Autolla ajettu 85000 km, tähän mennessä hajonneet osat: takalasinpyyhkijän moottori ja vetoakselin nivel. Vetoakselivika jätti tien päälle. Muilla vastaavia kokemuksia?
VW Golf 1.6 -05 ja viat
6
8478
Vastaukset
- hajotti?
Aika outoa. Eikö pitänyt ääntä ennen?
- on vähän niin kuin
tavaramerkki jo 90-luvun alkupuolelta asti!
- Mene.
niin 03 mallista,
lambra-anturoita molemmat, 1, oven lukot on uusittu ja
sytytyspuolia on mennyt, vaikka ensimmäisen 1660 km jälkeen vaihdettiin kaikki, näin vaihdon.
On kai jo 8 puolaa vaihdettu, viimeinen 120 000 km lasissa, nyt 140tkm kai taas pian menee.
Vetoakseli kyllä joskus aiheuttaa epätasapainoa ja tärinää, 3-4 kertaa vuodessa, kun pysähtyy ja peruuttaa, taas voi jatkaa matkaa. - Henkka
Itselläni on Golf 1.6 FSI -04, ajettu vain 40000 ja startti kirjaimellisesti kärähti ja muuttui yhdeksi kappaleeksi ja jumitti koko moottorin, joten korjaamolle vienti onnistui vain vaihde vapaalla hinaamalla...
Ilmoittamaani vikaa arvottiin lähes kolme viikkoa ja sitten soitettiin, että nyt on auto kunnossa, starttihan siinä oli sökö, eikä maksa kuin 500 e.
Tässä vaiheessa jo olin päättänyt, että riitelen tästä loppuun asti ensin maahantuojan kanssa ja sen jälkeen tarvittaessa riitautan asian kuluttavalituslautakunnan kautta, kun ei ainakaan voi mitään hävitä...
Tänään sitten hain auton ja pääsin 100 metrin päähän, mihin auto sitten sammuikin kertalaakista.
Kävelin huoltoon ja sanoin, että se auto pitää sitten hakea sieltä pois ennen yötä tai ei hyvä heilu...ennen neljää soitin ja kysyin, onko auto haettu ja siellähän se oli taas verstaalla.
Ja sitten...vika oli löytynyt..."pojat" olivat unohtaneet kiristää kampiakselin päästä mutterin, joten ainakin venttiilivaurio on todennäköinen... ja tämä kaikki siis tapahtui Suomessa VW:n valtuutetussa merkkihuollossa... TÄLLAISTA EI VAAN KUULU TAPAHTUA !!!!!!!!
Nyt mielenkiinnolla odottelen, miten "pojat" saavat auton seuraavaksi kuntoon ja pääsenkö yli 100 metrin päähän...sitten onkin vuorossa se maahantuojalle valittaminen ja tietenkin riitauttaminen sen jälkeen.
Seuraava autoni ei tule todennäköisesti olemaan VW ja kyseisen liikkeen ovia en tule enää koskaan tämän jälkeen kuluttamaan...
Tässähän tämä kokemus, toivottavasti jaksatte lukea, syksyn jatkoja kaikille automerkistä riippumatta ;)- Henkka
Itse itselleni tässä vastaan, ettei juttu jää auki...
Venttiilivaurioinen Golf on edelleen varikolla, mutta nyt on liikkeen toimesta päätetty tilata täysin uusi täydellinen moottori kaikkien korjausyritysten jälkeen, joten loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen tulokseen...vastaava auto on ollut koko ajan käytössä veloituksetta...
Lisäksi pitää kertoa, että asentaja/työnjohtaja, joka ko. asiaa on hoitanut, on ollut koko ajan erittäin asiallinen ja vähän väliä soitellut väliaikatietoja ja pahoitellut viivästystä... kaikesta harmistuksesta huolimatta mielestäni viivan alle jää nyt positiivinen tulos, liike on kantanut vastuunsa tekemästään virheestä...eivät ole suostuneet antamaan puolikuntoista autoa ulos asiakkaalle, vaikka kuulemma käyntiin lähtikin, kaikki ei vain pelannut niin kuin piti...hatunnosto siitä, että löytyy siinä määrin ylpeyttä omasta työstään.
Tämä nyt meni ihan kehumiseksi, kun pahin kiukku on laantunut, mutta mielestäni pitää hiukan kehua, kun lopputulos miellyttää...virheitähän sattuu niin kauan kuin ihmiset näitä hommia tekevät...
Syksyn jatkoja kaikille ratti- ja mutterimiehille :)
Lainaa - autoakka
Henkka kirjoitti:
Itse itselleni tässä vastaan, ettei juttu jää auki...
Venttiilivaurioinen Golf on edelleen varikolla, mutta nyt on liikkeen toimesta päätetty tilata täysin uusi täydellinen moottori kaikkien korjausyritysten jälkeen, joten loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen tulokseen...vastaava auto on ollut koko ajan käytössä veloituksetta...
Lisäksi pitää kertoa, että asentaja/työnjohtaja, joka ko. asiaa on hoitanut, on ollut koko ajan erittäin asiallinen ja vähän väliä soitellut väliaikatietoja ja pahoitellut viivästystä... kaikesta harmistuksesta huolimatta mielestäni viivan alle jää nyt positiivinen tulos, liike on kantanut vastuunsa tekemästään virheestä...eivät ole suostuneet antamaan puolikuntoista autoa ulos asiakkaalle, vaikka kuulemma käyntiin lähtikin, kaikki ei vain pelannut niin kuin piti...hatunnosto siitä, että löytyy siinä määrin ylpeyttä omasta työstään.
Tämä nyt meni ihan kehumiseksi, kun pahin kiukku on laantunut, mutta mielestäni pitää hiukan kehua, kun lopputulos miellyttää...virheitähän sattuu niin kauan kuin ihmiset näitä hommia tekevät...
Syksyn jatkoja kaikille ratti- ja mutterimiehille :)
Lainaa60000 huoltoon mennessä hävisi vedot: moottoritiellä 120 km/t ja poljin pohjassa! Huollosta soitto, ei tarvitse tulla hakemaan, ei ota tosiaankaan kierroksia.
Viikon kuluttua soitin ja kysyin viasta, ei tiedetä. Kysyin onko moottorin tietokone päivitetty; on, onko katalysaattori kunnossa; on mitattu, on kunnossa. Data syötetty maahantuojan huoltoon; ei apuja.
Nyt puretaan bensapumppu.
Seuraava viikko. Soitin. Bensapumpussa ei ollut vikaa, mutta nyt ollaan vian jäljillä: imusarjan mekaaninen läppä ei taida aukea. Pitivät "väkisin" auki ja kierrokset löytyi.
Seuraava viikko. autoa korjataan
Seuraavan viikkon maanantai: viesti puhelimeen: auto kunnossa, saa hakea. Kun näin viestin kello oli 16. Soitin ja sain kuulla, että he odottavat, että haen auton: imusarja vaihdettu( noin 350€) ja että olin ajanut rikkonaisella autolla katalysaattorin hajalle( noin 1000€) ja työt päälle.
Ensin oli ehjä katalysaattori, sitten hajonnut? Ensin mitattu , ei ollutkaan vaan kuulema katsottu päällisinpuolin( kopauttamalla kuule kun sisäkalut on hajalla?) ja lopuksi sitä ei kuulema ole voitu mitata kun auto ei ottanut täysiä kierroksia??( tyhjäkäyntikin riittää?)
Maahantuojan huollosta ei löytynyt mitään "sormenjälkeä" minun autosta?
Auto huusi kuin palosireni, kun hain sen: kuulema bensapumppu, joka oli huutanut huoltoon tullessa ja oli golfin normaali ääni? Autolla saa ajaa. Entäs kun ujellus välillä hävisi; oliko autoni silloin rikki?
Viikon liikenteessä oltua, autossa syttyi pakokaasuista hälyttävä valo. Auto samantie huoltoon: todettiin että toinen ilmaputki rikki; teipattiin ja samalla todettiin, että auton ujeltava ääni ei ole normaali.
Hakivat auton huoltoon äänenselvittämistä varten ja parin päivän päästä viestittivät, että saa hakea. Tyttärelle oli kerrottu, että ilmaputki vaihdettu. Ääni oli hävinnyt jo teippauksen jälkeen.
Tähän päivään mennessä huollosta ei ole otettu yhteyttä eikä kerrottu mikä oli vialla, kun se ääni ei voinut siitä putkestakaan kuulema johtua.
Mahtoikohan ilmaputki olla syynä kierrosten häviämiseen jossain tuossa 40000 kierroksen kohdalla?
ja katalysaattorista jatketaan keskustelua vielä huollon ja eri instanssien kesken.
Tämmöistä läppävikaa ei kuulema ole koskaan Golfissa ollut.
Näin meni heinäkuun puolestavälistä lokakuun puoleen väliin, että silleen. Ei taida volkkari olla minun seuraava auto!
Ja anteeksi, jos termit eivät ole ihan oikein... olen naisautoilija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855