Olkapään

tähystysleikkaus

Liittykö olkapään tähystysleiikaukseen mitään riskejä? Tehdään ilmeisesti paikallispuudutuksessa? Mihin puudutuspiikki laitetaan? Uskaltaako mennä tähystysleikkaukseen esim. Venäjällä? Olkapää kipeytyyt kuntosalilla. Vaivannut jo 4 kk. Kävin lääkärillä ja sain lääkkeitä, mutteivät auta yhtään.

26

7390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehtiin...

      olkapään tähystysleikkaus puudutuksessa. Sama olkapää leikattu 2 kertaa ja ensimmäinen leikkaus tehtiin nukutuksessa. ( eri sairaaloissa )
      Tähystyksessä tehtävässä leikkauksessa haavat ovat pieniä, minulla on nyt kaikkiaan 6 haavan arpea olkapäässä kun on kahteen kertaan jo leikattu.
      Riskeistä en tiedä mutta eiköhän kaikkiin leikkauksiin aina ole omat riskinsä...Ei minulle ole kyllä mitään tullut noista 2 olkapää leikkauksesta.

      Kun olen nyt kokenut olkapään tähystysleikkauksen nukutuksessa sekä puudutuksessa niin kyllä ennemmin puudutusta suosittelen,vaikka se puuduttaminen on epämiellyttävää..
      Minulta puuduttivat tuosta kaula/solisluu kuopan väliltä. Etsivät hermoa jne..kipeää teki mutta ei se kauaa kestänyt ja antoivat sen verran "pöhnä" lääkettä että kyllä sen kesti.
      Minulla olkapää vaivasi n.2 vuotta ennen kuin pääsin vihdoin ja viimein ortopedille terveyskeskuksen lääkärin lähetteellä. Ja ennen ortopedille pääsyä antoivat kortisonipistos hoitoa olkapäähän terveyskeskuksessa mistä ei ollut mitään hyötyä. Sanoivat TK:ssa vaan että kortisonihoito on ensin kokeiltava ennen kuin laittavat eteenpäin. Ortopedin vast.otolla minulle sanottiin että turha homma oli koko kortisonihoito. Ei kortisoni korjaa rikkoutuneita kohtia olkapäästä.

    • leikattu

      Itse olin helmikuussa olkaleikkauksessa. Oli ollut kipeä ajoittain vuosikausia. Varsinkin yösärkyä. Supraspinatusjänne (kiertäjäkalvo)? kulunut narumaisen ohueksi ja rispaantunut. Leikkaus tehtiin avoleikkauksena koska olin yksityispotilaana Porin lääkäritalossa ja tähystämällä hinta olisi ollut n. 1000€ kalliimpi. Tuloksen kannalta ei lääkärin mukaan ole olennaista eroa. Leikkaus tehtiin puuduttamalla ja pienellä nukutuksella. Hyvin meni ja nyt käsi toimii moitteettomasti. Suosittelen.

      • riskit?

        Entä ne leikkaukseen liittyvät riskit? Onko niitä ja ovatko isoja? Mitä leikkaus maksoi avoleikkauksena? Kuinka pitkä sairausloma siitä seuraa? Onko käsi miten toimintakelpoinen toipumisaikana?


      • leikattu
        riskit? kirjoitti:

        Entä ne leikkaukseen liittyvät riskit? Onko niitä ja ovatko isoja? Mitä leikkaus maksoi avoleikkauksena? Kuinka pitkä sairausloma siitä seuraa? Onko käsi miten toimintakelpoinen toipumisaikana?

        Leikkaus maksoi yksityisellä n. 3000€. Ensiksi puudutettiin ja sitten kävelin leikkauspöydälle ja annettiin nukutuspiikki. Noin tunnin kuluttua avasin silmäni jälleen eikä ollut mitään kipua puudutuksesta johtuen. Selvisin vähillä särkylääkkeillä. Omalla kohdallani ei ollut lääkärinkään mukaa mitään riskiä. Jos onkin niin ne on harvinaisia. (Riippuu ehkä lääkäristäkin).
        4 viikkoa pidin kantosidettä ja sen jälkeen sai ruveta varovaisesti heiluttelemaa. Jälkikuntoutus on erittäin tärkeä että sen tekee oikein ja eikä liikaa. Sairasloma kesti 3kk. Jänteen paraneminen kestää kauan. Sormet kyllä toimii kokoajan toipumisaikana mutta ei voi paljon nostella. Nyt 6kk. leikkauksen jälkeen käsi toimii oikein hyvin eikä ole yösärkyä eikä muutakaan.


      • millaisia oireita?
        leikattu kirjoitti:

        Leikkaus maksoi yksityisellä n. 3000€. Ensiksi puudutettiin ja sitten kävelin leikkauspöydälle ja annettiin nukutuspiikki. Noin tunnin kuluttua avasin silmäni jälleen eikä ollut mitään kipua puudutuksesta johtuen. Selvisin vähillä särkylääkkeillä. Omalla kohdallani ei ollut lääkärinkään mukaa mitään riskiä. Jos onkin niin ne on harvinaisia. (Riippuu ehkä lääkäristäkin).
        4 viikkoa pidin kantosidettä ja sen jälkeen sai ruveta varovaisesti heiluttelemaa. Jälkikuntoutus on erittäin tärkeä että sen tekee oikein ja eikä liikaa. Sairasloma kesti 3kk. Jänteen paraneminen kestää kauan. Sormet kyllä toimii kokoajan toipumisaikana mutta ei voi paljon nostella. Nyt 6kk. leikkauksen jälkeen käsi toimii oikein hyvin eikä ole yösärkyä eikä muutakaan.

        Millaisia oireita sinulla oli ennen leikkausta? Minulla lääkityksen takia kipu nyt hieman hellittänyt. Koskee vain tiettyyn suuntaan kättä kohotettaessa, takaviistoon. Öistä kipua ei enää ole. Jos yrittää salilla tehdä penkkiä tangolla, kuuluu vain rutisevaa ääntä. Kipu alkaa myös tuntua. Onkohan siis leikkauksen paikka? Aika pitkä tuo sairausloma!


      • nopeaa
        leikattu kirjoitti:

        Leikkaus maksoi yksityisellä n. 3000€. Ensiksi puudutettiin ja sitten kävelin leikkauspöydälle ja annettiin nukutuspiikki. Noin tunnin kuluttua avasin silmäni jälleen eikä ollut mitään kipua puudutuksesta johtuen. Selvisin vähillä särkylääkkeillä. Omalla kohdallani ei ollut lääkärinkään mukaa mitään riskiä. Jos onkin niin ne on harvinaisia. (Riippuu ehkä lääkäristäkin).
        4 viikkoa pidin kantosidettä ja sen jälkeen sai ruveta varovaisesti heiluttelemaa. Jälkikuntoutus on erittäin tärkeä että sen tekee oikein ja eikä liikaa. Sairasloma kesti 3kk. Jänteen paraneminen kestää kauan. Sormet kyllä toimii kokoajan toipumisaikana mutta ei voi paljon nostella. Nyt 6kk. leikkauksen jälkeen käsi toimii oikein hyvin eikä ole yösärkyä eikä muutakaan.

        toimintaa! olin kunnallisella puolella tähystyksessä ..minut kärrättiin saliin klo 8.30 ja silmäni avoin seuraavaksi n.klo 11.50


      • aina........................
        riskit? kirjoitti:

        Entä ne leikkaukseen liittyvät riskit? Onko niitä ja ovatko isoja? Mitä leikkaus maksoi avoleikkauksena? Kuinka pitkä sairausloma siitä seuraa? Onko käsi miten toimintakelpoinen toipumisaikana?

        riskinsä.
        3kk meni sairaslomalla.
        4viikkoa kättä ei saanut ollenkaan liikuttaa ja 6 viikon päästä leikkauksesta alkoi kuntoutus.
        itselläni kävi paska mäihä ja loukkasin olkapään uudelleen 5kk leikkauksen jälkeen. :( uusi leikkaus edessä..blääh!


      • Leikattu
        millaisia oireita? kirjoitti:

        Millaisia oireita sinulla oli ennen leikkausta? Minulla lääkityksen takia kipu nyt hieman hellittänyt. Koskee vain tiettyyn suuntaan kättä kohotettaessa, takaviistoon. Öistä kipua ei enää ole. Jos yrittää salilla tehdä penkkiä tangolla, kuuluu vain rutisevaa ääntä. Kipu alkaa myös tuntua. Onkohan siis leikkauksen paikka? Aika pitkä tuo sairausloma!

        Samansuuntaisia olivat oireet. Suosittelisin utraa taikka sitten magneettikuvausta jos haluaa oikein varmuuden asiasta. Eivät ne jänteet itsestään eikä lääkkeillä ehjäksi tule. (Sanoi lääkäri).


      • seuraavaksi ortopedille
        Leikattu kirjoitti:

        Samansuuntaisia olivat oireet. Suosittelisin utraa taikka sitten magneettikuvausta jos haluaa oikein varmuuden asiasta. Eivät ne jänteet itsestään eikä lääkkeillä ehjäksi tule. (Sanoi lääkäri).

        Röntgenissä olen käynyt. Lääkkeitä olen syönyt pari viikkoa. Ensi tiistaina katsotaan tilanne taas uudelleen. Jos kipua vielä, lääkärini sanoi, että ortopedille. Magneettia tai ultraa ei ole vielä tehty.


      • olksi uudelleen??
        aina........................ kirjoitti:

        riskinsä.
        3kk meni sairaslomalla.
        4viikkoa kättä ei saanut ollenkaan liikuttaa ja 6 viikon päästä leikkauksesta alkoi kuntoutus.
        itselläni kävi paska mäihä ja loukkasin olkapään uudelleen 5kk leikkauksen jälkeen. :( uusi leikkaus edessä..blääh!

        niin miten loukkasit olkasi uudelleen ja mitä lekuri sanoi??tehtiinkö uusiksi tutkimuksia?? kun mulla on sellanen tilanne että olin myös olkapään tähystyksessä reil 3kk sitten ja sen jälkeen käsi vääntyi, mutta se oli vain 2viikkoa leikkauksesta ( kantosidettä olisi vielä pitänyt pitää 4viikkoa--tuon väännön jälkeen en pystynyt )noh lääkäri ei ole puhunut että pitäis tutkia, olen käynyt fysiossa ja se onnistui aluksi, mutta kivut paheni, eivätkä ota rauhoittuakseen, vaikka lepo pitäisi auttaa jos on rasituksesta johtuvaa. Lääkäri sano että fysioon taas vaan - osasiko joku sanoa että onko kenties järkevää ? eikös pitäis eka varmistaa että ei ole revennyt uusiksi koko olka...
        Tuo fysion tuloksellisuus kun rupee mietityttämään..ensin ravaan fysiossa 600e eestä ja sitten vasta saotaan että ohhhoh onko se kipeä vi oisko se rikki kun loukkasit sen ja sitten mennään taas 400e magneettikuviin..HUOKAUS


      • kokemusta on
        olksi uudelleen?? kirjoitti:

        niin miten loukkasit olkasi uudelleen ja mitä lekuri sanoi??tehtiinkö uusiksi tutkimuksia?? kun mulla on sellanen tilanne että olin myös olkapään tähystyksessä reil 3kk sitten ja sen jälkeen käsi vääntyi, mutta se oli vain 2viikkoa leikkauksesta ( kantosidettä olisi vielä pitänyt pitää 4viikkoa--tuon väännön jälkeen en pystynyt )noh lääkäri ei ole puhunut että pitäis tutkia, olen käynyt fysiossa ja se onnistui aluksi, mutta kivut paheni, eivätkä ota rauhoittuakseen, vaikka lepo pitäisi auttaa jos on rasituksesta johtuvaa. Lääkäri sano että fysioon taas vaan - osasiko joku sanoa että onko kenties järkevää ? eikös pitäis eka varmistaa että ei ole revennyt uusiksi koko olka...
        Tuo fysion tuloksellisuus kun rupee mietityttämään..ensin ravaan fysiossa 600e eestä ja sitten vasta saotaan että ohhhoh onko se kipeä vi oisko se rikki kun loukkasit sen ja sitten mennään taas 400e magneettikuviin..HUOKAUS

        Olkapääni on leikattu kahdesti.Kummallakin kerralla yksityisellä. Ennen yksityiselle menoa otettiin vain tavallinen röntgenkuva ja röntgenlääkärin mukaan olkapäässä ei ollut mitään vikaa. Tiesin, että vikaa on kun oli liikerajoituksia ja kipuja. Menin yksityiselle.

        Ortopedi sanoi ettei mitään kuvia tarvita, asia on niin selvä, ahdasolkapää. Leikkaukseen siis. Leikattiin mutta ei tullut kuntoon. Fysioterapiaa kahdessa eri paikassa, turhaan. Lopetettiin kipujen takia. Ortopedi määräsi ultraan, ei näkynyt mitään. Sanoi myöhemmin, että ei ultra yleensä mitään näytäkään. Ihmettelin miksi piti sitten mennä.Vaihdoin ortopedia ja sairaalaa.

        Ortopedi tutki olkaani tarkkaan ja sanoi heti, että uusi leikkaus on edessä. Otettiin kuitenkin magneettikuva ettei mitään jäisi huomaamatta. Vikoja löytyi. Leikattiin. Kaiken muun vian lisäksi olkapää oli löysä. Pidin kantosidettä viisi viikkoa, huh. Tästä leikkauksesta on kulunut nyt kaksi vuotta. Olkapää aika hyvä, pitää, ei ole löysä. Silti jotkut liikkeet ovat välillä mahdottomia ja jäykkyyttä ja särkyä on välillä. Kävin kaksi kuukautta sitten uudessa magneettikuvassa ja sen mukaan pientä "hikkää" on joka voidaan korjata taas tähystysleikkauksella.Olen kuitenkin saanut kortisonipiikin ja ohjeet venyttää olkaa jne. Nyt katsotaan kuukausi eteenpäin miten menee.

        Onko kellään leikattu samaa olkapäätä kolmesti? Tietääkö kukaan onko kolmannesta leikkauksesta haittaa eli voiko olka mennä huonompaan kuntoon kun aina operoidaan ja operoidaan? Kokemuksia kiitos!!!


      • mukavaa juu
        kokemusta on kirjoitti:

        Olkapääni on leikattu kahdesti.Kummallakin kerralla yksityisellä. Ennen yksityiselle menoa otettiin vain tavallinen röntgenkuva ja röntgenlääkärin mukaan olkapäässä ei ollut mitään vikaa. Tiesin, että vikaa on kun oli liikerajoituksia ja kipuja. Menin yksityiselle.

        Ortopedi sanoi ettei mitään kuvia tarvita, asia on niin selvä, ahdasolkapää. Leikkaukseen siis. Leikattiin mutta ei tullut kuntoon. Fysioterapiaa kahdessa eri paikassa, turhaan. Lopetettiin kipujen takia. Ortopedi määräsi ultraan, ei näkynyt mitään. Sanoi myöhemmin, että ei ultra yleensä mitään näytäkään. Ihmettelin miksi piti sitten mennä.Vaihdoin ortopedia ja sairaalaa.

        Ortopedi tutki olkaani tarkkaan ja sanoi heti, että uusi leikkaus on edessä. Otettiin kuitenkin magneettikuva ettei mitään jäisi huomaamatta. Vikoja löytyi. Leikattiin. Kaiken muun vian lisäksi olkapää oli löysä. Pidin kantosidettä viisi viikkoa, huh. Tästä leikkauksesta on kulunut nyt kaksi vuotta. Olkapää aika hyvä, pitää, ei ole löysä. Silti jotkut liikkeet ovat välillä mahdottomia ja jäykkyyttä ja särkyä on välillä. Kävin kaksi kuukautta sitten uudessa magneettikuvassa ja sen mukaan pientä "hikkää" on joka voidaan korjata taas tähystysleikkauksella.Olen kuitenkin saanut kortisonipiikin ja ohjeet venyttää olkaa jne. Nyt katsotaan kuukausi eteenpäin miten menee.

        Onko kellään leikattu samaa olkapäätä kolmesti? Tietääkö kukaan onko kolmannesta leikkauksesta haittaa eli voiko olka mennä huonompaan kuntoon kun aina operoidaan ja operoidaan? Kokemuksia kiitos!!!

        Musta on mielenkiintoista että toiset saavat apua ihan normaalisti, itse myös yksityisellä käyn ja lekuri määrää lisää fysiota sitä mukaa kun kipuja on..kivut siis alkoivat fysiosta. Loukkaantuminen leikkauksen jälkeen - ei tutkimuksia. Että näin nämä hvät ortopedit vain viittaavat kintaalla oireisiin..ei mitään sairaslomaa - mee vaan töihin. Ja eihän sille mitään voi - ennen kun olet ravannut siellä fysiossa. ( niin maksa turhaa ja riko kätesi )


      • kokemusta on
        mukavaa juu kirjoitti:

        Musta on mielenkiintoista että toiset saavat apua ihan normaalisti, itse myös yksityisellä käyn ja lekuri määrää lisää fysiota sitä mukaa kun kipuja on..kivut siis alkoivat fysiosta. Loukkaantuminen leikkauksen jälkeen - ei tutkimuksia. Että näin nämä hvät ortopedit vain viittaavat kintaalla oireisiin..ei mitään sairaslomaa - mee vaan töihin. Ja eihän sille mitään voi - ennen kun olet ravannut siellä fysiossa. ( niin maksa turhaa ja riko kätesi )

        Eli vaihda ihmeessä ortopedia! Fysio joskus ihan turhaa.


      • omituisinta
        kokemusta on kirjoitti:

        Eli vaihda ihmeessä ortopedia! Fysio joskus ihan turhaa.

        Tämä on vaan niin omituista että yksi "huippu" ortpedeista ei ole kiinnostunut yhtään vaikka kuinka olis kipuja. No toisaalta jouduin alunperinkin tappelemaan jotta hän tajusi että jokin on oikeasti olkapäässäni vikana ( ei uskonut edes magneettikuvia ). Mutta totisinta totta on se että hän ei kuuntele ei keskustele..on yhtä mieltä ja pysyy kannassaan, aivan sama vaikka fysioterapeutti kehotti menemään uudelleen lääkärin luo, kuulemma vasta fysioiden jälkeen voisi olkaa katsoa! ?????? No kyllä tässä on jo sen verta kipuiltu että en moista enää kuuntele - vaan itseäni.


      • piti korjata
        omituisinta kirjoitti:

        Tämä on vaan niin omituista että yksi "huippu" ortpedeista ei ole kiinnostunut yhtään vaikka kuinka olis kipuja. No toisaalta jouduin alunperinkin tappelemaan jotta hän tajusi että jokin on oikeasti olkapäässäni vikana ( ei uskonut edes magneettikuvia ). Mutta totisinta totta on se että hän ei kuuntele ei keskustele..on yhtä mieltä ja pysyy kannassaan, aivan sama vaikka fysioterapeutti kehotti menemään uudelleen lääkärin luo, kuulemma vasta fysioiden jälkeen voisi olkaa katsoa! ?????? No kyllä tässä on jo sen verta kipuiltu että en moista enää kuuntele - vaan itseäni.

        Piti korjata edelliseen että tämä ortopedi sanoi ettei katso olkaani ennen kuin on fysiot käyty..vaikka siis fyssa pyysi kääntymään leikanneen lääkärin puoleen, kun rupesi olemaan kipuja ja liikerajoituksia.


      • kokemusta on
        piti korjata kirjoitti:

        Piti korjata edelliseen että tämä ortopedi sanoi ettei katso olkaani ennen kuin on fysiot käyty..vaikka siis fyssa pyysi kääntymään leikanneen lääkärin puoleen, kun rupesi olemaan kipuja ja liikerajoituksia.

        Kuka "huippuortopedi" on tällainen? Minä leikkautin olkapääni mielestäni "huippuortopedilla". Hän ottaa minut aina vakavasti, kuuntelee ja neuvoo. On sellainen tunne, että minua ei jätetä yksin kipuineni.

        Eli vielä uudestaan, vaihda nyt ihmeessä ortopedia, kyllä heitä löytyy.


      • sitä sanoa
        kokemusta on kirjoitti:

        Kuka "huippuortopedi" on tällainen? Minä leikkautin olkapääni mielestäni "huippuortopedilla". Hän ottaa minut aina vakavasti, kuuntelee ja neuvoo. On sellainen tunne, että minua ei jätetä yksin kipuineni.

        Eli vielä uudestaan, vaihda nyt ihmeessä ortopedia, kyllä heitä löytyy.

        mutta toimii orto-lääkäreissä helsingissä, käsikirurgi/ortopedi. Olen jo koittanut ottaa selvää muista ortopedeista, ykshän olisi diacorin huippu orto myös, mutta vaivanihan saattaa olla sellainen jota joku muukin oisi hoitaa kuin nimekäs ortopedi.

        olen kyllä sitä mieltä että lääkärin olisi oltava selainen joka kuuntelee asiakasta, joku huono onni mulla on ollu, kun lekuri vielä leikkauksen jälkeen sanoi että ei olis parantnut itsekseen ja siihen samaan lauseeseen selitti että yleinsä päädytään leikkaukseen kun ei muita vaihtoehtoja ole --???oli vähän että hä? ihan kun olisi vihjannut että turhaa leikattiin...
        eikai kenenkään tarvitse kestää kipja loputtomiin, varsinkaan jos ei niitä kipuja oteta tosissaan - olin reilu 9kk jo ollut niiden oireiden kanssa.

        täytyy etsiä joku mukava tohtori =)


      • sellainen tunne
        kokemusta on kirjoitti:

        Kuka "huippuortopedi" on tällainen? Minä leikkautin olkapääni mielestäni "huippuortopedilla". Hän ottaa minut aina vakavasti, kuuntelee ja neuvoo. On sellainen tunne, että minua ei jätetä yksin kipuineni.

        Eli vielä uudestaan, vaihda nyt ihmeessä ortopedia, kyllä heitä löytyy.

        oli mulla olo kokoajan että olin ihan yksin oireitteni kanssa - myös tuon loukkantumisen jälkeen, ei häntä kiinnostanu. Hän vai hoiti sen tähystyksen, ei kertonut mistään mitään ja se siitä. Itse aina kyselin ja kyselin - ei kunnon vastausta. ntoi puhelin numeronsa, mutta selitti ettei voinut puhelimitse kaikkia asioita hoitaa. No kaikkihan sovittiin sähköpostitse - opa leikkaus ajankohta, pikkasen laitto miettimään.


      • kokemusta on
        sellainen tunne kirjoitti:

        oli mulla olo kokoajan että olin ihan yksin oireitteni kanssa - myös tuon loukkantumisen jälkeen, ei häntä kiinnostanu. Hän vai hoiti sen tähystyksen, ei kertonut mistään mitään ja se siitä. Itse aina kyselin ja kyselin - ei kunnon vastausta. ntoi puhelin numeronsa, mutta selitti ettei voinut puhelimitse kaikkia asioita hoitaa. No kaikkihan sovittiin sähköpostitse - opa leikkaus ajankohta, pikkasen laitto miettimään.

        Minä siis leikkautin olkapääni juuri Diacorissa. Kyllä "huippuortopedille" voi mennä minkä tahansa vaivan kanssa. Ei tarvitse olla jotain erityisen hankalaa! Minut leikannut ortopedi otti minut vakavasti ennen ja jälkeen leikkauksen.

        Ja vielä hinnoista. Yksityisten hinnat ovat kovia mutta tämä leikkaus Diacorissa oli ihan ok hinnaltaan jos vertaa muita yksityisiä sairaaloita. Ja hoito yms oli ensiluokkaista.


      • täytyy jaksaa
        kokemusta on kirjoitti:

        Minä siis leikkautin olkapääni juuri Diacorissa. Kyllä "huippuortopedille" voi mennä minkä tahansa vaivan kanssa. Ei tarvitse olla jotain erityisen hankalaa! Minut leikannut ortopedi otti minut vakavasti ennen ja jälkeen leikkauksen.

        Ja vielä hinnoista. Yksityisten hinnat ovat kovia mutta tämä leikkaus Diacorissa oli ihan ok hinnaltaan jos vertaa muita yksityisiä sairaaloita. Ja hoito yms oli ensiluokkaista.

        Jonotella diacoriin tai sitten koittaa jaksaa vaan olla näin.

        Vielä tuosta lekurista sen verta, että hänelle kun koitti jotain puhua - tunsi itsensä tosi turhaksi, siltä että valittaa turhaa. Nyt olen sanonut myös hänelle suoraan kaikki mieltäni painaneet asiat - eipä paljon sekään muuttanu asioita. Ennen fysiota kukaan ei tutki sinua..!!!ARGH!!! Kai hän ( ainakin toivottavasti ) ottaa muut asiakkaat asiallisesti, ehkä häntä nyt ei vaan kiinnostanut minun kohdalla vaikka kuinka olis käsi rikki..tuli ieleen josko siinä olis ollu jotain henkilökohtaista ongelmaa, juuri se kun halusin tietää niin paljon ja kyselin, olin kai hankala hänen mielestä ???..


      • ilman leikkausta?
        leikattu kirjoitti:

        Leikkaus maksoi yksityisellä n. 3000€. Ensiksi puudutettiin ja sitten kävelin leikkauspöydälle ja annettiin nukutuspiikki. Noin tunnin kuluttua avasin silmäni jälleen eikä ollut mitään kipua puudutuksesta johtuen. Selvisin vähillä särkylääkkeillä. Omalla kohdallani ei ollut lääkärinkään mukaa mitään riskiä. Jos onkin niin ne on harvinaisia. (Riippuu ehkä lääkäristäkin).
        4 viikkoa pidin kantosidettä ja sen jälkeen sai ruveta varovaisesti heiluttelemaa. Jälkikuntoutus on erittäin tärkeä että sen tekee oikein ja eikä liikaa. Sairasloma kesti 3kk. Jänteen paraneminen kestää kauan. Sormet kyllä toimii kokoajan toipumisaikana mutta ei voi paljon nostella. Nyt 6kk. leikkauksen jälkeen käsi toimii oikein hyvin eikä ole yösärkyä eikä muutakaan.

        Kipeytyikö olkapääsi kuntosalilla vai jossain muualla? Voiko tämän tyyppinen vamma teoriassakaan parantua ilman leikkausta? 3-4 kk:n sairasloma tuntuu kovin pitkältä! Sitähän on ensinmäisen kuukauden varmaan täys invalidi, kun kättä ei saa likuttaa lainkaan.


      • kirurgin vastaanotolla
        Leikattu kirjoitti:

        Samansuuntaisia olivat oireet. Suosittelisin utraa taikka sitten magneettikuvausta jos haluaa oikein varmuuden asiasta. Eivät ne jänteet itsestään eikä lääkkeillä ehjäksi tule. (Sanoi lääkäri).

        Kävin eilen kirurgin luona. Myös jonkun toisen spesialistin luona, jota spesialistia en nyt muista. Puhuivat, että laitetaan jokin piikki. On ilmeisesti kortisonia. Myös voidetta ja jotain lääkettä määräsivät. Sekä tukisiteen kuukausiksi. Paraneekohan näillä?


      • Anonyymi
        leikattu kirjoitti:

        Leikkaus maksoi yksityisellä n. 3000€. Ensiksi puudutettiin ja sitten kävelin leikkauspöydälle ja annettiin nukutuspiikki. Noin tunnin kuluttua avasin silmäni jälleen eikä ollut mitään kipua puudutuksesta johtuen. Selvisin vähillä särkylääkkeillä. Omalla kohdallani ei ollut lääkärinkään mukaa mitään riskiä. Jos onkin niin ne on harvinaisia. (Riippuu ehkä lääkäristäkin).
        4 viikkoa pidin kantosidettä ja sen jälkeen sai ruveta varovaisesti heiluttelemaa. Jälkikuntoutus on erittäin tärkeä että sen tekee oikein ja eikä liikaa. Sairasloma kesti 3kk. Jänteen paraneminen kestää kauan. Sormet kyllä toimii kokoajan toipumisaikana mutta ei voi paljon nostella. Nyt 6kk. leikkauksen jälkeen käsi toimii oikein hyvin eikä ole yösärkyä eikä muutakaan.

        mie aloin heti seuraavana päivänä jumppaan olokaa ohjeen mukaan..


    • kokemusta on

      Onko kellään leikattu samaa olkapäätä kolmesti? Tietääkö kukaan onko kolmannesta leikkauksesta haittaa eli voiko olka mennä huonompaan kuntoon kun aina operoidaan ja operoidaan? Kokemuksia kiitos!!!

      Itselläni oletettavasti tuo kolmas leikkaus edessä. Välillä ihmettelen mennäkö leikkaukseen vai ei. Toisaalta en haluaisi jättää olkapäätäni "puolikuntoiseksi". En voi harrastaa tiettyjä liikuntalajeja. Muutenkin täytyy olla varovainen, ettei tee vääriä liikkeitä.

    • sampsa21

      minulle tehtiin olkapään tähystysleikkaus noin 2vuotta sitten. On paraantunut 100%. Ei kannata lähteä liian aikasin kentälle (jos pelaa kontaktilajia). Itse pelaan amer.jalkapalloa ja lähdin liian aikasin pelaamaan (Noin 4-5kk leikkauksen jälkeen) ja loukkasin olkapään uudestaan. Mutta nyt se on parantunut hyvin ja ei ole ollut mitään vaivoja.

      • leikkaus edessä

        Miksi siis olkapääsi leikattiin? Tapaturmako vai...? Minulla luultavasti edessä leikkaus. Tuttavallani leikattu olka kahdesti...ei vieläkään ok. Odottaa kolmatta leikkausta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe