Panasonic FZ50 -kysymys

Dingelidongeli

Hankin hiljan Panasonicin otsikossa mainitun kameran ja vähäisen käytön perusteella vaikuttaa asialliselta peliltä. Yksi asia kuitenkin kummaksuttaa.

Kameran kuvaustaparullassa on kohta Custom, mikä siis tarkoittaa käyttäjän omia asetuksia. Mistä johtuu, että kaikki säädöt mitä tuossa tilassa teen, häviävät heti kun vaihdan kuvaustaparullasta jonkin toisen tilan tai suljen kameran? Asetukset palaavat aivan alkutekijöihinsä.

Ottaa pidemmän päälle pattiin, kun onhan se nyt aika olennainen asia, että voin säätää asetukset valmiiksi eikä niitä tarvitse joka kerta erikseen säätää.

Hölmöyksissäni ostin kameran Verkkokauppa.comista, joten mukana ei tullut yhtäkään kunnon manuaalia, jossa olisi käytetty ymmärtämääni kieltä: ei ollut suomen- saati englanninkielistä opusta. Suomenkielinen on kaupan itsensä virittämä todella pintapuolinen katsaus, josta ei ole tässäkään asiassa yhtikäs mitään apua.

4

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo johtuu siitä kun tallennus unohtui tai jäi tekemättä.Se tehdään painamalla menu/set nappulaa.

• Dingelidongeli

Näin minäkin asian ensin tulkitsin, että tallennus unohtui, mutta olen joka mahdollisessa kohdassa koettanut sitä Set-napin painamista, eikä tulos ole kummoinen.

Kun Custom-tilassa olen tehnyt tarvittavat muutokset asetuksiin, palaan "C-tilaan", josta voin valita niiden omien C1-, C2- ja C3-valintojen kesken minkä otan käyttöön. Oletuksena eli tummennettuna on se, johon muutokset juuri tein, ja kaiken järjen mukaan nyt, kun painan Set-nappia, saan asetukset tallennettua ja pääsen hyödyntämään niitä kuvaustilassa: ei toimi.

Taitaa siis vehje olla risa.

• Dingelidongeli
        Dingelidongeli kirjoitti:

Näin minäkin asian ensin tulkitsin, että tallennus unohtui, mutta olen joka mahdollisessa kohdassa koettanut sitä Set-napin painamista, eikä tulos ole kummoinen.

Kun Custom-tilassa olen tehnyt tarvittavat muutokset asetuksiin, palaan "C-tilaan", josta voin valita niiden omien C1-, C2- ja C3-valintojen kesken minkä otan käyttöön. Oletuksena eli tummennettuna on se, johon muutokset juuri tein, ja kaiken järjen mukaan nyt, kun painan Set-nappia, saan asetukset tallennettua ja pääsen hyödyntämään niitä kuvaustilassa: ei toimi.

Taitaa siis vehje olla risa.

Onneksi ei laitteessa vikaa ollutkaan, vaan keksin syyn tallentamattomuuteen. Liittyi kyllä Set-napin painamiseen, mutta enhän ollut aiemmin tajunnut, että siellä valikoiden syövereissä on sellainenkin kohta kuin Cust.Set.Mem: tuolta kun painelee Settiä oikeassa kohtaa, niin tallennus menee läpi.

Tätä se teettää kun kunnon manuaali puuttui, siinä nämä asiat olisi varmasti käyty kunnolla läpi. Kiitti kuitenkin Hexille vastauksesta!

• Kairafotari

Kamera on ollut minulla sen markkinoille tulosta alkaen. Asetukset olen säätänyt normaalisti valintakiekon erikohdista jotka tulevat esille taustanäytön ruudulla, ne pysyvät tallessa kunnes muuttaa niitä. Kuvausolosuhteet ovat tietenkin aina erillaisia joten ilman säätöä ei homma oikein toimi. Automaatti ja Custom kohdat sellaisinaan ovat jääneet syrjään. Manuaalissa on 100 A4 sivua joten asiaa on melkoisesti. Ostin kamerani TopShotista ja mukaan tuli hyvä. suomenkielinen opas. Kannattaisikohan sieltä yrittää ostaa manuaalia? Vaimon Cannoniin sain sen maahantuojalta manuaalin tiukan tinkaamisen jälkeen.
      Ostoksesi on monipuolinen ja O.K. Omani on ollut jatkuvasti kovassa käytössä ja on toiminut hyvin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      44
      2978
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2874
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2693
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2548
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2458
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2450
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2191
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2128
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2038
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2032
    Aihe