Todella pöyristyttävää käytöstä meidän taloyhtiössä. Olen ollut onneton ja muuttanut taloon, jossa paljon koiraperheitä. Ja nämä koiralliset vahingontekijät eivät suostu vapaaehtoisesti maksamaan vesimaksua koiristaan. Kuluttavathan koirat enemmän vettä kuin ihmiset, joten miksi meidän koirattomien täytyy maksaa koirien vedestä. Olen joutunut asiasta koirallisille useasti huomauttamaan. Tuloksetta.
Koirien vesimaksu saatava
16
634
Vastaukset
- toivottavasti
Toivottavasti tää on provo....
Koirathan tosiaan läträä vedellä ihan mahdottomasti päivittäin; vetää vessaa, käy pitkissä suihkuissa yms.. (nauraa kippurassa....) Pitäisköhän kaikista eläimistä ottaa vesimaksu tasa-arvon vuoksi; kissoista, marsuista, hamstereista, gerbiileistä, kaneista, hämähäkeistä, joo ja tottatosiaan AKVAARIOKALOISTA!!!!- provo????
tämä on kuule totista totta, ainakin meidän talossa. olen jopa laittanut vapaista koirille sopivista asunnoista ilmoitusleikkeitä postilaatikosta näille häiriköille, vaan ei vihje tehoa.
- rahmabutra
provo???? kirjoitti:
tämä on kuule totista totta, ainakin meidän talossa. olen jopa laittanut vapaista koirille sopivista asunnoista ilmoitusleikkeitä postilaatikosta näille häiriköille, vaan ei vihje tehoa.
Meidän koirat pestään pari-kolme kertaa vuodessa..
Itse käyn suihkussa joka helvatan päivä, ja kyä suurin osa muistakin immeisistä.
Jotta ooppa ny!
Kaikkei reiluintahan sellanen mittari olisi, mutta täytyy ymmärtää, että mikä nyt olisi sitten reilua. Tai sitten koittaa muuttaa asia reilummaksi. Jommin kummin.
Ja, meillä kun on oma talo niin kyllä tulee kaik maksettua iha ite. Mikäs sen hauskempaa kun sais aina lotrata niin paljon ku sielu sietää :D
..mutta kun on se lämminvesivaraaja, niin niin.
Sinun pitää ehdotukseesi tehdä myös kohta, jossa koirat jaetaan maksuluokkiin turkin mukaan. Toisia pestään useammin toisia tosi harvoin.;-DD
- kolkuttaa
kun on vesimaksu maksamatta parista piskistä. Ymmärrätkö mikä taloudellinen taakka olet taloyhtiöllesi. Naapureittesi loinen.
kolkuttaa kirjoitti:
kun on vesimaksu maksamatta parista piskistä. Ymmärrätkö mikä taloudellinen taakka olet taloyhtiöllesi. Naapureittesi loinen.
Arvaas mitä?? Meillä ei peritä vesimaksua lainkaan. Voidaan surutta lotrata veden kanssa mielin määrin ja varpaitakin suihkutella monasti päivän mittaan, niin isäntä vasaravarpaitaan, kuin minä itse näitä tönkköjäni, puhumattakaan griffoneiden ihanista pikku pikku varpahista. Juuu ja viherkasveja suihkutellaan reteesti.
- se vesi
umalehtinen kirjoitti:
Arvaas mitä?? Meillä ei peritä vesimaksua lainkaan. Voidaan surutta lotrata veden kanssa mielin määrin ja varpaitakin suihkutella monasti päivän mittaan, niin isäntä vasaravarpaitaan, kuin minä itse näitä tönkköjäni, puhumattakaan griffoneiden ihanista pikku pikku varpahista. Juuu ja viherkasveja suihkutellaan reteesti.
sitten maksetaan?
- yhteiskunta
se vesi kirjoitti:
sitten maksetaan?
joku ne joutuu maksamaan, kun hää siellä löträä vesien kanssa oikeen uhalla
- verot johtuu
yhteiskunta kirjoitti:
joku ne joutuu maksamaan, kun hää siellä löträä vesien kanssa oikeen uhalla
tuosta ja sen piskeistä. häpeäisi
- arkipiru
sehän on aivan selvää, että jos vettä kulutetaan, se myöskin maksetaan.
Meillä on maksettu aina, niin verot kun vesimaksutkin. Jopa koirien jätemaksutkin on hoidettu ajallaan. Eikä sovi unohtaa myöskään niitä hajuhaittamaksuja.
Toisaalta, miksi taas ihmisiltä jätetään perimättä maksut niistä sadoista asioista, joita he kännipäissään tai mielivaltaisesti muuten tekevät??? Mitäs sitä pyörää turhaa uudestaan keksiä,kun se jo on keksitty ;)
Sinäkin voit toimeliaana ihmisenä alkaa ajaa asiaa,että tulee huoneistokohtaiset mittarit,niin sähköön kun veteenkin.Sittenpähän vedestäkin menee niin,ettei ne pienperheetkään joudu maksamaan suurperheiden puljauksia ;)
Tietääkseni harva esim.pesee koiraansa päivittäin,kun taas nykyaikana monet ihmiset käyvät suihkussa päivittäin.Ja toiset lutraavat sitä vettä turhan reippaatikkin.Joten nyt alat yrittää pistää tarmosi oikeean paikkaan,niin maailma pelastuu ja kiittää ;)))))- hyvä...
ihmeset juovat kaljaa ja mitä koirat juovat? Aivan, oikein! V E T T Ä
hyvä... kirjoitti:
ihmeset juovat kaljaa ja mitä koirat juovat? Aivan, oikein! V E T T Ä
Ahaa.
Mutta kun immeiset juo sitä kaljaa,niin niitä pisittää enemmän.Se kun on tyypillistä kaljalle,eikö ?
No sitten kun niitä pissittää,niin mihin ne sen tekee.Vessaan,eikö?Ja mitä sitten tehdään.Vedetään vessa ;)Ja mitä siellä pytyssä on,oisko vettä...
Koirat pissii ulos.Kumpi on ekologisempaa ja kumpi on kalliimpaa ;)- Rekkailija
molossi kirjoitti:
Ahaa.
Mutta kun immeiset juo sitä kaljaa,niin niitä pisittää enemmän.Se kun on tyypillistä kaljalle,eikö ?
No sitten kun niitä pissittää,niin mihin ne sen tekee.Vessaan,eikö?Ja mitä sitten tehdään.Vedetään vessa ;)Ja mitä siellä pytyssä on,oisko vettä...
Koirat pissii ulos.Kumpi on ekologisempaa ja kumpi on kalliimpaa ;)..päivittäinen vessanhuuhdonta on vesimenetyksenä paljon enemmän kuin koirien juomiset.
Miettikäänyhei :O
- n.sorsa
tietoa noh meidän koirasta ainakin. Vettä juo noin litran verran päivässä korkeintaa, kesällä aah niistä ihanista kuralätäköistä arggg.
Alueelamme sijaitse pohjavesipiste, mistä ihmiset/ koiran omistajatkin hakevat vettä.
Viime kesänä, kun turussa ja lähikunnissa oli todella kuuma kesä kaivoista loppui vesi ihmiset joutuivat hakemaan vetensä pohjavesipisteeltämme.
Yksi rikas semmoisen v alkuisen uudehkon auton omistaja pesi kyllä ihan pokkana autonsa, pohjavesipisteessä , kun ihmiset olivat ilman vettä, kiva kehua börssissä parisen ekeä säästänneensä.
Koiramme turkkia ei juurikaan tarvitse edes pestä, jos ei mudassa ole käynyt ryöhnäämässä tai muuten on pesun tarpeessa 2- 3 kertaa ehkä vuodessa.
Hyvän asian puolesta olet vettä kulutetaan liikaa ja ylläri ylläri, Celine Dion, on yhdysvaltain suurin veden kuluttaja yksityisistä ihmisistä, vaikka on olevinaan jonkun näköinen ympäristön puolesta puhuja. - sua oikeasti
nyppii? Tää juttu on tekosyy omalle pahalle ololles, varmaan tiedätkin sen.
Oikeasti koira ei kuluta sitä vettä kuin murto-osan siitä, minkä ihminen kuluttaa. Ei se käy aamuin illoin suihkussa, eikä lotraa kätösiään kokoajan, niinkuin ihminen tekee. Koiriahan ei pestä kovinkaan usein, kurakelillä käpälä huuhtaistaan. Taitaa koirien hoito olla sinulle utopiaa, kun tuollaisia haastelet.
Jos se sen vajaan litran päivässä juo sitä vettä, niin se on siinä.
Entäs sitten monilapsiset perheet, siellä suihkut on päällä tuntitolkulla ja tuon riemuun
maksamiseen joutuvat osallistumaan myös ei lapsiperheet. No, meillä ei ole näitä ongelmia, kun joka osakkeessa on oma vesimittari, eli jokainen maksaa kulutuksensa mukaan.
Ehdota mieluummin yhtiökokouksessa, että joka asuntoon tulisi oma vesimittari, ei huoli sitten valittaa, käyttää kuka mitenkin paljon vettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2131413- 961266
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31057Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle15961Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9918Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86890Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.58824- 32820
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37748Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44744