onko ostoluvasta

kokemuksiaaaaa

elikkä kuinkas tarkkaa on , että jos ostoluvassa lukee aseen (haulikon) laukeamistavassa esim: lippaallinen kertatuli ja kun asetta menee ostamaan ja haluaiskin esim. puoliautomaattisen (tai toistepäin), että saako myyjä myydä ja jos myy niin kuinka tarkastuksessa (poliisi) reakoidaan kyseiseen "ilmiöön" saishan sen selville ku soittas poliisille, mutta kun kävin toimistos, tädit ei osannu sanoo, ja se joka olis ei saatu kiinni.... periaattees jos on lupa 1/2 automaattiseen niin eikö silloon pitäs saara pumppukin, koska se puokkarihan on vaarallisempikin ku pumppu ja toiminta lähes sama

8

2948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keksa

      mutta Helsingin lupayksikön kanta tuohon oli, että sulle saa myydä juuri sellasen aseen, kun mitä ostoluvassa on painettu.

      Haet muutosta lupaan.

    • Noin tarkasti

      Rajattu?
      Eiköhän Haulikko ole haulikko vielä tänäänkin.
      Ei ainakaan silloin, kun itse tussareita ostin hirvikivääristäkään sanottu kaliberia eikä lataustapaa.
      Vanha venäläinen Tokarev puoliautomaatti tuli ostettua.
      Sama pistoolissa. Siinä mainittiin vain tarkkuuspistooli ja kaliberikin oli vapaa.
      EU aikaisesta käytännöstä en tiedä.
      Kysy vallesmannilta.

      • anottaessa

        on tiedettävä millä toimintaperiaatteella
        pelaavaa asetta hakee,
        kertatuli, lippaallinen kertatuli tai itselataava
        kertatuli.
        ase myydään sen mukaan mikä on ostoluvassa
        toimintatapa.


    • Cão de fila

      Minulle poliisihaastattelussa sanottiin, että jos asetta ostaessani vaikka kekkaankin, että haluan ostaa kertatuli haulikon sijasta puoliautomaatin, niin ei muuta kuin aseen myyjältä soitto myöntäneelle poliisilaitokselle niin homma hoituu. Ei tullut kokeiltua kun kertatulellisen halusinkin.

      • Kaverin kokemuksia vieretä ...

        Aseen ostolupaa haettaessa kannattaa olla tarkkana. Toimintatapa on oltava oikea. Vaikka sinulla olisi mitä aseita aikaisemmin hankittu, ne ei vaikuta sillä kertaa hankinnassa olevaan aseesi mitenkään. Jos on lippallinen kertatatuli ja menet ostamaan ja esittämään puoliautomaattia, ase takavarikoidaan, joudut hankkimaan uuden luvan ja saat pahimmasa tapauksessa sakot luvattoman aseen hankinnasta. Haulikkoon ei kannata mekityttää kuin kaliberi esim. 12. Jos merkitytät 12/70, on se ostettva tai käyteävä muutatuttamassa lupa (sama rumba kuin luvan hankinnassam, mutta ei tarvitse uudestaan maksaa).Yleensä ase kannattaa katsoa ensin ja hakea vasta sitten lupaa , paitsi käsiaseissa. Joissa on ensin varmistettava, että saa ylipäätänsä luvan.


    • Valitse ja varaa ensin ase. Hae lupa vasta sitten täydellisin tiedoin, jolloin lupakin voi tulla helpommin.

      Näin minä olen aina tehnyt.

      • täällä maaseudun pikkukylässä

        olin ostamassa haulikkoa, lupa oli puoliautomaattiselle, myyjä sano etättä sillä saa ostaa kaikkia kun se on vaarallisin noista laukeamisista, toisinpäin se ei toimi esim jos lupa kertatuleen ei voi ostaa lippaallista kertatulea... ostin pumppuhaulikon... poliisit eivät kommentoineet mitenkään vain rutiini tarkastus sarjanumerosta ja laukeamistavasta että täsmää myyjän antamiin tietoihin, en tierä sitte onko asian käsittely tarkempaa isommilla paikkakunnilla


      • testattu on
        täällä maaseudun pikkukylässä kirjoitti:

        olin ostamassa haulikkoa, lupa oli puoliautomaattiselle, myyjä sano etättä sillä saa ostaa kaikkia kun se on vaarallisin noista laukeamisista, toisinpäin se ei toimi esim jos lupa kertatuleen ei voi ostaa lippaallista kertatulea... ostin pumppuhaulikon... poliisit eivät kommentoineet mitenkään vain rutiini tarkastus sarjanumerosta ja laukeamistavasta että täsmää myyjän antamiin tietoihin, en tierä sitte onko asian käsittely tarkempaa isommilla paikkakunnilla

        Itse laitoin lupahakemukseen rastin molempiin kohtiin, sekä lippaallinen kertatuli, että itselataava kertatuli. Väliin kirjoitin "tai" sanan. Luvan vastaanottaja neuvoi tekemään näin, jos vielä epävarmaa kumpaan päätyy. Luvan saadessani oli siihen merkitty vain itselataava kertatuli, mutta sain ostaa sillä pumpun...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe