Scirocco

milloin

Milloin Scirocco tulee Suomeen? Onko kenelläkään sisäpiirin tietoa? Olisikohan ostamisen arvoinen auto?

30

7752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....................

      Niitä pystyy kuulemma koeajamaan syyskuun alussa VW liikkeissä pääkaupunkiseudulla. En sitten tiedä milloin niitä voi alkaa tilaamaan. Varmasti on ostamisen arvoinen auto.

    • lelu......

      Scirocco on jo konseptina täysi turhake, sellainen citysinkun kalunjatke korttelirallissa. Toisekseen Scirocco ei ole edes sopusuhtaisen näköinen luokassaan: sen sivuprofiili ja kylkilinja takapäässä on omituinen, ei hyvä.

      Odottele mieluummin uusi hatchback-Golf kutonen, se tulee hinnastoihin joulukuussa meillä ja ekat yksilöt toimitetaan asiakkaille tammi-helmikuussa. Kun otat siihen isomman koneen niin on paljon parempi auto!

      • tai lelu?

        Mikä on parempi kellekkin. Itse en tarvitse autoltani 5-ovisuutta tai muutakaan monikäyttöä, perheellä on sitä varten farkku, jota vaimo ajaa normaalisti ja jolla tehdään perheen yhteiset retket. Tällä hetkellä alla on seatin leon fr, ja eilen kävin ajamassa sciroccoa. Kaupat lyödään lukkuun ensiviikolla, auto käsissä joskus vuodenvaihteen jälkeen..

        Itse haluan päivittäiseen liikkumiseen ja runsaisiin työajoihin hieman pirteyttä. Miksi ei siis hieman erilaisempaa autoa, joka tuo enemmän ajamisen iloa kuin peruskulkine? Lisäksi itse pidän scirocon muotoilusta, ja ajettavuus, se on todella hyvä.

        Minua ei kiinnosta perusgolffi, paitsi ehkä r32-versiona. Jokaiselle jotakin, ei se sinulta ole pois millä minä ajelen.. Vai kateusko se siellä paistaa???


      • ...
        tai lelu? kirjoitti:

        Mikä on parempi kellekkin. Itse en tarvitse autoltani 5-ovisuutta tai muutakaan monikäyttöä, perheellä on sitä varten farkku, jota vaimo ajaa normaalisti ja jolla tehdään perheen yhteiset retket. Tällä hetkellä alla on seatin leon fr, ja eilen kävin ajamassa sciroccoa. Kaupat lyödään lukkuun ensiviikolla, auto käsissä joskus vuodenvaihteen jälkeen..

        Itse haluan päivittäiseen liikkumiseen ja runsaisiin työajoihin hieman pirteyttä. Miksi ei siis hieman erilaisempaa autoa, joka tuo enemmän ajamisen iloa kuin peruskulkine? Lisäksi itse pidän scirocon muotoilusta, ja ajettavuus, se on todella hyvä.

        Minua ei kiinnosta perusgolffi, paitsi ehkä r32-versiona. Jokaiselle jotakin, ei se sinulta ole pois millä minä ajelen.. Vai kateusko se siellä paistaa???

        Ajoit Sciroccoa? Missä (arvatenkin Helsingissä), mitä mallia ja millainen oli? Onko Suomen mallit samoja varustelultaan kuin Saksassa? Hinnat? Miten tuollaisen saisi ajettavakseen tänne keskemmälle Suomea? (milloinhan se virallinen esittely on)


      • loistava oli
        ... kirjoitti:

        Ajoit Sciroccoa? Missä (arvatenkin Helsingissä), mitä mallia ja millainen oli? Onko Suomen mallit samoja varustelultaan kuin Saksassa? Hinnat? Miten tuollaisen saisi ajettavakseen tänne keskemmälle Suomea? (milloinhan se virallinen esittely on)

        Ajoin maanantaina Helsingissä ja tänään Espoossa. Auto oli 2.0tfsi, 200hv dsg. Lisävarusteita oli 10000e:n arvosta. Lähtöhinta tuolla näyttää olevan 29950(1.4tsi) ja 36420(2.0 dsg). Noilla versioilla myynti käynnistyy. Ensiviikolla käyn tekemässä kaupat kun tuttu myyjä palaa lomilta, koeajo vahvisti sen mitä epäilin, kyseessä on laadukas vw-konsernin sporttituote.
        Olin tavallaan jo myyty kyseiselle autolle, koeajo vain vahvisti sitä. Erittäin hyvältä tuo ajossa tuntui.
        Itselleni tulee tuo 1.4tsi versio, metallivärillä 420e, sport paketti 1115e, vakkarisäädin 465e, autom.ilmast 675e, pelipaketti 270e, parempi äänentoistojärjestelmä 1040e.
        Autokuume on nyt aika kova :)

        Tässä kiertue-infoa, tulossa se scirocco on sinne periferiaankin :)

        http://www.volkswagen.fi/demotour2008


      • täydennystä
        loistava oli kirjoitti:

        Ajoin maanantaina Helsingissä ja tänään Espoossa. Auto oli 2.0tfsi, 200hv dsg. Lisävarusteita oli 10000e:n arvosta. Lähtöhinta tuolla näyttää olevan 29950(1.4tsi) ja 36420(2.0 dsg). Noilla versioilla myynti käynnistyy. Ensiviikolla käyn tekemässä kaupat kun tuttu myyjä palaa lomilta, koeajo vahvisti sen mitä epäilin, kyseessä on laadukas vw-konsernin sporttituote.
        Olin tavallaan jo myyty kyseiselle autolle, koeajo vain vahvisti sitä. Erittäin hyvältä tuo ajossa tuntui.
        Itselleni tulee tuo 1.4tsi versio, metallivärillä 420e, sport paketti 1115e, vakkarisäädin 465e, autom.ilmast 675e, pelipaketti 270e, parempi äänentoistojärjestelmä 1040e.
        Autokuume on nyt aika kova :)

        Tässä kiertue-infoa, tulossa se scirocco on sinne periferiaankin :)

        http://www.volkswagen.fi/demotour2008

        Mielestäni tuo on aika houkuttelevasti hinnoiteltu, esim jo 3-ovinen gt-golffi on kalliimpi. En varmaan ole ainoa joka tuohon hurahtaa. Voi tosin syödä aika paljon Golf GT:n ja GTI:n myyntiä.. Tosin, golffistahan on tulossa uusi malli vissiin keväällä, jolloin hinnat varmaaan laskee sciroccon tasolle.


      • joskus.....
        täydennystä kirjoitti:

        Mielestäni tuo on aika houkuttelevasti hinnoiteltu, esim jo 3-ovinen gt-golffi on kalliimpi. En varmaan ole ainoa joka tuohon hurahtaa. Voi tosin syödä aika paljon Golf GT:n ja GTI:n myyntiä.. Tosin, golffistahan on tulossa uusi malli vissiin keväällä, jolloin hinnat varmaaan laskee sciroccon tasolle.

        ....ja huomaat että myyjät eivät hyvitä siitä edes Golfin veroisesti. Kori on epäkäytännöllinen, myyjillä on epäluulo omistajan ajotyyliä kohtaan (sporttimalleilla on tapana saada revittelyä ja virisoftautusta osakseen), näin he perustelevat. Ja yksityisiä ostajia on vähän, lähinnä persaukisia teinipojuja jotka koettavat tinkiä hinnasta puolet pois. Hinnoitteluhan tuolla Scirolla on muutenkin hyvin audimainen: kaikki lisäjutut maksaa paljon enemmän kuin Golfiin.

        Edelleen: lelu mikä lelu, sopii rikkaille jotka ostaa sen vaimonsa tai lapsena huviautoksi, mutta ei kenellekään palkastaan auton maksavalle ykkösautoksi.


      • kuten muidenkin arvoautojen
        joskus..... kirjoitti:

        ....ja huomaat että myyjät eivät hyvitä siitä edes Golfin veroisesti. Kori on epäkäytännöllinen, myyjillä on epäluulo omistajan ajotyyliä kohtaan (sporttimalleilla on tapana saada revittelyä ja virisoftautusta osakseen), näin he perustelevat. Ja yksityisiä ostajia on vähän, lähinnä persaukisia teinipojuja jotka koettavat tinkiä hinnasta puolet pois. Hinnoitteluhan tuolla Scirolla on muutenkin hyvin audimainen: kaikki lisäjutut maksaa paljon enemmän kuin Golfiin.

        Edelleen: lelu mikä lelu, sopii rikkaille jotka ostaa sen vaimonsa tai lapsena huviautoksi, mutta ei kenellekään palkastaan auton maksavalle ykkösautoksi.

        Itse päinvastoin veikkaan, että tuo tulee olemaan käytettynäkin haluttu. Ainakin jos katsoo golf gti, ja gt- mallien hintoja käytettyinä. Eivätkä ne 3-ovisena nyt paljon käytännöllisempiä ole.

        Minulle scirocossa on riittävä takatila, jota saa vielä laajennettuakin. Lisäksi kun useimmiten ajan työajoa yksin, niin en tarvitse miljoonaa ovea. Eli minulle se on käytännöllinen auto.

        Kun vertaa sciroccon lisävarustelistaa, ei siellä ole suuria hintaeroja golffin listaan. Lisäksi sciroccon lähtöhinta on melkoisen houkutteleva.

        Tuollainen auto herättää aina tunteita ja valitettavasti myös kateutta, kuten nyt nähdään. Aina tuollaiselle ostaja löytyy, ainakin kun malli on uusi, joten en ole huolissani jälleenmyyntiarvosta. En ole rikas, eikä auto tule vaimon tai lapsen(ei vielä kortti-iässä) leluksi, vaan omaksi työkaluksi, jonka muuten maksan palkastani.
        Joten hautaa kateutesi ja tunnusta tosiat, onhan se siisti auto :)


      • urewoiruw
        joskus..... kirjoitti:

        ....ja huomaat että myyjät eivät hyvitä siitä edes Golfin veroisesti. Kori on epäkäytännöllinen, myyjillä on epäluulo omistajan ajotyyliä kohtaan (sporttimalleilla on tapana saada revittelyä ja virisoftautusta osakseen), näin he perustelevat. Ja yksityisiä ostajia on vähän, lähinnä persaukisia teinipojuja jotka koettavat tinkiä hinnasta puolet pois. Hinnoitteluhan tuolla Scirolla on muutenkin hyvin audimainen: kaikki lisäjutut maksaa paljon enemmän kuin Golfiin.

        Edelleen: lelu mikä lelu, sopii rikkaille jotka ostaa sen vaimonsa tai lapsena huviautoksi, mutta ei kenellekään palkastaan auton maksavalle ykkösautoksi.

        No voi harmi. Luulin että se olisi monellekin sopiva auto, esim. työssäkäyville sinkuille tai parsikunnille, joilla ei ole lapsia. Monet haluavat nimenomaan kaksiovisen auton, jossa saa olla kiva muotoilu, hyvät ajo-ominaisuudet, ja aivan riittävät tilat... ja vielä palkallaan ovat makselleet...

        >Edelleen: lelu mikä lelu, sopii rikkaille jotka >ostaa sen vaimonsa tai lapsena huviautoksi, >mutta ei kenellekään palkastaan auton >maksavalle ykkösautoksi.


      • <<<
        loistava oli kirjoitti:

        Ajoin maanantaina Helsingissä ja tänään Espoossa. Auto oli 2.0tfsi, 200hv dsg. Lisävarusteita oli 10000e:n arvosta. Lähtöhinta tuolla näyttää olevan 29950(1.4tsi) ja 36420(2.0 dsg). Noilla versioilla myynti käynnistyy. Ensiviikolla käyn tekemässä kaupat kun tuttu myyjä palaa lomilta, koeajo vahvisti sen mitä epäilin, kyseessä on laadukas vw-konsernin sporttituote.
        Olin tavallaan jo myyty kyseiselle autolle, koeajo vain vahvisti sitä. Erittäin hyvältä tuo ajossa tuntui.
        Itselleni tulee tuo 1.4tsi versio, metallivärillä 420e, sport paketti 1115e, vakkarisäädin 465e, autom.ilmast 675e, pelipaketti 270e, parempi äänentoistojärjestelmä 1040e.
        Autokuume on nyt aika kova :)

        Tässä kiertue-infoa, tulossa se scirocco on sinne periferiaankin :)

        http://www.volkswagen.fi/demotour2008

        GOLF GTI MKIII JA SITTEN SELLAINEN OIS AIKA NAMU AUTONA


      • Koeajanut
        loistava oli kirjoitti:

        Ajoin maanantaina Helsingissä ja tänään Espoossa. Auto oli 2.0tfsi, 200hv dsg. Lisävarusteita oli 10000e:n arvosta. Lähtöhinta tuolla näyttää olevan 29950(1.4tsi) ja 36420(2.0 dsg). Noilla versioilla myynti käynnistyy. Ensiviikolla käyn tekemässä kaupat kun tuttu myyjä palaa lomilta, koeajo vahvisti sen mitä epäilin, kyseessä on laadukas vw-konsernin sporttituote.
        Olin tavallaan jo myyty kyseiselle autolle, koeajo vain vahvisti sitä. Erittäin hyvältä tuo ajossa tuntui.
        Itselleni tulee tuo 1.4tsi versio, metallivärillä 420e, sport paketti 1115e, vakkarisäädin 465e, autom.ilmast 675e, pelipaketti 270e, parempi äänentoistojärjestelmä 1040e.
        Autokuume on nyt aika kova :)

        Tässä kiertue-infoa, tulossa se scirocco on sinne periferiaankin :)

        http://www.volkswagen.fi/demotour2008

        Ajoin saman auton ja oli mukava ajaa. Pyysin tarjouksen 2.0 TSI DSG:stä, että saa ilman pitkää odottelua, koska DSG on kyllä mainio ja pienempää DSG vaihteista saa odottaa kevääseen, värinä valkoinen, kattoikkuna (tuo ulkonäköä ja avaruutta ohjaamoon), vakionopeussäädin, automaatti-ilmastointi, 2 renkaat VW Sciroccon aluvantein (pitää kysyä, mitä tekee lisää 18 tuuman vanteet 17 sijaan), lohkolämmitin sisäpistokkeella (talvisin hyvä olla). Hinnaksi kertyi noin 42000 euroa. Mitä muita varusteita suosittelette? Kannattaako Xenonit ottaa yli 1000 euron hintaan? Paremmat stereot? Olisihan se mukava auto, vaikka samaan hintaan saa vaikka mitä isompia vaihtoehtoja halvemmallakin mm. uusi Accord 2.0. alle 35000 ja Audi A4 1.8T taitaa manuaalina lähteä noin samaan hintaan. Tosin niissä on pienemmät koneet. Jos ei isoa perhetilaa tarvitse niin ainakin saisi tehokkaan uudenmallisen auton itselleen mukavalla koneella. Luukkuperänä jokin isompi tavarakin mahtuu kyytiin, tosin nostokorkeus paksiin on korkeahko. Hinnallisesti lienee noin saman hintainen kuin GTI Golf, mutta malli on paljon urheilullisempi mielestäni. Asiallisia mielipiteitä, please.


      • Asiaton?
        Koeajanut kirjoitti:

        Ajoin saman auton ja oli mukava ajaa. Pyysin tarjouksen 2.0 TSI DSG:stä, että saa ilman pitkää odottelua, koska DSG on kyllä mainio ja pienempää DSG vaihteista saa odottaa kevääseen, värinä valkoinen, kattoikkuna (tuo ulkonäköä ja avaruutta ohjaamoon), vakionopeussäädin, automaatti-ilmastointi, 2 renkaat VW Sciroccon aluvantein (pitää kysyä, mitä tekee lisää 18 tuuman vanteet 17 sijaan), lohkolämmitin sisäpistokkeella (talvisin hyvä olla). Hinnaksi kertyi noin 42000 euroa. Mitä muita varusteita suosittelette? Kannattaako Xenonit ottaa yli 1000 euron hintaan? Paremmat stereot? Olisihan se mukava auto, vaikka samaan hintaan saa vaikka mitä isompia vaihtoehtoja halvemmallakin mm. uusi Accord 2.0. alle 35000 ja Audi A4 1.8T taitaa manuaalina lähteä noin samaan hintaan. Tosin niissä on pienemmät koneet. Jos ei isoa perhetilaa tarvitse niin ainakin saisi tehokkaan uudenmallisen auton itselleen mukavalla koneella. Luukkuperänä jokin isompi tavarakin mahtuu kyytiin, tosin nostokorkeus paksiin on korkeahko. Hinnallisesti lienee noin saman hintainen kuin GTI Golf, mutta malli on paljon urheilullisempi mielestäni. Asiallisia mielipiteitä, please.

        ...meinaan perheauton pohjalta tekaistuja halpissportteja. Ford Capri ja Puma, Opel Manta, Calibra ja Tigra. Sun muut.

        Ei siinä mitää: jos joku haluaa kaivaa itsestään esiin ikuisen pikkupojan tai vauhtimimmin, niin saahan tuollaisen toki ostaa ja sillä ajella. Ei se ole todellakaan keneltäkään pois.

        Minun mielestäni on hieno asia, että jokainen löytää omansa. Hienoa on sekin, että kilteissä perheautoissa asuu nykyisin ihan vastaavia pikkusportteja. Köyhän näköisiin, arkisiin kansankulkineen kuoriin on pakattu tekniikkaa, joka sallii aivan yhtä urheilullisen meiningin kuin nuo leikkisportitkin.

        Niillä minä ajelen mieluummin, vaikka kuinka seniiliksi papparaiseksi joidenkin mielissä leimautuisin! Parempi sekin kuin leimautua toisten silmissä ikipuberteettiin jämähtäneeksi turhakkeeksi.


      • huhhuh..
        Asiaton? kirjoitti:

        ...meinaan perheauton pohjalta tekaistuja halpissportteja. Ford Capri ja Puma, Opel Manta, Calibra ja Tigra. Sun muut.

        Ei siinä mitää: jos joku haluaa kaivaa itsestään esiin ikuisen pikkupojan tai vauhtimimmin, niin saahan tuollaisen toki ostaa ja sillä ajella. Ei se ole todellakaan keneltäkään pois.

        Minun mielestäni on hieno asia, että jokainen löytää omansa. Hienoa on sekin, että kilteissä perheautoissa asuu nykyisin ihan vastaavia pikkusportteja. Köyhän näköisiin, arkisiin kansankulkineen kuoriin on pakattu tekniikkaa, joka sallii aivan yhtä urheilullisen meiningin kuin nuo leikkisportitkin.

        Niillä minä ajelen mieluummin, vaikka kuinka seniiliksi papparaiseksi joidenkin mielissä leimautuisin! Parempi sekin kuin leimautua toisten silmissä ikipuberteettiin jämähtäneeksi turhakkeeksi.

        Kun kerran kerrot että jokaisen on hyvä löytää omansa, niin miksi sitten kuitenkin kirjoittelet ikipuberteetista ja turhakkeista? Vihertää kuitenkin?

        Olen ajanut aina coupe-mallisilla autoilla, koska tarvetta ei muuhun ole. Tavaratila noissa on ollut varsin reilu, eli harrastusvälineet mahtuvat mukaan (Sciroccossa eniten huolettaa tavaratilan koko, tosin penkit kääntämällä pitäisi riittää). En todellakaan tarvitse mitään turboahdettuja perheautoja, koska ajan rajoitusten mukaan ja maksan itse bensani. Tärkeintä on siis että auto näyttää hyvältä, ei huku massaan ja on järkevä paketti kokonaisuudeltaan. Jos ostaisin 1.4 TSI Sciroccon, siinä olisi enemmän heppoja kuin yhdessäkään aikaisemmassa autossani (ja se olisi samalla bensapihein).

        Ei tulisi mieleenikään leimata jollain "perhesportilla" ajavaa seniiliksi papparaiseksi, vaikka kyllähän se vähän säälittää kun perhefarmariin täytyy ostaa edes ne jumalattomat renkaat ja kromivanteet. Siinä tilassa laittaisin kyllä nekin rahat lasten puuroihin, jos tilanne olisi noin pahaksi päässyt.


      • Asiaton?
        huhhuh.. kirjoitti:

        Kun kerran kerrot että jokaisen on hyvä löytää omansa, niin miksi sitten kuitenkin kirjoittelet ikipuberteetista ja turhakkeista? Vihertää kuitenkin?

        Olen ajanut aina coupe-mallisilla autoilla, koska tarvetta ei muuhun ole. Tavaratila noissa on ollut varsin reilu, eli harrastusvälineet mahtuvat mukaan (Sciroccossa eniten huolettaa tavaratilan koko, tosin penkit kääntämällä pitäisi riittää). En todellakaan tarvitse mitään turboahdettuja perheautoja, koska ajan rajoitusten mukaan ja maksan itse bensani. Tärkeintä on siis että auto näyttää hyvältä, ei huku massaan ja on järkevä paketti kokonaisuudeltaan. Jos ostaisin 1.4 TSI Sciroccon, siinä olisi enemmän heppoja kuin yhdessäkään aikaisemmassa autossani (ja se olisi samalla bensapihein).

        Ei tulisi mieleenikään leimata jollain "perhesportilla" ajavaa seniiliksi papparaiseksi, vaikka kyllähän se vähän säälittää kun perhefarmariin täytyy ostaa edes ne jumalattomat renkaat ja kromivanteet. Siinä tilassa laittaisin kyllä nekin rahat lasten puuroihin, jos tilanne olisi noin pahaksi päässyt.

        Autoja on erilaisia, jos on mielipiteitä ja arvostuksiakin. Hyvä niin!

        Sinun autoihanteesi on tiloiltaan ja käyttöominaisuuksiltaan kyseenalainen, perheauton suorituskyvyn tarjoava kulkine, jossa saa maksaa ylimääräistä harvinaisuudesta ja menevästä muotoilusta.

        Minun autoihanteeni on väritön, mauton ja hajuton kansanauto, joka tarjoaa saman suorituskyvyn ja ajettavuuden kuin sinun ”sporttisi”, mutta lisäksi kuljetuskykyä ja tilaa vaihteleviin tarpeisiin. Ja kaiken tämän halvemmalla.

        En tarvitse kupeeta enkä tupeeta. En halua herättää autollani minkäänlaista naapurikateutta, en edes ”jumalattomilla renkailla ja kromivanteilla”. Aluvanteet (hillityt) toki otan mielelläni raskaiden ja ruostuvien peltivanteiden tilalle, mutta ensiasennusrenkaiden koosta en halua lipsua mihinkään. Haluan siis ”hukkua massaan” seniilin papparaisen tavoin, mutta autossani on sitten oltava piilossa ruutia, joka tarjoaa turvalliset rekan ohitukset kuormattunakin.


      • "Seniili"
        Asiaton? kirjoitti:

        Autoja on erilaisia, jos on mielipiteitä ja arvostuksiakin. Hyvä niin!

        Sinun autoihanteesi on tiloiltaan ja käyttöominaisuuksiltaan kyseenalainen, perheauton suorituskyvyn tarjoava kulkine, jossa saa maksaa ylimääräistä harvinaisuudesta ja menevästä muotoilusta.

        Minun autoihanteeni on väritön, mauton ja hajuton kansanauto, joka tarjoaa saman suorituskyvyn ja ajettavuuden kuin sinun ”sporttisi”, mutta lisäksi kuljetuskykyä ja tilaa vaihteleviin tarpeisiin. Ja kaiken tämän halvemmalla.

        En tarvitse kupeeta enkä tupeeta. En halua herättää autollani minkäänlaista naapurikateutta, en edes ”jumalattomilla renkailla ja kromivanteilla”. Aluvanteet (hillityt) toki otan mielelläni raskaiden ja ruostuvien peltivanteiden tilalle, mutta ensiasennusrenkaiden koosta en halua lipsua mihinkään. Haluan siis ”hukkua massaan” seniilin papparaisen tavoin, mutta autossani on sitten oltava piilossa ruutia, joka tarjoaa turvalliset rekan ohitukset kuormattunakin.

        Jep! Itselläni oli yli 30-vuotiaana pari sporttimallia, menevännäköisiä. Toinen oli pikkukoneella ja toinen isommalla. Molemmille oli yhteistä, että ne ärsyttivät tielläliikkujia ja kisahalukkaita oli aina rinnalla. En kokenut autojen tyyliä lopulta omakseni.

        Nyt on alla 140 hv tsi-farkkugolf ja tilauksessa uusi 160 hv farkku dsg7-lootalla ja sportlinena. Arvostan tässä mallissa käytännöllisyyttä, 4 ovea ja isoa takalootaa (vaikkei ole perheessä kuin 2 hlöä). Silti arvostan ajettavuutta joten tuo urheilualustainen malli oli selviö, samoin tehokas konemalli. Ja tuo perhefarkku kiihtyy satkuun 8,5 sekkaa ja vetää 220 km/h vain 6,4 keskikulutuksella, ja dsg vielä lisää käytännön suorituskykyä peitoten taitavankin käsivaihtajan nopeudessa eri ajotilanteissa. Malli ei kuitenkaan ärsytä ketään, okei alut siinä on mutta koko on järkevä 16" ja alujen muoto hillitty. Siinä on minun autoilutyylini.


      • ..pä niin
        Asiaton? kirjoitti:

        Autoja on erilaisia, jos on mielipiteitä ja arvostuksiakin. Hyvä niin!

        Sinun autoihanteesi on tiloiltaan ja käyttöominaisuuksiltaan kyseenalainen, perheauton suorituskyvyn tarjoava kulkine, jossa saa maksaa ylimääräistä harvinaisuudesta ja menevästä muotoilusta.

        Minun autoihanteeni on väritön, mauton ja hajuton kansanauto, joka tarjoaa saman suorituskyvyn ja ajettavuuden kuin sinun ”sporttisi”, mutta lisäksi kuljetuskykyä ja tilaa vaihteleviin tarpeisiin. Ja kaiken tämän halvemmalla.

        En tarvitse kupeeta enkä tupeeta. En halua herättää autollani minkäänlaista naapurikateutta, en edes ”jumalattomilla renkailla ja kromivanteilla”. Aluvanteet (hillityt) toki otan mielelläni raskaiden ja ruostuvien peltivanteiden tilalle, mutta ensiasennusrenkaiden koosta en halua lipsua mihinkään. Haluan siis ”hukkua massaan” seniilin papparaisen tavoin, mutta autossani on sitten oltava piilossa ruutia, joka tarjoaa turvalliset rekan ohitukset kuormattunakin.

        Miten niin kyseenalainen, jos se on sellainen mikä _minulle_ riittää? Ja niin kauan kun on mahdollista ostaa itseään miellyttävä auto, niin aion sen tehdä. Ei tarvitse ollenkaan olla huolissaan kuinka paljon halvemmalla saisin jotakin "parempaa", kun se ei minulle ole parempaa. On muuten aika säälittävää, jos 30 k€:n auto aiheuttaa naapurikateutta pelkästään sen takia että se ei ole se harmaa farmari, joita mahtuu 13 tusinaan.


      • Autoa
        Asiaton? kirjoitti:

        ...meinaan perheauton pohjalta tekaistuja halpissportteja. Ford Capri ja Puma, Opel Manta, Calibra ja Tigra. Sun muut.

        Ei siinä mitää: jos joku haluaa kaivaa itsestään esiin ikuisen pikkupojan tai vauhtimimmin, niin saahan tuollaisen toki ostaa ja sillä ajella. Ei se ole todellakaan keneltäkään pois.

        Minun mielestäni on hieno asia, että jokainen löytää omansa. Hienoa on sekin, että kilteissä perheautoissa asuu nykyisin ihan vastaavia pikkusportteja. Köyhän näköisiin, arkisiin kansankulkineen kuoriin on pakattu tekniikkaa, joka sallii aivan yhtä urheilullisen meiningin kuin nuo leikkisportitkin.

        Niillä minä ajelen mieluummin, vaikka kuinka seniiliksi papparaiseksi joidenkin mielissä leimautuisin! Parempi sekin kuin leimautua toisten silmissä ikipuberteettiin jämähtäneeksi turhakkeeksi.

        http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/new_search/public/item.jsp?carId=131.48240&list=12216655121570&cmd=move0&order=34.21&count=20&portal=auto&.pkg=12216655121440

        Tietenkin ilman aluvanteita. Otappa tuolla urheiluvälineelläsi sitten kisa 200hv moottorisen kanssa, melkein pääset rinnalle. Tilaa on ja pääset Deltan asiakkaaksi.

        Onneksi kaltaisiasi karvahattupäitä on olemassa joille saa nauraa!


      • vai niin
        "Seniili" kirjoitti:

        Jep! Itselläni oli yli 30-vuotiaana pari sporttimallia, menevännäköisiä. Toinen oli pikkukoneella ja toinen isommalla. Molemmille oli yhteistä, että ne ärsyttivät tielläliikkujia ja kisahalukkaita oli aina rinnalla. En kokenut autojen tyyliä lopulta omakseni.

        Nyt on alla 140 hv tsi-farkkugolf ja tilauksessa uusi 160 hv farkku dsg7-lootalla ja sportlinena. Arvostan tässä mallissa käytännöllisyyttä, 4 ovea ja isoa takalootaa (vaikkei ole perheessä kuin 2 hlöä). Silti arvostan ajettavuutta joten tuo urheilualustainen malli oli selviö, samoin tehokas konemalli. Ja tuo perhefarkku kiihtyy satkuun 8,5 sekkaa ja vetää 220 km/h vain 6,4 keskikulutuksella, ja dsg vielä lisää käytännön suorituskykyä peitoten taitavankin käsivaihtajan nopeudessa eri ajotilanteissa. Malli ei kuitenkaan ärsytä ketään, okei alut siinä on mutta koko on järkevä 16" ja alujen muoto hillitty. Siinä on minun autoilutyylini.

        Golf on sinun jumalasi, älä pidä muita jumalia. En tiennytkään että tällaista on täällä kansanauton palstoilla.

