New York

2 pv.

Meilla on mahdollisuus viettaa New Yorkissa ainoastaan kaksi paivaa. Mitka paikat olisi ihan must, jotka ehtisi kayda tuossa ajassa?

4

966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuukuukuu

      No ainakin Times Square, Central Park, Vapaudenpatsaan vilkaisu rannalta (joo, aika mitätön, ennemminkin kannattaisi yhdistää lauttamatkaan Ellis Islandille). Ja sitten joku pilvenpiirtäjä, lähinnä kai Empire State Building tahi "Top of the Rock". Times Squarella ja pilvenpiirtäjillä voi kannattaa käväistä sekä päiväsaikaan että pimeällä. Jotain pientä siihen lisäksi kiinnostuksen mukaan, esim. yleistä kävelyä Manhattanin halki, Brooklyn Bridge auringon laskiessa, Metropolitan museo, legendaarinen yöklubi tms.

      • Esa E

        Vapauden veistoksen tarpeeksi läheltä voi tsekata battery parkin luota lähtevästä Staten Islandin lautalta. Vähän samanlainen kun suomenlinnan lautta paitsi että se on ILMAINEN!!!!
        Lähtee puolen tunnin välein, matka yhteen suuntaan noin puolituntia ja samalla lautalla voi tulla takas eli vie noin tunnin matkasta. Samalla näkee manhattanin kärjen ja brooklyn bridgen ym. mereltä päin.


      • matkailija-x

        Itse aloittaisin päivän Central Parkista (miljoonakaupungin keuhkot), kävelisin 5th Avenuen kautta (ylellisiä liikkeitä, pilvenpiirtäjiä) Rockefeller Centerin Top of the Rock-näköalatasanteelle (yleensä paljon lyhyemmät jonot kuin Empire state buildingiin), josta jatkaisin Bryant Parkin kautta (Public Library, jota vartioivat isot kivileijonat) Herald Squarelle ja siitä Broadwayta pitkin Greenwich Villageen ja SoHoon, joissa vaeltelisin edes takaisin. Lounas (tai illallinen, vaellellessa menee pidemmänkin aikaa) vaikka Bleecker streetin John's-pizzeriassa.

        Illlalla Times Squrelle ihmettelemään valomerta. Paikalliset eivät aina ymmärrä turistien Times Square-intoa, mutta mielestäni se on must, varsinkin illalla, pilvenpiirtäjät ja kirkkaat mainosvalothan ovat ihmisten mielikuva New Yorkista (vaikka monissa kaupunginosissa ei ole lainkaan pilvenpiirtäjiä).

        Illallinen kannattaa syödä jossain muualla kuin Times Squaren ketjuravintoloissa, esim. "restaurant Rw'lla" on paljon kivoja ravintoloita 46 katu 8. ja 9. avenuen välissä http://restaurantrow.name/

        Seuraavana aamuna ajaisin metrolla South Ferryn asemalle (vain neljä tai viisi ensimmäistä vaunua mahtuvat laiturin kohdalle, joten mene etummaisin vaunuhin) ja menisin ilmaisella Staten Island Ferryllä edestakaisin, matkalla näkee Vapauden patsaan melko läheltä ja Manhattanin siluettia.

        Kävelisin Battery Parksista Wall Streetille (ja jos illalla haluan nähdä musikaalin, ostaisin ½ hintaan lipun TKTS-toimistosta, (Front- ja John-katujen kulmassa, Resnick/Prudential Building takana 199 Water Street) ja ajaisin Wall Streetin pysäkiltä 2- tai 3- metrolla (punainen linja) Clarck streetin asemalle ja kävelisin Brooklynin sillan yli takaisin Manhattanille. Silta loppuu City Hallin luo, josta on lyhyt matka WTC-aukioille (nykyisin iso työmaa), vieressä on New Yorkin kuuluisin outlet-tavaratalo Century 21 sekä pieni kirkko, jossa on WTC-iskujen muistonäyttely. WTC:n alueelta jatkaisin Chinatowniin, joka on nähtävyys sinänsä, vaikka kaikkialla Chinatownissa kaupattavat "Chanel"- "Dior"- yms laukut ovat laittomia ja huonosti tehtyjä väärennöksiä. Täältä Little Italyyn, joka nykyisin on muutama kortteli Mulberry streetin ympärillä.

        Illalla katsomaan musikaalia tai Greenwich Villageen syömään ja johonkin livemusaklubille, vaikka Cafe Wha? Itse olen käynyt katsomalla musikaalin, ajanut sen jälkeen metrolla Greenwich Villageen ja käynyt klubillakin samana iltana.

        Kävellen näkee eniten, joten hyvät kengät mukaan. Kun jalat eivät enää kanna kaiken käveyn jälkeen, taksi on edullinen ja metro vielä edullisempi kulkuväline (ja turvallinen).

        Kaupungissa on paljon hyviä museoita, mutta jos aikaa on vain kaksi päivää, jättäisin ne väliin, koska murto-osan näkeminen yhdestäkin valtavasta museosta vie puoli päivää.

        Täältä lisätietoja http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g60763-i5-k1999532-Read_this_first_Welcome_to_the_New_York_City_forum-New_York_City_New_York.html


    • tommyli08

      Et juurikaan kertonut minkä tyyppisiä paikkoja kaipasit mutta tässä muutama vinkki harkittavaksi:

      - Pier 17
      Brooklyn Bridgen läheisyydessä oleva "ostari". Useassa kerroksessa oleva rakennus/laituri lukuisineen ruoka sekä ostos paikkoineen.

      - Brooklyn & Manhattan bridge
      Nämä molemmat sillat ovat tosi upeita ja kannattaa kävellä ne päästä päähän-

      - McSorleys Ale House
      New Yorkin vanhin edelleen toiminnassa oleva pubi jossa saa vain kahta eri ale laatua... tummaa sekä vaaleaa. Kuuluisa mm. töykeästä palvelustaan. Osoite 15 East 7th Street

      - B&H Photovideo
      Todella iso kamerakauppa. Dollarin kurssin vuoksi saa halvalla elektroniikkaa jos siitä pitää. Suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      142
      2362
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      399
      2012
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      34
      1894
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1260
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      103
      1151
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1139
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1073
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1044
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1027
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      908
    Aihe