tietoja

ex muija

Meillä ositus venynyt jo kolmatta vuotta tapellaan ja pesänjakaja tilattu,mutta koitetaan vääntää ilman sitä.
No kyse on talosta joka exän nimissä ja velkaa eron jälkeen maksettu 3v kumpikaan ei asu siellä vaan meidän aikuiset lapset.kysyn tällasta, ex on ottamassa talon itelleen ja hän sen saa,mutta saanko minä maksamani lyhennykset hältä takaisin,muutenhan olen maksanut tyhjästä ja ex hyötynyt.Ositushan lasketaan eron eka vaiheesta, kun ero on tullut käräjäoikeuteen ja velka oli sillon paljon suurempi kuin nyt.Aviossa oltiin 20v.
Millai auto joka exän käytössä lasketaanko sen arvo tästä ajasta vai 3v takaisesta ajasta?

6

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nix nax

      Avioeroasian vireille tulon jälkeen maksamasi asuntolainan lyhennykset ja korot sinulle tulee hyvittää osituksen yhteydessä.

      Auto otetaan huomioon ositushetken (= nykyhetken) arvosta. Jos auto on sinun omistamasi tai yhteisomistuksessa, ja jos mies on sitä yksin käyttänyt, voit vaatia hyvitystä miehen eropäätöksen jälkeen saamasta auton käyttöhyödystä.

      • että..

        korotkin minun oma juristini (oikeusaputoimistosta)sano,että korot puolitetaan ja lyhennyksistäkin saisin vain puolet,minun oikeutajuuni tämä ei mahdu,millai saisin hänen tajuun,että kaikki hyvitetään.
        No se auto on exän nimissä ja siitäkin velkaa ja hän sen on lyhentänyt,siitä en taida mittään saada.


      • nix nax
        että.. kirjoitti:

        korotkin minun oma juristini (oikeusaputoimistosta)sano,että korot puolitetaan ja lyhennyksistäkin saisin vain puolet,minun oikeutajuuni tämä ei mahdu,millai saisin hänen tajuun,että kaikki hyvitetään.
        No se auto on exän nimissä ja siitäkin velkaa ja hän sen on lyhentänyt,siitä en taida mittään saada.

        Ositus toimitetaan nyt kolmen vuoden päästä samoin velan ja koron osalta kuin jos se olisi toimitettu heti ositusperusteen synnyttyä. Kun talo velkoineen jää miehelle, hänen ei tule hyötyä siitä, että aikaa on kulunut ja sinä olet maksanut lainamenoja, jotka osituksen mukaan olisivat tulleet miehen kontolle.

        Asia olisi toisin, jos laina olisi ollut yhteinen ja myös osituksessa olisi jäänyt kumpaisenkin osaltaan vastattavaksi. Tällöinhän suorittamasi lyhennykset olisivat koituneet sinun omaksi hyväksesi - nyt eivät.


      • asti,mutta
        nix nax kirjoitti:

        Ositus toimitetaan nyt kolmen vuoden päästä samoin velan ja koron osalta kuin jos se olisi toimitettu heti ositusperusteen synnyttyä. Kun talo velkoineen jää miehelle, hänen ei tule hyötyä siitä, että aikaa on kulunut ja sinä olet maksanut lainamenoja, jotka osituksen mukaan olisivat tulleet miehen kontolle.

        Asia olisi toisin, jos laina olisi ollut yhteinen ja myös osituksessa olisi jäänyt kumpaisenkin osaltaan vastattavaksi. Tällöinhän suorittamasi lyhennykset olisivat koituneet sinun omaksi hyväksesi - nyt eivät.

        velka on yhteinen,mutta talo ainoastaan exän nimissä, koska aikoinaan se ostettiin hänen mutsiltaan ja se ei halunnu mun nimeeni siihen,vaikka oltiin aviossa.miten tässä tapauksessa?


      • osituksen jo tehnyt!

        Miksi auto ositetaan nykyhetken (ositushetken) arvon mukaan? Entä huonekalut yms. menevätkö nekin ositushetken mukaan?
        Jotenkin tuntuu hullulta, ettei autoa ositeta kuten asuntoa tms. Entäs jos auto on myyty, onko ositusarvo sitten 0e?


    • nix nax oikeasti

      TIEDÄ mitään, kunhan lämpimikseen jutustelee. En ainakaan pätkääkään uskoisi mitä hän puhuu. Usein vastoin parempaa tietoaan, vaikka kyllä auliisti kertoilee kaikenlaista syvällä rinta äänellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      62
      6668
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      77
      6248
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      3262
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1223
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1212
    6. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      14
      1063
    7. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      214
      991
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      883
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      861
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      833
    Aihe