Koneenvaihto

Heathrowlla

Olen ensi vuoden alussa matkustamassa Ausseihin yksin ja hieman koneenvaihto mietityttää.
Useimmat lennot menevät Lontoon Heathrown kentän kautta.

Onko vaihto helppoa ja nopeaa? Matkustaisin Helsingistä Lontooseen Finnairilla ja vaihdan British airwaysin Melbournen lentoon. Aikaa on noin 3 tuntia. Pitääkö vaihtaa terminaalia? Ehtivätköhän matkatavaratkaan mukaan seuraavaan koneeseen?

Olen kuullut kommentteja Heathrown kaaottisuudesta, mikä saa minut hermoilemaan. Kokemuksia haluaisin kuulla.

5

1184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppoa ja nopeaa

      Itselläni ainakin Heathrow'lla vaihdot ovat sujuneet nopeasti. Terminaalia joudut vaihtamaan, mutta se hoituu bussikuljetuksella. Aikaa sulla on ihan riittävästi, sillä kentällä lähtöportit ilmestyvät näytölle vasta kun vajaa tunti on koneen lähtöön, itselläni oli alle 2 tuntia vaihtoaikaa ja jouduin jopa odottelemaan. Ajasta ei ole kiinni matkatavaroiden siirtyminen, joskus ne vain eksyvät jonnekin muualle... tuossa ajassa kyllä ehtii mutta ei se takaa sitä että ne ovat jatkolennolla! Vaihtovaatteet kannattaa siis ottaa mukaan käsimatkatavaroihin.

      Olen myös kuullut tuon kentän kaaottisuudesta enkä tiedä mistä ne jutut tulevat. Turvatarkastuksen jonot ovat pitkät mutta jono kulkee ihan reippaasti koko ajan eteenpäin.

      Nimim. neljästi Heathrow'lla eikä kertaakaan mitään ongelmia.

    • selvittää

      että onko sinulla lennot samalla lipulla vai Hki-Lontoo ja Lontoo-Sydney? Jos on samalla niin laukut menee automaattisesti mutta muuten joudut itse ne siirtää. 3 tuntia riittää hyvin ja seuraa vain muita ihmisiä mihin ne menee ja linja-autolla vaihdat terminnaalia. On hyvä selvittää mistä jatkolento lähtee, 4 2 terminnaali jne?
      Vaihtoaika on kyllä ihan minimi sillä jos Suomen kone on 30 minuuttia myöhässä niin tulee jopa kiire. Tulomatka voi olla hankalampi kun aussin kone voi olla paljonkin myöhässä?

    • AussieLife

      Ma menin reittia Helsinki-HongKong-Sydney ja mun mielesta se oli hyva reitti. Oon kuullut kaikkee juttuu miten paljon pitempaan menee menna euroopan reitteja... mulla oli vaihto Hong Kongissa 1h. Molemmat lennot oli 8-10h ja koko matka yhteensa kesti 26h.ainut jossa piti oottaa oli helsinki-vantaa kun tulin joensuusta aamukoneella.jos yksin matkustat nii suosittelisin kyl tota reittia minka ite otin, ja ihan suht halvallakin irtos finnairilta, 1130e. Laukut ja kaikki meni suoraan joensuusta sydneyhin ilman mitaan ongelmia.

      • Lontoo

        Aivan hullua ensin lähteä vastakkaiseen suuntaan
        ja sitten taas takaisinpäin kun voisi Suomesta lentää
        Finnairilla vaikka HongKongiin josta
        Qantasilla suoraan perille.


      • Melbourne kutsuu
        Lontoo kirjoitti:

        Aivan hullua ensin lähteä vastakkaiseen suuntaan
        ja sitten taas takaisinpäin kun voisi Suomesta lentää
        Finnairilla vaikka HongKongiin josta
        Qantasilla suoraan perille.

        Olen itse menossa joulukuussa Ausseihin. Pohdiskeltuani reittiä ja vertailtuani erilaisia vaihtoehtoja sekä vaihdettuani mielipiteitä tuttavien kanssa jotka asuvat Ausseissa, päädyin kuitenkin lentämään Lontoon kautta. Loppujen lopuksi ei noissa lentohinnoissakaan ole huikeasti eroa, jos muistaa että kaikissa tarjoushinnoissa ei ole veroja eikä palvelumaksuja. Eikä se kenttä ole niin kaoottinen, opasteet löytyvät ja terminaalit ovat 2 ja 4 joissa tarvii liikkua. Olen itse menossa Ausseihin ensimmäistä kertaa, ja suuntana on Melbourne. Siellä onkin jo omat oppaat odottelemassa. Viivyn perillä kuukauden ja tarkoitus on reissata mielialan mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1487
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1235
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1158
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      974
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      144
      960
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      174
      931
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      842
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      824
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      82
      723
    Aihe