IT-alan vuokratyö

Vuokratyömyyrä

Harkitsen siirtymistä vakityönantajalta vuokratyöfirman leipiin. Vuokratyönantaja tarjoaa toistaiseksi jatkuvaa työsuhdetta asiantuntijahommissa ison asiakkaan parissa ja hiukan isompaa palkkaa kuin saan nykyään.

Kertokaa, kannattaako mielestänne? Onko itsellänne kokemusta vuokrafirmoista työnantajana? Entä millainen on vuokratyöläisen asema loppuasiakkaan vakityöntekijöiden joukossa?

4

1721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PikkuPomo

Oletko ihan loppuun asti ajatellut asiaa?
      Vuokratyönantajan vakituinen tarkoittaa sitä että homma jatkuu kunnes asiakas ilmoittaa ettei enää maanantaina tarvitse tulla . Vuokratyönantaja toteaa sitten että mene loppuajaksi vaikka pullonpalautukseen. Kokemusta löytyy lähipiiristä.

Muutenkin homman nimi on aika pitkälle orjatyön kaltainen.

Olen ostanut eräältä isolta vuokrafirmalta hemmoja aika pitkään ja on jonkinlainen kokemus asiasta.
      Suosittelen vain jos ei muuta löydy, tällöin se on hyvä paikka päästä työelämään kiinni.

• Ihan noin

Olen itse erään vuokratyöfirman palkkalistoilla IT-hommissa ja ainakin omassa työsopimuksessani on ihan sovittu palkka sopimuksen voimassaoloajan. Työsopimus on toistaiseksi voimassaoleva ja irtisanomisajat ovat ihan lain mukaisia. Omalta kohdaltani se aika on työnantajan (vuokrafirma) irtisanoessa 4 kk, koska olen ollut sen verran kauan siellä palkkalistoilla.
        Tuo edellisen vastaajan skenaario voi olla totta joidenkin pienten vuokrafirmojen kohdalla ja joillakin muilla aloilla kuin IT. Itse olen ollut tosi tyytyväinen vuokrafirman toimintaan. Edut ja palkka ovat hyviä ja lisäksi meillä on ihan samat edut vielä asiakasyrityksessä kuin sen omillakin työntekijöillä.

• ainakaan halvalla

Pari tuollaista firmaa on tullut kokeiltua ja molemmissa oli sama vika. Ei siellä vuokrafirmassa tarvitse kuin yksi myyntitykki vaihtua, niin laadun sijasta myydään kohta bulkkia ja Sinä, alan ammattilainen löydät itsesi jonkun isomman firman konesalista asentamassa palvelimia. Keskellä yötä ja Peltorit päässä. V*tutus saattaa olla sitä luokkaa, että uuden duunipaikan hakemisestakaan ei tahdo tulla mitään.

• Hanx3

Jos sulla on asiakaskontaktipintaa ja olet pirun kova osaaja kannattaa jos olet riskinsietokykyinen. Tai mikset perustaisi omaa yhden miehen firmaa? Jos taas arvostat vakautta ja on perhe yms syitä miksi vakaus on tarpeen miettisin kahdesti.
      Asema ei ole tietty sama kun firman omalla henkilökunnalla. Vertaisin ulkoiseen konsulttiin aika lailla. Toki riippuu tapauksesta.

Jos haluat selata myös muita vuokratyöfirmoja niin ainakin täältä löytyy lista: http://www.duunit.net/henkilostovuokraus

Kukaan ei varmaan tiedä tilannettasi niin hyvin kuin itse tiedät. Itse se päätös on tehtävä. Onnea mitä ikinä päätätkään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6284
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3130
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      936
    8. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      929
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe