Hankin hiljan Panasonicin otsikossa mainitun kameran ja vähäisen käytön perusteella vaikuttaa asialliselta peliltä. Yksi asia kuitenkin kummaksuttaa.
Kameran kuvaustaparullassa on kohta Custom, mikä siis tarkoittaa käyttäjän omia asetuksia. Mistä johtuu, että kaikki säädöt mitä tuossa tilassa teen, häviävät heti kun vaihdan kuvaustaparullasta jonkin toisen tilan tai suljen kameran? Asetukset palaavat aivan alkutekijöihinsä.
Ottaa pidemmän päälle pattiin, kun onhan se nyt aika olennainen asia, että voin säätää asetukset valmiiksi eikä niitä tarvitse joka kerta erikseen säätää.
Hölmöyksissäni ostin kameran Verkkokauppa.comista, joten mukana ei tullut yhtäkään kunnon manuaalia, jossa olisi käytetty ymmärtämääni kieltä: ei ollut suomen- saati englanninkielistä opusta. Suomenkielinen on kaupan itsensä virittämä todella pintapuolinen katsaus, josta ei ole tässäkään asiassa yhtikäs mitään apua.
Panasonic FZ50 -kysymys
4
294
Vastaukset
tuo johtuu siitä kun tallennus unohtui tai jäi tekemättä.Se tehdään painamalla menu/set nappulaa.
- Dingelidongeli
Näin minäkin asian ensin tulkitsin, että tallennus unohtui, mutta olen joka mahdollisessa kohdassa koettanut sitä Set-napin painamista, eikä tulos ole kummoinen.
Kun Custom-tilassa olen tehnyt tarvittavat muutokset asetuksiin, palaan "C-tilaan", josta voin valita niiden omien C1-, C2- ja C3-valintojen kesken minkä otan käyttöön. Oletuksena eli tummennettuna on se, johon muutokset juuri tein, ja kaiken järjen mukaan nyt, kun painan Set-nappia, saan asetukset tallennettua ja pääsen hyödyntämään niitä kuvaustilassa: ei toimi.
Taitaa siis vehje olla risa. - Dingelidongeli
Dingelidongeli kirjoitti:
Näin minäkin asian ensin tulkitsin, että tallennus unohtui, mutta olen joka mahdollisessa kohdassa koettanut sitä Set-napin painamista, eikä tulos ole kummoinen.
Kun Custom-tilassa olen tehnyt tarvittavat muutokset asetuksiin, palaan "C-tilaan", josta voin valita niiden omien C1-, C2- ja C3-valintojen kesken minkä otan käyttöön. Oletuksena eli tummennettuna on se, johon muutokset juuri tein, ja kaiken järjen mukaan nyt, kun painan Set-nappia, saan asetukset tallennettua ja pääsen hyödyntämään niitä kuvaustilassa: ei toimi.
Taitaa siis vehje olla risa.Onneksi ei laitteessa vikaa ollutkaan, vaan keksin syyn tallentamattomuuteen. Liittyi kyllä Set-napin painamiseen, mutta enhän ollut aiemmin tajunnut, että siellä valikoiden syövereissä on sellainenkin kohta kuin Cust.Set.Mem: tuolta kun painelee Settiä oikeassa kohtaa, niin tallennus menee läpi.
Tätä se teettää kun kunnon manuaali puuttui, siinä nämä asiat olisi varmasti käyty kunnolla läpi. Kiitti kuitenkin Hexille vastauksesta!
- Kairafotari
Kamera on ollut minulla sen markkinoille tulosta alkaen. Asetukset olen säätänyt normaalisti valintakiekon erikohdista jotka tulevat esille taustanäytön ruudulla, ne pysyvät tallessa kunnes muuttaa niitä. Kuvausolosuhteet ovat tietenkin aina erillaisia joten ilman säätöä ei homma oikein toimi. Automaatti ja Custom kohdat sellaisinaan ovat jääneet syrjään. Manuaalissa on 100 A4 sivua joten asiaa on melkoisesti. Ostin kamerani TopShotista ja mukaan tuli hyvä. suomenkielinen opas. Kannattaisikohan sieltä yrittää ostaa manuaalia? Vaimon Cannoniin sain sen maahantuojalta manuaalin tiukan tinkaamisen jälkeen.
Ostoksesi on monipuolinen ja O.K. Omani on ollut jatkuvasti kovassa käytössä ja on toiminut hyvin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458690Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472499Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282307- 382262
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1861779- 961775
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221610Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik81066Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61056