Matka Ecuadoriin

reissumies

Terve kaikki Ecuadorissa käyneet tai muuten vaan kyseisestä maasta tietävät.
Sunnittelen matkaa Ecuadoriin tässä josku koulujen päätyttyä ja olis kiva kuulla matkakokemuksia.
Millon Ecuadoriin kannattaa mennä jos haluaa nähdä aurinkoa?
Mitä paikkoja kannattaa käydä katsomassa?
Minkä hintasia hostelleita massa on?
Paljon kannattaa varata rahaa 3kk reissuun, käyttäen halvimpia palveluita?
Ja jos on ollut jotaikin ongelmia niin voitte kertoa niistäkin.

6

3630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muy bien

      1) aina
      2) riippuu haluista. Löytyy tosi paljon näkemistä tuosta maasta. Ratsastusta vuorilla, viidakkoa, rantaelämää, vuorikiipeilyä jne.
      3) Baños, rannikolle, viidakkoon, Quito itsessään, Quiton ympärillä paljon kiva (ja jos rahaa riittää niin totta kai Galapagos, laivalla pääsee suht halvalla, mutta aikaa menee)
      4) muy barato. E-A:n halvimpia maita. Hinta on riippuvainen dollarikurssista. Itse maksoin yhden hengen huoneesta 1-2 euroa suihkulla. Nyt en hintatasosta osaa sanoa. Ruokaa sai alle eurolla ihan kohtuullisen aterian.
      5) Elämiseen ei tartte paljoa, valitettavasti en tämän päivän tasosta osaa sanoa mitään. Käy katsomassa kirjastosta uusin Lonely Planetin Ecuadorin kirja, niin sieltä saa hintatason 10-20% / vuosi. Vuorikiipeilyt, ratsastukset ja muut. Varaa 50-100 euroa per keissi.
      6)Aika menee miten menee. Varaudu myöhästymiseen.
      Opettele espanjan alkeita, jos et jo jotain osaa.

    • chiquilla

      Opiskelin itte Ecuadorissa vuoden pari vuotta sitten, ja voin sanoo et ihan uskomaton maa on.
      Itse asuin rannikolla (Manta) ja siellähän kesä on silloin kuin meillä täällä Suomessa on talvi, eli tammi-helmi ja maaliskuu. Sillon on tosiaankin hiostavan kuuma ja joka päivä tulee ukkossateita. Heinä-elokuussa taas rannikolla oli vähän niinkuin talvi, ei satanut juuri ollenkaan, oli viileämpää ja todella kuivaa. Luonto puhkesi kukkaan vasta sadekauden alettua joulun jälkeen, jolloin todella upeen näköstä! Näin siis rannikolla, orientessä eli amazonissahan taas sitten on aina kuuma. :)
      Helmikuussa koko ecuadorissa on 3 päiväiset karnevaalit, joka kattaa koko maan. Ne oli kyllä ihan unohtumattomat, kadulla kävellessä ihmiset heittelee mutaa ja vettä toistensa päälle, ja yleensäkkin koko väestö suuntaa rannikoille, kun sillon on just se kuumin kausi.
      Sulle suosittelisin ainakin käyntiä Montanitassa, aivan uskomattoman upee paikka! Itte ainakin tälläsenä hippihenkisenä pidin kovasti, sillä Montanita on pieni kylä upean rannan vierellä, täynnä hippejä jotka surffaa päivät ja tanssii yöt. Hahaa siellä meno oli kyllä jotain niin unohtumatonta, ja jengiä siellä oli ihan joka puolelta mailmaa. Toinen hyvä surffauskohde on myös Canoa.
      Hostelleja saattaa saada aika halvalla, mutta ecuadorilaiset on kansana niin ihania ja vieraanvaraisia, että jos vähän luot suhteita, niin varmasti kyllä joku paikallinen sut majoittaa mielellään, ne ovat vaan ylpeitä jos saavat sanoa että ovat el grincon kavereita... :)
      Ongelmia ei sinäänsä mulla ainakaan ollut, kunhan vaan ottaa yleisen asenteen että mikään ei toimi ja kaikkea pitää odottaa, niin sillä pärjää... :--)Että siellä tosiaankaan ei kannata ottaa suomalaista asennetta kaikkimullehetinyt, sillä paikalliset eivät sitä ymmärrä, heillä itsellään kun on aina aikaa kaikkeen, eikä elämässä tuhemmin stressailla... :) no, toivottavasti musta oli apua ja oikeen hyvää matkaa, jos Ecuadoriin päätät suunnistaa...!

    • Nimetön

      Täällä ollaan jo toista kertaa ja enää en halua pois!

      Koska loppuu koulu? Eilen loppui Quiton juhlat, joten sanoisin, että joulu-tammi-helmikuu olisi parasta aikaa, sillä sillon on aurinkoa (lokakuu synkkää, maalis-huhtikuu sataa ja paljon!!) ja juhlaa riittää. Nyt ohi menneet Quiton juhlat (viikon kestävät - yhtä juhlaa, härkätaisteluita, paraateja, konsertteja, ilotulituksia yms. yms..). Helmikuussa tiete karnevaalit, mitkä toinen "hullun" hauska juhla..!!

      Riippuu, mitä tykkäät tehdä. Baños, Mindo, itse olen rakastunut pikku kylään Pto. Quito, Montañita, Canoa, Galapagos-saaret, viidakko yleensä, Cuenca, Tonsupa, Mompiche, Vilcabamba, Quiton seudulla Panecillo, Basilica, Centro Historico, TeleferiQo, mitad del Mundo, Otavalo, Cotopaxi etc etc.. huh huh.. koko maa!! Koskaan et tiedä, mitä tulee eteen, kehen tutustut yms..

      Hostellien hinnaksi sanoisin 5-7 dollaria, mutta mitä pidempään viivyt voit tinkiä alennusta.. mutta koska koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, niin varaudu aina extraan..

      Budjetti riippuu ihan siitä, missä käyt ja viivytkö paikoissa paljon vai et!? Galapagos-saaret maksaa noin 1500€ riippuen, mitä haluat, mutta kannatan ehdottomasti siellä käyntiä!

      Ongelmia riittää joka päivä! Poliiseista lähtien.. on sanottu, että vain G-saarilla ja viidakossa tarvitsee oikean passin, että muuten riittää kopio, mutta siitäkin melkein putkaan joutunu.. Ilmoita Suomen konsulaatille Ecuadorissa olostasi ja jos mahdollista tutustu poliisiin tai armeijan väkeen. ;) Helppoa se on toki sanoa näin naispuolisena.. Mutta pidä kopiota myös passin sivusta, josta käy ilmi, koska saavuit maahan!! Pitkin kadunvarsia riittää kopioliikkeitä.. Opettele espanjaa, ehdoton!

      Kerro lisää, mitä haluat, niin saa vähän enemmän käsitystä..

      • krx999

        Moikka,
        olen suunnittelemassa matkaa Ecuatoriin, Peruunja Chilen. Olis tosi kiva jos voit pikkasen jelppiä suunnittelussa vaikka ihan sähköpostilla. [email protected]
        tarkoitus olisi lähteä ihan parin viikon kuluttua. Otan pelkän lennon Quitoon ja olen kuukauden, kai.


    • Henna81

      Hei,

      Löysin hienoja valokuvia galapagokselta ja ecuadorista http://www.pbase.com/whig/travel
      Näyttää hienolta paikalta käydä lomailemassa.
      Onko galapagokselle helppo päästä käymään?

    • amazonin delfiini

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe