Pettynyt Lahteen

eltsu-87

Muutin Jyväskylästä Lahteen viime vuonna, kun kuulin siitä puhuttavan hyvää. Nyt olen kuitenkin pettynyt. Ei ollenkaan niin hyvä kaupunki kuin minun annettiin ymmärtää.

Joku saattaa tykätä, mutta minä en. Pitänee tässä miettiä paluuta Jyväskylään tai sitten muuttoa Helsinkiin.

Kiitos tyhjästä.

41

2768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pseestä

      Itse en ole tuossa paskalävessä koskaan käynyt mutta minusta Lahdesta tulee kokoonsa nähden liian paljon kaikenlaista sairasta uutista. todella paljon pahoinvoivaa väkeä. säälittävää ettei asoita saada kuntoon

      • vois asiat paremmin olla

        Jatkuvasti tapahtuu jotain kauheaa, joskus tulee ilmi, mutta suurin osa jää pimentoon. En tiedä mikä kirous tämän seudun yllä on.


      • huono maine
        vois asiat paremmin olla kirjoitti:

        Jatkuvasti tapahtuu jotain kauheaa, joskus tulee ilmi, mutta suurin osa jää pimentoon. En tiedä mikä kirous tämän seudun yllä on.

        Lahdesta itsestään ja Lahtelaisten sisäänpäinkääntyneisyydestä


      • et ole koskaan

        Käynyt ja silti sulla on varaa haukkua Lahtea? Mitä, mitä??


      • Jos tulee paha olo

        niin miksi edes vierailet Lahen sivuil? Ite en ainaka ehdoin tahdoin viitti mieltäni tarkoituksella pahoittaa! Lahti on nasta mesta vaikken siellä asukkaa! Ja huom! Tämä on siis mun mielipide


      • janski87
        huono maine kirjoitti:

        Lahdesta itsestään ja Lahtelaisten sisäänpäinkääntyneisyydestä

        olen asunut pari viikkoa Lahdessa ja ainoat huonot puolet mitä olen löytänyt ovat ettei valion maitoa saa kaikista kaupoista ja että täkäläiset tuntuvat tosissaan olevan hiukan sulkeutuneita. Itse en todellakaan ole mikään supliikki ihminen, mutta verrattaessa itseäni lahtelaisiin oloni on hyvin sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut :D


    • Jyväskylällä menee

      Nykyään niin huonosti, että pitää tulla sieltä purkamaan pahaa oloanne. Se kaupunki vasta todella persereikä onkin ja vielä rumakin sellainen! Työttömyys huitelee ennätyskorkealla. Jyväskylässä olen käyny tasan kaksi kertaa ja nyt en enää sinne astu!

      • kaks kertaa

        olet siis käynyt Jyväskylässä ihan ruhtinaallisen 2 kertaa,ja sillä tiedollahan saakin hyvän tuntuman kaupunkiin.Kannattaisikohan sinun ensin oleskella siellä enemmänkin eikä vain käydä pikaisesti ohikulkumatkalla,esim.asua ja tulla sitten vasta haukkumaan.En ole aloittaja mutta olen itse asunut tuolla vuoden ja käynyt todella paljon ja kyllä Jyväskylä on ihan toista kuin Lahti,Lahdessa ihmiset ovat todella epäystävällisiä mitä ei kyllä MISSÄÄN Suomen kaupungeissa näin paljon tapaa kuin täällä,valitettavasti nyt joudun tällä hetkellä asumaan täällä.Tuskin ihmisten epäystävällisyys on ihan tuulesta temmattua teistä Lahtelaisista,
        ehkä sitten olette niin juntteja hämäläisiä ettei päivää voi edes sanoa,ja jännä kun uusia ystäviä olen saanut niin kukaan ei paljasjalkalainen Lahtelainen ja sama juttu heillä.Onko aidot Lahtelaiset tosiaan näin rasisteja muualta muuttaneita Suomalaisiakin kohtaan?Toki onhan se nähty ettei edes bussiin aito Lahtelainen auta vauvanvaunuja nostamaan,vaan kun on muualta tullut niin apua saat olkoon sitten Suomalainen tai ulkolainen henkilö kyseessä,murrehan sen paljastaa.Ja että suututtaa tuokin kun omalla kotimurteella puhut niin te Lahtelaiset katsotte kuin sanonko mitä,eli täällä pärjäät jos olet epätöykeä ja opettelet Lahden murteen.Eli ei varmaan vaikeata tajuta miksi me muualta muuttaneet emme tykkää aidoista Lahtelaisista,ei se riitä että me pieni joukko ollaan ystävällisiä vaan te jöröjukat koittakaa opetella sosiaalisuutta.Niin ja lopuksi kyllä ne muutkin kaupungit on ihan kaupunkeja,Jyväskylä,Kouvola,Turku,kemi ym...
        teillä Lahtelaisilla on tainnut nousta sanonko mikä päähän,jos kerrot olevasi ihan mistä tahansa muualta vain niin olet maalainen,eli onko Lahti vain Helsingin ohella teistä kaupunki?


      • Ei siellä ole
        kaks kertaa kirjoitti:

        olet siis käynyt Jyväskylässä ihan ruhtinaallisen 2 kertaa,ja sillä tiedollahan saakin hyvän tuntuman kaupunkiin.Kannattaisikohan sinun ensin oleskella siellä enemmänkin eikä vain käydä pikaisesti ohikulkumatkalla,esim.asua ja tulla sitten vasta haukkumaan.En ole aloittaja mutta olen itse asunut tuolla vuoden ja käynyt todella paljon ja kyllä Jyväskylä on ihan toista kuin Lahti,Lahdessa ihmiset ovat todella epäystävällisiä mitä ei kyllä MISSÄÄN Suomen kaupungeissa näin paljon tapaa kuin täällä,valitettavasti nyt joudun tällä hetkellä asumaan täällä.Tuskin ihmisten epäystävällisyys on ihan tuulesta temmattua teistä Lahtelaisista,
        ehkä sitten olette niin juntteja hämäläisiä ettei päivää voi edes sanoa,ja jännä kun uusia ystäviä olen saanut niin kukaan ei paljasjalkalainen Lahtelainen ja sama juttu heillä.Onko aidot Lahtelaiset tosiaan näin rasisteja muualta muuttaneita Suomalaisiakin kohtaan?Toki onhan se nähty ettei edes bussiin aito Lahtelainen auta vauvanvaunuja nostamaan,vaan kun on muualta tullut niin apua saat olkoon sitten Suomalainen tai ulkolainen henkilö kyseessä,murrehan sen paljastaa.Ja että suututtaa tuokin kun omalla kotimurteella puhut niin te Lahtelaiset katsotte kuin sanonko mitä,eli täällä pärjäät jos olet epätöykeä ja opettelet Lahden murteen.Eli ei varmaan vaikeata tajuta miksi me muualta muuttaneet emme tykkää aidoista Lahtelaisista,ei se riitä että me pieni joukko ollaan ystävällisiä vaan te jöröjukat koittakaa opetella sosiaalisuutta.Niin ja lopuksi kyllä ne muutkin kaupungit on ihan kaupunkeja,Jyväskylä,Kouvola,Turku,kemi ym...
        teillä Lahtelaisilla on tainnut nousta sanonko mikä päähän,jos kerrot olevasi ihan mistä tahansa muualta vain niin olet maalainen,eli onko Lahti vain Helsingin ohella teistä kaupunki?

        Mitään sellaista mitä ei Lahdessa olisi ja on se jo niin kaukanakin. Jos viihdyt paremmin siellä, niin mikä sinua estää muuttamasta, vai eikö jyväskylästä löydy työtä?


      • ymmärrä...
        kaks kertaa kirjoitti:

        olet siis käynyt Jyväskylässä ihan ruhtinaallisen 2 kertaa,ja sillä tiedollahan saakin hyvän tuntuman kaupunkiin.Kannattaisikohan sinun ensin oleskella siellä enemmänkin eikä vain käydä pikaisesti ohikulkumatkalla,esim.asua ja tulla sitten vasta haukkumaan.En ole aloittaja mutta olen itse asunut tuolla vuoden ja käynyt todella paljon ja kyllä Jyväskylä on ihan toista kuin Lahti,Lahdessa ihmiset ovat todella epäystävällisiä mitä ei kyllä MISSÄÄN Suomen kaupungeissa näin paljon tapaa kuin täällä,valitettavasti nyt joudun tällä hetkellä asumaan täällä.Tuskin ihmisten epäystävällisyys on ihan tuulesta temmattua teistä Lahtelaisista,
        ehkä sitten olette niin juntteja hämäläisiä ettei päivää voi edes sanoa,ja jännä kun uusia ystäviä olen saanut niin kukaan ei paljasjalkalainen Lahtelainen ja sama juttu heillä.Onko aidot Lahtelaiset tosiaan näin rasisteja muualta muuttaneita Suomalaisiakin kohtaan?Toki onhan se nähty ettei edes bussiin aito Lahtelainen auta vauvanvaunuja nostamaan,vaan kun on muualta tullut niin apua saat olkoon sitten Suomalainen tai ulkolainen henkilö kyseessä,murrehan sen paljastaa.Ja että suututtaa tuokin kun omalla kotimurteella puhut niin te Lahtelaiset katsotte kuin sanonko mitä,eli täällä pärjäät jos olet epätöykeä ja opettelet Lahden murteen.Eli ei varmaan vaikeata tajuta miksi me muualta muuttaneet emme tykkää aidoista Lahtelaisista,ei se riitä että me pieni joukko ollaan ystävällisiä vaan te jöröjukat koittakaa opetella sosiaalisuutta.Niin ja lopuksi kyllä ne muutkin kaupungit on ihan kaupunkeja,Jyväskylä,Kouvola,Turku,kemi ym...
        teillä Lahtelaisilla on tainnut nousta sanonko mikä päähän,jos kerrot olevasi ihan mistä tahansa muualta vain niin olet maalainen,eli onko Lahti vain Helsingin ohella teistä kaupunki?

        miksi tänne Lahteen täytyy tulla/jäädä jos kerran niin paska paikka maalaisen on asua? AINA voi muuttaa pois jos ahdistaa! Vai eikö maalaiset ymmärrä, häh? Vittuako alunperin muutitte sieltä käpykylästänne tänne ja nyt itkettää... Eikai kukaan täällä katso tuollaisia juntteja hyvällä! Lahtelaisena Lahdessa on ihan hyvä olla, ei valittamista. Vanha sanontahan kuuluu: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, joten katso peiliin (jos kehtaat) ja mieti sitten miksei sinulle sanota päivää!


      • ei mitään käytöstapoja
        ymmärrä... kirjoitti:

        miksi tänne Lahteen täytyy tulla/jäädä jos kerran niin paska paikka maalaisen on asua? AINA voi muuttaa pois jos ahdistaa! Vai eikö maalaiset ymmärrä, häh? Vittuako alunperin muutitte sieltä käpykylästänne tänne ja nyt itkettää... Eikai kukaan täällä katso tuollaisia juntteja hyvällä! Lahtelaisena Lahdessa on ihan hyvä olla, ei valittamista. Vanha sanontahan kuuluu: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, joten katso peiliin (jos kehtaat) ja mieti sitten miksei sinulle sanota päivää!

        paha olo paistaa tekstin läpi. Kyllä karistan mahdollisimman äkkiä tämän "kaupungin" tomut jaloistani, sen lupaan!

        Ahdistava paikka on, kerta kaikkiaan :(


      • just joo

        Ihan oikeasti, ei kaikki missä Lahtea arvostellaan, ole provoa. Tässä kaupungissa on paljon asioita, mitä pitää parantaa. Miksi niistä vaikenemaan? Selvittämällä ne asiat paranevat.

        Hyvä sanoa muuten Jyväskylää työttömien paikaksi, kun varmaan 40 % meistäkin lahtelaisista käy Helsingissä töissä 100 km yhteen suuntaan, ja tuo leipänsä kotiin muulta seudulta? Minäkin joudun Mäntsälässä töissä käymään. Ei oo kiva kulkea sellasta matkaa, mutta minkäs teet, kun Lahessa ei töitä ole!


      • että...
        ei mitään käytöstapoja kirjoitti:

        paha olo paistaa tekstin läpi. Kyllä karistan mahdollisimman äkkiä tämän "kaupungin" tomut jaloistani, sen lupaan!

        Ahdistava paikka on, kerta kaikkiaan :(

        vastaat noin: "elävä esimerkki..." Voi olla, olenhan asunut Lahessa melkein koko elämäni, syntyperäinen kyllä. Mutta, pakko todeta sinulle rakas maalaisveljeni, oloni ei ole paha, itseasiassa juuri päinvastoin, elämä Lahdessa maistuu hyvälle. Täällä elän ja täällä kuolen...
        Ainoa mikä tässä kaupungissa ärsyttää, ovat kaltaisesi tyhjästä urputtajat, joilla ei ole maalla hyvä olla, muutetaan kaupunkiin ja sitten huomataan ettei se olo parantunut täälläkään, joten aletaan haukkua sitä kaupunkia mihin on muutettu! Ihan oikeasti, pysykää siellä korpimettissänne, älkää tulko tänne pilaamaan hyvän kaupungin mainetta... Lahtelaiset tykkää Lahtelaisista, ei mistään korpimetsien urpoista!


      • urpotar!!!
        kaks kertaa kirjoitti:

        olet siis käynyt Jyväskylässä ihan ruhtinaallisen 2 kertaa,ja sillä tiedollahan saakin hyvän tuntuman kaupunkiin.Kannattaisikohan sinun ensin oleskella siellä enemmänkin eikä vain käydä pikaisesti ohikulkumatkalla,esim.asua ja tulla sitten vasta haukkumaan.En ole aloittaja mutta olen itse asunut tuolla vuoden ja käynyt todella paljon ja kyllä Jyväskylä on ihan toista kuin Lahti,Lahdessa ihmiset ovat todella epäystävällisiä mitä ei kyllä MISSÄÄN Suomen kaupungeissa näin paljon tapaa kuin täällä,valitettavasti nyt joudun tällä hetkellä asumaan täällä.Tuskin ihmisten epäystävällisyys on ihan tuulesta temmattua teistä Lahtelaisista,
        ehkä sitten olette niin juntteja hämäläisiä ettei päivää voi edes sanoa,ja jännä kun uusia ystäviä olen saanut niin kukaan ei paljasjalkalainen Lahtelainen ja sama juttu heillä.Onko aidot Lahtelaiset tosiaan näin rasisteja muualta muuttaneita Suomalaisiakin kohtaan?Toki onhan se nähty ettei edes bussiin aito Lahtelainen auta vauvanvaunuja nostamaan,vaan kun on muualta tullut niin apua saat olkoon sitten Suomalainen tai ulkolainen henkilö kyseessä,murrehan sen paljastaa.Ja että suututtaa tuokin kun omalla kotimurteella puhut niin te Lahtelaiset katsotte kuin sanonko mitä,eli täällä pärjäät jos olet epätöykeä ja opettelet Lahden murteen.Eli ei varmaan vaikeata tajuta miksi me muualta muuttaneet emme tykkää aidoista Lahtelaisista,ei se riitä että me pieni joukko ollaan ystävällisiä vaan te jöröjukat koittakaa opetella sosiaalisuutta.Niin ja lopuksi kyllä ne muutkin kaupungit on ihan kaupunkeja,Jyväskylä,Kouvola,Turku,kemi ym...
        teillä Lahtelaisilla on tainnut nousta sanonko mikä päähän,jos kerrot olevasi ihan mistä tahansa muualta vain niin olet maalainen,eli onko Lahti vain Helsingin ohella teistä kaupunki?

        Lahti on Helsingin ohella kaupunki.

        Kemi on menneisyydessä elävä kommunismin jäänne. :D

        Ei mikään kaupunki.


      • Korpimettäläinen
        että... kirjoitti:

        vastaat noin: "elävä esimerkki..." Voi olla, olenhan asunut Lahessa melkein koko elämäni, syntyperäinen kyllä. Mutta, pakko todeta sinulle rakas maalaisveljeni, oloni ei ole paha, itseasiassa juuri päinvastoin, elämä Lahdessa maistuu hyvälle. Täällä elän ja täällä kuolen...
        Ainoa mikä tässä kaupungissa ärsyttää, ovat kaltaisesi tyhjästä urputtajat, joilla ei ole maalla hyvä olla, muutetaan kaupunkiin ja sitten huomataan ettei se olo parantunut täälläkään, joten aletaan haukkua sitä kaupunkia mihin on muutettu! Ihan oikeasti, pysykää siellä korpimettissänne, älkää tulko tänne pilaamaan hyvän kaupungin mainetta... Lahtelaiset tykkää Lahtelaisista, ei mistään korpimetsien urpoista!

        Ihme rasismia täällä taas. Käyttehän tekin laskemassa Levillä ja Sallatuntureilla, kun menette Lappiin lomailemaan.

        Miksi pitää olla niin töykeitä muita kohtaan???

        Vaikka kyllä nolottaa niiden pohjoisten ihmisten puolesta, jotka väittää, että pohjoisesta muuttavilla ihmisillä olisi joku ongelma Lahdessa asumisessa.

        Voin sanoa suoraselkäisenä miehenä, että minulla ei ole mitään ongelmaa pohjoissuomalaisena ihmisenä lahtelaisia kohtaan. Vaan ne ennakkoluulot tulevat, taas kerran, joltain muulta; ehkäpä pohjoissuomalaisen "naisen" suusta.


      • Lahti on oikea
        urpotar!!! kirjoitti:

        Lahti on Helsingin ohella kaupunki.

        Kemi on menneisyydessä elävä kommunismin jäänne. :D

        Ei mikään kaupunki.

        persereikä :D

        Lahti mikään kaupunki ole... Pääsispä jo kirjottamaa ylioppilaaksi ni pääsee pois tästä ahdistavasta, pahoinvoivasta kylästä.


    • Lahteen

      Olen muuttamassa nyt syksyllä Tampereelta Lahteen opiskelujen takia.
      Kertokaahan nyt Lahtelaiset, kuinka pääsen kuvioihin kivuttomasti kiinni.
      Mieli tekisi opiskelun ohessa harrastaakin esim.liikuntaa ja tavata muita normaaleja nuoria.

      Kaikki neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan.

      • hyvin kiinni

        Huomaathan, että täällä kaksi samanarvoista kaupunkia käy vääntöä "paremmuudestaan". Täällä on paljon harrastusmahdollisuuksia, monipuolisesti baareja ja kulttuuuririentoja. Hyvää ja huonoakin löytyy varmasti kaikkialta, mutta riippuu omasta katsantokannasta. Noin yleisesti ottaen Lahti on mukava paikka asua, kuten varmasti myös Jyväskyläkin. Tervetuloa vaan! T.Paljasjalkainen


    • Korpimettäläinen Kemistä

      Ihan sama, vihaatko sitä, että muutan sun naapuriin muualta Suomesta. Joudut vaan kestämään sitä, että asun täällä ja elän suht` siedettävää elämää itse hankituilla rahoillani, koska minua tarvitaan töissä.

      Näillä näkymin kotipaikkani on Lahti, eikä se varmaan vähään aikaan tule muuttumaan. :-D

    • lahdesta.

      mitä etsit, uutta ihmissuhdetta ?
      uutta työpaikkaa ?
      ihan sama missä asut jos et hanki omaa elämää vaan valitat ja syytät muita omista epäonnistumisista, et koskaan löydä haluaamasi.

      yleensäkin ystävä piirin hankkiminen on suht vaikeaa opiskelujen jälkeen, kaupungilla harvoin on sen kanssa mitään tekemistä !

    • Kysyy nimimerkki

      Epätietoinen Iisalmen maalaiskunnasta. Opetelkaa te Lahden arvostelijat ensin kirjoittamaan suomen kieltä ja kommentoikaa vasta sitten. Kärsitte itse huonosta itsetunnosta ja sitten puratte omaa turhaa oloanne Lahteen ja lahtelaisiin. Emme me tarvitse neuvojanne poismuutosta enempää kuin muustakaan olemisestamme täällä aivan tasapainoisessa Lahden kaupungissa. Pysykääkin poissa ja turpa kiinni!

      • näkee tosta sunkin

        kirjotuksesta, että taitaa suurin osa tän kylän asukkaista olla mielenvikaisia mulkkuja.


      • hallussa
        näkee tosta sunkin kirjoitti:

        kirjotuksesta, että taitaa suurin osa tän kylän asukkaista olla mielenvikaisia mulkkuja.

        Yhden mielipide=suurin osa Lahtelaisista.
        ota lääkkeesi jo..


      • ..............
        hallussa kirjoitti:

        Yhden mielipide=suurin osa Lahtelaisista.
        ota lääkkeesi jo..

        APINA.


      • tämä pikku
        näkee tosta sunkin kirjoitti:

        kirjotuksesta, että taitaa suurin osa tän kylän asukkaista olla mielenvikaisia mulkkuja.

        kaupunki ei ole nähnytkään sitten savolaisten tulon.täälä on jumalattomasti vanhuksia(joissa nyt ei vikaa), työttömiä, alkoholi- ja mielenterveysongelmaisia. sivistys ja käytöstavat puutuvat suurelta osin alle 80-vuotiailta.sitten on muutama tuulipukuporvari jotka brassailevat kauppateknikon tittelillä. muualtatulleisiin suhtaudutaan epäluuloisesti varsinkin ulkomaalaisiin lleivät siten ole valkoihoisia suuren ameriikan kansalaisia jolloin jäsenyys nuorkauppakamarissa aukeaaa. oikoratakaan ei tuonnut niitä varakkaista stadilaisia veronmaksajia mutta ehkä ne muuttvat sitten kun täälä on uusi vetonaula eli toriparkki, sitä sopii turisteillikin näyttää.kaiken kaikkiaan lahti on ankea tylsämielisten kaupunki. onneksi muutin espooseen


      • mitä vittua-

        lauseen lahtelainen lausuu silloin harvoin kun lahtelaisella on jotain sanottavaa. muita kommenteja ovat esim. vittuuks siin kyyläät, vedän vittu sua turpaan , vittun mä meen linkulla, vittu mä oon lahest.positiivista on että joissakin lausahduksissa jopa käytetään objektia(nyt en puhu seksiobjeksista kuten pamela andersson).sen sijaan sivulauseen käyttöön lahdessa kykenevat ainostaan jotkut suomenkielenkurssin käynneet yritteliäät kebab-pitsa liikkeenharjoittajat.


      • laulu jatkuu
        mitä vittua- kirjoitti:

        lauseen lahtelainen lausuu silloin harvoin kun lahtelaisella on jotain sanottavaa. muita kommenteja ovat esim. vittuuks siin kyyläät, vedän vittu sua turpaan , vittun mä meen linkulla, vittu mä oon lahest.positiivista on että joissakin lausahduksissa jopa käytetään objektia(nyt en puhu seksiobjeksista kuten pamela andersson).sen sijaan sivulauseen käyttöön lahdessa kykenevat ainostaan jotkut suomenkielenkurssin käynneet yritteliäät kebab-pitsa liikkeenharjoittajat.

        Lahti sitä ja lahti tätä. Onneksi muutin pois.. Just joo! Täällä asuu kymmeniätuhansia elämäänsä ja kaupunkiinsa tyytyväisiä ihmisiä. Sen kun menet sanomaan, niin heti joku apina hyökkää vastaan (pois muuttanut) ja alkaa välittömästi toi mustamaalaaminen. Tähän syyllistyy useinmiten pääkaupunkiseudulle muuttaneet, kun toi tsadilaisuus alkaa tuntumaan niin erilaiselta ja hienolta..


    • BB2

      ite kanssa suunnitellu perkele vaikka ivalon esson taakse muuttoa täältä ahdasmielisestä paska kaupungista!

      • Lahti on aivan samanlainen

        kaupunki kuin muutkin välimallin kaupungit, täällä on hieman sulkeutunutta porukkaa. Mutta ainahan se on vaikeaa toisesta kaupungista muuttaaneelle missä vain, täällä ehkä keskimääräistä vaikeampaa kun jengi ei avaudu. Itse olen muualta Lahteen muuttanut 4 vuotta sitten. Viihdyn ihan ok, ja jos käy ahdistamaan niin Suomessa on aika paljon tarjontaa muissakin kaupungeissa... kiva kuitenkin palata aina reissuilta tänne "rauhaan".
        Mä jaksan ainakin hymyillä Lahdessa :) Vaikkei kukaan hymyilisi takaisin.. Hauskoja hetkiä Lahtelaisille ja Lahessa asuville. Ja myös täältä pois muuttaneille/muuttajille (toivottavasti ahdistus helpotti/helpottaa! :)


      • hkjh
        Lahti on aivan samanlainen kirjoitti:

        kaupunki kuin muutkin välimallin kaupungit, täällä on hieman sulkeutunutta porukkaa. Mutta ainahan se on vaikeaa toisesta kaupungista muuttaaneelle missä vain, täällä ehkä keskimääräistä vaikeampaa kun jengi ei avaudu. Itse olen muualta Lahteen muuttanut 4 vuotta sitten. Viihdyn ihan ok, ja jos käy ahdistamaan niin Suomessa on aika paljon tarjontaa muissakin kaupungeissa... kiva kuitenkin palata aina reissuilta tänne "rauhaan".
        Mä jaksan ainakin hymyillä Lahdessa :) Vaikkei kukaan hymyilisi takaisin.. Hauskoja hetkiä Lahtelaisille ja Lahessa asuville. Ja myös täältä pois muuttaneille/muuttajille (toivottavasti ahdistus helpotti/helpottaa! :)

        Pari vuotta olen Lahdessa asunut ja hyvin olen viihtynyt. Asun aivan keskellä kylää ja rauhallista on, jossei arkiaamuja klo 7.56 lasketa.
        Hieman sulkeutunutta porukka on mutta ei haittaa Pohjanmaan sekametsästä muuttanutta.
        Kun jaksaa ite olla asiallinen ja mukava niin jonkin ajan kuluttua alkaa tuttavia löytymään ja puhelin soimaan. Kaikkea löytyy mitä tarvitsee ja jos ei löydy niin Helsinkiin pääsee 45 min. eikä Tamperekaan ole kaukana.

        Kyllä se on elämä itestä kiinni eikä kaupungista.


    • Anonyymi

      Tuntuu että muualta muuttaneiden jokaista liikettä arvostellaan vaikka lahtelainen itse olisi rollaattorissa.

    • Alapäähuumori ja toisten epäonnistumisille nauraminen. Sillä pärjää.

    • Anonyymi

      Lahtelaiset nauraan vaan jos pilkaavat jotakuta.

    • Anonyymi

      Jättäytyvät perään ja arvostelevat vaikka toisella vaan yksi hammas suussa ja toinen painaa kolme sataa kiloa.

    • Anonyymi

      Lahti on syvältä, kiertäkää, tyly paikka! Työttömyys Suomen huippua, köyhä, terveydenhoito aivan p..stä ja huonommaksi menee! On selvää, että kun savupiipputeollisuudesta (paljon kouluttamatonta työvoimaa) aiemmin elänyt kaupunki on 90-luvun laman jälkeen ollut työttömyystilastojen kärjessä (siis 30 vuotta) on ihmisten välinen kilpailu kehittynyt raadollisimpiin mahdollisiin muotoihin. Ei omaa amk:a, Lamk menetetiin narsismin ja kelvottoman johtamisen vuoksi, nyt menee terveyden hoito, samat syyt. Lievästi kehittynyt kulkuyhteys Hesaan heikkenee, junanvuoroja vähenee, Lahdesta pitää päästä POIS!!!

      • Anonyymi

        Paskanpuhuminen toisista ja kieroilu näkevät kun pitää vähillä lahjoilla yrittää pärjätä.


      • Anonyymi

        Tarkistahan faktat, ennekuin tuollaista roskaa kirjoittelet. Yhteydet ainoaan oikeeseen kaupunkiin, helsinkiin ei heikkene, vaan paranee kokoajan. Lahti on Euroopan vihreä pääkaupunki ja edelläkävijä, mm kiertotaloudessa. Ensimmäinen kaupunki Suomessa, joka jo lopetti kivihiilen polton. Lahden työttömyys on joo ollut seurausta jo liki 40 vuoden takaa, mutta se ei enää juurikaan vaikuta tähän päivään.
        Työttömyys on ollut voimakkaimmin laskussa ennen koronapandemiaa. Meillä on oma Yliopisto ja AMK. Mitään ei ole poisviety, vaan päinvastoin: uutta rakennetaan kovaa vauhtia!! Lahti on hieno ja dynaaminen kaupunki tätä nykyä

        Jotenkin et edes vaikuta lahtelaiselta. Katsoitkohan aamulla ulos..


    • Anonyymi

      Perusjunttien kylä.

      • Anonyymi

        Kyttään ja vahdin sua. Arvostelen vaikka olen lihava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyttään ja vahdin sua. Arvostelen vaikka olen lihava.

        Kyllä, juuri tuollaisia on suuri osa lahtelaisista. Juntteja.


    • Anonyymi

      Lahdessa on iso osa sellaisia ihmisiä, jotka ovat ensimmäistä sukupolvea kaupungissa. Siksi lienee käytöstavat ovat vielä hyvin "maalaismaisia" ja vielä opetteluasteella.

      Kultturellinen sivistys ja syvällinen itsensä kehittäminen on aivan lapsen kengissä, jos edes sielläkään. Sivistys vaatii monta sukupolvea hioituakseen, syventyäkseen ja siirtyäkseen ihan geenitasolle.

      Ja huom! Maalaisuudessa on toki paljon hyvääkin!

      Juntti = maalainen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9254
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      42
      2720
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1340
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe