Välipalan aika !

salasyöppö

Taas on ohjeet muuttuneet, enää ei saisikaan syödä montaa pientä ateriaa ja välipalaa päivässä, vaan kolme ruokailukertaa riittää.
Näin ovat viisaat tutkijat todenneet ja raporttinsa julkaisseet.

Miksi jatkuvasti muutetaan ohjeita ja ihmisten pitää totella kuin lammaslauma paimenta.
Se mikä eilen oli terveellistä, on tänään jopa vaarallista, todella outoa.

Aion jatkossakin syödä niin monta pientä annosta kuin haluan, enkä muutaman kerran päivässä ahtaa itseäni täyteen, että jaksan taas odottaa seuraavaa syöntikertaa.

37

763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alima

jos ei tähän ikään ole jo oppinut nauttimaan elämästä ja tekemään kuten itse parhaaksi näkee, niin sitten on jotain vialla.
      Noihin suosituksiin en ole koskaan uskonut.
      En myöskään lääkäreiden ohjeisiin, koska niin usein ovat olleet tietämättömiä. Hekin vain seuraavat trendejä ja kaikkien pitäisi sitten laumassa seurata joka asiassa perässä.
      Ikuista elämää ei kukaan meille kuitenkaan voi taata.
      Prasta nauttia vain jokaisesta eletystä päivästä niin paljon kuin mahdollista.
      Hyvästä ruoasta ja juomasta ym. ym.
      Jotta hyvä olotila säilyisi mahd. pitkään täytyy nautiskelussakin noudattaa kohtuuta, mutta en muita rajoituksia ymmärrä.
      Onko muka parempi elää pitkään kituuttamalla ja kärsimällä, koko ajan jotain vailla, vai lyhyempään, mutta nauttien joka hetkestä ja kaikesta?

• salasyöppö

just, kun on oppinut, että joku on terveellistä, niin helkkari vieköön, seuraavalla viikolla se on lähes tappavaa ainetta.

Parempi elää tavallaan ja syödä ja juoda mitä haluaa, kohtuudella tietenkin.
        Henki lähtee, se on varmaa, söi tai oli syömättä, parempi jos ehtii vähän nautiskellakin sitä ennen.

• alima
        salasyöppö kirjoitti:

just, kun on oppinut, että joku on terveellistä, niin helkkari vieköön, seuraavalla viikolla se on lähes tappavaa ainetta.

Parempi elää tavallaan ja syödä ja juoda mitä haluaa, kohtuudella tietenkin.
        Henki lähtee, se on varmaa, söi tai oli syömättä, parempi jos ehtii vähän nautiskellakin sitä ennen.

ollaanhan me jo aika isoja ihmisiä, et pitäis jo osata elää ilman ohjausta, eikö?
        Oikein ottaa päähän tämän maan holhousmentaliteetti.
        Ihan kaikessa meitä holhotaan ja syyllistetään.
        Onko sitten ihme, että ihmiset masentuu ja menettää elämän halunsa, kun ei koskaan osaa oikein toisten mielestä elää.
        Ei meidän tarvi terveysintoilijoilta ja lääkäreiltä mitään irtopinnoja kerätä.
        Siksikö elämme, että ruumiinavauksessa voidaan todeta kaikkien arvojen olevan huippu hyviä?
        Tulen niin vihaseksi, kun rupean sitä oikein miettimään. Tässä iässäkinkö mun pitäis elää kituuttamalla jonkin saakelin mäntin ohjeiden mukaan.
        Ei ne lääkäritkään elä siten, kuin meitä määräilevät, pah.
        Itse nauttivat täysillä elämästään.
        Minä elän syödäkseni, en syö elääkseni ja päämääränä on kuolla onnellisena.
        Aivan älytöntä, kun esim. joltain kahdeksankymppiseltä kielletään viinat ja tupakat ja joskus jopa kahvin juonti.
        Niinku, et mihin sillä pyritään. Miksi ihmisten pitäisi viimiset hetkensäkin vielä nipottaa.
        Mun isä juo whiskiä ja vetää tupakkaa, seurustelee, ajaa vielä itse autoa ja ensi helmikuussa täyttää 80 v.
        Olenkin sanonut hänelle, kun on paljastunut näitä hänen "paheitaan", että kyllä sinä itse parhaiten tiedät miten elät, olethan jo iso poika.
        Mikä minä hänen lapsenaan olisinkaan mikään häntä neuvomaan ja rajoituksia asettelemaan.

• salasyöppö
        alima kirjoitti:

ollaanhan me jo aika isoja ihmisiä, et pitäis jo osata elää ilman ohjausta, eikö?
        Oikein ottaa päähän tämän maan holhousmentaliteetti.
        Ihan kaikessa meitä holhotaan ja syyllistetään.
        Onko sitten ihme, että ihmiset masentuu ja menettää elämän halunsa, kun ei koskaan osaa oikein toisten mielestä elää.
        Ei meidän tarvi terveysintoilijoilta ja lääkäreiltä mitään irtopinnoja kerätä.
        Siksikö elämme, että ruumiinavauksessa voidaan todeta kaikkien arvojen olevan huippu hyviä?
        Tulen niin vihaseksi, kun rupean sitä oikein miettimään. Tässä iässäkinkö mun pitäis elää kituuttamalla jonkin saakelin mäntin ohjeiden mukaan.
        Ei ne lääkäritkään elä siten, kuin meitä määräilevät, pah.
        Itse nauttivat täysillä elämästään.
        Minä elän syödäkseni, en syö elääkseni ja päämääränä on kuolla onnellisena.
        Aivan älytöntä, kun esim. joltain kahdeksankymppiseltä kielletään viinat ja tupakat ja joskus jopa kahvin juonti.
        Niinku, et mihin sillä pyritään. Miksi ihmisten pitäisi viimiset hetkensäkin vielä nipottaa.
        Mun isä juo whiskiä ja vetää tupakkaa, seurustelee, ajaa vielä itse autoa ja ensi helmikuussa täyttää 80 v.
        Olenkin sanonut hänelle, kun on paljastunut näitä hänen "paheitaan", että kyllä sinä itse parhaiten tiedät miten elät, olethan jo iso poika.
        Mikä minä hänen lapsenaan olisinkaan mikään häntä neuvomaan ja rajoituksia asettelemaan.

tätä holhousta, syödään ja juodaan liikaa ja vääriä aineita, ei liikuta oikein, ei nukuta tarpeeksi jne.
        Ei todellakaan ole ihme, että ne jotka täydellisyyteen pyrkivät ja sitä eivät saavuta, masentuvat ja heittävät ne vähätkin hyvät elämäntapansa sikseen, antaa olla, kun ei kelpaa.

Aina pitää tehdä ja elää jonkun määräämien sääntöjen mukaan.
        Minä aion heittää kaikki turhat ohjeet sikseen ja nautin elämästäni, eiköhän nousta yhtenä joukkona vastustamaan älyttömiä ohjeita?

• ja yksisilmäisyyttä
        salasyöppö kirjoitti:

tätä holhousta, syödään ja juodaan liikaa ja vääriä aineita, ei liikuta oikein, ei nukuta tarpeeksi jne.
        Ei todellakaan ole ihme, että ne jotka täydellisyyteen pyrkivät ja sitä eivät saavuta, masentuvat ja heittävät ne vähätkin hyvät elämäntapansa sikseen, antaa olla, kun ei kelpaa.

Aina pitää tehdä ja elää jonkun määräämien sääntöjen mukaan.
        Minä aion heittää kaikki turhat ohjeet sikseen ja nautin elämästäni, eiköhän nousta yhtenä joukkona vastustamaan älyttömiä ohjeita?

tuollaiset kaikki rajoitukset ja kirjaviisaat neuvot ovat. Sellaisia "yhden asian liikkeitä".

Nuorempana valmennusleireillä oli päivän treenien jälkeen iltaisin luentoja, muun ohella myös ravintofysiologiasta. Siellä ensimmäinen ja aina alleviivattu opetus oli, älkää uskoko ihan kaikkea, mitä luette ja kuulette. Kohtuullinen ja monipuolinen ihan tavallinen ravinto on paras.

Ja sitten tuli sellaista tietoa, mitä nämä nykyviisaat voisivat käyttää vaikka syynä valmentajan polttamiseen roviolla harhaoppisena.

Joitakin vieläkin mielessä ja saavutuksetkin hyviksi neuvoiksi todistivat:

"- Älkää pelätkö suolaa. 1 g sitoo kehoonne 100 g vettä. Ei ylen määrin silti, mutta tällä konstilla pitkän suorituksen aikana kehonne nestetasapaino säilyy paremmin. Ei edes janota juostessa.

- Älkää hyljeksikö rasvaa. Osa vitamiineista on rasvaliukoisia. Osa vitamiineista menee suoraan ja hyödyttä vessan pönttöön, jos rasvat on "kortilla". Mutta ei tolkuttomasti, vaan tarpeeksi.

- Syökää mieluummin usein ja vähemmän kerrallaan kuin kerralla paljon. Veren sokerinne taso pysyy vakaana eikä heittelehdi päivän mittaan. Ruoan sulatuskin toimii tehokkaammin.

- Hiilihydraatit ovat teille juoksijoille tätkein. Se on bensa, millä kuljette. Rasva on dieseliä, sillä ette kiihdyttele, mutta jaksatte vääntää pitkään. Valkuaisaineet ovat lihastenne rakentamiseen.

- Ennen kaikkea: syötte sen verran, mitä kulutatte. Ei pidä varastoida ylimääräistä läskinä turhaksi painolastiksi."

Noilla opeilla on pärjäilty. Ei ole painosta ollut huolia (172/65) eikä ole lääkäreitäkään vielä tarvittu kuin muutaman tikin ompeluun ja kerran luiden kipsaamiseen paikoilleen - nekin niitä liikunnan "iloja", mutta ei pahoja.

• syön kun on nälkä,
        ja yksisilmäisyyttä kirjoitti:

tuollaiset kaikki rajoitukset ja kirjaviisaat neuvot ovat. Sellaisia "yhden asian liikkeitä".

Nuorempana valmennusleireillä oli päivän treenien jälkeen iltaisin luentoja, muun ohella myös ravintofysiologiasta. Siellä ensimmäinen ja aina alleviivattu opetus oli, älkää uskoko ihan kaikkea, mitä luette ja kuulette. Kohtuullinen ja monipuolinen ihan tavallinen ravinto on paras.

Ja sitten tuli sellaista tietoa, mitä nämä nykyviisaat voisivat käyttää vaikka syynä valmentajan polttamiseen roviolla harhaoppisena.

Joitakin vieläkin mielessä ja saavutuksetkin hyviksi neuvoiksi todistivat:

"- Älkää pelätkö suolaa. 1 g sitoo kehoonne 100 g vettä. Ei ylen määrin silti, mutta tällä konstilla pitkän suorituksen aikana kehonne nestetasapaino säilyy paremmin. Ei edes janota juostessa.

- Älkää hyljeksikö rasvaa. Osa vitamiineista on rasvaliukoisia. Osa vitamiineista menee suoraan ja hyödyttä vessan pönttöön, jos rasvat on "kortilla". Mutta ei tolkuttomasti, vaan tarpeeksi.

- Syökää mieluummin usein ja vähemmän kerrallaan kuin kerralla paljon. Veren sokerinne taso pysyy vakaana eikä heittelehdi päivän mittaan. Ruoan sulatuskin toimii tehokkaammin.

- Hiilihydraatit ovat teille juoksijoille tätkein. Se on bensa, millä kuljette. Rasva on dieseliä, sillä ette kiihdyttele, mutta jaksatte vääntää pitkään. Valkuaisaineet ovat lihastenne rakentamiseen.

- Ennen kaikkea: syötte sen verran, mitä kulutatte. Ei pidä varastoida ylimääräistä läskinä turhaksi painolastiksi."

Noilla opeilla on pärjäilty. Ei ole painosta ollut huolia (172/65) eikä ole lääkäreitäkään vielä tarvittu kuin muutaman tikin ompeluun ja kerran luiden kipsaamiseen paikoilleen - nekin niitä liikunnan "iloja", mutta ei pahoja.

etenkin tuo viimeinen ohje olisi monille tarpeen eli syö sen verran kuin kulutat. Se ei vaan tahdo nykypäivänä kaikille olla sopiva, ei liikuta, mutta syödään kuitenkin liikaa.
        Siitähän ne ylopaino-ongelmat pitkälti johtuvat.

