Olen harkinnut bernhardilaisen ottamista, mutta hankinnassa pelottaa vain koiran aiheuttamat kustannukset. Joten olisi kiva saada tietää kuinka paljon rahaa menee ruokaan ja minkä hintainen lemmikki on ostettaessa. Tiedän, että rotukoirat maksavat, mutta näin isoa koiraa en ole ennen omistanut (ennen rottis ja susikoira). Kiitosta jo etukäteen. :)
koiran hankinta
6
1038
Vastaukset
- bk.tyttö
Rotu on aivan ihana!! Koiruus maksaa n.1000e molemmin puolin. Itse maksoin aikoinaan 1200e.
Koiran ruoka(royal canin)maksaa n.65e 15kg säkki. Pentuna säkki kestää useamman viikon, mut täyskasvusella n.3 vko..tämäkin riippuu ihan siitä syökö koira nappuloita vai myös lisäksi muuta ruokaa.. Ell.kulut norm rokotukset. n.60e paikasta riippuen ja sit jos koiralle tulee jotain ongelmii niin sillon enemmän. Vakuutus kannattaa ottaa!
Ennenkuin varaat pentua itsellesi käy eri kasvattajien luona ja kysele pennun emän ja isän terveys, pyydä nähdä ne ja kysele myös suvun sairaudet, jos mahd.pyydä mustaa valkosella.Älä hyväksy ympäripyöreitä vastauksia...
Mieti tarkkaan mistä pentusi ostat!- <<<<
VALLOITTAVA ROTU
- jos ei olerahaa
Ettei koira tule kärsimään, jos ei ole kuluihin rahaa, ei mikään rotu ilmainen ole.
- parempi miettiä
koiran tuomia kustannuksia jo etukäteen. Nimenomaan sen takia että rahaa koiran hoitoon löytyy.
- menee
Meillä bertsu syö eagle packia ja me saadaan 15kg säkki 55€:lla. Yleensä me ostetaan kerralla kaksi (säästetään matkakuluissa) ja ne kestää parisen kuukautta...Ruokaan sitten useasti lisäillään erilaisia puuroja (esim. yrjölän puuro on erinomaista), koiralle käypiä ruuantähteitä makua tuomaan yms...
Tietysti tässä ruoka-asiassa kannattaa kuunnella kasvattajan ohjeita, joten ruoka voi tulla kalliimmaksikin.
Sulla on ollu suht isoja koiria kuitenkin niin voit kuvitella kuinka paljon sitten lääkitys voi maksaa...Tulehduslääkkeet ja matolääkkeethän annetaan aina painon mukaan, joten saat lisätä entisten koiriesi laskuihin vielä vähän lisää... Kasvukipuihin voi pahimmassa tapauksessa joutua hankkimaan särkylääkkeitä...
Mutta vaikka bertsu vie paljon niin kyllä se tuokin runsaasti =) Se on iso, mutta ihana koira. - rahareikä
Meillä annettiin berhantilaiselle kotiruokaa ja nappuloita, ruokaa tietenkin kului isolla koiralla aika paljon. Ruoka kulut riippuu paljon kuinka paljon pistä ruokiin rahaa, marketeista saa "halvalla" nappuloita mutta jos haluat hankkia "kunnon" ruokaa eläinkaupasta se on huomattavasti taas kalliinpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289