koiran hankinta

berd

Olen harkinnut bernhardilaisen ottamista, mutta hankinnassa pelottaa vain koiran aiheuttamat kustannukset. Joten olisi kiva saada tietää kuinka paljon rahaa menee ruokaan ja minkä hintainen lemmikki on ostettaessa. Tiedän, että rotukoirat maksavat, mutta näin isoa koiraa en ole ennen omistanut (ennen rottis ja susikoira). Kiitosta jo etukäteen. :)

6

1028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bk.tyttö

      Rotu on aivan ihana!! Koiruus maksaa n.1000e molemmin puolin. Itse maksoin aikoinaan 1200e.
      Koiran ruoka(royal canin)maksaa n.65e 15kg säkki. Pentuna säkki kestää useamman viikon, mut täyskasvusella n.3 vko..tämäkin riippuu ihan siitä syökö koira nappuloita vai myös lisäksi muuta ruokaa.. Ell.kulut norm rokotukset. n.60e paikasta riippuen ja sit jos koiralle tulee jotain ongelmii niin sillon enemmän. Vakuutus kannattaa ottaa!
      Ennenkuin varaat pentua itsellesi käy eri kasvattajien luona ja kysele pennun emän ja isän terveys, pyydä nähdä ne ja kysele myös suvun sairaudet, jos mahd.pyydä mustaa valkosella.Älä hyväksy ympäripyöreitä vastauksia...
      Mieti tarkkaan mistä pentusi ostat!

      • <<<<

        VALLOITTAVA ROTU


    • jos ei olerahaa

      Ettei koira tule kärsimään, jos ei ole kuluihin rahaa, ei mikään rotu ilmainen ole.

      • parempi miettiä

        koiran tuomia kustannuksia jo etukäteen. Nimenomaan sen takia että rahaa koiran hoitoon löytyy.


    • menee

      Meillä bertsu syö eagle packia ja me saadaan 15kg säkki 55€:lla. Yleensä me ostetaan kerralla kaksi (säästetään matkakuluissa) ja ne kestää parisen kuukautta...Ruokaan sitten useasti lisäillään erilaisia puuroja (esim. yrjölän puuro on erinomaista), koiralle käypiä ruuantähteitä makua tuomaan yms...
      Tietysti tässä ruoka-asiassa kannattaa kuunnella kasvattajan ohjeita, joten ruoka voi tulla kalliimmaksikin.

      Sulla on ollu suht isoja koiria kuitenkin niin voit kuvitella kuinka paljon sitten lääkitys voi maksaa...Tulehduslääkkeet ja matolääkkeethän annetaan aina painon mukaan, joten saat lisätä entisten koiriesi laskuihin vielä vähän lisää... Kasvukipuihin voi pahimmassa tapauksessa joutua hankkimaan särkylääkkeitä...

      Mutta vaikka bertsu vie paljon niin kyllä se tuokin runsaasti =) Se on iso, mutta ihana koira.

    • rahareikä

      Meillä annettiin berhantilaiselle kotiruokaa ja nappuloita, ruokaa tietenkin kului isolla koiralla aika paljon. Ruoka kulut riippuu paljon kuinka paljon pistä ruokiin rahaa, marketeista saa "halvalla" nappuloita mutta jos haluat hankkia "kunnon" ruokaa eläinkaupasta se on huomattavasti taas kalliinpaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe