Vapaus Dot Com

huijattuko ?

Onko huonoja kokemuksia yllä olevan firman toiminnasta ? Itse en saa sähköpostitse vastausta ylläpidolta. Vaikea vaihtaa domainia toiseen paikkaan kun ei saa vanhasta paikasta ketään kiinni ...

47

16424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla

      Domain mennyt umpeen eikä laskua jatkoreikisteröinnistä ole kuulunut! Nyt pitäisi saada rekisteröityä uudelleen. Ketään ei saa kiinni firman päästä, mur!

    • Vankeus Dot Com?

      ...kuvio täälläkin VDC:n niin sanotun asiakaspalvelun suhteen. Syystä tai toisesta johtuen kukaan ei vastaa sähköposteihin asiakaspalvelussa, puhelimella ei tavoita jne.

      • domainin jatkaminen onnistuu

        Onnistuin jatkamaan domainia joker.comissa Review Domain toiminnolla. Maksoin yksinkertaisesti jatkoaikaa. Tämän onnistuminen näkyi tuotapikaa whois -toiminnolla.

        Sen sijaan tietojen muuttamista en osannut tehdä. whois-toiminnossa näkyvä sähköpostiosoite kun ei ole enää hengissä.

        Nyt näyttää siltä, että vapaus dot comin nimipalvelimet tökkivät ja sitten domain muuttuu käyttökelvottomaksi.

        Toivottavasti VDC:n kaveri herää eloon.


    • sivukauppa

      Minulle on muutama asiakas tullut VDC:ltä. He olivat vaihtaneet VDC:n toimimattomuuden takia.
      Näiden asiakkaiden domainit on jäänyt vdc:lle ja .com/.net osoitteiden tilalle ovat ottaneet .fi osoitteet.
      Eräs vanhentunut domain ostettiin sedo.comista joka ostelee domaineita ja myy niitä huutokaupassa.

      Ikävää että tuollaisia epärehellisiä heppuja on meidän webhotellitarjoajien keskuudessa. Itselle jos tulisi tarve lopettaa yritystoimintani, vinkkaisin kaverille että ota mun asiakkaat jonka jälkeen rehellinen info kaikille asiakkaille.

      Myös .FI osoitteet on helpompia kun niiden siirtäminen on paljon helpompaa kuin "maailmanlaajuisten" verkkotunnusten siirtäminen. Eikä hintakaan ole kallis kun ajatellaan että .FI maksetaan 3 vuodeksi kerrallaan (1 vuoden sopparit on kait tulossa)

      • Esittele firmasi!

        Sataanpa vaihtaa ..


      • Esittele firmasi!

        Saatanpa vaihtaa ..


      • sivukauppa
        Esittele firmasi! kirjoitti:

        Sataanpa vaihtaa ..

        Olen Vaasalainen nettiyrittäjä tarjoan kotisivupalveluita sekä webbihotellipalveluita.
        Palvelimet ovat suomessa sekä nopean nettiyhdeyden päässä.
        Lisäinfoa: www.sivukauppa.com


      • ehdokas7896
        sivukauppa kirjoitti:

        Olen Vaasalainen nettiyrittäjä tarjoan kotisivupalveluita sekä webbihotellipalveluita.
        Palvelimet ovat suomessa sekä nopean nettiyhdeyden päässä.
        Lisäinfoa: www.sivukauppa.com

        No, ei ole soiminut www.sivukauppa.com´kaan usean tunnin aikana kun olen yrittänyt tutustua!! Vai onko kyseessä vain päiväpalvelu? Tarvitsen 24h/7d palvelun. Minulla on useampia domaineja!


      • sivukauppa
        ehdokas7896 kirjoitti:

        No, ei ole soiminut www.sivukauppa.com´kaan usean tunnin aikana kun olen yrittänyt tutustua!! Vai onko kyseessä vain päiväpalvelu? Tarvitsen 24h/7d palvelun. Minulla on useampia domaineja!

        Tein muutostöitä palvelimella viime yönä josta johtuen omat sivuni eivät toimineet. Asiakkaiden sivut ovat olleet kokoajan toiminnassa koska ovat toisella palvelimella.


    • jokepoke

      ilmeisesti toiminta loppuu, kaikki palvelimet näyttää kaatuneen. Mikä on syynä?

      • damned100

        Pyysivät soittamaan poliisille! Hoitaisipa joku soittelun Suomesta. Minä asun ulkomailla. Hankalaa täältä. Nebula.fi:stä (jossa VDC serverit sijaitsevat) sanovat, että eivät voi tehdä mitään!!

        Minäkin olen maksanut palvelut puoleen väliin ensi vuotta... Voi rähmä !!


      • pettynyt
        damned100 kirjoitti:

        Pyysivät soittamaan poliisille! Hoitaisipa joku soittelun Suomesta. Minä asun ulkomailla. Hankalaa täältä. Nebula.fi:stä (jossa VDC serverit sijaitsevat) sanovat, että eivät voi tehdä mitään!!

        Minäkin olen maksanut palvelut puoleen väliin ensi vuotta... Voi rähmä !!

        Kyllä ketuttaa...olisi pitänyt irtisanoutua ko. webhotellista jo silloin kun oli niitä pitkiä käyttökatkoja joista ei asiakkaille tiedoitettu mitään!


      • Kartsa

        Onneksi vaihdoin jo joku aika sitten pois VDC:lta. Valitsin palveluntarjoajaksi Planeetta Internetin ja homma on toiminut kyllä hyvin. Eipä kaduta varsinkaan kun nyt lukee täältä muiden ongelmista.

        http://www.planeetta.net

        Asiakaspalvelu vastaa sähköpostilla nopeasti ja tarvittaessa voi soittaakin. Palvelutkin ovat toimineet. Hintaa toki hieman enemmän kuin VDC:lla, mutta mieluusti maksaa pari euroa enemmän siitä että sivusto toimii ja posti kulkee.


    • Webhotel -tarve!

      Kertokaa täällä minkälaisia webhotel palveluita teillä on ja miten menee. Suurinpiirtein ominaisuudet esim. kuinka monta Gb:n liikenne teillä on /kk, mitä ominaisuuksia tarvitsette yms.. ja mitä maksaa?

      Pakko vaihta pois VDC :sta kunhan siihen pystyisi joku päivä. Kaikki filet on heidän kuolleilla servereillään! Tästä tulee vielä melkoinen soppa!

      Itse tarvitsen noin 5G tilaa ja 150Gb /kk liikennettä , CGI:n yms.

      • Toimivia webhotelleja

        Muutamia hyväksi todettuja webhotelleja:
        www.futuron.org
        www.nettihotelli.fi


      • Irti VDC:stä

      • --------

        Itse siirryin VDC:stä Suncometille (suncomet.com) keväällä, enkä ole katunut hetkeäkään. Suncomet toimii oikein hyvin ja on halpa. Asiakaspalvelu on erittäin nopea, jos sitä sattuu tarvitsemaan.


      • domain kodin etsiskelijä, i...
        -------- kirjoitti:

        Itse siirryin VDC:stä Suncometille (suncomet.com) keväällä, enkä ole katunut hetkeäkään. Suncomet toimii oikein hyvin ja on halpa. Asiakaspalvelu on erittäin nopea, jos sitä sattuu tarvitsemaan.

        Suncomet sivut ja webhotel -vaihtoehdot näyttävät lupaavilta. Liikennemäärätkin aika sopivia: "rajoittamaton". Tuntuu turvalliselta sellaiselle domainille, jossa on useita forumeita..Samoin levytilat kivan kookkaita... Katsotaan!


      • Löytyi tästä forumista
        domain kodin etsiskelijä, i... kirjoitti:

        Suncomet sivut ja webhotel -vaihtoehdot näyttävät lupaavilta. Liikennemäärätkin aika sopivia: "rajoittamaton". Tuntuu turvalliselta sellaiselle domainille, jossa on useita forumeita..Samoin levytilat kivan kookkaita... Katsotaan!

        http://www.puskaradio.net valitse "kategoriat" ja "webhosting"


      • Koti domainille
        domain kodin etsiskelijä, i... kirjoitti:

        Suncomet sivut ja webhotel -vaihtoehdot näyttävät lupaavilta. Liikennemäärätkin aika sopivia: "rajoittamaton". Tuntuu turvalliselta sellaiselle domainille, jossa on useita forumeita..Samoin levytilat kivan kookkaita... Katsotaan!

