Scenic 1.6 vm -00.Kun alkaa vejättää tai kiihdyttää noin 80km/h vauhtiin alkaa sellanen ikävä tärinä,joka loppuu noin 90km vauhdissa..
Mikä lienee vikana rellussa
Tärisee
5
1258
Vastaukset
- vetoakselit
syynä tuollaiseen täristykseen. Lähinnä akselin sisemmät nivelet voivat aiheuttaa tuollaista.
- mja
Et sitten usko että renkaiden tasapainotus olis mennyt? Kun minulla on vetoakselista joskus nivel mennyt (ei Rellu), niin ei se tärinä mihinkään loppunut kun vauhti lisääntyi. Päin vastoin, paheni vaan.
Scenicissä -04 rupesi ohjaus viime vuonna täristämään alkuperäisillä kesärenkailla välillä 100 - 120 km/h. Talvirenkailla oli ok. Vein keväällä ne kesärenkaat tasapainotettaviksi, mutta tärisivät edelleen. Sitten vaihdoin etu- ja takarenkaat keskenään, jolloin ohjauksen tärinä katosi.
Sitä en tiedä miksi eivät saaneet rengashuollossa tasapainotettua, mutta vähän epäilen että ne lintsaavat: renkaat pitäisi tasapainottaa kahdessa suunnassa aksiaalinen (rengas on sivusta katsottuna epäkeskinen) ja säteettäinen (rengas on ajosuunnassa katsottuna epäkeskinen eli lerppaa sivusuunnassa) Varsinkin jos jälkimmäinen tasapaino on vituralla, niin usein paranee vasta renkaan uusimisella. - Rellu vesku
mja kirjoitti:
Et sitten usko että renkaiden tasapainotus olis mennyt? Kun minulla on vetoakselista joskus nivel mennyt (ei Rellu), niin ei se tärinä mihinkään loppunut kun vauhti lisääntyi. Päin vastoin, paheni vaan.
Scenicissä -04 rupesi ohjaus viime vuonna täristämään alkuperäisillä kesärenkailla välillä 100 - 120 km/h. Talvirenkailla oli ok. Vein keväällä ne kesärenkaat tasapainotettaviksi, mutta tärisivät edelleen. Sitten vaihdoin etu- ja takarenkaat keskenään, jolloin ohjauksen tärinä katosi.
Sitä en tiedä miksi eivät saaneet rengashuollossa tasapainotettua, mutta vähän epäilen että ne lintsaavat: renkaat pitäisi tasapainottaa kahdessa suunnassa aksiaalinen (rengas on sivusta katsottuna epäkeskinen) ja säteettäinen (rengas on ajosuunnassa katsottuna epäkeskinen eli lerppaa sivusuunnassa) Varsinkin jos jälkimmäinen tasapaino on vituralla, niin usein paranee vasta renkaan uusimisella.Rattia ei täryytä ollenkaan
- Sceenic
Rellu vesku kirjoitti:
Rattia ei täryytä ollenkaan
Mulla rupesi GS viime talvena täryyttämään niin jessuksesti, lapsetkin huomasi vaikka tosiaan rattia ei tärisyttänyt. Syy: vanteiden sisäpintaan kertynyt savea niin paljon etä vaikutti tasapainoon. Renkaat irti ja pesu niin avot. Joten voi olla vika renkaiden tasapainossa vaikka ei ratissa huomaisikaan... niin ja yli satasen nopeudessa ei sitten tärisyttänyt..
- vetonivelet
oli säköt ja oireet oli samat.
Suojakumet oli ehjät, mutta rasvat oli vuotanut pois ja siten meni vetonivelet. Oli se Fordin tekovirhe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038192- 1105743
- 555171
- 2875168
- 773813
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481