Meille tulee kaukkari!

aspartamiini

Näin on!! Meille tulee ihka aito kaukkari! :D Ulkomailta kunhan löydetään hienot ja terveet vanhemmat :*)

37

3182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaukkarin omistaja

      Kyllä niitä hienoja ja terveitä löytyy Suomestakin.

      • ideneb

        sen terveyden siellä Venäjällä testaat, kun oot ostamassa?

        Suomessa on A- lonkkaisia narttuja ja uroksia, ...joilla on maailman parhaat perintötekijät, ys. laadukkaimpia koiria maapallolla!

        Venäjän parhaistahan nekin on kokoonpantu...ja pentujakin on...ei se Venäjä ole enää se kultakaivos!

        Ja jos olisikin, eivät myyjät johdata sinua kultakimpaleen luo!!
        Se jää aina venäjälle,...sinun on tyydyttävä prosnssiin tahi rautaan, jopa saveen!

        20 vuotta siihen meni, ..mutta nyt on, sellaisia yksilöitä joita venäläiset unelmissaan toivovat!

        Voi sitä taistella vihollimaata vastaan heidän omilla aseillakin!!


    • hattuun

      Onko tässä nyt sitten elokuvan ensimmäinen uhri??
      Kannattaa tarkistaa ensin, että se oma pää on kanssa hieno ja terve!

      • pelkäsinkin...huoh!.

        Sama pointti juolahti myös minun mieleeni, olen nimittäin varma, että Myrsky-elokuvan myötä kaukkareita päätyy asumaan sellaisille omistajille ja sellaisiin paikkoihin, joihin ne yksinkertaisesti eivät millääm kuulu, eivätkä sovellu/sopeudu..

        Rodun ongelmana on nimenomaan se, että se näyttää aivan päinvastaiselta kuin mitä todellisuus noin yleensä ottaen on (susi lampaiden vaatteissa), siis melko päinvastainen tilanne kuin vaikkapa dobermanneilla.

        Voisikin vaikkapa sanoa näin, että mikäli uskot pärjääväsi dobermannia huomattavasti vahvemman ja painavamman, itsenäisemmän, paljon vaikeammin koulutettavamman ja hallinnassa pidettävän, todella kovan vahti/suojelu-ja puolustusvietin omaavan, alkukantaisen ja erittäin vaativan rodun kanssa joka takuulla tulee rajoittamaan sosiaalisen elämäsi kuvioita enemmän kuin osaat nyt arvatakaan, voit kenties soveltua kaukkarin omistajaksi, mikäli omistat myös omakotitalon, jossa on iso ja todella hyvin aidattu tontti/piha ja talosi sijaitsee maaseudulla, eikä missään taajama-omakotitalo-alueella, rivitaloista/paritaloista/kerrostaloista nyt puhumattakaan...

        Kaukkarimaista kokoa ja ulkonäköä löytyy kyllä monilta muiltakin roduilta, jotka sitten vain luonteeltaan ovat huomattavsti helpompia käsitellä ja pitää, esimerkkinä mainittakoon vaikkapa Leonberginkoira.


      • aspartamiini
        pelkäsinkin...huoh!. kirjoitti:

        Sama pointti juolahti myös minun mieleeni, olen nimittäin varma, että Myrsky-elokuvan myötä kaukkareita päätyy asumaan sellaisille omistajille ja sellaisiin paikkoihin, joihin ne yksinkertaisesti eivät millääm kuulu, eivätkä sovellu/sopeudu..

        Rodun ongelmana on nimenomaan se, että se näyttää aivan päinvastaiselta kuin mitä todellisuus noin yleensä ottaen on (susi lampaiden vaatteissa), siis melko päinvastainen tilanne kuin vaikkapa dobermanneilla.

        Voisikin vaikkapa sanoa näin, että mikäli uskot pärjääväsi dobermannia huomattavasti vahvemman ja painavamman, itsenäisemmän, paljon vaikeammin koulutettavamman ja hallinnassa pidettävän, todella kovan vahti/suojelu-ja puolustusvietin omaavan, alkukantaisen ja erittäin vaativan rodun kanssa joka takuulla tulee rajoittamaan sosiaalisen elämäsi kuvioita enemmän kuin osaat nyt arvatakaan, voit kenties soveltua kaukkarin omistajaksi, mikäli omistat myös omakotitalon, jossa on iso ja todella hyvin aidattu tontti/piha ja talosi sijaitsee maaseudulla, eikä missään taajama-omakotitalo-alueella, rivitaloista/paritaloista/kerrostaloista nyt puhumattakaan...

        Kaukkarimaista kokoa ja ulkonäköä löytyy kyllä monilta muiltakin roduilta, jotka sitten vain luonteeltaan ovat huomattavsti helpompia käsitellä ja pitää, esimerkkinä mainittakoon vaikkapa Leonberginkoira.

        En ole edes nähnyt kyseistä elokuvaa! :D Tätä ollaan mietitty pitkään ja hartaasti, yhteyshenkilömme etsii jo venäjältä koiraa ei vaan jaksaisi odottaa!


      • bbl
        aspartamiini kirjoitti:

        En ole edes nähnyt kyseistä elokuvaa! :D Tätä ollaan mietitty pitkään ja hartaasti, yhteyshenkilömme etsii jo venäjältä koiraa ei vaan jaksaisi odottaa!

        Miksi pitää tulla tänne hehkuttamaan venäjäntuonnilla? Aiotko pitää koiran niin, että siitä on Suomen kaukkarikannalle jotain hyötyä? Toivottavasti kyseinen koira on terve ja hyväsukuinen ja typpäämättön. Miettii nimimerkki " kolme kaukkaria kotona" Ja uutta verta tietysti kaivattaan, mutta ei aina samoista suvuista kuin ennen. Katso tarkkaan mitä täällä jo on, ennen kuin teet hätiköityjä päätöksiä.


      • nimm. 3 keskaria kotona
        bbl kirjoitti:

        Miksi pitää tulla tänne hehkuttamaan venäjäntuonnilla? Aiotko pitää koiran niin, että siitä on Suomen kaukkarikannalle jotain hyötyä? Toivottavasti kyseinen koira on terve ja hyväsukuinen ja typpäämättön. Miettii nimimerkki " kolme kaukkaria kotona" Ja uutta verta tietysti kaivattaan, mutta ei aina samoista suvuista kuin ennen. Katso tarkkaan mitä täällä jo on, ennen kuin teet hätiköityjä päätöksiä.

        jäävi oikeestaan kaukkareista mitään sanoon, mutta tuliahan vaan tästä "venäjältä tuonti" -hehkutuksesta mieleen, mainita, että todella toivoisin sieltä tulevan pelkästään ja ainoastaan harkittua siitostuntia.

        Pienissä piirissä ne samat urokset, oli koti- tai tuonisellaisia, pyörii ja geenipooli sen kun kutistuu sukupolvi sukupolvelta.


        Joten kaikki venäjältä koiraa tuovat, katsookahan hiukka tarkemmin mitä sukua nämä kotimaiset rodun edustajat ovat ja pyrkikää please hiukka laventaan tarjontaa!


      • kun voit
        aspartamiini kirjoitti:

        En ole edes nähnyt kyseistä elokuvaa! :D Tätä ollaan mietitty pitkään ja hartaasti, yhteyshenkilömme etsii jo venäjältä koiraa ei vaan jaksaisi odottaa!

        Se on kiva kun vielä naurattaa. Tuu sitten avautuun tänne, kun on aikaa pikkasen kulunut ja koiran vietit alkanut toimiin vai meetkö sä sitten ulvoon johonkin toiselle foorumille ongelmies kanssa?


      • edellistä
        kun voit kirjoitti:

        Se on kiva kun vielä naurattaa. Tuu sitten avautuun tänne, kun on aikaa pikkasen kulunut ja koiran vietit alkanut toimiin vai meetkö sä sitten ulvoon johonkin toiselle foorumille ongelmies kanssa?

        Nimittäin asiahan on niin, että vain kaukkarin omistava saisi hommata kaukkarin, senhän sanoo järkikin. Kaikki muut voivat ostaa vaikka nöffin.


      • kaukkarin omistavakin
        edellistä kirjoitti:

        Nimittäin asiahan on niin, että vain kaukkarin omistava saisi hommata kaukkarin, senhän sanoo järkikin. Kaikki muut voivat ostaa vaikka nöffin.

        ole joskus sen ensimmäisen ottanut?


      • kaukkarin omistaja
        kaukkarin omistavakin kirjoitti:

        ole joskus sen ensimmäisen ottanut?

        Ei aina tarvitse olla kokenut koiran kasvattaja voidakseen ottaa kaukkarin. Tärkeämpää on se millainen ihminen olet.

        Me otimme kaukkari uroksen ensimmäiseksi koiraksi ja se oli ja on edelleenkin vaativa pakkaus. Kohta alkaa olla veteraani iässä, joten kaukkrin kanssa on ensikertalainenkin pärjännyt hyvin jo useamman vuoden.

        Koirassa on omat haasteensa ja hankaluutensa, mutta en ikinä vaihtaisi sitä pois sillä koiramme on todella mahtava pakkaus ja omaa terveen pään ja perinteisen kaukkarin luonteen.

        Ja jatkossakin kaukkari tulee olemaan rotumme.

        Mutta ehdottomasti sen ottamista on mietittävä tarkoin ja harkittava kauan. Mietittävä omia resursseja ja sitä riittääkö rahkeet.


      • ideneb
        pelkäsinkin...huoh!. kirjoitti:

        Sama pointti juolahti myös minun mieleeni, olen nimittäin varma, että Myrsky-elokuvan myötä kaukkareita päätyy asumaan sellaisille omistajille ja sellaisiin paikkoihin, joihin ne yksinkertaisesti eivät millääm kuulu, eivätkä sovellu/sopeudu..

        Rodun ongelmana on nimenomaan se, että se näyttää aivan päinvastaiselta kuin mitä todellisuus noin yleensä ottaen on (susi lampaiden vaatteissa), siis melko päinvastainen tilanne kuin vaikkapa dobermanneilla.

        Voisikin vaikkapa sanoa näin, että mikäli uskot pärjääväsi dobermannia huomattavasti vahvemman ja painavamman, itsenäisemmän, paljon vaikeammin koulutettavamman ja hallinnassa pidettävän, todella kovan vahti/suojelu-ja puolustusvietin omaavan, alkukantaisen ja erittäin vaativan rodun kanssa joka takuulla tulee rajoittamaan sosiaalisen elämäsi kuvioita enemmän kuin osaat nyt arvatakaan, voit kenties soveltua kaukkarin omistajaksi, mikäli omistat myös omakotitalon, jossa on iso ja todella hyvin aidattu tontti/piha ja talosi sijaitsee maaseudulla, eikä missään taajama-omakotitalo-alueella, rivitaloista/paritaloista/kerrostaloista nyt puhumattakaan...

        Kaukkarimaista kokoa ja ulkonäköä löytyy kyllä monilta muiltakin roduilta, jotka sitten vain luonteeltaan ovat huomattavsti helpompia käsitellä ja pitää, esimerkkinä mainittakoon vaikkapa Leonberginkoira.

        Mikään rotu ei ole " monistepaperinippu", josta työnnetään paperia kopiokoneeseen...

        Leonbergejä on moneen lähtöön, samoin kaukasialaisia...Osa niistä on sellaisia että voi huoletta laskea irti lapsia, ja taluttavia koiria kuljettavia olevalla kadulla,...kissojakin saa olla joukossa..koirat voivat olla isoja ja pieniä...minulla on 1,5 kaukasialainen venäjältä typistetty....sen vanhemmat poliisi ja armeijan koiria, oletan?

        Minä olen sen tehnyt,...uros ei välittänyt vähääkään kenestäkään, vaikka joku talutti vierestä, lasta tai koiraa. se nuuhki vain puskia, ja raapaisi aina takajaloillaan, mutta ei se ollut ollenkaan kiinnostunut, ihmisistä tahi eläimistä!

        Kun kuljetan koiraa, niin silmät lyövät tulta, ja kuolaroiskuu, jos joku ottaa kepin , tai muutoin uhmaa minua!

        Kun uhka loppuu, koirani menee, uhkaajan luo, nuolee poskea ja työntää päätä kainaloon, että toinen rapsuttaisi!