        Kun katsoo Suncometin hintoja ja ominaisuuksia alkaa VDC näyttää sikakalliilta!


      • Olli domain
        Koti domainille kirjoitti:

        Kun katsoo Suncometin hintoja ja ominaisuuksia alkaa VDC näyttää sikakalliilta!

        Sama juttu toikin on. Yhden hengen firma mikä toimii hyvin niin kauan, kun asiakkaita on vähän ja perustaja jaksaa palvelua pyörittää. Tämä ollaan nähty jo monen vastaavan kohdalla (.mm Ammuu, Verkkomestari/Rackglobal, Futuron). Yhden henkilön pyörittämään webhotelli firmaan vaan ei voi luottaa.

        Kannattaa hankkia se webhotelli ja domain hieman luotettavalta taholta, vaikka maksaisikin sen 5 euroa enemmän vuodessa.

        Nämä olen itse todennut hyväksi:

        nebula.fi
        hostingpalvelu.fi
        planeetta.net


      • ...semmoista...
        Olli domain kirjoitti:

        Sama juttu toikin on. Yhden hengen firma mikä toimii hyvin niin kauan, kun asiakkaita on vähän ja perustaja jaksaa palvelua pyörittää. Tämä ollaan nähty jo monen vastaavan kohdalla (.mm Ammuu, Verkkomestari/Rackglobal, Futuron). Yhden henkilön pyörittämään webhotelli firmaan vaan ei voi luottaa.

        Kannattaa hankkia se webhotelli ja domain hieman luotettavalta taholta, vaikka maksaisikin sen 5 euroa enemmän vuodessa.

        Nämä olen itse todennut hyväksi:

        nebula.fi
        hostingpalvelu.fi
        planeetta.net

        ... kuin louhi.fi

        Todella hyvin toiminut ei mitään ongelmia yms. Nopea vastaus sähköposteihin, aprhaimmillaan vastattu 5minuutissa ja joulunakin yksi henkilö pöivystämässä


      • Jazkari
        Olli domain kirjoitti:

        Sama juttu toikin on. Yhden hengen firma mikä toimii hyvin niin kauan, kun asiakkaita on vähän ja perustaja jaksaa palvelua pyörittää. Tämä ollaan nähty jo monen vastaavan kohdalla (.mm Ammuu, Verkkomestari/Rackglobal, Futuron). Yhden henkilön pyörittämään webhotelli firmaan vaan ei voi luottaa.

        Kannattaa hankkia se webhotelli ja domain hieman luotettavalta taholta, vaikka maksaisikin sen 5 euroa enemmän vuodessa.

        Nämä olen itse todennut hyväksi:

        nebula.fi
        hostingpalvelu.fi
        planeetta.net

        Tottahan tämä on, yhden henkilön pyörittämät firmat eivät kyllä tukea voi tarjota aina.

        Tosin hiukka väärää tietoa tässä on ainakin Futuronin osalta, sillä siellähän on kyllä ihan oikea tukihenkilöstö ja palvelimetkin käsitykseni mukaan Pitäjänmäen datakeskuksessa (Nebula otaksun).


      • Kepax
        Toimivia webhotelleja kirjoitti:

        Muutamia hyväksi todettuja webhotelleja:
        www.futuron.org
        www.nettihotelli.fi

        Futuron ja Dreonia ovat yhdistyneet http://webhotelli.fi nimiseksi palveluksi.
        halvin paketti 33€ vuosi eikä sisällä edes yhtään mysql tietokantaa.
        45€ vuosi tietokannoilla.

        http://suncomet.com tarjoaa kattavan paketin 20€ vuosi tai 48€ 3 vuotta.
        Ei kyllä voi tietää kauanko pysyy pystyssä näin pieni firma:)


    • Fb hörhö
      • Heppiski

        Toiminta loppunut... Repesin!


    • Maksa ja kärsi

      Mitä olette maksaneet VDC:n ns. "palvelusta" vuodessa. Minun laskuni on ollut muutamasta domainista n.300eur luokkaa!

      • Kannattaa olla yhteydessä Joker.comiin, ovat tiedostaneet tosiaan ongelman ja supportin mukaan siirto tässä tapauksessa pitäisi onnistua ilman admin kontaktia.

        Isompi ongelma lienee jos sivut on alhaalla, eikä dataa saa talteen.

        Voin tarvittaessa yrittää auttaa siirtoproseissa.


    • Tiina-Eki

      Onneksi pääsimme tuosta ajoissa eroon ja valitsimme palveluntarjoajaksi Capnovan ja homma on toiminut kyllä hyvin. Eipä kaduta varsinkaan kun nyt lukee täältä muiden ongelmista.

      http://www.capnova.com

      Asiakaspalvelu vastaa sähköpostilla suhteelisen nopeasti ja tarvittaessa voi soittaa ja palvelu on ollut silloin tehokasta. Kaikki on toiminut hienosti. Hinta ei ole niitä halvimpia, mutta mieluusti maksaa jonkin verran enemmän siitä että palvelut pelaa !

    • mavijo

      Miten saada oma domain-tunnus pois käytöstä vdc:ltä, jotta voi rekisteröidä sen uudella palveluntarjoajalla?

    • wwwwwwwwww

      http://www.ville.fi/2008/08/nurin-meni-isoveli.html

      http://groups.google.fi/group/sfnet.atk.linux/browse_thread/thread/e2bb607957acec59

    • Askartelua

      Heips!

      Meidän kerhon sivut olivat kanssa VDC:llä ja olen samassa tilanteessa kuin muutkin ketjuun kirjoittaneet.

      Tänään otimme yhteyttä only4fun.org :iin ja parin tiedustelu postin jälkeen teimme tilauksen.

      Saimme väliaikaisen www-osoitteen jonka kautta olemme jo siirtäneet sivuston palvelimelle.
      Alkuperäisen domainin siirto on käsityksemme mukaan lähtenyt käyntiin, koska saimme tiedon, että se on käytettävissä kolmen vuorokauden kuluttua.

      Eli ehkä tässä saadaan kuitenkin vielä joulurauha asian tiimoilta :)

      • siirtoohjelma

        Millä ohjelmalla siirto tapahtui, jos saitte kaiken toimimaan? FTP ei ainkaan toimi! Kerro onko sivuillanne esim. CGI käytössä!


    • Ihme

      "Uusimmat tiedotteet

      18.12. - hotel.vdc.fi-palvelimella on vika osassa toimintoja. Vika pyritään korjaamaan ti 23.12. mennessä."

      Siinä kaikki!

    • tänään

      Taisi sitten tulla loppu toiminnalle tänään. isovelihotel.com expired
      Ja sivut ei toimi...

      • Lapamatoasiakas

        Eletään vielä toivossa, että tuo ilmoitus koneiden toimivuudesta 23.12 menessä, olisi tällä kertaa paikkansapitävää!


      • Lapamato (dead)
        Lapamatoasiakas kirjoitti:

        Eletään vielä toivossa, että tuo ilmoitus koneiden toimivuudesta 23.12 menessä, olisi tällä kertaa paikkansapitävää!

        Niin se vaan meni 23.12. Olispa ollut kivasti aikaa muokata sivuja puhinä, mutta kun tuo ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒ ja ▒▒▒ Vapaus Dot com ei toimi!


    • entinen asiakas

      Vastaavanlaisia laiterikkoja ja tavoittamattomuusongelmia on tullut vastaan aiemminkin.
      Vuosi sitten SJR:llä kävi laiterikko eikä toimineet sivustot eikä postitkaan.
      Silloin kuitenkin lahtelainen Avenla hoiti homman hienosti kotiin ja sai järjestettyä siirrot Jokerin kanssa siitä huolimatta.

      Avenla tarjoaa myös erilaisia ylläpitoratkaisuja. Kyseessä ei ole kuitenkaan mikään yhden hengen ylläpitämä hosting-putka. Webhostingia saa reilulla kympillä kuussa. Tarkempia hintoja yms. kannattaa kysyä vaikka veppisivujen palautelomakkeen kautta.

      Avenla ylläpitää palvelunsa itse omasta laitetilastaan ja omilta palvelimiltaan, eikä sen ihmeempiä katkoksia tai toimintahäiriöitä ole ollut kuin muillakaan palveluntarjoajilla.

      Lisätietoa löytynee kyseisen yrityksen sivuilta, http://www.avenla.fi

      • jarmomp

        avenla vaikutti asialliselta mutta on liian kallis. Itse suosittelen tätä: www.webbinen.net


      • entinen asiakas
        jarmomp kirjoitti:

        avenla vaikutti asialliselta mutta on liian kallis. Itse suosittelen tätä: www.webbinen.net

        Webbinen vaikutti ihan kelvolliselta palvelulta, mutta aiemmin tässä viestiketjussa parjattiin juuri noita yksityisyrittäjiä. Niillähän nuo ratkaisut on usein miten kaikkein heppoisimmat eikä kyky palvella ongelmatilanteissa riitä kun ei ole henkilökuntaa.
        Otsikolla haluan kyseenalaistaa vain sitä että minkähänlaisen palvelutasolupauksen mahtaa webbinen tarjota.

        Webbinen näkyy ylläpitävän englannista käsin. Näkyy olevan Gyronin colocation asiakas. Eli siellä on jotain rautaa ylläpidettynä. Mitenköhän on vararaudat yms. ratkottu. Jos joku menee rikki, niin kuinkahan nopeasti hommat saadaan korjattua.
        Samankaltaista ulkoistettua hostingia on tarjonnut ennen myös ainakin Futuron. Jos ulkomaille haluaa hostingin viedä, niin kannattaa harkita jotain siellä toimivia operaattoreita suoraan.

        Mitä itse kyselin noista Avenlan hinnoista, niin niitä on yksinkertaistettu siten ettei valinnanvaraa olisi ihan liikaa. Siellä on pari erilaista unix-hostingia, toinen tietokannalla ja toinen ilman. Sitten on windows hostingia ja julkaisujärjestelmä.
        Avenlan kevyt hosting maksaa 60 euroa vuosi. Siihen kuului puoli gigaa levytilaa ja kaksi gigaa mailitilaa. Laatikoiden määrää ei oltu rajoitetetu.
        Normaali hosting maksoi 10 euroa kuussa, eli 120 euroa vuosi, siihen kuului 2 gigaa levytilaa ja viisi gigaa mailitilaa.
        Webbinen tarjoaa samaan hintaan puolta pienempää tilaa palvelimelta joka ei ole edes suomessa.
        Kyllä mun mielestä ihan ensimmäiseksi tärkein palveluntarjoajaa valitessa on ottaa sellainen joka on a) suomalainen, b) ylläpitää suomessa, c) tarjoaa jonkun kohtuullisen palvelutasolupauksen.

        Onhan noita isompia hostaajia: Louhi, Nebula, WMhost yms. Jotain löytyy kyllä aina.


      • entinen asiakas
        entinen asiakas kirjoitti:

        Webbinen vaikutti ihan kelvolliselta palvelulta, mutta aiemmin tässä viestiketjussa parjattiin juuri noita yksityisyrittäjiä. Niillähän nuo ratkaisut on usein miten kaikkein heppoisimmat eikä kyky palvella ongelmatilanteissa riitä kun ei ole henkilökuntaa.
        Otsikolla haluan kyseenalaistaa vain sitä että minkähänlaisen palvelutasolupauksen mahtaa webbinen tarjota.

        Webbinen näkyy ylläpitävän englannista käsin. Näkyy olevan Gyronin colocation asiakas. Eli siellä on jotain rautaa ylläpidettynä. Mitenköhän on vararaudat yms. ratkottu. Jos joku menee rikki, niin kuinkahan nopeasti hommat saadaan korjattua.
        Samankaltaista ulkoistettua hostingia on tarjonnut ennen myös ainakin Futuron. Jos ulkomaille haluaa hostingin viedä, niin kannattaa harkita jotain siellä toimivia operaattoreita suoraan.

        Mitä itse kyselin noista Avenlan hinnoista, niin niitä on yksinkertaistettu siten ettei valinnanvaraa olisi ihan liikaa. Siellä on pari erilaista unix-hostingia, toinen tietokannalla ja toinen ilman. Sitten on windows hostingia ja julkaisujärjestelmä.
        Avenlan kevyt hosting maksaa 60 euroa vuosi. Siihen kuului puoli gigaa levytilaa ja kaksi gigaa mailitilaa. Laatikoiden määrää ei oltu rajoitetetu.
        Normaali hosting maksoi 10 euroa kuussa, eli 120 euroa vuosi, siihen kuului 2 gigaa levytilaa ja viisi gigaa mailitilaa.
        Webbinen tarjoaa samaan hintaan puolta pienempää tilaa palvelimelta joka ei ole edes suomessa.
        Kyllä mun mielestä ihan ensimmäiseksi tärkein palveluntarjoajaa valitessa on ottaa sellainen joka on a) suomalainen, b) ylläpitää suomessa, c) tarjoaa jonkun kohtuullisen palvelutasolupauksen.

        Onhan noita isompia hostaajia: Louhi, Nebula, WMhost yms. Jotain löytyy kyllä aina.

        Pakko vastata tähän ketjuun :-)
        "Kyllä mun mielestä ihan ensimmäiseksi tärkein palveluntarjoajaa valitessa on ottaa sellainen joka on a) suomalainen, b) ylläpitää suomessa, c) tarjoaa jonkun kohtuullisen palvelutasolupauksen."
        ja myös d) olisihan se hyvä että kyseinen yritys olisi myös ennakkoperintä rekisterissä :))
        ja e) ajankohtaisissa ei olisi muutakuin kertaviikkoinen "virtapiikki" joka kaataa palvelimet

        www.ytj.fi


    • Tietämätön ja petetty

      Mikähän on VDC:n osoite nykyisin?

    • Ytj.fi:n tietopalvelua tutk...

      Ytj.fi:n tietopalvelun rekisterihistoria-linkin takana lukee, että alv-velvollisuus on loppunut 30.11.2008. Tarkoittaakohan se pelkästään sitä, että liikevaihdon pienentymisen (tietoisen pysyvästi?) takia on tehty pyyntö muutoksesta? Onko valistuneempia arvauksia?

      "Rekisterihistoria

      REKISTERI
      Arvonlisäverovelvollisuus

      TILA
      Liiketoiminnasta alv-velvollinen

      ALKUPVM
      01.01.2000

      LOPPUPVM
      30.11.2008"

      • nämä tiedot

        Mitäköhän nämä tiedot meinaavat:

        REKISTERI
        Ennakkoperintärekisteri

        TILA
        Rekisterissä

        ALKUPVM
        29.11.1999

        LOPPUPVM
        31.08.2005

        -----------------------

        REKISTERI
        Ennakkoperintärekisteri

        TILA
        Rekisterissä

        ALKUPVM
        19.09.2005

        LOPPUPVM
        31.08.2008


      • Itsekin
        nämä tiedot kirjoitti:

        Mitäköhän nämä tiedot meinaavat:

        REKISTERI
        Ennakkoperintärekisteri

        TILA
        Rekisterissä

        ALKUPVM
        29.11.1999

        LOPPUPVM
        31.08.2005

        -----------------------

        REKISTERI
        Ennakkoperintärekisteri

        TILA
        Rekisterissä

        ALKUPVM
        19.09.2005

        LOPPUPVM
        31.08.2008

        Eiköhän noista voi vetää johtopäätöksen, että kyseisen yrityksen toiminta on loppunut.
        Ainot toivon kipinä olisi, että toimintaa jatketaan toisella nimellä, mutta siihen en osaa ottaa kantaa.

        Tuon yrityksen arkkuun on kuitenkin viimeinen naula lyöty :(


    • WebNine

      Kun siirrätte kotisivunne meidän palvelimellemme, saatte toisen vuoden laskun 50% alennuksella. Avustamme kotisivujen siirtämisessä maksutta ja mahdollisesti myös hävinneen domainosoitteen siirtämisessä, tai uuden rekisteröinnissä.

      WebNine
      www.hostwebnine.net
      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe