Rengaspaineiden mittaus

Naisimmeinen

Voiko esim. huoltoasemalla pyytää tarkistamaan rengaspaineet ja maksaako se???

18

8001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkista itse

      Ei se pitsanpaistaja tule rengaspaineita tarkistamaan.

      • Nimetön

        olisit vaan jättänyt vastaamatta.
        Pahan ilman lintu >:(


    • asemasta.

      Oikealla huoltoasemalla onnistuu pyytämällä, eikä maksa mitään.
      Myös öljymäärän tarkistus, pissapojan säiliön täyttö, tuulilasin pesu ym. hoituvat käden käänteessä.

      Eri asia on nämä liikenneasemat, joita myös huoltoasemiksi sanotaan. Niissä myydään kaikkea paitsi auton varaosia. Bensaa sentään saa.
      Sellaiselta asemalta ei kannata kysyä mitään auton huoltoon tai tarkistukseen liittyvää.

    • hoituu perustoimet

      rengaspaineet, nesteiden tarkastus, polttimoiden vaihto, ajovalojen suuntaus, auton pesu. nämä hoituvat vielä ammattilaisen avulla jos tarvitset apua.

      sanotaan nyt vielä, sen enempää kritisoimatta/mainostamatta, että abc-asemilla tätä palvelua ei yleensä ole (valitettava totuus). essoilla ja st1:ltä löytyy palvelua. yleensäkin sellaisilta asemilta, joista löytyy "huolto" luukku rakennuksen kyljestä, siellä on yleensä korjaajiakin.

    • osaa tarkistaa

      kannattaisi joko opetella tai luopua autosta auto. Noh voihan sen myös viedä huoltoon rengaspaineiden tarkistukseen, jos on avuton.

      Kyllä joku varmaan sen autonkin tankkaa sun puolesta jos et itse osaa. Ja joku varmaan ajaiskin sitä autoa sulle, jos maksat.

      • osaa...

        ..ja näköjään hädin tuskin kirjoittaakaan, niin kun et osaa vastata kysymykseen on muu löpinäsi täysin turhaa.


      • osaa tarkistaa
        osaa... kirjoitti:

        ..ja näköjään hädin tuskin kirjoittaakaan, niin kun et osaa vastata kysymykseen on muu löpinäsi täysin turhaa.

        vittuiluni takaa sitä, että ei ole suuri vaiva opetella noita asioita tekemään itse.

        Voit aloittaa vaikka lukemaan auton käyttöohjekirjaa, kirjastosta varmaan löytyy oppaita naisautoilijoille, ja googlella löytyy paljon neuvoja myös.


    • asiakas.

      jos huoltoasemalla on huoltohenkilökuntaa joka hoitaa asiakkaiden autoja. yleensä näin pienet hommat eivät maksa mitään, tai korkeintaan muutaman euron voivat maksaa.

      jos henkilökuntaa ei ole, niin kaikilla huoltoasemilla on rengaspainemittarit ja lasinpesuvälineet (myös kylmäasemilla). joten voit pyytää toista asiakasta auttamaan, mikäli asemalla ei ole huoltohenkilökuntaa.
      *kynnys kysyä vieraalta voi olla korkea, mutta yleensä miehet (ja miksei naisetkin) auttavat naista pulassa mielellään :)

    • Nimetön

      joskus vaan tulee tilanteita jotka on uusia. Esim. avioero tai puolison kuolema. Kun sattuu omalle kohalle, ei naurata.
      t. alkuperäisen viestin kirjoittaja

      • nainen itsekin

        Otapa tuttu mies (tai nainen, joka osaa) avuksesi ja pyydä häntä opettamaan sinulle pienet tarkistustyöt eli rengaspaineet, öljyt, nesteet ja renkaiden vaihto.

        Minä opettelin aikoinaan nuo tarkistus- ja vaihtohommat, enkä ole katunut sitä! Jos en olisi osannut esim. vaihtaa renkaita, olisin ollut pulassa kaukana korvessa, kun autostani puhkesi rengas.

        Tsemppiä!


      • järjestetty...
        nainen itsekin kirjoitti:

        Otapa tuttu mies (tai nainen, joka osaa) avuksesi ja pyydä häntä opettamaan sinulle pienet tarkistustyöt eli rengaspaineet, öljyt, nesteet ja renkaiden vaihto.

        Minä opettelin aikoinaan nuo tarkistus- ja vaihtohommat, enkä ole katunut sitä! Jos en olisi osannut esim. vaihtaa renkaita, olisin ollut pulassa kaukana korvessa, kun autostani puhkesi rengas.

        Tsemppiä!

        ..nimenomaan Naisautoilijoille kursseja kansalaisopistoissa ja joissakin ammattikouluissa iltaisin.

        Googlettamalla luulisi löytyvän.

        Laittakaa sanaa kiertämään niin vastaaville kurseille tulee kysyntää ja näin toivottavasti myöskin tarjontaa.

        Ei sitten enää tarvitse lueskella teinipoikien näsäviisasteluita täältä.


      • ...vaan sanoa että, menet asiantuntevaan Rengasliikkeeseen ja pyydät tarkistamaan ilmanpaineet! Ensinnäkin nuo "huoltamoilla" olevat ilmanpaine mittarit voivat näyttää mitä tahansa lukemia!!! Esim.:Eräs autoilija oli laittanut eräällä "huoltoasemalla" mittarin mukaan 2,1bar, tarkistutti rengasliikkeessä, ja oikea lukema oli 3,5bar!!!

        Sehän tässä ÄRSYTTÄÄ eniten, kun eivät ole omia laitteita, niin niitä voi heitellä mielensä mukaan!!??!! Ne ovat kuitenkin tarkkoja mittalaitteita, jotka vaikuttavat suoraan LIIKENNETURVALLISUUTEEN!!!


    • se?

      Maksaako parturissa tukan pesu...

      • MrMcHolmes..fFfFUUFU

        maksaa 2 eurosta aina 5 euroon saakka.


      • ajomies66
        MrMcHolmes..fFfFUUFU kirjoitti:

        maksaa 2 eurosta aina 5 euroon saakka.

        Ekaksi Selvitä autosi rengaspaine esim. omistajan käsikirjasta joka yleensä on siellä hansikaskotelon kansiossa. Jos et tiedä painetta, on painetta hankala säätää oikeaksi. Sitten menet sinne lähimpänä sinua olevaan rautatarvikekauppaan ja ostat hyvin istuvat puutarha tmas. työsormikkaat. Miksikö? Koska et varmaan halua näppejä mustata.;)

        Sitten ajelet sinne vakkari huoltiskallesi ja katsot missä on kyltti ILMA. Tai näet sen rengaspainemittariletkukelan seinässä. Joissain paikoissa voi myös olla sellainen sininen tms. värinen lasiovellinen kaappi, joka kätkee sisälleen mm. vedenottopisteen lasinpesuvälineineen ja rengaspainemittaukseen tarkoitetun kannettavan ilmapöntön, tunnistat sen siitä että siinä on iso mittari ja letkullinen ja kahvallinen venttiiliputki.


        Jos on kannettavaa mallia,toimi näin: Kaksin käsin kantokahvasta kiinni ja nosto ylöspäin ja ulos kaapista. (istukasta saattaa kuuluu pieni suhaus, mikä OK)
        Tätä säiliömallia käytetään niin, että kannat sen autosi sen renkaan viereen, jonka paineet haluat tarkistaa. Avaat autosi renkaan venttiilihatun (tappi joka törröttää vinottain sieltä vanteen urasta)
        Otat sen ilmasäiliön kyljessä olevan venttiiliputken ja pukkaat sen suukappaleen kiinni suorana siihen renkaan ventiiliin ja hieman painaen pidät sen siinä. >Katse säiliön mittariin.,mistä rengaspaineen numeraalinen tarkastus. Jos painetta on liian vähän paina PLUS - nappulaa, joka voi olla siinä säiliön kannessa tai siinä kädessäsi olevassa venttiilikahvassa. HUOM! Paina vain sen verran että viisari nousee mittarissa oikeaan painearvoon. Vapauta nappula kun paine on oikea. Parempi on päästää ilmaa renkaaseen pikkuisen kerrallaan. Jos painetta tuli sitten hieman liikaa, paina pikkuisen MIINUS nappulaa smalla mittarista katsomalla, ettei paine putoa alle oikean arvon.

        Säiliömallisessa painemittarissa(joissain) on lisävaivana se, että kun olet sen toisen puolen renkaat tarkastanut, kannattaa välillä täyttää se säiliö laittamalla se siihen kaapin istukkaan kahvasta. Kun pihinä loppuu on säiliö taas valmis toisen puolen renkaita varten. Muista kiertää venttiilinhatut paikoilleen kun olet suoritttanut paineistuksen.

        Letkukelamittauslaite:
        Ota kiinni mittarin kahvasta sekä letkusta kahvan takaa.
        Vedä letkua ulos tarpeellinen määrä (että yltää auton renkaille löysästi) päästä hieman takaisin päin
        > kela lukittuu.( laite ei vedä takaisnpäin)
        Avaa venttiilin hattu renkaasta. Aseta mittarikahvan letkun kärjessä oleva lukituskappale venttiilin päähän puristamalla jousivastusteista liipaisinta. Vapauta liipasin kun lukituskappale on venttiilissä kiinni ja kuulet pienen pussahduksen.
        Tarkista paine > katse mittariin
        Jos paine oikea, poista lukituskappale venttiilistä liipaisinta painamalla.
        Mikäli paine alhainen: Purista kahvassa olevaa isoa liipaisinta samalla tarkkaillen mittaria. (ison liipaisimen puristus päästää ilmaa renkaaseen letkua pitkin) Huom! Älä purista liian kauan, vain vähän kerrallaan,muuten painetta tulee liikaa. Toimi "purista- vapauta" periaatteella..Mittarista näet kun paine on oikea.
        Mikäli painetta tuli liikaa, kahvassa on pieni nappi etusormen kohdalla. Painamalla sitä liika paine poistuu.Kun päästät ilmaa pois > katse mittariin, ettet päästä liikaa.
        Kun tarkistus on suoritettu. Irroita lukituskappale venttiilin päästä liipaisinta painamalla. Kiinnitä /ruuvaa venttiilin hattu takaisin. Ota kiinni mittarikahvan takaa letkusta ja mittarikahvasta. Nykäise letkua,että kelalukitus vapautuu ja letku alkaa rullaantua kelan sisälle ( voit joutua useamman kerran nykäisemään letkua, koska lukituskohtia on useita) Älä kolhi mittaria. Joissain malleissa mittari jää roikkumaan, joissain on ripustuskoukku esim seinässä.
        HUOM!!!
        Voit myös kokeilla liipaisimia ennen renkaaseen kytkemistä, jotta saat oikean tuntuman laitteeseen.
        Katso myös mittaria, että tiedät mikä arvo on se sinun renkaasi arvo. Mittarissa on arvot kahdessa asteikossa.

        Tuossa yksi mittarimalli...

        http://www.vaivaton.com/product/1333-1-4915


        Turvallista matkaa..


      • ei yleensä ilmoiteta
        ajomies66 kirjoitti:

        Ekaksi Selvitä autosi rengaspaine esim. omistajan käsikirjasta joka yleensä on siellä hansikaskotelon kansiossa. Jos et tiedä painetta, on painetta hankala säätää oikeaksi. Sitten menet sinne lähimpänä sinua olevaan rautatarvikekauppaan ja ostat hyvin istuvat puutarha tmas. työsormikkaat. Miksikö? Koska et varmaan halua näppejä mustata.;)

        Sitten ajelet sinne vakkari huoltiskallesi ja katsot missä on kyltti ILMA. Tai näet sen rengaspainemittariletkukelan seinässä. Joissain paikoissa voi myös olla sellainen sininen tms. värinen lasiovellinen kaappi, joka kätkee sisälleen mm. vedenottopisteen lasinpesuvälineineen ja rengaspainemittaukseen tarkoitetun kannettavan ilmapöntön, tunnistat sen siitä että siinä on iso mittari ja letkullinen ja kahvallinen venttiiliputki.


        Jos on kannettavaa mallia,toimi näin: Kaksin käsin kantokahvasta kiinni ja nosto ylöspäin ja ulos kaapista. (istukasta saattaa kuuluu pieni suhaus, mikä OK)
        Tätä säiliömallia käytetään niin, että kannat sen autosi sen renkaan viereen, jonka paineet haluat tarkistaa. Avaat autosi renkaan venttiilihatun (tappi joka törröttää vinottain sieltä vanteen urasta)
        Otat sen ilmasäiliön kyljessä olevan venttiiliputken ja pukkaat sen suukappaleen kiinni suorana siihen renkaan ventiiliin ja hieman painaen pidät sen siinä. >Katse säiliön mittariin.,mistä rengaspaineen numeraalinen tarkastus. Jos painetta on liian vähän paina PLUS - nappulaa, joka voi olla siinä säiliön kannessa tai siinä kädessäsi olevassa venttiilikahvassa. HUOM! Paina vain sen verran että viisari nousee mittarissa oikeaan painearvoon. Vapauta nappula kun paine on oikea. Parempi on päästää ilmaa renkaaseen pikkuisen kerrallaan. Jos painetta tuli sitten hieman liikaa, paina pikkuisen MIINUS nappulaa smalla mittarista katsomalla, ettei paine putoa alle oikean arvon.

        Säiliömallisessa painemittarissa(joissain) on lisävaivana se, että kun olet sen toisen puolen renkaat tarkastanut, kannattaa välillä täyttää se säiliö laittamalla se siihen kaapin istukkaan kahvasta. Kun pihinä loppuu on säiliö taas valmis toisen puolen renkaita varten. Muista kiertää venttiilinhatut paikoilleen kun olet suoritttanut paineistuksen.

        Letkukelamittauslaite:
        Ota kiinni mittarin kahvasta sekä letkusta kahvan takaa.
        Vedä letkua ulos tarpeellinen määrä (että yltää auton renkaille löysästi) päästä hieman takaisin päin
        > kela lukittuu.( laite ei vedä takaisnpäin)
        Avaa venttiilin hattu renkaasta. Aseta mittarikahvan letkun kärjessä oleva lukituskappale venttiilin päähän puristamalla jousivastusteista liipaisinta. Vapauta liipasin kun lukituskappale on venttiilissä kiinni ja kuulet pienen pussahduksen.
        Tarkista paine > katse mittariin
        Jos paine oikea, poista lukituskappale venttiilistä liipaisinta painamalla.
        Mikäli paine alhainen: Purista kahvassa olevaa isoa liipaisinta samalla tarkkaillen mittaria. (ison liipaisimen puristus päästää ilmaa renkaaseen letkua pitkin) Huom! Älä purista liian kauan, vain vähän kerrallaan,muuten painetta tulee liikaa. Toimi "purista- vapauta" periaatteella..Mittarista näet kun paine on oikea.
        Mikäli painetta tuli liikaa, kahvassa on pieni nappi etusormen kohdalla. Painamalla sitä liika paine poistuu.Kun päästät ilmaa pois > katse mittariin, ettet päästä liikaa.
        Kun tarkistus on suoritettu. Irroita lukituskappale venttiilin päästä liipaisinta painamalla. Kiinnitä /ruuvaa venttiilin hattu takaisin. Ota kiinni mittarikahvan takaa letkusta ja mittarikahvasta. Nykäise letkua,että kelalukitus vapautuu ja letku alkaa rullaantua kelan sisälle ( voit joutua useamman kerran nykäisemään letkua, koska lukituskohtia on useita) Älä kolhi mittaria. Joissain malleissa mittari jää roikkumaan, joissain on ripustuskoukku esim seinässä.
        HUOM!!!
        Voit myös kokeilla liipaisimia ennen renkaaseen kytkemistä, jotta saat oikean tuntuman laitteeseen.
        Katso myös mittaria, että tiedät mikä arvo on se sinun renkaasi arvo. Mittarissa on arvot kahdessa asteikossa.

        Tuossa yksi mittarimalli...

        http://www.vaivaton.com/product/1333-1-4915


        Turvallista matkaa..

        Moro,

        Sama kysymys kuin alkuperäisellä kysyjällä. Mistä saa tarkan renkaan ilmanpainemittarin? Esim. tuon edellisen linkin mittarin maksiminäyttämä on 12 bar. Ihan varmasti tarkkuus skaalan alapäässä esim kahden baarin paikkeilla on huono. Esimerkiksi huoltamoiden mittaritkin heittävät jo paljon - siis jos ensin mittaa jossain ja sitten käy toisella huoltamolla, niin eroa on runsaasti, jopa 0,5 bar. Lisäksi veikkaampa, että ne huoltamon mittarit ovat tarkempia kuin tuo vaivattoman halpismittari.

        Haluaisin siis mittarin, joka mittaa mahdollisimman tarkkaan alueella 2-3 bar. Jos mittarin maksimi on 12 bar, niin se ei ole millään tuolla alueella hinta-laatusuhteeltaan hyvä. Se saa maksaa 50 € ja jos on täyttölaite samassa niin 100 € (kompura on varastossa). Onko vinkkejä mistä löytyy.

        Uskon, että saisin tuon 50 € takaisin aika pian säästyneenä kulutuksena ja renkaina sitten rahassa mittaamaton turvallisuustekijä.


      • pyörät_vaihdettu_vihdoin
        ajomies66 kirjoitti:

        Ekaksi Selvitä autosi rengaspaine esim. omistajan käsikirjasta joka yleensä on siellä hansikaskotelon kansiossa. Jos et tiedä painetta, on painetta hankala säätää oikeaksi. Sitten menet sinne lähimpänä sinua olevaan rautatarvikekauppaan ja ostat hyvin istuvat puutarha tmas. työsormikkaat. Miksikö? Koska et varmaan halua näppejä mustata.;)

        Sitten ajelet sinne vakkari huoltiskallesi ja katsot missä on kyltti ILMA. Tai näet sen rengaspainemittariletkukelan seinässä. Joissain paikoissa voi myös olla sellainen sininen tms. värinen lasiovellinen kaappi, joka kätkee sisälleen mm. vedenottopisteen lasinpesuvälineineen ja rengaspainemittaukseen tarkoitetun kannettavan ilmapöntön, tunnistat sen siitä että siinä on iso mittari ja letkullinen ja kahvallinen venttiiliputki.


        Jos on kannettavaa mallia,toimi näin: Kaksin käsin kantokahvasta kiinni ja nosto ylöspäin ja ulos kaapista. (istukasta saattaa kuuluu pieni suhaus, mikä OK)
        Tätä säiliömallia käytetään niin, että kannat sen autosi sen renkaan viereen, jonka paineet haluat tarkistaa. Avaat autosi renkaan venttiilihatun (tappi joka törröttää vinottain sieltä vanteen urasta)
        Otat sen ilmasäiliön kyljessä olevan venttiiliputken ja pukkaat sen suukappaleen kiinni suorana siihen renkaan ventiiliin ja hieman painaen pidät sen siinä. >Katse säiliön mittariin.,mistä rengaspaineen numeraalinen tarkastus. Jos painetta on liian vähän paina PLUS - nappulaa, joka voi olla siinä säiliön kannessa tai siinä kädessäsi olevassa venttiilikahvassa. HUOM! Paina vain sen verran että viisari nousee mittarissa oikeaan painearvoon. Vapauta nappula kun paine on oikea. Parempi on päästää ilmaa renkaaseen pikkuisen kerrallaan. Jos painetta tuli sitten hieman liikaa, paina pikkuisen MIINUS nappulaa smalla mittarista katsomalla, ettei paine putoa alle oikean arvon.

        Säiliömallisessa painemittarissa(joissain) on lisävaivana se, että kun olet sen toisen puolen renkaat tarkastanut, kannattaa välillä täyttää se säiliö laittamalla se siihen kaapin istukkaan kahvasta. Kun pihinä loppuu on säiliö taas valmis toisen puolen renkaita varten. Muista kiertää venttiilinhatut paikoilleen kun olet suoritttanut paineistuksen.

        Letkukelamittauslaite:
        Ota kiinni mittarin kahvasta sekä letkusta kahvan takaa.
        Vedä letkua ulos tarpeellinen määrä (että yltää auton renkaille löysästi) päästä hieman takaisin päin
        > kela lukittuu.( laite ei vedä takaisnpäin)
        Avaa venttiilin hattu renkaasta. Aseta mittarikahvan letkun kärjessä oleva lukituskappale venttiilin päähän puristamalla jousivastusteista liipaisinta. Vapauta liipasin kun lukituskappale on venttiilissä kiinni ja kuulet pienen pussahduksen.
        Tarkista paine > katse mittariin
        Jos paine oikea, poista lukituskappale venttiilistä liipaisinta painamalla.
        Mikäli paine alhainen: Purista kahvassa olevaa isoa liipaisinta samalla tarkkaillen mittaria. (ison liipaisimen puristus päästää ilmaa renkaaseen letkua pitkin) Huom! Älä purista liian kauan, vain vähän kerrallaan,muuten painetta tulee liikaa. Toimi "purista- vapauta" periaatteella..Mittarista näet kun paine on oikea.
        Mikäli painetta tuli liikaa, kahvassa on pieni nappi etusormen kohdalla. Painamalla sitä liika paine poistuu.Kun päästät ilmaa pois > katse mittariin, ettet päästä liikaa.
        Kun tarkistus on suoritettu. Irroita lukituskappale venttiilin päästä liipaisinta painamalla. Kiinnitä /ruuvaa venttiilin hattu takaisin. Ota kiinni mittarikahvan takaa letkusta ja mittarikahvasta. Nykäise letkua,että kelalukitus vapautuu ja letku alkaa rullaantua kelan sisälle ( voit joutua useamman kerran nykäisemään letkua, koska lukituskohtia on useita) Älä kolhi mittaria. Joissain malleissa mittari jää roikkumaan, joissain on ripustuskoukku esim seinässä.
        HUOM!!!
        Voit myös kokeilla liipaisimia ennen renkaaseen kytkemistä, jotta saat oikean tuntuman laitteeseen.
        Katso myös mittaria, että tiedät mikä arvo on se sinun renkaasi arvo. Mittarissa on arvot kahdessa asteikossa.

        Tuossa yksi mittarimalli...

        http://www.vaivaton.com/product/1333-1-4915


        Turvallista matkaa..

        > kela lukittuu.( laite ei vedä takaisnpäin)

        Kuule, kyllä muuten aivan varmasti VETÄÄ takaisinpäin ! Jos letkun vetää suorassa ja hitaasti ulos kelalta, niin on PIENET mahikset, että lukittuu. Ehkä onnistumisprosentti on noin 20 / vetokerta. Kun letkun haluaa takaisin kelalle, nopea nykäys, niin lähtee.
        Ns. huoltamoiden kompurat ovat usein ulkona 24/7 per vuosi, joten varsinkin pakkaselle jatkuvasti altistuva laite ei yleensä koskaan näytä oikeita lukuja ! Kaikkein varmin vaihtoehto on tosiaankin mennä rengasliikkeeseen ja mitata paineet siellä. Lämpimät hallit, ja melko varmasti saat mittauspalvelun ihan 0 egellä, saatat jopa hyviä vinkkeja samalla reissulla. Ja varmasti tarjouksen "maailman parhaista superrrrrenkaista, jotka tulevat mullistamaan koko autoilun historian" :D :D


    • huolto aseman mittareihin ei kannata luottaa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      223
      1938
    2. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1332
    3. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      89
      1246
    4. Kohuttu Iida Vainio mursi hiljaisuuden -Näin raskaus vaikutti Farmi-kuvauksissa: "Saattoi ruveta..."

      Ihanaa odotusta, tsemppiä ja voimia Iida! Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen asuvat yhdessä Helsingissä ja o
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1189
    5. Avoin kirje sinulle

      Rakas, Kirjoitan sinulle nyt, vaikka sanat tuntuvat niin vaatimattomilta siihen, mitä sydämeni on kantanut sisällään ni
      Ikävä
      28
      912
    6. Mitä mies teet

      näin iltasella? 👾
      Ikävä
      53
      791
    7. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      55
      770
    8. Nainen, jos luet kirjoituksiani

      niin sano minulle jotain?
      Ikävä
      49
      766
    9. Numerosi 3. ja 4.

      viimeinen numero. Ei uskalla muuten.
      Ikävä
      38
      726
    10. On ikävä häntä

      Ollut pitkän aikaa
      Ikävä
      37
      714
    Aihe