Jeesuksen avulla voimia?

Hmh?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000216&posting=22000000037457901

Olen pannut merkille että usein uskovaisten elämään kuuluvat kaikenlaiset parapsykologiset ilmiöt, poltergeistit, kummitukset henget yms. Uskovaisilla vaikuttaa olevan jatkuva pelkotila yllä, ja ehkä tämä tila aiheuttaa ihmiselle muuntuneen tietoisuudentilan, jonka aikana on mahdollista kokea merkillisiä ilmiöitä?

Jos tieten tahtoen suggeroisi itsensä pelkäämään saatanaa ja muita mörköjä, huutaisi Jeesusta ja vapisisi nurkassa, alkaisiko nähdä näkyjä? Pitäisiköhän kokeilla?

8

625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • velhotar

..mutta minullakin on joitakin "paranormaaleja" kykyjä ollut aina. En tosin niihin sekoa enkä niitä pelkää.

En usko Jeesukseen, enkä ole mikään hihulihei ja hallelujaa tyyppi, vaan ihan tavallinen tallaaja joka juo ja juhlii jos on sellainen olo.

• ja taas sitä mennään

Kyllä uskova ihminenkin voi "juoda ja juhlia jos on sellainen olo".

En usko kärventyväni siitä syystä. Pahempi se on sielulle jos on ilkeä muille ihmisille.

En ymmärrä, että ihmiset jotka uskovat henkimaailmoihin ja ties mihin ovat niin usein suorastaan vihamielisiä kristittyjä kohtaan. Itse en monestikaan uskalla paljastaa ihmisille olevani kristitty, ettei minua leimattaisi "hihhulihallelujaatyypiksi", tyyliin Velhotar. Ei saisi olla ilkeä muille vaikkei itse olisikaan samaa mieltä.

Ja en ole kohdannut paljonkaan paranormaalia, tiettyä herkkyyttä minulla sille on kyllä, "ennaltatietämistä" välillä.

• orora

No kun kerran kysyit mielipidettä, niin mä luulen että asia ei ole musta eikä valkoinen mitä tulee siihen että onko ne uskisten pääntuotoksia vai pään aiheuttamia pään ulkopuolisia tuotoksia.

Siis, jos pelkää koko ajan Saatanaa ja kiljuu Jeesusta apuun ja on muutenkin ihan pihalla sisäisen rauhan ja oman oikean ja väärän käsityksen suhteen, niin ei olis mun mielestä mikään ihme jos heikkohermoisimmilla alkais kuulua ääniä päässä jo ihan tuostakin.

Mutta lisäksi epäilen hyvinkin vahvasti että on olemassa oma osastonsa erilaisia henkiä (määrittelemättä nyt tarkemmin mitä ja missä olevia, mutta vihamielisiä kumminkin) jotka on aivan erikoistuneet tähän uskovaisten pelotteluun. Oon ihan saletti että niistä joita "Saatana vaivaa" ei ketään esimerkiksi vaivaa aito Saatana, sikäli mikäli sellainen on edes olemassa (eikä varmasti ole sellainen kun luulevat), vaan ihan kaikenlaisia randomeja pikkupiruja jotka iskevät sinne minne on helppo iskeä: suojauskyvyttömään mieleen.

Uskovainenhan ei tunnetusti pärjää tosimaailmassa kun ei ymmärrä siitä sitäkään vähää. Tuskin JC:n uikuttaminen auttaa piruihin joita itse paikalle samaan aikaan manaa.

• uskis tyyppinä

Moikka,

No mä oon itse nyt 22-vuotias, ja oon oikeeastaan lapsesta asti uskonut Jeesukseen.

Mä muistan lapsuudesta monia tilanteita, joissa oikeasti sain apua Jumalalta. En tietenkään silloin ajatellut asiaa kauheana, en tehnyt siitä mitään numeroa enkä kenellekään kertonut. Esim. yhden kerran luokkakaverit pöllivät mun takin. Ennen kuin menin hakemaan mun takkia jo, niin mulla oli tunne, että jotain on kadonnut. Ja sitten kun rukoilin, niin koin vain ihan selvän äänen sanovan, että "Älä pelkää. Minä olen sinun kanssasi." Ja mä olin, että aha, no okei.

No sitten huomasin, että mun takki oli hävinnyt. Kaksi tyyppiä kauempaa tuijotti mua (totta kait, koska halusivat nähdä mun reaktion) ja sitten koin taas sen saman lempeän äänen puhuvan mulle. Hän sanoi ihan selvästi, että minne mennä ja missä se takki on. Ja siellä se oli! Ja sitten mä olin mielessäni, että kiitos JUMALA!!

Itse mä en halua mennä siihen kategoriaan, että nähtäisiin henkiä kaikkialla, niitä pelättäisiin kauheana ja pitäisi olla koko ajan kauhuissaan jonkun asian takia. Uskon, että Jeesus on Jumala, ja kun uskoo häneen niin saa olla huoleti, koska hän pitää huolen mun elämästäni. Ja oon sanonut Jeesukselle, että tehköön kaikissa mun asioissa niin kuin tahtoo ja johdattakoon vapaasti, että uskon vain yksinkertaisesti, että hänellä on elämälle parempi suunnitelma kuin ees mulla itselläni olisi.

Silti: Uskon että on olemassa pimeys ja valkeus. On olemassa myös henkiä, jotka eivät ole hyviä. On mullakin sellainen kokemus, että olen joskus nähnyt ikään kuin tumman hahmon tulleen samaan huoneeseen (ihan hereillä ollessani, enkä ollut menossa nukkumaan tai mitään), ja se hahmo vielä yritti puhua mulle. No mulla oli tietty sellainen huono olo silloin just sisimmässä, mutta olin silti vain aivan kun en näkisi koko tyyppiä. Kun en kait mä nyt oikein tiennyt mitä tehdä. Ja sitten rukoilin Jeesusta ja sanoin Jeesukselle, että pyydän hänen siunausta mun elämälle ja kaikkea hyvää. No sitten mua oikeesti häiritsi kun se hahmo puhui suunnilleen mun sanojen päälle, ei vain pystynyt keskittyyn kunnolla puhumaan Jeesukselle itse. No sitten mä käännyin vähän sinne päin ja vain sanoin (itsekin vähän pihalla että mitäs tässä nyt tehdä): "Jeesuksen nimessä väisty." ja sillä sekunnilla se hahmo suorastaan syöksyi ulos oven läpi. Ja se siitä.

Joskus rukoillessa ihmisten puolesta tulee tietyllä tavalla samanlaisia tilanteita. Saattaa ikään kuin tuntea, että heidän elämässään rauhaa rikkoo joku ulkopuolinen tekijä: ei välttämättä mikään henki tai mikään, vaan että joku asia vaikka sitoo, esim pelko tai jotain sellaista. Kyllä mä sitten usein rukoilen, että Jeesus voisi auttaa niitä ihmisiä ja että ne asiat saisivat muuttua. Heh, kait sitä saa kiljuakin Jeesukselle, että ne asiat muuttuisivat, mutten mä ole kyllä huomannut äänen painolla olevan YHTÄÄN MITÄÄN MERKITYSTÄ ;D

Eli siis yhteenvetona: Kait uskovien elämä on yhteydessä yliluonnolliseen todellisuuteen, koska kyllähän Jumala on yliluonnollinen. Toisaalta, minun mielestäni ei tarvitse tietää yliluonnollisesta uskovana yhtään mitään, usko Jeesukseen riittää täysin. Ainakin minulla on ollut kaikki asiat elämässä aivan todella hyvin (siis kertakaikkisesti aivan uskomattoman hyvin!) ja on yksinkertaisesti riittänyt, että uskon Jeesukseen ja tietty tahdon Häntä palvella. Mutta eipä siinä ole kiljumista tarvittu! ;D

• Hana

Niin jos olemme tulleet uskoon ja Jeesus on Herramme, ei meidän todella tarvitse peljätä pahaa henkimaailmaa.

• wängwäng

Tämä foorumi on täynnä skeptikkoja, haistattelijoita ja ylenkatsovia kristinusko fanaatikkoja. Moderointia ei ole lainkaan, viestit ei pysy kauaakaan ennenkuin ne poistetaan automaattisesti tai ne täyttyy. Muutenkin tämä yhteisö on kuin sekasikiö...

Jos haluatte oikeaa keskustelua ja harjoituksia tälläisiin aiheisiin liittyen ilman hämääjiä ja häiriötekiöitä, liittykää tähän foorumiin.
      http://www.s8.createphpbb.com/mielenvoima/index.php

• ..Saatana kiusaa..

..nimenomaan kristittyjä jopa ehkä enemmän, kuin omalla puolellansa olevia. Kristityt ovat menossa taivaaseen, jonne pahanvoimat eivät halua heitä päästää.

Toki varmin tapa saatanallekin on tappaa "Omalla" puolellaan oleva, ettei lipsumista väärälle puolelle tapahdu ja tuolla nimenomaan tarkoitan ajamista itsemurhaan jne...

• fsadfasdas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      292
      6526
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2039
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1247
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      168
      1153
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1126
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      52
      1025
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1011
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe