huomannut jotain tiettyjä eroja maitten välillä?

        Mä en ole.

        Sillä että missä maassa se vaate oli tehty, oli väliä joskus vuosia sitten. Ei enää. Ihan yhtä taitavia ompelijoita löytyy vetnamista, kiinasta jne. kuin vaikka suomesta.


      • huioåoi

        kyl näää mammat monesti kehuu jonat* in haalareita tai Re*aa mutta olen ihan kokemuksella huomannut että Lassiet ym ovat ihan yhtää hyviä!!!!olen toki ostanut kerran myös tällaiset kalliimmat merkkipuvut lapsille ja huomasin että laskee vettä allaolevalle puvulle kuten halvemmatkin ja ovat jopa kylmemmät kuin esim lassien puku. et sil tapaa... ovat mammat niin sinisilmäiisiä merkkivaatteita kohtaan lapsillaan


    • Varakas - äiti

      Minulla on ollut varaa ostaa lapselleni, joka jo nyt on täysi-ikäinen ihan mitä haluan mutta en ole niin tehnyt.

      Se vauhti, jota lapset kasvaa on hulluutta laittaa vaatteisiin tuollaisia summia. Varakkaan ei luulisi tarvitsevan näyttää, että rahaa löytyy vai onko kyse joistakin uusrikkaista, näyttämisen haluisista hölmoistä.

      Lapsi saatetaan muutei leimata juuri vanhempien hömpötyksien vuoksi ja sitten niitä kiusataan. Uskon, että enemmistö kuitenkin suosii järkiratkaisuja.

    • yvipäällikkö

      Pohjana tuossa kehityssuunnassa on se että suomen feministi uraohjus äidit pistävät lapsensa maailman nuorimpana päivähoitoon, samoin tutkitusti lopettavat imettämisen aivan liian nuorena Unicefin ynm mukaan jne... Ja sitten yrittävät paikata näillä tavoin omaa mielenrauhaansa kun jollain alitajunnan tasolla itsekin kyllä tietävät missä kunnossa on nykynaistemme ÄIDINVAISTOT!

    • Nimetön

      oli marimekolla. lapseni kasvoi body-ajasta juuri ulos ja niitä tuli vähän joka tuutista lahjaksi. käyttöön menivät ja marimekko kulahti ehdottomasti ensin. t-paidat kestää tällä kokemuksella pesunkin. kommetoikaa ihmeessä onko samoja kokemuksia.

    • merkki on laatua

      En ole koskaan ollut mikään rikas. Yksinhuoltajana menot on tarkkaan suunniteltava.
      Kahdelle lapselle olen ostanut vauvana merkkivaatteet kirppareilta. Uutena ostin kauasta vain edullisisa vaatteita ja huomasin, että ei ne kestäneet. Halvat kunisaappaat hajosivat nopeammin ja kun ostin toiset, tuli hinta yhtä kalliiksi kuin, jos olisin ostanut yhdet hyvät.
      Yhdyn siihen, että köyhän ei ole varaa ostaa halpaa.
      Ja haluan, että lapsillani on mukava olla, käytännölliset ja lämpöiset vaatteet.

      Jos lapsella on ollut kerran Reiman takki ja housut, halpa kama tuntuu tosi surkealta. Vetskarit hajoaa, kangas kutistuu, lahkeet repeytyvät, polvet on rikki...

      Lenkkreissa suosin adidasta ja Nikeä, koska ne kestävät varmasti, mutteivat ole kuitenkaan kaikkein kalleimmasta päästä

      • kokemusta löytynee

        Mun kokemus Reiman ulkovaatteista on vetoketjujen osalta huono.Joka takista on vetoketju hajonnu alle vuodessa.Samaisen merkin college- ja trikoovaatteetkin kulahtaa,saumat ratkee nopeemmin kuin esim.H&Mn.5 lapsen äitinä olen huomannut että H&Mn ja Lindexin vaatteet kestää pisimpään hyvänä.Joten,enpä muualta juuri lapsille vaatteita enää ostelekkaan.


    • niitäkö ne on,

      Muutama päivä sitten marssin päättäväisesti kauppaan, ja tietenkin miesten osastolle. No eiköhän sieltä löytynyt vaaleanpunaisia paitoja ja valkoisia "housuja". tietenkin järkytyin. se on nykyään varmaan ihan sama, vedänkö päälleni naisen topin ja hameen. Ei kukaan siihen kiinnittäisi huomiota. Mihin katosivat normaalit farkut ja musta t-paita? Ei mitään järkeä.

    • merkkivaatteita

      puolivahingossa tai vahingossa sysättyjen pentujen vanhemmat ostelevat semmosia vaatteita lapsilleen jotka eivät ole merkkivaatteita. toisin sanoen semmoiset vanhemmat jotka eivät perusta lapsistaan.

      t: äippä joka ostaa omalle kullan-nupulleen vain parasta.

      • Nimetön

        poistu ihmeessä taka-alalle noine kommentteinesi. halusit tietty kannanoton ja sait, parempaan en pysty koska taidat olla toiselta planeetalta...ei kannata...


      • merkki äippä

        Joo samaa mieltä, ja toisekseen. Miksi vaatteiden pitäisi kestää yli vuoden??? Mietipä käytätkö itse monta vuotta jotain vaatetta? Tietty jos on oikein suosikki niin joo, mut kyllä tykkään ostaa samalla lapselle kun itsellenikin ostan uusia vaatteita.Miksi lapella tarvisikaan eikä mikään kestäkään yli vuotta hyvänen aika. Merkki näyttää paremmalta niin kehtaa liikkuakkin jossain. Musta on hirveetä kattoo rähjäsiä lapsia joiden vaatteet on sitä sun tätä. Eihän niistä välitetä ollenkaan! Nää on tyyliiin sellasii perheitä joissa kaljaan riittää rahat muttei lapsen vaatteisiin. Törkeetä. Itse olen yksinhuoltaja äiti ja tykkään pukea lapseni nätisti niinkui itsenikin. Eikä tulot päätä huimaa, hoitoalan palkoilla tässä mennään. Mutta kyl lapselle silti laatua ja merkkiä ostan:)


      • samaa

        mieltä ehdottomasti!


      • Nimetön
        merkki äippä kirjoitti:

        Joo samaa mieltä, ja toisekseen. Miksi vaatteiden pitäisi kestää yli vuoden??? Mietipä käytätkö itse monta vuotta jotain vaatetta? Tietty jos on oikein suosikki niin joo, mut kyllä tykkään ostaa samalla lapselle kun itsellenikin ostan uusia vaatteita.Miksi lapella tarvisikaan eikä mikään kestäkään yli vuotta hyvänen aika. Merkki näyttää paremmalta niin kehtaa liikkuakkin jossain. Musta on hirveetä kattoo rähjäsiä lapsia joiden vaatteet on sitä sun tätä. Eihän niistä välitetä ollenkaan! Nää on tyyliiin sellasii perheitä joissa kaljaan riittää rahat muttei lapsen vaatteisiin. Törkeetä. Itse olen yksinhuoltaja äiti ja tykkään pukea lapseni nätisti niinkui itsenikin. Eikä tulot päätä huimaa, hoitoalan palkoilla tässä mennään. Mutta kyl lapselle silti laatua ja merkkiä ostan:)

        selvennä sitten tuo kommenttisi: vain lapsiaan rakastavat ostavat lapsilleen merkkivaatteita... tsiisus, mikä mielipide!
        tuo toinen viestisi alkaa jo näyttää keskustelulta. sorrut vaan turhaan yleistämiseen välillä.
        no se siitä kirjoitustavat arvostelusta. mukava keskustelun aihe sinänsä. tätä ketjua on sitten pakko seurata :)


      • Nimetön
        samaa kirjoitti:

        mieltä ehdottomasti!

        Taidat vastata omaan kommenttiisi ;))))))))))))


      • Kokemusta on
        merkki äippä kirjoitti:

        Joo samaa mieltä, ja toisekseen. Miksi vaatteiden pitäisi kestää yli vuoden??? Mietipä käytätkö itse monta vuotta jotain vaatetta? Tietty jos on oikein suosikki niin joo, mut kyllä tykkään ostaa samalla lapselle kun itsellenikin ostan uusia vaatteita.Miksi lapella tarvisikaan eikä mikään kestäkään yli vuotta hyvänen aika. Merkki näyttää paremmalta niin kehtaa liikkuakkin jossain. Musta on hirveetä kattoo rähjäsiä lapsia joiden vaatteet on sitä sun tätä. Eihän niistä välitetä ollenkaan! Nää on tyyliiin sellasii perheitä joissa kaljaan riittää rahat muttei lapsen vaatteisiin. Törkeetä. Itse olen yksinhuoltaja äiti ja tykkään pukea lapseni nätisti niinkui itsenikin. Eikä tulot päätä huimaa, hoitoalan palkoilla tässä mennään. Mutta kyl lapselle silti laatua ja merkkiä ostan:)

        Jep, olen aina pyrkinyt ostamaan lapislleni laadukkaita vaatteita. Harrastan kierrätystä ja ostan kirpputoreilta jne. Eli ei ole pakko saada uusina kaikkea. Lasten kengät ovat sellainen asia joista ei kannata tinkiä ollenkaan, olen ostanut kengät aina uusuna paitsi saappaita olen kierrättänyt perheen sisällä. Olen aina tykännyt kaikista kauniista ja laadukkaista asioista muutenkin esim. ruoka maistuu paremmalta oikeista astioista jne. Jotkut perheet satsaavat matkustamiseen isoja summia vuodessa ja me satsataan arkipäivän ylellisyyteen pitkin vuotta.


      • Nimetön
        Kokemusta on kirjoitti:

        Jep, olen aina pyrkinyt ostamaan lapislleni laadukkaita vaatteita. Harrastan kierrätystä ja ostan kirpputoreilta jne. Eli ei ole pakko saada uusina kaikkea. Lasten kengät ovat sellainen asia joista ei kannata tinkiä ollenkaan, olen ostanut kengät aina uusuna paitsi saappaita olen kierrättänyt perheen sisällä. Olen aina tykännyt kaikista kauniista ja laadukkaista asioista muutenkin esim. ruoka maistuu paremmalta oikeista astioista jne. Jotkut perheet satsaavat matkustamiseen isoja summia vuodessa ja me satsataan arkipäivän ylellisyyteen pitkin vuotta.

        nyt keskustelu on ihan eri henkilöltä kuin tämän "sivuketjun" aloittajalta.. nyt olen samaa mieltä.


      • joo tän oon todennu
        Kokemusta on kirjoitti:

        Jep, olen aina pyrkinyt ostamaan lapislleni laadukkaita vaatteita. Harrastan kierrätystä ja ostan kirpputoreilta jne. Eli ei ole pakko saada uusina kaikkea. Lasten kengät ovat sellainen asia joista ei kannata tinkiä ollenkaan, olen ostanut kengät aina uusuna paitsi saappaita olen kierrättänyt perheen sisällä. Olen aina tykännyt kaikista kauniista ja laadukkaista asioista muutenkin esim. ruoka maistuu paremmalta oikeista astioista jne. Jotkut perheet satsaavat matkustamiseen isoja summia vuodessa ja me satsataan arkipäivän ylellisyyteen pitkin vuotta.

        Köyhä ei voi ostaa halpaa, miettikää ny esim talvihaalareita, mitä järkee ostaa jotai halppisrääsyy, joka kastuu heti, niitä pitäs olla het monet että pärjäis, sama raha menee ku ostaa yhden hyvän. Eikä lapsi kastu, ja näyttää paremmalta. Sama pätee kenkiin.


      • ostan ..
        merkki äippä kirjoitti:

        Joo samaa mieltä, ja toisekseen. Miksi vaatteiden pitäisi kestää yli vuoden??? Mietipä käytätkö itse monta vuotta jotain vaatetta? Tietty jos on oikein suosikki niin joo, mut kyllä tykkään ostaa samalla lapselle kun itsellenikin ostan uusia vaatteita.Miksi lapella tarvisikaan eikä mikään kestäkään yli vuotta hyvänen aika. Merkki näyttää paremmalta niin kehtaa liikkuakkin jossain. Musta on hirveetä kattoo rähjäsiä lapsia joiden vaatteet on sitä sun tätä. Eihän niistä välitetä ollenkaan! Nää on tyyliiin sellasii perheitä joissa kaljaan riittää rahat muttei lapsen vaatteisiin. Törkeetä. Itse olen yksinhuoltaja äiti ja tykkään pukea lapseni nätisti niinkui itsenikin. Eikä tulot päätä huimaa, hoitoalan palkoilla tässä mennään. Mutta kyl lapselle silti laatua ja merkkiä ostan:)

        Minä puolestaan ostan lapsilleni merkkivaatteita, sekä joitain ´´halppisvaatteita´´
        vanhin tyttäreni on 14vuotias, hän halusi lacosten kengät, ja hän sai ne. lisäksi hänellä on byrberryn laukku, vivienne westwoodia jne. Myös poikani saa merkkivaatteita, jos hän haluaa. Tuleehan sitä ostettua myös niitä vähän halvempia vaatteita, esim h&m, lindex jne, ne ovat mielestäni joskus vähän huonokuntoiesmpia, mutta ei vaatteen olekkaan tarkoitus kestää kauaa. Ostan lapsilleni sellaisia vaatteita kuin he itse haluavat, en suinkaan tyrkytä heille merkkivaatteita, jos he eivät itse niitä halua.


