Millä on poikaystävän kanssa suunnitteilla berliini-reissu. Tarkoituksena ei ole koluta jokaikistä berliinin kolkkaa läpi vaan joitain mielenkiinsia paikkoja vain. Kuinkahan kauan berliiniin pitäisi varata aikaa? riittääkö esimerkiksi 4pv vai vaatiiko koko viikon? Suunnitteilla olisi, että reissaisimme viikon tai vähan kauemminkin ja tässä ajassa kävisimme myös prahassa, tai sitten vain jossain muussa berliinin lähellä olevassa saksan kaupungissa. Onko junalla matkustaminen saksassa/tsekeissä kallista entä onko rajanylittäminen monimutkainen prosessi?
matka berliiniin
2
1691
Vastaukset
- ei huomaa
Onko junalla matkustaminen saksassa/tsekeissä kallista entä onko rajanylittäminen monimutkainen prosessi?
First things first. Molemmat Saksa ja Tsekki ovat EU:n jäseniä ja molemmat ovat allekirjoittaneet Schengenin sopimukset. Miten olisi mahdollista edes huomata rajanylityksen???
Junalla matkustaminen on halpa, jos osataan ostaa tarjouslippuja. Tarjouksista Saksassa lue tästä: http://www.bahn.de/international/view/en/prices/germany/laender_tickets.shtml ja tästä http://www.bahn.de/international/view/en/prices/germany/sparpreis.shtml
Tsekissa liput ovat puoli-ilmaisia sanoisin. Koko viikonkin lippu (7 pv rajoituksetta) maksaa vain 35 euroa. - Syko
Olen itsekin suunnittelemassa matkaa Berliiniin ja ajattelin olla 4 päivää, kun viikkoa ei voi olla pois. Tuosta Prahasta sen verran että siellä olin viikon vuosi sitte ja se oli hyvä aika siihen paikkaan (tosin enemmänkin oisin voinut olla). Eli kannattaa mennä eri matkoilla Berliiniin ja Prahaan, tai sitten on vähintään viikon reissussa niin kerkeää kiirettä nauttia hyvistä paikoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391