        Tämä on totta, vaikka koetetaan asia milloin vain ja missä vain!

        Kaukasialaista ei kouluteta!! Se kyllä tietää , mitä on tehtävä,...mutta kaikki eivät tiedä!

        Kaukasialaiseni ei välittänyt mitään sorsakoirasta, vaikka se irvisteli tuolla joen rannassa...omistaja piteli kaksin käsin koiraansa, ja minä annoin olla urokseni irti!

        Parhaat kaukkarit tappavat kaksi sutta ja karhunkin, mutta silti ei upeampaa rotua maanpäälä ole!


      • ideneb
        aspartamiini kirjoitti:

        En ole edes nähnyt kyseistä elokuvaa! :D Tätä ollaan mietitty pitkään ja hartaasti, yhteyshenkilömme etsii jo venäjältä koiraa ei vaan jaksaisi odottaa!

        sinulle sellaisia pentuja, että se venäläinenkin , joka etsii teille koiraa, ottaa hatun päästään ja kumartaa syvään,...kun näytän mistä yhdistelmästä nämä 2 vk vanhat pennut ovat!!

        Mutta etsi sinä venäjältä, mutta jos haluat voittaa esim. näyttelyissä, älä tuo samaan kehään koiraasi!

        Eivät venäläisetkään uskoneet,...ja silti voitin yli 100 koiraa erik. näyttelyssä venäjällä...

        Mutta kyllä venäjälläkin on upeita....mutta on eri asia ..saako suomalainen mukaansa sellaisen???


      • olet kaiketi
        ideneb kirjoitti:

        Mikään rotu ei ole " monistepaperinippu", josta työnnetään paperia kopiokoneeseen...

        Leonbergejä on moneen lähtöön, samoin kaukasialaisia...Osa niistä on sellaisia että voi huoletta laskea irti lapsia, ja taluttavia koiria kuljettavia olevalla kadulla,...kissojakin saa olla joukossa..koirat voivat olla isoja ja pieniä...minulla on 1,5 kaukasialainen venäjältä typistetty....sen vanhemmat poliisi ja armeijan koiria, oletan?

        Minä olen sen tehnyt,...uros ei välittänyt vähääkään kenestäkään, vaikka joku talutti vierestä, lasta tai koiraa. se nuuhki vain puskia, ja raapaisi aina takajaloillaan, mutta ei se ollut ollenkaan kiinnostunut, ihmisistä tahi eläimistä!

        Kun kuljetan koiraa, niin silmät lyövät tulta, ja kuolaroiskuu, jos joku ottaa kepin , tai muutoin uhmaa minua!

        Kun uhka loppuu, koirani menee, uhkaajan luo, nuolee poskea ja työntää päätä kainaloon, että toinen rapsuttaisi!

        Tämä on totta, vaikka koetetaan asia milloin vain ja missä vain!

        Kaukasialaista ei kouluteta!! Se kyllä tietää , mitä on tehtävä,...mutta kaikki eivät tiedä!

        Kaukasialaiseni ei välittänyt mitään sorsakoirasta, vaikka se irvisteli tuolla joen rannassa...omistaja piteli kaksin käsin koiraansa, ja minä annoin olla urokseni irti!

        Parhaat kaukkarit tappavat kaksi sutta ja karhunkin, mutta silti ei upeampaa rotua maanpäälä ole!

        taidat olla yksi muiden koirien omistajien kauhu joka liikkuu irralla olevan koiran kanssa muiden kulkemia reittejä. Aina irrallinen koira on vaaraksi niin ihmisille kuin muille eläimille!
        Et tada tietää sitäkään että kaukkari on jalostettu aikoinaan muurinvarijaksi, eikä niinkään muiden eläimien vartijaksi.


      • alunperin
        olet kaiketi kirjoitti:

        taidat olla yksi muiden koirien omistajien kauhu joka liikkuu irralla olevan koiran kanssa muiden kulkemia reittejä. Aina irrallinen koira on vaaraksi niin ihmisille kuin muille eläimille!
        Et tada tietää sitäkään että kaukkari on jalostettu aikoinaan muurinvarijaksi, eikä niinkään muiden eläimien vartijaksi.

        Hei,
        Lueppas läksysi tarkemmin. Kaukkarit suojelivat alkujaan lampaita susilta, sen jälkeen tuli vasta armeijan jutut. Ja siihen hommaan kaukkari on omiaan, suojelemaan muita elollisia, ei muuria.


      • ei ole alunperin
        alunperin kirjoitti:

        Hei,
        Lueppas läksysi tarkemmin. Kaukkarit suojelivat alkujaan lampaita susilta, sen jälkeen tuli vasta armeijan jutut. Ja siihen hommaan kaukkari on omiaan, suojelemaan muita elollisia, ei muuria.

        kaukkari on jalostettu ns. muurinvartijaksi eli suojelemaan "kaupunkia" tunkelijoita vastaan. Jo ammoisia aikoja sitten. Siihen aikaan kun kaupunkeja ympäriöi muurit ja portit suljettiin yöksi, eli vihulainen oli pääasiassa juuri ihminen! Piste ja loppu.


      • ideneb
        olet kaiketi kirjoitti:

        taidat olla yksi muiden koirien omistajien kauhu joka liikkuu irralla olevan koiran kanssa muiden kulkemia reittejä. Aina irrallinen koira on vaaraksi niin ihmisille kuin muille eläimille!
        Et tada tietää sitäkään että kaukkari on jalostettu aikoinaan muurinvarijaksi, eikä niinkään muiden eläimien vartijaksi.

        Ja jos muuri on lähellä se, juoksee sen luo, ja nostaa koipeaan, mutta jättää rauhaan niin pienet lapset, kuin suuret ja pienet koirat, oli kiinni tai irti!

        Jos 30 v on niitä kasvattanut, niin kait minä tiedän senkin, että se/ ne pystyvät tappamaan karhunkin!!

        Jos en mitä tiedä, niin soitan venäjälle niiden erikoistuomarille , ja kysyn...Ja gavorju po ruskii!!


      • ideneb
        ei ole alunperin kirjoitti:

        kaukkari on jalostettu ns. muurinvartijaksi eli suojelemaan "kaupunkia" tunkelijoita vastaan. Jo ammoisia aikoja sitten. Siihen aikaan kun kaupunkeja ympäriöi muurit ja portit suljettiin yöksi, eli vihulainen oli pääasiassa juuri ihminen! Piste ja loppu.

        voi kehittää koiraa, joka toimii vaan nähdessään , muurin.
        Jalostus eli geenien ja ominaisuuksien jakaantuminen kun ei ole ihmisen kädessä, ..vaikka suuntaa aina voidaan yrittää jalostuksella muuttaa!

        Tämä tuolloin koira hoiti samassa nipussa , niin sudet, kuin vieraat ihmisetkin..tosin eri yksilöitä aina on!

        Ei ole mahdollista teetättää pentueita, joissa pennut vaan aikuisiksi tultuaan tuijottavat muuria!! lopeta jo!

        Tottakait , vankiloiden ympärillä oli aitauksia, joita kaukkarit kiersi, mutta se ei tarkoita etteikö saman pentueen muut koirat hoitaneet muita tehtäviä, joita oli yllin kyllin!!


      • ideneb
        pelkäsinkin...huoh!. kirjoitti:

        Sama pointti juolahti myös minun mieleeni, olen nimittäin varma, että Myrsky-elokuvan myötä kaukkareita päätyy asumaan sellaisille omistajille ja sellaisiin paikkoihin, joihin ne yksinkertaisesti eivät millääm kuulu, eivätkä sovellu/sopeudu..

        Rodun ongelmana on nimenomaan se, että se näyttää aivan päinvastaiselta kuin mitä todellisuus noin yleensä ottaen on (susi lampaiden vaatteissa), siis melko päinvastainen tilanne kuin vaikkapa dobermanneilla.

