Onko kellään kokemuksia noista xenon look polttimoista?
Onko niistä mihinkään?
Xenon look H1/ H4 / H7 polttimot
12
4633
Vastaukset
- Mimmi
Tarkoitatko sinisiä halogeeneja vai AITOJA xenoneita?
- nasta
Ei ole kokemuksia, mutta muistelisin, että sinisellä valolla on kaikkein lyhin aallonpituus, joten siniset polttimot kuulostavat kuolleena syntyneeltä idealta.
Eli maalaisjärjellä ajatellen niiden kuvittelisi olevan heikkotehoisempia, kuin tavalliset polttimot. - hyviä
Minulla on siniset polttimot. No ne on ehkä ihan käheän näköiset mutta ei niillä mitään näe. Todella surkeat nyt juuri tähän aikaan vuodesta. Ja maksoinkin niistä ihan perkeleesti.
- feikit ei
Itselläni ei ole. Kaverillani on. Oltiin eilen illalla ajelulla ja voin sanoa, että ihan pirun hyvät. Nämä on siis ne aidot Xenon valot, jotka maksaa siinä tuhannen euron paikkeilla, feikeistä ei ole mihinkään, dumppaa ne samantien.
Aitojen XENOJEN valon väri vastaa päivänvalon värilämpöä ja kirkkautta = valkoinen, HIEMAN sinertävä valo (8000 K). Valoteho normaaliin halogeeni polttimoon verrattuna lisääntyy n. 300%. Näet kauemmaksi ja silmien rasitus ja väsyminen vähenee yöllä ajettaessa päivänvalon kaltaisen valaistuksen ansiosta.- Mimmi
Valon väristä sen verran, että päivänvalon värilämpötila on 5500-6500K riippuen säätilasta (pilvisyys...) ja tuo 8000K on VIOLETTI, eikä valkoinen. Muuten olen kyllä samaa mieltä AIDOISTA XENONEISTA, jotka on omassakin autossa, enkä ota pois kun katsastukseen.
- Tosi hyvät
Mimmi kirjoitti:
Valon väristä sen verran, että päivänvalon värilämpötila on 5500-6500K riippuen säätilasta (pilvisyys...) ja tuo 8000K on VIOLETTI, eikä valkoinen. Muuten olen kyllä samaa mieltä AIDOISTA XENONEISTA, jotka on omassakin autossa, enkä ota pois kun katsastukseen.
En tiedä, mitä tarkoitetaan feikkilampuilla, mutta ainakin HID-lamput H1, H4 ja H7 ovat aivan älyttömän kirkkaita ja hyviä. Valo saavuttaa täyden kirkkautensa vasta n. minuutin kuluttua syttymisestä. Eivät tietenkään ole lailliset, koska ovat kivat ja liikenneturvallisuuden kannalta hyödylliset.
- Mimmi
Tosi hyvät kirjoitti:
En tiedä, mitä tarkoitetaan feikkilampuilla, mutta ainakin HID-lamput H1, H4 ja H7 ovat aivan älyttömän kirkkaita ja hyviä. Valo saavuttaa täyden kirkkautensa vasta n. minuutin kuluttua syttymisestä. Eivät tietenkään ole lailliset, koska ovat kivat ja liikenneturvallisuuden kannalta hyödylliset.
Onkos sinulla niissä HID lampuissa ERILLISTÄ sytytintä ja /tai ballastia?
Jollei näitä löydy, sinulla EI ole AITOJA xenoneita.
Jos taas sinulla on, niin tervetuloa KIRKKAUDEN aikakauteen, minullakin on sellaiset SAABissa H1:sten tilalla.
- Volkkari
...siis tälläisistä halogeeni polttimoista.
http://www.eur.lighting.philips.com/automotive/eur/html/products_bluevision.html- osta
Vastasin jo että minulla on juuri tuolaiset ja niillä ei tee mitään.
- filip
vision plussat on hyvät ja antaa valkoisempaa valova, erikoispolttimoista erittäin pitkäikäinen.
- emperor
filip kirjoitti:
vision plussat on hyvät ja antaa valkoisempaa valova, erikoispolttimoista erittäin pitkäikäinen.
noi on ihan naalista
- vittuuntunut
joutaisi potkia sisään kaikki tollaset lamput, on niin vittumainen valo vastaan tullessa, ihme ettei ole kielletty koko lamppuja kun vilkkuu ja välkkyy sinertävää niin ettei eteensä meinaa nähdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232