• G.J.

on kai se, että kukin syö optimaalisen määrän energiaa mahdollisimman ravinteikkaina koostumuksina ja sopivan kokoisissa annoksissa elimistönsä ehdoilla. Diabeetikkojen annokset riittävän useina pieninä annoksina, sohvaperunoiden annokset puolitettuina perusihmisen annoksista :)) ja eräät onnettomat katselkoot vain kuvia ja haistelkoot tuoksuja ja syököött vain kuitu ja vitamiinipillereitä. Sitten ne riukulaihat ihmiset, jotka saavat syödä vaikka jatkuvasti itsensä täyteen voisivat olla kokkeja ja ruokakauppiaita ja paakareita ja elää omaa elämäänsä.

• pullukka

sanoo olevansa ns. läpipasko, saa syödä vaikka miten paljon, mutta missään se einäy. Arvaa harmittaako:(
        Ajattelin vain, että jos harvemmin syö, mutta silloin enemmän, niin sama kai jos syö useammin ja vähemmän kerrallaan.

• G.J.
        pullukka kirjoitti:

sanoo olevansa ns. läpipasko, saa syödä vaikka miten paljon, mutta missään se einäy. Arvaa harmittaako:(
        Ajattelin vain, että jos harvemmin syö, mutta silloin enemmän, niin sama kai jos syö useammin ja vähemmän kerrallaan.

tekee niin että syövät kuusi tuntia mitä mieli tekee ja sitten vuorokausi pelkkää vettä tai sitruunalla maustettua vettä ja uusi kuudentunnin sessio ja paino putoaakin kunhan malttavat pysyä rytmissä. No periaatteessa tuo tarkoittaa myös sitä, että pitäisi vaeltaa tai tehdä kaikennäköistä raskaampaa puhdetyötä heti kunhan ensin on huilaillut ruokaperäisillä. :D

• salasyöppö
        G.J. kirjoitti:

tekee niin että syövät kuusi tuntia mitä mieli tekee ja sitten vuorokausi pelkkää vettä tai sitruunalla maustettua vettä ja uusi kuudentunnin sessio ja paino putoaakin kunhan malttavat pysyä rytmissä. No periaatteessa tuo tarkoittaa myös sitä, että pitäisi vaeltaa tai tehdä kaikennäköistä raskaampaa puhdetyötä heti kunhan ensin on huilaillut ruokaperäisillä. :D

tuskin itse alkaisin tuollaista systeemiä noudattaa. Mukavampi syödä tasaisesti ja yrittää syödä vähemmän, ainakin herkkuja.
        Minulla on aika kevyttä tämä työ, joten vapaa-ajalla pitäisi liikkua tosi paljon.

• HTZA
        pullukka kirjoitti:

kaupan kassalla, edelläni maksavaa pullukkaa huvittuneena.
        Ostoksista näkee hyvin pulleuden syyn ja epätoivoisen yrityksen laihduttaa.

Laihaa juustoa, keksejä ja jugurttia.

Makaronia, rasvatonta maitoa ja kermapurkki. Sikanauta jauhelihaa.

Perunoita, Tilliä ja Voita

Sinistä makkaraa, kaljaa ja uutta sipulia.

Tätä voisi jatkaa vaikka kuinka.
        Kaikissa on pari suurta virhettä.

• todellakaan ole
        HTZA kirjoitti:

täydellisiä, kaikki.

• G.J.
        salasyöppö kirjoitti:

tuskin itse alkaisin tuollaista systeemiä noudattaa. Mukavampi syödä tasaisesti ja yrittää syödä vähemmän, ainakin herkkuja.
        Minulla on aika kevyttä tämä työ, joten vapaa-ajalla pitäisi liikkua tosi paljon.

16 tuntia hikikävelyä tai reipasta uintia ja sillä sulaa jo kilon verran rasvaa :)) Kannattaisi varmaan kesällä kokeilla vaikka vanhalla kirveellä puiden pilkkomista viikko aamusta iltaan ja sylillisen jälkeen huikkasta kaivo ympäri ja kantaa tuvalle ja saunalle vettä, seuraavan sylyksen jälkeen kinkata kauppaan sinne muutaman kilometrin päähän ja takasin... kaikenlaista puuhastelua ja jos eii muuta keksi niin käy mehtästä noukkimassa aina kumpaankin kainaloon viikilon kivenmurikan ja muuraa sitten kiviaidaksi ettei karhut ja sudet syö kodin tai mökin huiskuhäntiä :)) ...... Kaupunkinlaisen pitää soveltaa näitä ohjeita. Onhan esim noita rappusia jotka vievät korkealle.

• salasyöppö
        G.J. kirjoitti:

16 tuntia hikikävelyä tai reipasta uintia ja sillä sulaa jo kilon verran rasvaa :)) Kannattaisi varmaan kesällä kokeilla vaikka vanhalla kirveellä puiden pilkkomista viikko aamusta iltaan ja sylillisen jälkeen huikkasta kaivo ympäri ja kantaa tuvalle ja saunalle vettä, seuraavan sylyksen jälkeen kinkata kauppaan sinne muutaman kilometrin päähän ja takasin... kaikenlaista puuhastelua ja jos eii muuta keksi niin käy mehtästä noukkimassa aina kumpaankin kainaloon viikilon kivenmurikan ja muuraa sitten kiviaidaksi ettei karhut ja sudet syö kodin tai mökin huiskuhäntiä :)) ...... Kaupunkinlaisen pitää soveltaa näitä ohjeita. Onhan esim noita rappusia jotka vievät korkealle.

tai kävelyä, arvaa onnistuuko:)
        On minulla ihan hyvä peruskunto, ikäni maatalon töitä tehnyt, mutta en tiedä onnistuisiko tuollainen liikuntamäärä:(

Oletko itse kokeillut ja miten meni?:=))

• keskuudessamme
        todellakaan ole kirjoitti:

täydellisiä, kaikki.

on yksi joka on itse täydellisyys, kaikessa, iloitkaamme siitä:=))

• olihan taas
        keskuudessamme kirjoitti:

täysin asiaton viesti Sinulta.(kuten on tämä minunkin)

• on kaksi,
        olihan taas kirjoitti:

täysin asiaton viesti Sinulta.(kuten on tämä minunkin)

ei ole mukavaa olla yksin, edes asiaton;))

• kyllä itsestäni.
        keskuudessamme kirjoitti:

Usein aloitan terveellisen elämän kaikkine tarvittavine konsteineen, ja melkein yhtä monta kertaa se jatkuu hyvin lyhyen aikaa. :))

• G.J.
        salasyöppö kirjoitti:

tai kävelyä, arvaa onnistuuko:)
        On minulla ihan hyvä peruskunto, ikäni maatalon töitä tehnyt, mutta en tiedä onnistuisiko tuollainen liikuntamäärä:(

Oletko itse kokeillut ja miten meni?:=))

suhteuttajahan tuo on ja antaa näkökulman sille, että lihashuolto ja lihaskunnon ylläpito on liikunnan suurin tehtävä. Lisääntynyt liikunta on kuitenkin sen verran pientä, ettei sillä ole oikeutusta antaa "itselleen lupaa" herkutella jotain mössöä jossa on hiilhydraattia ja rasvaa paljon ja vain niukasti jos ollenkaan proteiineja. Hyvät proteiinit (20 aminohapon sisältävä kokonaisuus) ovat ruokavalion perusta, 1 gramma per kunkin ihmisen normaalipainon kilo (esim 60 kiloinen/60 grammaa) on se keskilukema mihin tähdätään. Mahdollisimman paljon tuoretta vihreää vaihtelevasti ja kaikenlaista tuoresta punaisena, keltaisena, oranssina ad puolikiloa vihreän kanssa. Viljatuotteita vain niille jotka sitä pystyvät lihomatta syömään. Kalsium pitää aina muistaa turvata. Sika on ruokana liian lähellä ihmistä. Mistähän saa lisähormoonitonta nautaa eli härkää? Ylipäätään luomulihaa ihan oikeasti.

• salasyöppö
        kyllä itsestäni. kirjoitti:

Usein aloitan terveellisen elämän kaikkine tarvittavine konsteineen, ja melkein yhtä monta kertaa se jatkuu hyvin lyhyen aikaa. :))

tieni johtaa punnituksesta tiukempaan otteeseen ruokavalion suhteen, löysäys, punnitus ja taas aloitetaan alusta;=))

• pullukka
        HTZA kirjoitti:

ota ostokset pois ja sano, että nyt mennään uudelle kierrokselle, en pistä hanttiin:)

• jos et kerro
        salasyöppö kirjoitti:

tieni johtaa punnituksesta tiukempaan otteeseen ruokavalion suhteen, löysäys, punnitus ja taas aloitetaan alusta;=))

kellekään, kaappi on täynnä luontaistuotteita, joista on muutama kapseli tai pilleri nautittu, ja sinne ovat hautautuneet.

Pitääkin viedä roskiin kaikki.

• salasyöppö
        G.J. kirjoitti:

suhteuttajahan tuo on ja antaa näkökulman sille, että lihashuolto ja lihaskunnon ylläpito on liikunnan suurin tehtävä. Lisääntynyt liikunta on kuitenkin sen verran pientä, ettei sillä ole oikeutusta antaa "itselleen lupaa" herkutella jotain mössöä jossa on hiilhydraattia ja rasvaa paljon ja vain niukasti jos ollenkaan proteiineja. Hyvät proteiinit (20 aminohapon sisältävä kokonaisuus) ovat ruokavalion perusta, 1 gramma per kunkin ihmisen normaalipainon kilo (esim 60 kiloinen/60 grammaa) on se keskilukema mihin tähdätään. Mahdollisimman paljon tuoretta vihreää vaihtelevasti ja kaikenlaista tuoresta punaisena, keltaisena, oranssina ad puolikiloa vihreän kanssa. Viljatuotteita vain niille jotka sitä pystyvät lihomatta syömään. Kalsium pitää aina muistaa turvata. Sika on ruokana liian lähellä ihmistä. Mistähän saa lisähormoonitonta nautaa eli härkää? Ylipäätään luomulihaa ihan oikeasti.

varmasti hyvät jos malttaa pysyä ruodussa:)

Suoraan tiloilta voisi kysellä tuollaista lihaa, jos onnistaisi.

Eihän liikunta laihduta ellei samalla korjaa ruokavaliotaan terveellisempään suuntaan ja jätä turhat makeat yns. pois.

• salasyöppö
        jos et kerro kirjoitti:

kellekään, kaappi on täynnä luontaistuotteita, joista on muutama kapseli tai pilleri nautittu, ja sinne ovat hautautuneet.

minuun voit aina luottaa:=))
        Minä otan kalkkipiimaxtbl. sekä ubiqinonia, se on hyvä aine.
        Luontaistuotteet voivat olla jopa vaarallisia jos omin päin syö kaikkia sekaisin, voi tulla jopa myrkytystila. Heitä roskiin vaan.

• HTZA
        pullukka kirjoitti:

ota ostokset pois ja sano, että nyt mennään uudelle kierrokselle, en pistä hanttiin:)

joskus saan pidätellä kun näen kunnon sekasotkun, runsaasti "kevyttä" ja hyvä niin mutta sitten on kasa kamaa joka ei sovi, ei sitten yhtään, muiden kanssa. Yhdistelmä josta elimistö käyttää Hiilihydraatit ja laittaa rasvan talteen ihon alle.
        Pullukka sitten, varmaan, lähtee onnellisena siitä että "on ostanut kevyttä".
        Ihmiselle riittää reilu kukkakaali ja kermainen sienikastike jossa on kukkuraruokalusikallinen sekajauhoja ja sipulia.
        Voi laittaa myös paistijauhelihaa tai käristettyä siankylkeä josta on kuumalla vedellä huuhdeltu rasvat pois. Ja kokonaiset 400 grammaa.
        Siis koko viikonlopuksi.
        Hinta 4 Euroa päivä.

• alima

mutta en taatusti syö kolmatta osaa siitä, mitä minua just kolme kertaa tai enemmän painavat syövät.
        Syön aina vatsani täyteen, mutta en ähkyyn ja aina kun on nälkä, mutta en suuria määriä mitään.
        Syön hitaasti ja nautiskellen jokaisesta suupalasta ja olen tyytyväinen.
        En tarvitse mässäillä koko ajan jotain.
        Mulle ruoassa on tärkeintä laatu, siis maku, ei niinkään määrä. Nautin syömisestä. Jos ei ole hyvää, en syö vain syömisen ilosta/tarpeesta.
        Kohtuudella, kohtuudella ystävät.
        Unohtakaa itsenne kiduttaminen kaiken maailman ohjeilla ja määräyksillä ja nauttikaa.
        Älkää olko salasyöppöjä, sillä petätte vain itseänne.
        Sanokaa itselle, että syön ja nautin ja tunnen eläväni, mutta kun makunautinto on saatu, pitää lopettaa, ei kuitenkaan ahmia saa.
        Kaikkihan tiedämme minkälainen loppu ahneella on.

• alima
        jos et kerro kirjoitti:

et mieheni söi jonkin aikaa sellaisia kaloristoppareita, jotain luontaistuotteita ja hän niillä kyllä laihtui.

• Pultsiska

...Hyvän mielen saat aikaiseksi kirjoituksillasi :)

Tässä on vuoden verran "harjoiteltu syömistä" :D
        Nyt alkaa oppi mennä vähitellen perille
        Se kyllä vaatinut n. 15 kilon "painon menetyksen" :D

Mutta ajattelin kestää tämän kuin "puntariinsa rakastuva" nainen :D :D

Eli minä en voisi olaa ruokakauppias tai kokki tms.
        Siihen ei tahdonvoimani riittäisi
        Ruoka on minun "salarakas" :D:D

• Rocellii

tutkijoina...ja tulkitsijoina

jos kahvipaahtimon "konsulentti" tulkitsee kahvinjuonti käyrää, niin sehän on terveellistä juoda paljon kahvia

että tulikos katsottua tämä puoli asiasta ?

• salasyöppö

on ihan Kansanterveyslaitoksen tekemä.
        Hehän ajattelevat kaikkien suomalaisten etua, eikö niin.

• Olen syönyt tänään kolme ryvitaa ja
      kotona karjalanpiirakan.
      Joskus syöminen vaan unohtuu. Joskus, harvemmin
      on jatkuva nälkä

• piimee,,

tai kuppi kahvia maidolla tai kermalla on jo yksi ateria.

• määräykset

Olen pari vuotta syönyt uudella tavalla. Eli syön, kun tulee nälkä. Kaikki keveältä edes haiskahtavat tuotteet puuttuvat minun ruokalistalta. Rakastan juustoja, tietysti hyvin rasvaisia, voita käytän ruokaan ja leivontaan, rypsiöljyllä pyhkästään vain paistinpannu pesun jälkeen. Perunoihin en koske, mutta kaikenlaiset kaalet ovat joka päiväistä ruokaa. Bekoni ja munat ovat ihana yhdistelmä ja vähän ruisleipää seuraksi.
      Paino menee hitaasti, mutta varmasti alas päin ja muutenkin tunnen olevani paremmassa kunnossa kuin ennen. Ihon alla oleva rasvalöllö on vähentynyt ja olen omasta mielstäni paremman näköinen vartaloltani kuin 30 vuotta sitten, mikään ei tytise ja lihasta löytyy.

• salasyöppö

useinhan nuo kevyet ruoat eivät kuitenkaan ole kevyitä ja niitä monet syövät vielä tavallista enemmän.

• TÄÄLLÄHÄN

olette. Ihmiset ilman intohimoja.
      Ainoa himo = syömisen himo

• koko sakki

mitäs meinaat meille rangaistukseksi keksiä?

Mutta ruoka on hyvää:)

• Otto-Vaan
        koko sakki kirjoitti:

mitäs meinaat meille rangaistukseksi keksiä?

Mutta ruoka on hyvää:)

Jäävuorisalaatti, sipuli, tomaatti ja porkkanaraaste.:)

Niin ja vielä uudet kotimaiset omenat ja luumut(kylläkin ulkomaisia)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1552
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1502
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1338
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      224
      1236
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      326
      1085
    7. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      166
      1064
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      309
      1024
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1016
    Aihe