Meg II Break 2004.
Vettä tiputtelee pelkääjän puolen jalkatilaan (tod.näk. ilmastointilaitteen kondenssivettä), onko kellään muulla samanlaista "vikaa"? Mikä auttaa?
Automaattinen ilmastointi siellä pörrää.
Huomasin, kun imuroin autoa, että pelkääjän puolen jalkatilan lokerikkoon oli jo kertynyt vettä. Ei siis kannata rekisteriotetta ainakaan siellä pitää...
Vettä pelkääjän jaloissa
10
5134
Vastaukset
- mänttipää
Mulla on ollut sama vika. siellä on kondenssiveden poistoputki mennyt tukkoon ( joku roska tms.) eli sama ilmiö kun esim. jääkaappi vuotaa vettä kaapin sisälle.
Sun on vietävä auto jollekin korjaamolle, jossa "ronkitaan" putki auki.
Itselläni oli tosiaan sama ongelma autossa noin vuosi sitten; itse operaatiossa ei kulu aikaa kuin noin 10 min mutta koska ko. putki pitää putsata alhaalta päin pitää autoa ensin nostaa ja se saattaa olla vaikeaa tehdä itse esim. pihalla jos ei ole käytössä kunnon tukevaa tunkkia tai esim. rasvausmonttua.- RellistiMeganisti04
Sitä minnekään korjaamolle tartte viedä. Konepelti auki. Pyyhkijöiden ja lasin välissä on ritilä. Se pois tai raolleen ja jollain paksulla rautalankavirityksellä roskat pois. Siellä on muovikiulu, joka ottaa tuulilasilta menevän veden vastaan ja pohjalla on reikä putkineen alas. Se on tukossa ja nyt vesi on yläpinnassa ja valuttaa matkustamoon vettä, pelkääjän puolelle. Se vesi valuu sinne pehmuisteisiin eli kuivatushommeliksi menee. Niin minulla kävi. Otat nätisti "mattoa" auki jalkatilasta ja paperia..riepua sun muuta sinne.
- Meg II -03 HB
RellistiMeganisti04 kirjoitti:
Sitä minnekään korjaamolle tartte viedä. Konepelti auki. Pyyhkijöiden ja lasin välissä on ritilä. Se pois tai raolleen ja jollain paksulla rautalankavirityksellä roskat pois. Siellä on muovikiulu, joka ottaa tuulilasilta menevän veden vastaan ja pohjalla on reikä putkineen alas. Se on tukossa ja nyt vesi on yläpinnassa ja valuttaa matkustamoon vettä, pelkääjän puolelle. Se vesi valuu sinne pehmuisteisiin eli kuivatushommeliksi menee. Niin minulla kävi. Otat nätisti "mattoa" auki jalkatilasta ja paperia..riepua sun muuta sinne.
Huomasin juuri itselläni saman probleemin näin sateisen kesän jäljiltä.
Ja ei kun illalla availemaan ritilää, kuivatus onkin sitten oma projektinsa. - Meg II -03 HB
Ohjeet oli selkeät. Ritilä raolleen ja "rautalanka"-rassi sisään. Aukko oli ihan ummessa. Hiljalleen rassia ees-taas ja kun liikkuu, niin vettä sekaan. Johan aukeni, tervetuloa huominen sadepäivä.
- RellistiMeganisti04
Meg II -03 HB kirjoitti:
Huomasin juuri itselläni saman probleemin näin sateisen kesän jäljiltä.
Ja ei kun illalla availemaan ritilää, kuivatus onkin sitten oma projektinsa...vaan mattoa rullalle..joutuu hieman ottaa kynnyslistan altakin niin saa siten paremmin sen maton sivuun. Sitten vaan rättiä peliin. Jalkatilasta, aivan sieltä missä kengän kärjet viipottaa, joutuu avaamaan rintapellissä olevan tulpan..näin se matto lähtee takuuvarmasti rullalle paremmin. Sisätilan lämmitin on kova juttu myös.
- jonju
sitä ritilää mihinkään saa raotettua ... eikä roskiakaan näkynyt
- RellistiMeganisti04
jonju kirjoitti:
sitä ritilää mihinkään saa raotettua ... eikä roskiakaan näkynyt
..pitää nähdä vaivaa. Hieman muoviruuveja auki, että peitteet irtoaa. Sitten varovasti ritilää auki..ei niin, että muovi vääntyy. Varovasti niin hyvä tulee.
- vika
..pitää nähdä vaivaa. Hieman muoviruuveja auki, että peitteet irtoaa. Sitten varovasti ritilää auki..ei niin, että muovi vääntyy. Varovasti niin hyvä tulee.
Eli mulla oli toi rintapellin kotelo kanssa tukossa alle kahteen vuoteen, valitettavasti.
Helpoin oli ainakin omalla osalla ottaa pyyhkijät kokonaan irti, muovi kokonaan myös pyyhkijöitten alta, sai putsattua kokonaan lehdistä sen kotelon ku se on iso tila kumminkin.
Sisätiloissa kannatti ottaa etupenkit irti (oikein ohjeen mukaan, eli tyynyjen takia akku irti ja suositus oli vähintään 10 min antaa olla irti ennen ku alkaa penkin piuhoja ottamaan irti) ja matto vasta sitten sivuilta alkaen irti ja koholleen etu- ja takapuolelta, takajalkatilan puolella oli myös vettä ja paljon, kannatti ottaa kumpikin puoli auki ja kuivatella kahella sisätilanlämppärillä sitä pari pvää ettei missään tuntunu enää puristellessa märkyyttä... - Anonyymi
Kyllä tämäkin on mahdollinen vaihtoehto, mutta jos vettä tulee kuivalla kelillä niin kyseessä on juuri tuo kondenssiputken tukos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tämäkin on mahdollinen vaihtoehto, mutta jos vettä tulee kuivalla kelillä niin kyseessä on juuri tuo kondenssiputken tukos.
Kiitos oikein paljon!
Kirjoitit tuon itsestään selvyyden vuoden 2008 lankaan.
Tuo on viisautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle441721Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2831709- 231578
- 961316
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71238Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101077Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii66986Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86960Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66935Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko13921