Neuvoa ekan pyörän

hankintaan

Antakaapa neuvoa, millainen pyörä kannattaisi hankkia ekaksi omaksi menopeliksi.

Olen nyt ajellut lainapelillä (Intruder 800, vm 2006) noin 1000km ja innostunut hommasta. Oman hankinta on nyt siis pohdinnassa. Tätä ennen mulla ei ole mitään ajokokemusta, ei edes nuoruusvuosilta.

Pyytäisin neuvoa siitä millainen peli (uusi tai uudehko, kohtuuhintainen kumminkin) kannattaisi hankkia omaksi. Intruder on muuten kivä peli mutta ajoasento (180cm pitkälle) on vähän hankala pitkillä matkoilla. Maantiellä ajaminen on raskasta myös sen vuoksi että tuuli ottaa aika vahvasti vastaan vaikka pleksi onkin.

Kyykkypyörät ei nappaa. Mielummin matkapyörä, johon voi ottaa jonkun mielekkäästi kyytiinkin.

11

1582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarjonta on melko laaja

      ..otan sitten kantaa asiaan.

      • Ekaksi pyöräksi

        Eli tarkennan vähän.

        Pitäisi olla pyörä, jolla on mukava ajaa niin kaupungissa kuin maantielläkin. Intruder ei ole kovin mukava esim moottoritiellä. Ajo käy mielestäni tuulen takia raskaaksi jo 120km/h nopeudessa. Lainapyörällä olen ajanut paljon maanteillä ja siellä haluan ajaa rennommin.

        Matkapyörä on ehkä lähtökohtaisesti se mitä haen. Luotettava ja aloittelijalle sopiva. En osaa sanoa, onko esim 700-900 kuution matkapyörä sopiva kun kilometrejä on tähän mennessä näin vähän. Toivon tähän kommentteja.

        En halua ostaa kovin vanhaa mutta toisaalta rahapussillakin on pohjansa, haluan huolettomia kilometrejä. Hintaa siis ehkä 10.000 - 13.000 euroa ja ikää alle 3v, uusikin kelpaa.

        Auttaako?


      • mites olis sellanen
        Ekaksi pyöräksi kirjoitti:

        Eli tarkennan vähän.

        Pitäisi olla pyörä, jolla on mukava ajaa niin kaupungissa kuin maantielläkin. Intruder ei ole kovin mukava esim moottoritiellä. Ajo käy mielestäni tuulen takia raskaaksi jo 120km/h nopeudessa. Lainapyörällä olen ajanut paljon maanteillä ja siellä haluan ajaa rennommin.

        Matkapyörä on ehkä lähtökohtaisesti se mitä haen. Luotettava ja aloittelijalle sopiva. En osaa sanoa, onko esim 700-900 kuution matkapyörä sopiva kun kilometrejä on tähän mennessä näin vähän. Toivon tähän kommentteja.

        En halua ostaa kovin vanhaa mutta toisaalta rahapussillakin on pohjansa, haluan huolettomia kilometrejä. Hintaa siis ehkä 10.000 - 13.000 euroa ja ikää alle 3v, uusikin kelpaa.

        Auttaako?

        ns. perusmalli. esim hondalla on tonninen cbf ja vastaavia löytyy kaikilta japsimerkeiltä. syksyisin voi saada halvalla uuden, vanhan värisenä. älä osta liian pientä haluat kumminkin kohta isomman.


      • tästä voi jatkaa
        mites olis sellanen kirjoitti:

        ns. perusmalli. esim hondalla on tonninen cbf ja vastaavia löytyy kaikilta japsimerkeiltä. syksyisin voi saada halvalla uuden, vanhan värisenä. älä osta liian pientä haluat kumminkin kohta isomman.

        Toivottavasti tonninen ei ole liian iso...


      • tuppaa olemaan
        tästä voi jatkaa kirjoitti:

        Toivottavasti tonninen ei ole liian iso...

        kierrosvinkuttimia. tonninen vääntää ja kestää, jo siksi kun kone kiertää puolet vähemmän. mutta mene koeajamaan. pianhan sen huomaat, että tuntuuko liian isolta. pyydä vaikka tonninen ja kuussatanen jos mahdollista, niin saat vertailupohjaa. hienoa, jos olin avuksi.


      • avustasi
        tuppaa olemaan kirjoitti:

        kierrosvinkuttimia. tonninen vääntää ja kestää, jo siksi kun kone kiertää puolet vähemmän. mutta mene koeajamaan. pianhan sen huomaat, että tuntuuko liian isolta. pyydä vaikka tonninen ja kuussatanen jos mahdollista, niin saat vertailupohjaa. hienoa, jos olin avuksi.

        :-)


      • osta hyvä motskari
        avustasi kirjoitti:

        :-)

        ja pistä joskus viestiä, mihin valintaan päädyit.


      • aina tylsää.....
        osta hyvä motskari kirjoitti:

        ja pistä joskus viestiä, mihin valintaan päädyit.

        Itse en tykkää ajella motarilla yhtään sen takia että motarit on yleensä aina suoria/tylsiä pätkiä vailla kauniita maisemia, vesistöjä, mukavia mutkia, joissa pääsee "kanttailemaan" ym.ym. eli itse suosittelisin kyllä juuri jotain customia jossa vääntöä piisaa.....
        kyllä siihen "tuulenriepoitteluunkin" tottuu ja ainakin itse päädyin customiin sen vuoksi etten innostuisi kaahailemaan, vaan nauttisin ajamisesta normaalivauhdeissakin.....


      • ajella
        aina tylsää..... kirjoitti:

        Itse en tykkää ajella motarilla yhtään sen takia että motarit on yleensä aina suoria/tylsiä pätkiä vailla kauniita maisemia, vesistöjä, mukavia mutkia, joissa pääsee "kanttailemaan" ym.ym. eli itse suosittelisin kyllä juuri jotain customia jossa vääntöä piisaa.....
        kyllä siihen "tuulenriepoitteluunkin" tottuu ja ainakin itse päädyin customiin sen vuoksi etten innostuisi kaahailemaan, vaan nauttisin ajamisesta normaalivauhdeissakin.....

        Motarillakin pitää ajella, sillä se on usein niin että motari usein vie nopeasti juuri sinne, missä on sitten kiva ajella kurveja, mäkiä ja kanttailla.


    • beeplan

      Itelle tuli mieleen Hondan Deauville tai CBF tosta sun kirjoituksesta. Sit tietty Suzukilla on Bandiitti joka on tuon CBF:n kanssa vähän samaa "kastia".

    • NisteR

      ...joutuu vielä kortin suorittamaan, kun nuorempana jäi ajamatta. Crossia on tullut ajettua 250 Kotarilla ja nuorempana 80/125 vehkeillä.

      Cebari on pyörinyt ensimmäisenä mielessä vuosimalli 1994-1998. Tarkoitus olisi ajella matka-ajoa kesällä. Millaisia vehkeitä nuo Hondat on järkijään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1023
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      710
    8. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    10. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      694
    Aihe