        Voisikin vaikkapa sanoa näin, että mikäli uskot pärjääväsi dobermannia huomattavasti vahvemman ja painavamman, itsenäisemmän, paljon vaikeammin koulutettavamman ja hallinnassa pidettävän, todella kovan vahti/suojelu-ja puolustusvietin omaavan, alkukantaisen ja erittäin vaativan rodun kanssa joka takuulla tulee rajoittamaan sosiaalisen elämäsi kuvioita enemmän kuin osaat nyt arvatakaan, voit kenties soveltua kaukkarin omistajaksi, mikäli omistat myös omakotitalon, jossa on iso ja todella hyvin aidattu tontti/piha ja talosi sijaitsee maaseudulla, eikä missään taajama-omakotitalo-alueella, rivitaloista/paritaloista/kerrostaloista nyt puhumattakaan...

        Kaukkarimaista kokoa ja ulkonäköä löytyy kyllä monilta muiltakin roduilta, jotka sitten vain luonteeltaan ovat huomattavsti helpompia käsitellä ja pitää, esimerkkinä mainittakoon vaikkapa Leonberginkoira.

        Tarvitse kouluttaa, eikä sitä kouluteta, ...sen kanssa eletään ja ollaan, kyllä se itse tietää loput!

        Se näyttää aivan ystävälliseltä ja sitä onkin, ellet sinä sitten ryhdy rähisemään...mulle tahi koiralle!

        Se on kaikkein helpoimmin koulutettavia rotuja, koska sitä ei kouluteta!!


    • sikiää

      Semmooisia ihmisiä, jotka haluaa vaikeasti hallittavan koiran, vaikka eivät niistä mitään tajuakaan. Vai vielä Venäjältä!

      • aloittajan

        vai mistä tiedät ettei tiedä mitään vaikesti hallittavista koirista?


      • ideneb

        ja ihmeekseni huomasin ja äimistyin, että miten on mahdollista!!!!
        Tätä urostahan ei tarvitse hallita lainkaan!! Olen jättänyt, sen irti keskellä kirkonkyllä parhaaseen ihmisvilinä, ja koirientalutus aikaan,...ja hämmästykseni oli suuri!

        Sitä ei kiinnostanut mikään muu, kuin hajut pensaissa, ja koiven nosto niiden hajujen päälle,..ja päälle voimakkaat raapaisut etu ja takajaloilla että nurmi lensi!

        Se kulkee maaseudulla tiellä kauniisti , vaikka muutaman metrin päässä laiduntavat lehmät, tahi hevonen varsoineen...ei mene ajamaan niitä, vaan kulkee tien laitaa ja irti!

        Kissakin istui tiellä, niin jo aikuinen urokseni 1,5.2 v teki vaan mutkan kissan kohdalla ja jatkoi
        kulkuaan autoni perässä!

        Sauvakälijä mummut ja ukot, se ohittaa, eikä hm. käy nuuhkaisemassakaan niitä, ei väistä, ravaa vain suoraan...en tiedä mistä teille kaukkareita sikiää, mutta minun ei tarvitse omaani hallita!!
        Ja on tosi kans!

        Mutta, jos käyt tosissasi minun päälleni, niin, se hallitsee sinut, ja keppi tahi nyrkki on PAKKO
        laskea alas!!...ja kun olet toiminut niinkuin koirani ja minä tahdomme, hän antaa sinun taputtaa ja rapsuttaa itseään, ja nuolaisee posklestakin!

        Jos et uskonut, vaan hyökkäät uudelleen, se ei peräänny tuumaakaan , ja voi nyt jo nipistää etuhampaillaan, ..ja painostus on niin hellittämätön koirani taholta ,että pakko on taipua!!

        Mistä näitä sikiää, jotka eivät osaa ostaa kaukkaria suomesta eikä venäjältä!!???


    • diin

      Laumanvartija nimi tulee siittä, että se päästää laumasta kyllä pois, muttei laumaan sisään.
      Rotu on niin vanha, että silloin kotieläimet ylipäätään oli tärkeimpiä kuin jotkut pirun muurit ja siksi rotu jalostettiin.
      Mistä ihmeestä te nää päätelmänne teette?
      Minulla on ollut toisesta pentueesta uros, joka on tuotu suomeen ja silloin ei tässä tuppumaassa tiedetty koko rodusta yhtään mitään.

      • nyt se on

        nyt se on auki ja nyt se on kii.


      • HOH HOIJAA

        tutustu nyt kaukkariin vaikka ensihätään Googlaamalla kaukoasiankoira. Näet varmaan jopa kuvan siitä!


    • ideneb

      , kyllä mullakin on pentuja..jos voitin emällä venäläisen erikoisnäyttelyn, ja pentujen isä on Venäjän parhainta sukua, ja serteillä palkittu A/B lonkilla ,kyllä se sullekin kelpais..ehkä?

      • benedille

        Koirasi eivät kiinnosta koska pidät niitä huonosti. Miksi et kohtelisi niitä niiden ansaitsemalla tavalla?


      • ei missään
        benedille kirjoitti:

        Koirasi eivät kiinnosta koska pidät niitä huonosti. Miksi et kohtelisi niitä niiden ansaitsemalla tavalla?

        nimessä pitäis olla minkäänlaista elävää eläintä. Niiden hoito on ja huolenpito on ala-arvoista. Eivät näe ihmisiä, liekö siellä korvessa mitään ruokaakaan saavat. Päiväkausiin ei taida ketään käydä katsomassa onko vettä tai suojaa. Muuttais benedi Siperiaan, niin olis vähemmän vaivaa maakuntansa naapureille irtokoirista ;) :)


    • on tulossa

      kaukkarin pentu!! ollaan varattu jo ja saadaan pentu yhdestoista päivä. ihanaa.. ei vaan millään malttais odottaa näitä paria viikkoa. löydettiin ihan suomesta ei tarvinnut hakea ulkomailta. toivottavasti teidän etsintä on tuottanut tulosta..

      • Juustopään omistaja

        Perheenlisäyksen johdosta!!!!


    • kaukkari

      Aina kun on näitä kaukkariketjuja, niin jostain löytyy sellainen superprokoiraihminen, jonka mielestä vain ja ainoastaan hänellä pitäisi olla oikeus pitää tietynrotuisia koiria. Ja tietenkään mitään koiraa ei saisi pitää missään muualla kuin keskellä korpea omakotitalossa, jossa sillä on vartioitavanaan lapin läänin kokoinen piha, kun ne on muuten niin arvaamattomia, kun ne on jalostettu vartioimaan ja tekemään itsenäisiä päätöksiä ja onhan ne isoja ja voimakkaita.

      Joopa joo. Itse hommasin kaukkarin nelisen vuotta sitten, ensimmäiseksi koiraksi, ja kerrostaloon, jossa siis on koko ajan asuttu. Eikä ole ollut mitään ongelmia. Koira on kuin viilipytty.

      Eiköhän suurin ongelma ole nämä "koiraihmiset", jotka tekee kaukkareista tappokoneita, kun eivät totuta niitä ihmisiin.

      Eli hauskaa eloa kaukkareiden kanssa! Tuskin ne ketään syö ja jos syö, niin se on varmaan ollu jotenkin epäilyttävä ;)

      • taas vaihteeksi..

        Ja aina löytyy näitä typeryksiä jotka on ottaneet kaukkarin kerrostaloon ja tuurilla saaneet sinne yksilön joka ei ole rodunomainen luonteeltaan ja näiden omistajat sitten opastavat muita että ihan hyvin voi kaukkarin kerrostaloon ottaa. Sanoisin ettei mitään vastuuntuntoa näillä ihmisillä rodusta eikä tietoakaan. Toivon mukaan ihmiset ottaa rodusta itse selvää eivätkä uskoa tuollaisia kuin tuo tuossa yläpuolella, kaukkari kun tosiaan on itsenäinen ja voimakas vartiokoira ja väärissä oloissa voi olla hyvinkin hengenvaarallinen, PISTE.


      • juupa jaapa
        taas vaihteeksi.. kirjoitti:

        Ja aina löytyy näitä typeryksiä jotka on ottaneet kaukkarin kerrostaloon ja tuurilla saaneet sinne yksilön joka ei ole rodunomainen luonteeltaan ja näiden omistajat sitten opastavat muita että ihan hyvin voi kaukkarin kerrostaloon ottaa. Sanoisin ettei mitään vastuuntuntoa näillä ihmisillä rodusta eikä tietoakaan. Toivon mukaan ihmiset ottaa rodusta itse selvää eivätkä uskoa tuollaisia kuin tuo tuossa yläpuolella, kaukkari kun tosiaan on itsenäinen ja voimakas vartiokoira ja väärissä oloissa voi olla hyvinkin hengenvaarallinen, PISTE.

        Voi hellanlettas. Eli ekaks jankataan, et se on ihan hirmuinen koira, joka EI sovi kerrostaloon, sitten kun kerrotaan, että sopii oikein hyvin kerrostaloon, niin päätellään, että se on varmaan joku aivan poikkeuksellinen yksilö, jos se sopii kerrostaloon.

        Oon törmännyt muihinkin, joilla on kaukkari kaupungissa (kerros- tai rivitalossa), ja tosi harvoin kuulee mistään ongelmista. Jos se koira pennusta lähtien tottuu kerrostaloon, NIIN SE PÄRJÄÄ SIELLÄ OIKEIN HYVIN! Samaa ovat sanoneet monet kasvattajat.

        Musta alkaa tuntuu, että vähemmistö kaukkareista on näitä rodunomaisia ja valtaosa on oikein hyvin kaupunkielämään soveltuvia.


      • käyttäytyminen
        juupa jaapa kirjoitti:

        Voi hellanlettas. Eli ekaks jankataan, et se on ihan hirmuinen koira, joka EI sovi kerrostaloon, sitten kun kerrotaan, että sopii oikein hyvin kerrostaloon, niin päätellään, että se on varmaan joku aivan poikkeuksellinen yksilö, jos se sopii kerrostaloon.

        Oon törmännyt muihinkin, joilla on kaukkari kaupungissa (kerros- tai rivitalossa), ja tosi harvoin kuulee mistään ongelmista. Jos se koira pennusta lähtien tottuu kerrostaloon, NIIN SE PÄRJÄÄ SIELLÄ OIKEIN HYVIN! Samaa ovat sanoneet monet kasvattajat.

        Musta alkaa tuntuu, että vähemmistö kaukkareista on näitä rodunomaisia ja valtaosa on oikein hyvin kaupunkielämään soveltuvia.

        Miksi nämä EVR:n ym. hörhöt eivät tee iskujaan kerrostalokopperoihin, joissa pidetään suuria laumanvartijakoiria?
        Sikaloissa käydään kuvaamassa, saako sika toteuttaa luontaisia vaistojaan. Pysyväthän kaukkarit yms. koirat kerrostalossa varmaan hengissä (kuten siatkin sikaloissa), mutta luonnostaan ne kyllä kuuluvat 'avaraan luontoon'!


      • johtua
        käyttäytyminen kirjoitti:

        Miksi nämä EVR:n ym. hörhöt eivät tee iskujaan kerrostalokopperoihin, joissa pidetään suuria laumanvartijakoiria?
        Sikaloissa käydään kuvaamassa, saako sika toteuttaa luontaisia vaistojaan. Pysyväthän kaukkarit yms. koirat kerrostalossa varmaan hengissä (kuten siatkin sikaloissa), mutta luonnostaan ne kyllä kuuluvat 'avaraan luontoon'!

        siitä, että ne koirat on ihan onnellisia ja tyytyväisiä kerrostaloissa?? Eli ei niillä EVR:n tyypeillä ole mitään syytä tehdä iskujaan??

        JÄRKI HOI!!!


      • perheellä
        johtua kirjoitti:

        siitä, että ne koirat on ihan onnellisia ja tyytyväisiä kerrostaloissa?? Eli ei niillä EVR:n tyypeillä ole mitään syytä tehdä iskujaan??

        JÄRKI HOI!!!

        on kaukkari kerrostalossa ja hyvin pärjätään. Pienemmät lapset ei saa sitä ulkoiluttaa, kun se on niin iso. Siinä mielessä olisi ehkä voinut hankkia jonkun pienemmän koiran, mutta muuten ei ole ollut mitään ongelmia. Syö paljon, on tyytyväinen, iloinen ja kiltti kuin mikä!


    • namika

      hei minulla 4 laumista joista 3kaukkaria...puolassa muutama kasvattaja joilla paljon a lonkkaisia.zekeissä myös onnea etsintään ja tervetuloalaumis keskustelupalstalle yoozhakkiin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe