Kestäviä puruluita ?

labbispennun omistaja

Hei,

Meillä on suloinen 4kk vanha labbispentu, mutta ongelmana on se, ettei tarpeeksi kestäviä luita tahdo löytyä. KAupoissa kehutaan, että pennulle hyviä on "sellaiset ja tällaiset luut" kun niistä ei irtoa paloja.... no ei niistä irtoa paloja, mutta kun tuo pentu syö parissa tunnissa isommastakin luusta puolet. Kovia puristeluita, sun muuta on kokeiltu, mutta kaikki menee päivässä parempiin suihin. Ulkona pentu pureskelee keppejä ja yleensäkkin kaikkea kivistä männynkäpyihin! Olis kuitenkin kiva välttyä tulevaisuudessakin sisätuhoista, joten luita pitänee edelleen ostella, mutta jospa jollain teistä olis joku kiva vinkki mikä luu tms on kestävin ?

4

632

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jke

Onhan noita vaihtoehtoja. Voit ostaa esimerkiksi eläinkaupasta ihan oikeita luita. Ei siis mitään nahasta kasaan puristettuja teennäisiä patukoita. Joillain koirilla tosin menee vatsa noista sekaisin.

Yksi kestävimmistä on myös "vinyyliluu". Tuo luu on siis tehty kovamuovista ja siinä on jokin maku/tuoksu. Moni koira järsii tuollaista aivan hulluna, mutta se ei varsinaisesti kulu lainkaan.

• 8v labukka

Vanhat isommat pyyhkeet ym ovat hyviä "kengät" myös minun labbikselle parhaita on olleet rätit kengät jne .Labbis oppii kyllä omat lelunsa vaikka olisivatkin vanhoja "käyttötavaroita".Ei labbis viitti vanhempana tuhota tosin saattaa aikansa kuluksi siirellä käyttötavaroitakin lattialta kenkiä ym järjestellä roskakorin jne.Muista viedä koirakouluun mikäli mahdollista 5v vielä alkaa labbis olemaan suht rauhassa.

• kyllä sanoa

että ihminen ketä vastasi vinyyliluu; tällaista en kyllä ole koittanut, voisi toimiakkin, kiitos hänelle siis siitä! Mutta että toi oikea luu on jotenkin kestävämpi? Meiän lapukka on nyt 9kk ja viime viikolla vetäs puolet tollasesta luusta just niinkuin vetäisis nahasta kasaan laitetunkin :D Että labbispennun omistaja; koirasi puruvoima vahvistuu tuostakin tämänkinhetkisestä vielä ihan valtavasti! Eli siis en usko että maanpäältä niin vahvaa luuta löytyis etteikö labbis sitä pystyisi tuhoamaan :)

• pentuaika

pentui on tuloss ataloon viikon päästä ja siksi luin tätäkin palstaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6294
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3252
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2566
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2198
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1696
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1480
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1392
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1368
    Aihe