Voiko kanille siis antaa kuivattua ruisleipää?? Vai tuleeko siitä mahanpuruja? Meillä kun aina laitetaan "jämä" leivät kuivumaan pupulle ja eniten käytetään ruisleipää, mutta en oo sitä uskaltanu antaa kun en tiiä sopiiko se...
Ruisleipää
7
7981
Vastaukset
- toivottavasti saa
............ O.O ite ainaki o laittanu
mä kans annan ruisleipää, kuivattuna mieluiten mut pupun vapaana ollessa tulee monesti ryöväämään multa tuorettakin leipää kun ite sitä syön :)
- =D
Minä annan kanilleni joskus kuivattua ruisleipää :-)
- herkkuilija
meillä syö vaaleetakin leipää, samalla kerjäämässä palasta, kun syödään aamupalaa :)
- Tietoa.kaneista
Vaaleaa
tummaa
keski tummaaa
jne.
Leipää saa antaa kaneille! - siirilydia
Liikaa ei kannata antaa, koska hiiva ei ole kanille hyväksi pidemmän päälle. Liiasta leivästä tulee myös "leipäturkki", joka on kuiva, kiilloton, eloton, karkea, sottaisen oloinen. Siitä voi jo päätellä että kuinka "terveellistä" se leipä kanille onkaan.
Kuivattu ruisleipä on paras leipävaihtoehto kanille. Se myös on niin kovaa, että kuluttaa hampaita loistavasti! Meillä annetaan kaneille reilu peukalonpään kokoiset palat ruisleipää n. joka toinen viikko, joskus harvemminkin. - Nöpöthebunny
Eläinlääkäri totesi että leipä ei sovi kanin ravintoon mutta ruisleipää saa antaa pienet määrät :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422856Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens302489Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362418Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau202313Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431808Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421772Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241315Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41202- 741089
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671007