        En kyllä oikein jaksa ymmärtää, että täällä revitään peliverkkarit jo jostain Sciroccosta, jota tavan tallaaja tuskin Golfista erottaa. Autoa ei parhaimmalla tavallakaan voi sanoa kovin sporttiseksi saati räyhäkkääksi, vähän on yritystä sinne päin, mutta melko vaisua. Ja silti golfisteilla puntti tutisee, hei haloo, ei ole teiltä pois jos joku Sciroccon ostaa!


      • :-\
        ..pä niin kirjoitti:

        Miten niin kyseenalainen, jos se on sellainen mikä _minulle_ riittää? Ja niin kauan kun on mahdollista ostaa itseään miellyttävä auto, niin aion sen tehdä. Ei tarvitse ollenkaan olla huolissaan kuinka paljon halvemmalla saisin jotakin "parempaa", kun se ei minulle ole parempaa. On muuten aika säälittävää, jos 30 k€:n auto aiheuttaa naapurikateutta pelkästään sen takia että se ei ole se harmaa farmari, joita mahtuu 13 tusinaan.

        Sääli ei ole suinkaan kateutta!

        Eihän Sciroccon ostajaa kukaan kadehdi. Kaikki tietävät, ettei kyseessä ole mikään oikea sportti vaan pelkästään koreaan karkkipaperiin kiedottu taviskärry, jossa saa maksaa tyhjästä.

        Kun joku antaa kusettaa itseään tuolla ”menevällä” ulkonäöllä ja maksaa oikein rahaa narratuksi tulemisestaan, niin eikös se ole vinon hymyn ja säälin paikka!


      • joopa joo
        :-\ kirjoitti:

        Sääli ei ole suinkaan kateutta!

        Eihän Sciroccon ostajaa kukaan kadehdi. Kaikki tietävät, ettei kyseessä ole mikään oikea sportti vaan pelkästään koreaan karkkipaperiin kiedottu taviskärry, jossa saa maksaa tyhjästä.

        Kun joku antaa kusettaa itseään tuolla ”menevällä” ulkonäöllä ja maksaa oikein rahaa narratuksi tulemisestaan, niin eikös se ole vinon hymyn ja säälin paikka!

        ettei kadehdita.

        Vaan eipä luulisi kauheasti olevan teiltä pois jos joku ostaa itseään miellyttävän auton. Kun joka päivä on lähdettävä ja joskus aikaisin ja pitkäänkin ajoon, niin maksan mielelläni extraa siitä ettei auto tympäise heti kättelyssä. Golfiin raahautuminen aiheuttaisi pidemmän päälle todennäköisesti sellaisen vitutuksen, että jäisi pian työt tekemättä.


      • vaan ei urheiluauto
        :-\ kirjoitti:

        Sääli ei ole suinkaan kateutta!

        Eihän Sciroccon ostajaa kukaan kadehdi. Kaikki tietävät, ettei kyseessä ole mikään oikea sportti vaan pelkästään koreaan karkkipaperiin kiedottu taviskärry, jossa saa maksaa tyhjästä.

        Kun joku antaa kusettaa itseään tuolla ”menevällä” ulkonäöllä ja maksaa oikein rahaa narratuksi tulemisestaan, niin eikös se ole vinon hymyn ja säälin paikka!

        Ennakkohinnat enteilevät jopa vastaavia Golf Gt ja GTI malleja halvempia/samantasoisia hintoja, joten missä tuossa maksetaan tyhjästä?

        Ja kyllä minä luokittelisin 200hv:n kompaktin auton sportiksi. Vai mikä mielestäsi on oikea termi sportille? Urheiluautot ovat erikseen, tuohan on juuri oikea sportti, tavista tehokkaampi, parempi ajaa ja menevämpi. Urheiluauto se ei ole, mutta senhän jo kertoo hintakin.

        Tuskin kellään Sciroccoa ostavalla on harhakuvitelmia siitä, että nyt voi lähteä ferrarin kanssa viivalle.

        Olet sekoittanut tunteet, et sinä sääli scirocolla ajavia, se on kateus mitä tunnet 89 corollasi ratissa.


      • :-\
        vaan ei urheiluauto kirjoitti:

        Ennakkohinnat enteilevät jopa vastaavia Golf Gt ja GTI malleja halvempia/samantasoisia hintoja, joten missä tuossa maksetaan tyhjästä?

        Ja kyllä minä luokittelisin 200hv:n kompaktin auton sportiksi. Vai mikä mielestäsi on oikea termi sportille? Urheiluautot ovat erikseen, tuohan on juuri oikea sportti, tavista tehokkaampi, parempi ajaa ja menevämpi. Urheiluauto se ei ole, mutta senhän jo kertoo hintakin.

        Tuskin kellään Sciroccoa ostavalla on harhakuvitelmia siitä, että nyt voi lähteä ferrarin kanssa viivalle.

        Olet sekoittanut tunteet, et sinä sääli scirocolla ajavia, se on kateus mitä tunnet 89 corollasi ratissa.

        Muut mielipiteesi saat kaikin mokomin pitää ominasi, mutta tuota Corolla-heittoasi en purematta niele.

        Minulla on ollut Corollaa isompi ja arvostetumpi japanilaisauto uudesta pitäen (työsuhdeautona) jo ennen vuotta 1989.

        Oli samalla kaksikin japsiautoa kerralla: ensimmäinen ja viimeinen.

        Nykyisin saan onneksi päättää ihan itse, millä ajan. Sciroccolla en ilkeäisi.


      • onko sellaisiakin
        :-\ kirjoitti:

        Muut mielipiteesi saat kaikin mokomin pitää ominasi, mutta tuota Corolla-heittoasi en purematta niele.

        Minulla on ollut Corollaa isompi ja arvostetumpi japanilaisauto uudesta pitäen (työsuhdeautona) jo ennen vuotta 1989.

        Oli samalla kaksikin japsiautoa kerralla: ensimmäinen ja viimeinen.

        Nykyisin saan onneksi päättää ihan itse, millä ajan. Sciroccolla en ilkeäisi.

        No, aja sinä perhefarmarilla, minä tulen ajamaan Sciroccolla, näin kaikki ovat tyytyväisiä.


      • että..
        :-\ kirjoitti:

        Muut mielipiteesi saat kaikin mokomin pitää ominasi, mutta tuota Corolla-heittoasi en purematta niele.

        Minulla on ollut Corollaa isompi ja arvostetumpi japanilaisauto uudesta pitäen (työsuhdeautona) jo ennen vuotta 1989.

        Oli samalla kaksikin japsiautoa kerralla: ensimmäinen ja viimeinen.

        Nykyisin saan onneksi päättää ihan itse, millä ajan. Sciroccolla en ilkeäisi.

        Kohdistuuko tämä sinun pyhä vihasi nimenomaan Sciroccoon, vai kaikkiin hyvännäköisiin kulkineisiin vai ylipäätään kaikkiin autoihin, jotka eivät ole farmari-Golfeja?


      • Uusiauto
        joskus..... kirjoitti:

        ....ja huomaat että myyjät eivät hyvitä siitä edes Golfin veroisesti. Kori on epäkäytännöllinen, myyjillä on epäluulo omistajan ajotyyliä kohtaan (sporttimalleilla on tapana saada revittelyä ja virisoftautusta osakseen), näin he perustelevat. Ja yksityisiä ostajia on vähän, lähinnä persaukisia teinipojuja jotka koettavat tinkiä hinnasta puolet pois. Hinnoitteluhan tuolla Scirolla on muutenkin hyvin audimainen: kaikki lisäjutut maksaa paljon enemmän kuin Golfiin.

        Edelleen: lelu mikä lelu, sopii rikkaille jotka ostaa sen vaimonsa tai lapsena huviautoksi, mutta ei kenellekään palkastaan auton maksavalle ykkösautoksi.

        Oho.....oletpa sinä tietävää tyyppiä. Minä kun luulin, että itse olen juuri se yksi ja ainoa joka tiedän mitä haluan. Tänään käyn hakemassa uuden Scirocconi kaupasta ykkösautokseni ja kakkosautoa ei tulekaan. Maksan auton käteisellä ja joka lantin olen itse omalla rehellisellä työlläni ansainnut. Oletko vieläkin kateellinen....?


      • Anonyymi

        Olipa taas a siantuntematon kommentti


      • Anonyymi
        joskus..... kirjoitti:

        ....ja huomaat että myyjät eivät hyvitä siitä edes Golfin veroisesti. Kori on epäkäytännöllinen, myyjillä on epäluulo omistajan ajotyyliä kohtaan (sporttimalleilla on tapana saada revittelyä ja virisoftautusta osakseen), näin he perustelevat. Ja yksityisiä ostajia on vähän, lähinnä persaukisia teinipojuja jotka koettavat tinkiä hinnasta puolet pois. Hinnoitteluhan tuolla Scirolla on muutenkin hyvin audimainen: kaikki lisäjutut maksaa paljon enemmän kuin Golfiin.

        Edelleen: lelu mikä lelu, sopii rikkaille jotka ostaa sen vaimonsa tai lapsena huviautoksi, mutta ei kenellekään palkastaan auton maksavalle ykkösautoksi.

        Voi tätä suomikateutta


    • tietoa kenelläkään

      Niin onkos kenelläkään tietoa milloin autoja on koeajettavana ja -istuttavana ihan oikeasti liikkeissä? Demokiertueen 2-litrainen automaatti ei kauheasti lämmitä, jos kiikarissa on 1.4 manuaalilla.

      • anyone?

        Tuon jaskan jauhannan sijaan tämä kysymys kaipaisi vastausta, eikö kukaan tiedä?


    • SciroccoOnParas..

      Sciroccosta taisi tulla uus malli nyt 2014. Tuleek se Suomeen? nyt ei ainakaan näkynyt volkkarin sivuilla...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet taitava

      monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      9402
    2. Sinällään hauska miten jostakin

      jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      62
      3396
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

      Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      44
      2784
    4. Voi helvetti

      Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      28
      2292
    5. Osuuspankki Kuhmo!

      Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      53
      2255
    6. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

      Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2217
    7. Tiedät etten tiedä

      Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      14
      1965
    8. Rakkaalleni!

      Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1793
    9. Työttömyys kasvaa

      Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      69
      1725
    10. hyvää yötä.

      toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1659
    Aihe