Ruisleipää

Kanille???

Voiko kanille siis antaa kuivattua ruisleipää?? Vai tuleeko siitä mahanpuruja? Meillä kun aina laitetaan "jämä" leivät kuivumaan pupulle ja eniten käytetään ruisleipää, mutta en oo sitä uskaltanu antaa kun en tiiä sopiiko se...

7

9314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivottavasti saa

............ O.O ite ainaki o laittanu

mä kans annan ruisleipää, kuivattuna mieluiten mut pupun vapaana ollessa tulee monesti ryöväämään multa tuorettakin leipää kun ite sitä syön :)

• =D

Minä annan kanilleni joskus kuivattua ruisleipää :-)

• herkkuilija

meillä syö vaaleetakin leipää, samalla kerjäämässä palasta, kun syödään aamupalaa :)

• Tietoa.kaneista

Vaaleaa
      tummaa
      keski tummaaa
      jne.

Leipää saa antaa kaneille!

• siirilydia

Liikaa ei kannata antaa, koska hiiva ei ole kanille hyväksi pidemmän päälle. Liiasta leivästä tulee myös "leipäturkki", joka on kuiva, kiilloton, eloton, karkea, sottaisen oloinen. Siitä voi jo päätellä että kuinka "terveellistä" se leipä kanille onkaan.

Kuivattu ruisleipä on paras leipävaihtoehto kanille. Se myös on niin kovaa, että kuluttaa hampaita loistavasti! Meillä annetaan kaneille reilu peukalonpään kokoiset palat ruisleipää n. joka toinen viikko, joskus harvemminkin.

• Nöpöthebunny

Eläinlääkäri totesi että leipä ei sovi kanin ravintoon mutta ruisleipää saa antaa pienet määrät :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      223
      4111
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2593
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2325
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1416
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      86
      1298
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1159
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      75
      1037
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      913
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      896
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      891
    Aihe