      • saattaa olla vaan vanhempien oman egon pönkitystä. kyllä lapsista huolehtimiseen kuuluu myös monipuolinen ruoka,turvallinen elinympäristö, virikkeet, harrastukset ja erityisesti yhteinen aika perheen ja kavereiden kanssa. tottakai on hyvä opettaa jo lapsesta pukeutuun tilanteen mukaan, mutta kyllä se kokonaisuus ratkaisee lapsen onnellisuuden!


      • voi ei
        merkki äippä kirjoitti:

        Joo samaa mieltä, ja toisekseen. Miksi vaatteiden pitäisi kestää yli vuoden??? Mietipä käytätkö itse monta vuotta jotain vaatetta? Tietty jos on oikein suosikki niin joo, mut kyllä tykkään ostaa samalla lapselle kun itsellenikin ostan uusia vaatteita.Miksi lapella tarvisikaan eikä mikään kestäkään yli vuotta hyvänen aika. Merkki näyttää paremmalta niin kehtaa liikkuakkin jossain. Musta on hirveetä kattoo rähjäsiä lapsia joiden vaatteet on sitä sun tätä. Eihän niistä välitetä ollenkaan! Nää on tyyliiin sellasii perheitä joissa kaljaan riittää rahat muttei lapsen vaatteisiin. Törkeetä. Itse olen yksinhuoltaja äiti ja tykkään pukea lapseni nätisti niinkui itsenikin. Eikä tulot päätä huimaa, hoitoalan palkoilla tässä mennään. Mutta kyl lapselle silti laatua ja merkkiä ostan:)

        Surullista että maailmasta löytyy tuollaisa ihmisiä. Ollaan niin materiassa kiinni että pakko saada lisää ja paljon. Varsinkin kun kuluttaminen on liikaa maapallolle, muuta mikäpä siinä, omat lapsemmehan ovat niitä seurauksia katsomassa. Ai niin, se taisikin olla edellinen sukupolvi...


      • Jiippis

        Ei oo todellista, ton täytyy olla paskapuhetta!


      • Zombi
        ostan .. kirjoitti:

        Minä puolestaan ostan lapsilleni merkkivaatteita, sekä joitain ´´halppisvaatteita´´
        vanhin tyttäreni on 14vuotias, hän halusi lacosten kengät, ja hän sai ne. lisäksi hänellä on byrberryn laukku, vivienne westwoodia jne. Myös poikani saa merkkivaatteita, jos hän haluaa. Tuleehan sitä ostettua myös niitä vähän halvempia vaatteita, esim h&m, lindex jne, ne ovat mielestäni joskus vähän huonokuntoiesmpia, mutta ei vaatteen olekkaan tarkoitus kestää kauaa. Ostan lapsilleni sellaisia vaatteita kuin he itse haluavat, en suinkaan tyrkytä heille merkkivaatteita, jos he eivät itse niitä halua.

        Ostit oikeesti siis lapselles sellasen ruman ja kalliin laukun?

        Kyl on vaikea ymmärtää joidenkin kanojen ajatuksenjuoksua.


      • t.l.

        Tuo on hieno asia. Mutta, olen itse äiti ja isoäitikin. Ja ompelen pienille vaatteita, kauniita vaatteita. Niistä ei erota onko "kaupasta" vai ei, paitsi sitä merkkiä ei niissä ole. No, niitä samoja on tullut ammatti-ihmisenä ommelluksi myös vaatetustehtaassa, joita sitten myydään liikkeissä. :)

        Tuo nyt ei ollut fiksusti sanottu, "vahingossa sysätty pentuja". Mietis vähän omaa käytöstäsi. Jokainen äiti perustaa lapsistaan ja on myös totta, että lastenvaateliikkeitten vaatteet ovat monelle perheelle aivan liian kalliita ja turha maksaa "merkistä", kun useimmiten saa muualta edullisemmin, vaikka sitten kirpputoreilta. Lapsi on tärkein ei pelkkä vaate ja merkki.


      • Minusta
        Zombi kirjoitti:

        Ostit oikeesti siis lapselles sellasen ruman ja kalliin laukun?

        Kyl on vaikea ymmärtää joidenkin kanojen ajatuksenjuoksua.

        siinä laukussa ei ole mitään vikaa. Ainoastaan hinta on jo vähän liikaa.
        Onneksi saa kopioita.


      • totta!!!!!
        joo tän oon todennu kirjoitti:

        Köyhä ei voi ostaa halpaa, miettikää ny esim talvihaalareita, mitä järkee ostaa jotai halppisrääsyy, joka kastuu heti, niitä pitäs olla het monet että pärjäis, sama raha menee ku ostaa yhden hyvän. Eikä lapsi kastu, ja näyttää paremmalta. Sama pätee kenkiin.

        ei pidä paikkana!!todettu on!!


      • ....

        Siis ihan paras juttu ikinä ettei lasta voi rakastaa jos sillä ei ole merkkivaatteita.Pitääkö lapsi ensin koristella kauniiksi että voit rakastaa sitä..Ihan pimeetä tekstiä voisin sanoa että ihan sairasta!!!!


    • Juppiäiti?!? -kö?

      Minulla on pian neljä vuotias tyttö, jolle kieltämättä ostan välillä merkkivaatteita. Viimeksi ostin Espritin ulkohousut, jotka maksoivat alennuksessa hieman alle 30euroa. 30 euroa pienen tytön housuista, saanko paljon halvemmalla vaikka seppälästä tai muualta? Kyllä, kirpputorilta käytettynä ja huonokuntoisena sillä neljä vuotiaalle lapselle ei yksinkertaisesti saa hyväkuntoisia käytettyjä vaatteita. No joo, en menisi ostamaan hänelle mitään sadan euron housuja sen takia että siinä on jokin hieno merkki, mutta kuitenkin.
      Minun mielestä vanhemmat saavat ostaa lapsilleen mitä vaatteita tahansa, jos siihen on varaa.
      Harvemmin tulee puututtua asiaan et miksi joku voi ostaa kaupasta valion raejuustoa, kun ingmannin on halvempaa. Esimerkiksi..
      Annetaan ihmisten tehdä mitä he haluavat.

    • muumimamma2

      Itse ompelen lapsillemme vaatteita,varsinkin juhlavaatteita, mekkoja ja hameita tytöille ja housuja pojille.Kirpputoreilta yleensä löydän arkivaatteita ym.. kenkiä ja saappaitakin sieltä löytyy.Huutonettikin on sellainen paikka, mistä saattaa tehdä hyviä löytöjä.Itse suosin sellaisia kuin marimekko, ja olen todennut ne hyvin kestäviksi, jotka saattavat kestää muutaman vuoden.Kyllä se nykyään monen perheen on pakko laskea mistä ne rahat löytyvät vaatteisiin, kun kaikki ovat nousseet, joita perheelliset joutuvat hankkimaan.Kyllä se on ilo katsella hyvin puettuja lapsia kuin sellaisia, joilla on vähän pykineet vaatteet päällä,vähän reppanan näköisiä, jos varsinkin nenä vuotaa.Ja vähällä rahallakin saa lapset puettua näteiksi.

      • tai rikas

        olisin kumpi tahansa, -ostaisin lapsille ja itsellenikin varsin mieluusti kirpparilta suurimman osan käyttövaatteista!
        ( huom.vain ehjiä ja hyväkuntoisia),joita kirpparit onkin pullollaan edullisesti.
        >Rahat voi säästää matkusteluun tai pahan päivän varalle.


      • Nimetön
        tai rikas kirjoitti:

        olisin kumpi tahansa, -ostaisin lapsille ja itsellenikin varsin mieluusti kirpparilta suurimman osan käyttövaatteista!
        ( huom.vain ehjiä ja hyväkuntoisia),joita kirpparit onkin pullollaan edullisesti.
        >Rahat voi säästää matkusteluun tai pahan päivän varalle.

        Tottakai voi ostaa merkkivaatteita lapsille jos ne näkee parempina hienompina mutten menis niin pitkälle että boikotoisin henkka maukkaa yms.. lapselleni ostan mikä näyttää hyvältä ja missä hän itse viihtyy, tosin isän kanssa on ollut kiistaa mikä on 6 vuotiaalle sopivaa eli hän pukeutuu erilailla isän kun äitin luona. Pääasia on kuitenki että lapsi itse tykkää ja viihtyy. Ja totta on, lapselle olen saanut paljon urheiluvaatteitakirpparilta jotka muuten maksaisvat maltaita! Burberryä en tosin ikinä menisi ostaan, se on köyhän merkki ;)


      • mölö

        "jos varsinkin nenä vuotaa."
        Siis voi vit... vai et on laps ruma, varsinki jos sen nenäki vielä vuotaa.. täytyy sun sit varmaan ommella sen pään ympärille joku pussi ettet nää ku sen nenä vuotaa.. Tai sit ostaa 500e. joku kummallinen merkkihattu, ni ei nää ku nenä vuotaa..
        hehehehhee


    • hankitaan

      liki kaikki vaatteet neljälle muksulle ja välillä itsellekin. 600 egellä syödään koko kuukausi.

      • harmittaa

        kun asutaan maaseudulla,eikä täällä ole hyviä kirppareita.Ostaisin kaiken mahdollisen kirpparilta.Niissä on yllättävän hyvää ja laadukasta kamaa ja pilkkahintaan.5 lasta kuluttaa "ihan mukavasti" ja joskus olen löytänyt lähikaupungin kirpparilta merkkivaatteita naurettavaan hintaan.Murrosikäiselle pojalle Dieselin farkkuja 3€/kpl,Niken huppari 5€ ja kuin uusi.Onko kellään tietoa Seinäjoen tai Tampereen kirppareista?Suositelkaa!!


    • blondeistablondein72hki

      on yhtä hyvää.

      Joskus kirppari vaatteet parempia.

      Likoille annan rahaa ja aikalailla merkkikuteita ostavat omien varojensa puitteissa tai mitä työllään ansaitsevat mutta itse en osta.

    • mitä vitun väliä

      no pitäiskö kulkea paskasissa henkseli housuissa ja reikäsessä paidassa

    • ??????

      Noin mitä sitte jos lapset aikuiset haluavat Lapset;haluavat olla tyylikkäitä aikuiset: haluavat lapsisttan ei nörttejä!!!

      • dadidaa..

        Oikeasti en ymmärrä mitä sanot. Itse haluan lapsistani hyvin rahan ymmärtäviä ihmisiä.. Enkä usko että ketää tenavaa harmittais jos sanoo että saat nyt harrastaa sitä lätkää tai balettia kun me ei sulle vauvaiässä ostettu kahella tonnilla merkkivaatetta. vauvat ja lapset kun ei oo mitään näyttelyesineitä.


    • joooo......

      minä kärsin peruskoulussa siitä että en omistanut micmacin farkkuja...

    • fsggetghrthrtyjhfghfg

      Mitä järkee ostaa merkkivaatteita ihan samanlaisii ne on ku muutki vaatteet! ku lapselle ostaa tarpeeks kauan merkkivaatteita eihän se lapsi enää suostu (ei) merkki vaatteita käyttämää koska ei olis enään chool oon tavannu monia ihmisiä jotka ei enää voi käyttää ees lumenen meikkejä koska ne on muka tosi surkeita vaan pitää olla 100 euron maksavia lankomen meikkejä! ihan järjetöntä.

    • ei ainakaan pilalle lellitt...

      Itse olen siis 12 vuotias, enkä tosiaankaan ole elänyt merkkivaatteilla. Rahasta on muutenkin tiukkaa ja se pitäisi jakaa 6 henkisen perheen kanssa, laskut, menot yms. Vaaterahaa ei taida jäädä kuin 20-30 vuodessa per nuppi.
      Merkkivaatteet ovat vain ihmisille, ketkä haluavat leuhkia rahoillaan.

    • vill4sukk4

      eikö kaikki vaatteet oo jonku merkkisiä?
      eli minäki ostan aina merkkivaatteita.

      no ei vaan onkai se vähän hullua ostaa kalliita merkkivaatteita, jos ne on jopa huonompilaatusia ku halvemmat. se on varmaan vaan niin iskostunu tajuntaan, että kallis = laadukas. mikä ei nykyään kyllä pidä enää paikkaansa, ikävä kyllä.

    • tyttönen&

      Ei kait täällä lapsilla ja nuorilla olisi niin paha olla jos ei me aikuiset kasvatettaisi heitä olemaan teinejä jo 1-vuotiaana???????????

      • tyttönen&

        Vauvat tuoksuu ja näyttää vauvalle, ei millekään muotimainokselle


      • Kässää jo!
        tyttönen& kirjoitti:

        Vauvat tuoksuu ja näyttää vauvalle, ei millekään muotimainokselle

        Ei kai kyse ole siitä, näyttäkö vauva hyvälle, vaan vanhempien elämäntyylistä! Ei lapsi voi valita vanhempiaan!


    • lll

      Jos meinaa kierrättää vaatteita eteenpäin on pirun vaikea saada kaupaksi tavallisia perusvaatteita. Kun taas ns merkkivaatteet esim bamse hello kitty on paljon helpompi saada kaupaksi ja niistä saa jotain takaisinkin päin.Ja voi taas ostaa omalleen niillä rahoilla uusia:) Toinen asia on osata ostaa oikesta paikasta. Aina on rikkaita jotka ostaa liikaa ja myy niitä pois ja hinta jää alle ovh jopa 50%. Tai sitten niitä jotka ostaa käyttää kerran pari ja myy eteenpäin. Ostaa alesta esim juuri kalliit ulkovaatteet kannattaa ostaa aina alesta seuraavaksi vuodeksi jo valmiiksi jos suinkin ja jos koko menee pieleen aina saa omansa kun ei tartte saada kuin 50% ovh hinnasta.

      Mitä sitten taas laatuun tulee usein merkkivaate on myös laadukas ei tokikaan aina. Tutta ja marimekko esim on hintalaatu suhteeltaa huonoja ei toki niissäkään ihan kaikki.

    • ......

      ....lapsille merkkivaatteita ostaisi?

      • Shoppaaja

        "merkkivaatteita", mutta ihan käytettyinä ostettu rapakon takaa. Paikallisilta kirpputoreilta. Osa vaatteista on sellaisia, joita ei edes Suomesta saa vielä eli tuskin kukaan niitä hienoina pitää. Vaatteet ovat olleet kestäviä ja ehkä tärkeintä se kiva ulkonäkö ja ettei ole tusinatavaraa.


    • vaatteidenkäyttäjä

      Omistan kahdet urheiluhousut ja jotain puuvillapaitoja. Niillä pärjää ihan hyvin.

    • ja muita AINA

      Rich people have more fun !!!!!!!!!!!!!!

    • Naapis

      Puen lapseni (3 poikaa) melko useinkin merkkivaatteisiin. KOSKA: en kestä näitä henkkamaukkalindexkappahl -kauppojen ainaisia pääkallo-hirviö-hiphop-tyylejä, vaan etsin sellaista perusrehtiä ja reippaan väristä. Useimmiten tulee ostettua Gantin ja Tommyn vaatteita.
      Enkä todellakaan ole heikko itsetuntoinen tai uraohjus. Mielestäni vaatteiden vain kuuluu kestää ja näyttää hyvältä vielä kymmenennenkin pesukerran jälkeen.

      • junaan

        Sääli on sairautta, mutta mitään en voi sille, että säälin tyhmiä ihmisiä. Ja tyhmänä pidän ihmistä jonka pitää laittaa rahansa meneen tyhmänä kaikkeen turhuuteen, kuten merkki vaatteisiin.

        En olisi koskaan pystynyt ostamaan kaupungista velattomasti kolmea osaketta sekä matkusteleen ympäri maapallon, jos olisin rahani laittanut aikoinaan paskaan, kuten merkki vaatteisiin.

        Noh, hyvähän se, että joku pitää yllä merkki vaatteiden muotisuunnittelijoiden elintasoa :)

        Toiseksi en olisi koskaan halunnut opettaa lapsiani kulkemaan merkki vaatteissa myöskään siitä syystä, että se ei ole "terve" tapa kasvattaa lasta. Antamalla käsitys, että "vain silloin sinä olet jotain, kun päälläsi on kalliit (pari pesua kestävät)merkkivaatteet".

        Jälkeen päin olen ollut oikein tyytyväinen tuohon päätökseeni. Nyt kun katsoo niiden perheiden lapsia,jotka ovat pienestä kulkeneet merkkivaatteissa niin kyllä se vaan on vaikuttanut heidän luonteeseen.
        Teini ikäisinä he osaavat näyttää jo liiankin selkeästi sen, että he ovat muiden yläpuolella.
        Kiusataan koulussa ja kadulla toisia.
        Ja monella muullakin tavalla on sellaisista kasvanut "koppavia".

        Jos te vanhemmat jotka haluatte pukea lapsenne kalliisti ja laittaa rahat sijoittamisen sijaan vaatteisiin. Antaisitte kuitenkin lapselle käsityksen, että paita on paita oli se sitten marketista tai jackpotin tai espritin liikkeestä niin varmaan he kasvaisivat ihan eritavalla kuin sillä periaatteella, että "lumppu on lumppu ja paita on kallis merkkivaate".
        Eli lapselle ei tarvi sanoa,että "laitappas tänään jalkaan ne jackpotin farkut" vaan voi sanoa, että "laita tänään jalkaan (esim.) vaaleat farkut".

        Eikä tarvi vetää hernettä, ennen miettimättä nyt kenenkään nenäänsä.


      • ei sovi lapselle

        onpa tosi herttaista ja ihanaa kun vauvat ja lapset on pääkalloreleissä. vittu mitä junttisakkia! pääkallot on perseestä!


      • Jaa..?
        ei sovi lapselle kirjoitti:

        onpa tosi herttaista ja ihanaa kun vauvat ja lapset on pääkalloreleissä. vittu mitä junttisakkia! pääkallot on perseestä!

        Musta nykyään kaikki vaatteet on jees! Onhan lapsien vanhemmatkin erilaista ikäpolvea (nuoria ja vanhoja)?!


      • vaatefriikki
        junaan kirjoitti:

        Sääli on sairautta, mutta mitään en voi sille, että säälin tyhmiä ihmisiä. Ja tyhmänä pidän ihmistä jonka pitää laittaa rahansa meneen tyhmänä kaikkeen turhuuteen, kuten merkki vaatteisiin.

        En olisi koskaan pystynyt ostamaan kaupungista velattomasti kolmea osaketta sekä matkusteleen ympäri maapallon, jos olisin rahani laittanut aikoinaan paskaan, kuten merkki vaatteisiin.

        Noh, hyvähän se, että joku pitää yllä merkki vaatteiden muotisuunnittelijoiden elintasoa :)

        Toiseksi en olisi koskaan halunnut opettaa lapsiani kulkemaan merkki vaatteissa myöskään siitä syystä, että se ei ole "terve" tapa kasvattaa lasta. Antamalla käsitys, että "vain silloin sinä olet jotain, kun päälläsi on kalliit (pari pesua kestävät)merkkivaatteet".

        Jälkeen päin olen ollut oikein tyytyväinen tuohon päätökseeni. Nyt kun katsoo niiden perheiden lapsia,jotka ovat pienestä kulkeneet merkkivaatteissa niin kyllä se vaan on vaikuttanut heidän luonteeseen.
        Teini ikäisinä he osaavat näyttää jo liiankin selkeästi sen, että he ovat muiden yläpuolella.
        Kiusataan koulussa ja kadulla toisia.
        Ja monella muullakin tavalla on sellaisista kasvanut "koppavia".

        Jos te vanhemmat jotka haluatte pukea lapsenne kalliisti ja laittaa rahat sijoittamisen sijaan vaatteisiin. Antaisitte kuitenkin lapselle käsityksen, että paita on paita oli se sitten marketista tai jackpotin tai espritin liikkeestä niin varmaan he kasvaisivat ihan eritavalla kuin sillä periaatteella, että "lumppu on lumppu ja paita on kallis merkkivaate".
        Eli lapselle ei tarvi sanoa,että "laitappas tänään jalkaan ne jackpotin farkut" vaan voi sanoa, että "laita tänään jalkaan (esim.) vaaleat farkut".

        Eikä tarvi vetää hernettä, ennen miettimättä nyt kenenkään nenäänsä.

        Apua! Olen lapsesta asti tykänny uusista asioista, enkä suinkaan ole ollut kiusattu, vaikka vaatteeni eivät aina ole olleet kalliimmasta päästä! Kyllä muoti on siitä tyylistä kiinni (ja kantajasta), ei hinnasta kiinni!!!


    • ei sille mitään

      voi kun joillakin sitä rahaa vain on ;)ja kyllä siinä on järkeä paljonkin, koska mihin tärkeämpään sitä rahaa paljon menee kuin vauvvaan?

    • viis......

      Itse olen myös ihmetellyt, miksi lapset puetaan nykyään niin usein merkkivaatteisiin. Nuorilla ala-asteikäsillä tuppaa olemaan jos jonkinlaista Burberryn ja Vuittonin kassia koulureppuna. Voihan ne aina olla joitakin etelänmatkoilta ostettuja feikkejä, mutta yhtä hyvin aitojakin.

      Miksi vanhemmat suostuu maksamaan ja ostamaan lapsille kalliita vaatteita? Miksi? Ymmärrän, että vanhemmat kustantavat lapsen elämän ruokkimalla ja vaatettamalla, mutta tarvitseeko välttämättä merkkivaatteilla? Eikö lapsen pitäisi kasvaa siihen, että raha ei kasva puussa ja että kalliiden tuotteiden eteen pitää tehdä myös jotain.

      Tällä tavoin lapset nimenomaan tottuvat saamaan kaiken mitä haluavat hinnasta viis. Mitä sitten, kun oikea elämä tulee vastaan? Onko vanhemmat silloinkin vielä ostelemassa lapsilleen kalliita vaatteita, kun oma palkka ei esim. opiskelijana riitä.

      Itse olen sitä 80-90-luvun sukupolvea, jolle vaatteet tai merkit eivät olleet mitenkään tärkeät. Lapsina pysyttiin aina yläasteelle saakka... Silloin vasta muutamat alkoivat esim. seurustelemaan, meikkaamaan... Maailman luksusmerkeistä ei ollut tietoakaan tai niitä ei oikeastaan edes löytynyt Suomesta (ulkomailta niitä ei ostettu, kun olivat kalliita). Kukaan ei seurannut huippumerkkejä (ehkä netin puutteenkin vuoksi oli hankalaa)... me taas kateltiin kuvastoista (ellos, anttila...), että minkälaista muotia ja väriä on tulossa.

      Tämän vuoksi, että olen kasvanut merkittömässä maailmassa, en ole oikein löytänyt tai että pukeutuisin merkkeihin. Minusta siinä ei ole kyse laadun ostamisesta (sillä olihan minulla nuorena ihan tavallisia vaatteita ja hyvin kestivät kulutusta), vaan minusta siinä on esittelyn ja hienostelun makua.

      Pikkuhiljaa olen löytänyt joitakin (pikku)merkkituotteita, kuten Hilfigeria tai Guessia, mutta silti tuntuu ettei ole omaa pukeutumista.
      Vaikka Guessin laukkuja ostan vain siitä syystä, että ne ovat oikeasti kauniita ja erikoisia.

      Pienenä minut puettiin aina hyvin ja joka päivä kouluun mennessäni minulla oli eri asu. Oli hameita ja pitsipuseroita, tädin tekemiä uniikkeja villapuseroita... Välillä äiti laittoi minulle myös kiharat... Yhä edelleen pukeudun siististi ja elegantisti, mutta en tarvitse pukeutumistyylini tekoon merkkivaatteita.

      Esim. Ranskassa tai Italiassa se toimii, koska siellä on totuttu merkkeihin ja ovat kuuluisia niistä. Eikä pukeutumalla merkkeihin ole mitään esittämisen makua...

      En sanoisi, että Suomessa olisi aina kyse hienostelusta tai olemalla jotakin hienompaa kuin muut, mutta välillä sen näkee ihmisten tyylistä olla. Esim. Kävellään nokka pystyssä tai kävellään ylimielisesti melkein päälle... Harmi, että nuoret oppivat tällaisen käytöksen, sillä elämä ei ole niin helppoa... Opiskelu- ja työpaikkaa ei saa merkkivaatteilla, vaan olemalla oma itsensä.

      Kerran muuten luin lehdestä, jossa oli juttu juuri lasten pukeutumisesta merkkivaatteisiin. Eräs nuori äiti kertoi, että ostaa Burberryn vaatteita, joita sitten käytetään esim. automatkoilla ja kaupassa. Mitä tämä siis kertoo? Minusta aika materialistista ja oman egon pönkittämistä, ei millään pahalla.

      En kiellä ketään ostamasta merkkivaatteita, mutta joskus saisi käyttää järkeä, siis kun puhutaan lasten vaatettamisesta.

      • kiveksii

        imaseks mun kiveksii ???


    • merkkivaatteella?

      Riippuu ihan siitä mitkä merkit luetaan merkkivaatteiksi. Itse ostan lapselle ruskovillaa, joka on kallista. Samoin talvitamineet on aina "teciä" eli tuulen pitävää ja vettä hylkivää, joka on kalliimpaa. Kengät on viking gore-texiä myös.

      Vaatteet ostan "halpisliikkeistä" Lindex/H&M. Ainoa vaatteet mitkä ostan kalliilla, on Adidas. Nekin out-letistä. Adidaksen collaripuvut olen havainnut laadukkaksi ja ne on helppo myydä eteenpäin.

      Marimekkoa en käytä. Mielestäni on puppua, että se olisi laadukkampaa. Ei ne ole edes kotimaassa tehty nykyään. Laatu on heikompaa kuin ennen.

      Joitakin merkkivaatteita löytyy kaapista mukamas mm. prada, d&g, jotka on tosin isovanempien tuliaisia etelästä, eli kopioita.

      Mielestäni merkki ei ratkaise vaan nimenomaan käyttötarkoitus ja laatu. Laatuakin voi saada halvemmalla alesta ja out-letistä, JA KIRPPIKSELTÄ! Itse myyn pieneksi jääneet eteenpäin, merkkivaatteista pyydän enemmän ja niistä maksetaan enemmän.

      Niin.. ja olen opiskelija ja yksinhuoltaja. Joten aina ei tarvitse olla pätäkkää. Voin sanoa että itselläni sitä ei ole yhtään liikaa. Ero on ehkä siinä että rikkaat heittää tai antaa vanhat vaatteensa pois, mutta ihmiset jotka tarvitsevat rahaa tai ovat pihejä, myyvät kirppiksillä ja netissä vanhat vaatteet pois ja näin saavat rahaa kokoon uusiin hankintoihin.

    • mintsu.AGENTS

      asia mitä vaatteita ostaa.
      Itse en kyl osta kasvavalle pojalleni merkkivaatetta varsinkaan noin kallista.
      Riippuu tietysti mitä ostaa esimerkiksi ulkovaate voi olla arvokkaampi,sillä sen pitää myös kestää.
      Usein huomaa nykypäivänä että vaate kuin vaate niin eipä vaan kestä varsinkin vetoketjut menee nopeasti rikki.
      Lapset kavaa melkoisesti todella ja vaihtovaatteita pitää olla.
      Saattaa jopa saada hyvää vaatetta myös kirpputorilta.
      Itsellä kun jää pieniä vaatteita jotka ovat vielä hyvä kuntoisia ,niin vien kirpparille myyntiin ja siellä menee ihan hyvin kun osaa vaan katsoa hinnan jolla menee varsinkin pojan vaateissa on aina kysyntää.
      Kyl sais olla todellakkin lasten vaatteet halvempia.

    • joka lähtee

      ylä-asteelle niin vaatteissa oltava vähintään 50€ hintalappu että voi pyöriä kaveriporukassa. kutos luokkaan asti kelpaa halvempi ja hyvä(sisaruksilta kierrätetty), mutta sitten alkaa varsinkin tytöillä se vaattenäyttely ja jotkut pojatkin paikkaa huonoa itsetuntoa vaatteilla. itse 4 lapsen (10,12,14,ja16-vuotiaat) yh-äitinä saa sitä rahaa kantaa vaatteisiin ja varsinkin pojalle ei kelpaa jos ostat sen kirppikseltä, jää menemätä kouluun jos ei vaatetta löydy joten olen välillä aivan neuvoton.

      • vika.........

        Mihin maailma on oikein menossa? Jos lapsista tulee noin vaativia materian suhteen ja se, että muita ei sitten hyväksytä tai kunnioiteta vaatetuksen perusteella.

        Minusta syypäitä tähän ovat itse vanhemmat, jotka pitävät lapsiaan kuin kukkaa kämmenellä ja antavat periksi. Lapsilla ei ole minkäänalaisia arvoja ja näkemyksiä tulevan suhteen. Lapset eivät voi tietää kaikkea, joten heille pitää kovin sanoin välillä sanoa, että jokin ei käy! Kaupoissakin näkee niin hemmoteltuja lapsia, että huh huh!

        Näin niitä itsekkäitä, laiskoja ja yksinkertaisia minulle, kaikki, heti ja nyt -ihmisiä...

        Älkää siis jumaliste ostako niitä vaatteita, sanokaa, että saa sitten itse tienata ja tehdä jotakin, jos haluaa jonkin merkkituotteen. Itse ostat vain perusvaatteita... varsinkin jos lapsiakin on monta...

        Taisi se miljardööri Trumpikin kasvattaa lapsensa siihen, että itse joutuvat rahansa tienaamaan ja jolla sitten voivat ostaa tarvitsemansa. Itse kyllä aion tehdä aivan samalla tavoin ja kuten minutkin on kasvatettu siihen, että mikään ei ole ilmaista. (Emme saaneet sisarusteni kanssa myöskään viikkorahaa, vaan itse työskentelin jo yläasteikäisenä muutaman tunnin viikossa, jotta sain hieman omaa rahaa). Totta kai vanhempani ostivat, kun tarvitsin jotakin, mutta kunnioitusta riitti sen verran, ettei kyllä kehdannut vaatia mitään. Käytöstavatkin on hyvin opetettu... ihmettelenpä vaan, että muuten useimmat keski-ikäiset ovat erittäin epäkohteliaita... tai sitten on sattunut kohdalle aina niitä, jotka eivät osaa käyttäytyä.

        Harmi, että kouluista poistettiin tämä käytöstapojen seuraaminen ja numeroiden antaminen...


      • minä.
        vika......... kirjoitti:

        Mihin maailma on oikein menossa? Jos lapsista tulee noin vaativia materian suhteen ja se, että muita ei sitten hyväksytä tai kunnioiteta vaatetuksen perusteella.

        Minusta syypäitä tähän ovat itse vanhemmat, jotka pitävät lapsiaan kuin kukkaa kämmenellä ja antavat periksi. Lapsilla ei ole minkäänalaisia arvoja ja näkemyksiä tulevan suhteen. Lapset eivät voi tietää kaikkea, joten heille pitää kovin sanoin välillä sanoa, että jokin ei käy! Kaupoissakin näkee niin hemmoteltuja lapsia, että huh huh!

        Näin niitä itsekkäitä, laiskoja ja yksinkertaisia minulle, kaikki, heti ja nyt -ihmisiä...

        Älkää siis jumaliste ostako niitä vaatteita, sanokaa, että saa sitten itse tienata ja tehdä jotakin, jos haluaa jonkin merkkituotteen. Itse ostat vain perusvaatteita... varsinkin jos lapsiakin on monta...

        Taisi se miljardööri Trumpikin kasvattaa lapsensa siihen, että itse joutuvat rahansa tienaamaan ja jolla sitten voivat ostaa tarvitsemansa. Itse kyllä aion tehdä aivan samalla tavoin ja kuten minutkin on kasvatettu siihen, että mikään ei ole ilmaista. (Emme saaneet sisarusteni kanssa myöskään viikkorahaa, vaan itse työskentelin jo yläasteikäisenä muutaman tunnin viikossa, jotta sain hieman omaa rahaa). Totta kai vanhempani ostivat, kun tarvitsin jotakin, mutta kunnioitusta riitti sen verran, ettei kyllä kehdannut vaatia mitään. Käytöstavatkin on hyvin opetettu... ihmettelenpä vaan, että muuten useimmat keski-ikäiset ovat erittäin epäkohteliaita... tai sitten on sattunut kohdalle aina niitä, jotka eivät osaa käyttäytyä.

        Harmi, että kouluista poistettiin tämä käytöstapojen seuraaminen ja numeroiden antaminen...

        eikä vika ole vanhemmissa tässä tapauksessa. kaveri porukka vaatii ja mistähän se muotivaatimus tulee? MEDIA on suurin syyllinen siihen että pitää näyttää hyvältä. kaikki media tulvii tytöille ja pojille ihanteita miltä pitää näyttää ja vanhemmat ovat sitten hätää kärsimässä vähistä rahoista kuten edellinen kirjoittaja yh-äiti. kaveriporukka vaatii, pitää olla sitä ja tätä ja tuota, nuorten maailma on kova. kumpa sitä saisi pehmennettyä!
        muuten kirjoituksessasi oli hyvä esimerkki työtä tekemään opetetusta nuoresta. hyvä! tee omille lapsillesikin niin. hyvä että oppivat rahan arvon.
        ja siinä olet oikeassa että kyllä sieltä kotoa arvot ja käsitykset opitaan. että millainen on hyvä ja arvokas ihminen ja millainen ei... mutta älä nyt hauku väärää puuta, yh-äidit on kovilla nuortensa kanssa.


    • Laatua missään määrin

      Nykyvanhemmista harvat tunnistavat laatutuotteen materiaalin sopivuuden ja valmistustavan osalta. Lasten vaatteiden materiaalin on kestettävä toistuvia pesukertoja ja kulutusta. Malliltaan vaatteiden on oltava mukavia, saumavaraa riittävästi, saumat ja napit kunnolla ommeltu.

      Tarjolla on kertakäyttörihkamaa, joka ensimmäisen pesun jälkeen venyy tai vanuu muodottomaksi, ulkovaatemateriaali ei pidä hylji kosteutta ja likaa jne jne. Kangasta on käytetty äärimmäisen niukasti, ommel on aivan kankaan reunassa , ja purkautuu ensimmäisessä vetäisyssä.

      Laatua saadakseen turvaudutaan sitten kalliiden merkkituotteiden ostoon, joissa usein ei edes logo pysy pesussa tai käytössä.

      Varminta on opetella vaikka marttakerhossa eri vaatteiden peruslaatuvaatimukset ja käyttää ostovaiheessa aikaa tuotteen tutkimiseen.

    • merkkiuuno

      LACOSTE

    • miksi aina näin??

      Tällaset keskustelut menee aina "rikkaat vs. köyhät" ja "hullut vs. järkevät", miksi tällasta pitää käydä täällä. Köyhä saa sanoa, että hullu ostaa lapselle merkkivaatteen ja jos rikas kirjottaa, että sellasia ostaa, nii heti teilataan ja haukutaan pelleks jne... Vähän sama ku tupakoitsijalle voi sanoo, että tumppaa tupakka tai muuten kuolet... Mut sanopa lihavalle, että heitäpä hampurilainen roskikseen tai kuolet... Hyi hyi, sehän olisi syrjintää... Mitä V...ua!!! Ihan turha tuputtaa omia arvojaan oikeina joko ostamalla merkkivaatteita tai olemalla ostamatta... Ne ostaa, jotka haluaa ja ne ei osta jotka ei halua. Molempi parempi...

    • LASTEN Vaatteita

      Meillä kesti 5 vuotiaan pojan leikkejä
      ns hengittävät housut n 3 tuntia materiaali
      on ihan paperia eikä niitä edes vaihdeta uusiin.
      Notta ne erätukun vehkeet on perseestä.
      Muka lapsille suunniteltu ja pyh ainoastaan koon
      puolesta ....?

    • Pysykää ajantasalla

      Kyllä ostan joskus merkkituotteita vauvallekin, ihan huvikseni vain! Kyllä täytyis se tiukka pipo heittää välillä nurkkaan ja ajatella muitakin! (Onhan alennusmyyntejäkin=shoppailu on kivaa!!!)

      • mona.......

        Samaa mieltä..


    • La.Lo

      mikä luetaan merkkivaatteksi?

      Jos minulta kysytään, en todellakaan ole artikelin kuvailema Wanna-Be-Mama mutta olen kyllä se laatutietoinen ja mielestäni järkisyillä pelaava äiti: ostamme vauvallemme lähes kaiken Polarn O. Pyretìstä, ja loppusumma saattaa hipoa lähellä jtn isoja merkkejä, mutta ero onkin mielestäni siinä että maksan laadusta ja ennen kaikkea käytännöllisyydestä, en nimestä (ainakaan ensimmäisenä) . Mulla ostopäätöksessä ratkaisevat pidemmällä juoksulla käytännöllisyyden lisäksi taloudellisuus, vaatteen mukavuus ja ulkonäkö sekä ekologisuus. Nämä olen saavuttanut PO.P:n tuotteilla. Okei, vaikkakin on tosi tärkeää että voin ajatella tuotteen olevan mukava ja istuva lapsen päällä sen kuuluisan kestävyyden lisäksi, niin minua miellyttää suuresti kys. merkin lapsiystävällisyys vaatteiden malleissa ja kuviossa- ei aina samoja pikkuaikuisten variaatioita tai pääkalloja tai Nalle Puh printtejä vaan aitoja lapsenmielisiä värejä ja kuvia.

      Nuoremmalle ostin aikoinaan kaikkea tyylin halvinta mitä sai, miettimättä kestääkö tuote jne ja luulin olevani fiksu kun säästin verrattuna johonkin "muka laatutuotteeseen". No, usemman lapsen jälkeen olen tullut nykyiseen johtopäätökseeni joka on että mieluummin maksan enemmän oikeasti toimivasta ja kestävästä tuotteesta. Sitäpaitsi, jos haluaa, nämä voi hyvällä omallatunnolla kierrättää jälleenmyymällä. Ruskovillan tuotteet kiinnostavat myös kovasti, niihin aion tutustua seuraavaksi.

      • lisbethdahl

        Ihana pukea lapsia persoonallisesti laadukkaisiin lastenvaatteisiin eikä tusinatavaraan, ja onhan jälleenmyynti arvokin toinen kun ostaa laadukkaita lastenvaatteita.


      • joujoujou2222
        lisbethdahl kirjoitti:

        Ihana pukea lapsia persoonallisesti laadukkaisiin lastenvaatteisiin eikä tusinatavaraan, ja onhan jälleenmyynti arvokin toinen kun ostaa laadukkaita lastenvaatteita.

        Minä kyllä ostaisin jos olisi varaa. Ostamallahan tämä maailma pyörii! Kaikilta meiltä työt loppuisi, jos kaikki alkaisivat vain kierrättää ja käytettyjä käyttämään. Kyllä saadaan olla kiitollisia jokaiselle, joka rahaa laittaa liikkeelle. Oli se sitten kalliisiin lasten merkkivaatteisiin tai muuhun


      • Säälittävää
        joujoujou2222 kirjoitti:

        Minä kyllä ostaisin jos olisi varaa. Ostamallahan tämä maailma pyörii! Kaikilta meiltä työt loppuisi, jos kaikki alkaisivat vain kierrättää ja käytettyjä käyttämään. Kyllä saadaan olla kiitollisia jokaiselle, joka rahaa laittaa liikkeelle. Oli se sitten kalliisiin lasten merkkivaatteisiin tai muuhun

        Ihmiset jotka eivät ole viittineet koulutautua sanovat merkki vaatteita huonoksi jotta saisivat edes vähän itsetuntoa


      • juupa juu
        Säälittävää kirjoitti:

        Ihmiset jotka eivät ole viittineet koulutautua sanovat merkki vaatteita huonoksi jotta saisivat edes vähän itsetuntoa

        Minä en ole vielä valmistunut koulusta, mutta en myöskään ole sanonut merkkivaatteita huonoiksi.

        Taitaa olla niin, että rikkaat syrjii köyhempiä, jotta saisivat edes vähän itsetuntoa.


    • Anonyymi

      https://link.webropolsurveys.com/S/44D3D9E090B06645

      Kiinnostaako sinua uniikit käsityönä valmistetut ihana kuosiset lasten vaatteet tai entäpä aikuisten plus koon vaatteet ja asusteet. Käy vastaamassa kyselyyn niin autat liikeideassani. Kysely on anonyymi. Vastauksiin menee aikaa 2-10 minuuttia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe