Osaako uudet MS Officet

lukea ja kirjoittaa

myös Excelin puolella käyttäen html-formaattia?

Mä kun sain tarpeekseni MS Officen sekoiluista mutta mulla on tuttuja joilla on nimenomaan MS Office ja koska aion itse siirtyä käyttämään Open Officea ja siinä taulukkolaskennassa formaattia html ja teksturipuolella luultavasti myös niin miten tuo yhteensopivuus, html nyt ainakin on standardi niin että luulis myös mäsän ohjelmistojen osaavan lukea ja kirjoittaa sitä??

Nimim. tähän loppui sekoilevan ja epästandardin ohjelmiston käyttö

4

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kyllä melkoisen

      erikoista käyttää html-sivunkuvauskieltä
      taulukkolaskennan talletukseen.

      Nyt yrität kyllä jotain sellaista mikä ei
      tule toimimaan jo periaatteeltaankaan.

      Eli alat käyttää kammoamaasi
      sekoilevaa ja epästandardia menetelmää?
      Saat kyllä syyttää nyt itseäsi

      • "erikoista käyttää html-sivunkuvauskieltä
        taulukkolaskennan talletukseen."

        Ei tuo nyt niin erikoista ole. Sitä on helppo parsia. Mutta normaali tauluntallennuksessa .ods ja .csv toimii myös hyvin.


    • "Osaako uudet MS Officet lukea ja kirjoittaa myös Excelin puolella käyttäen html-formaattia?"
      Miksipä sinulla on tuo huoli, jos olet siirtymässä OOo:n (Calcin) käyttäjäksi?
      Varmaaksin siksi, että haluat tietojen vaihtoa taulukkojesi ja Excel-käyttäjien välille?

      Mutuna sanoisin, että parhaasta päästä tuohon sopii vanhemmat Excel-formaatit. Kaipa se tuo HTML:kin käy, mutta siinä syntyy kait aika helposti kansiollinen tiedostoja, riippuen graafisten elementtien määrästä asiakirjassa. Esim. CSV, pilkuin eroteltu tiedostomuoto ei toimi kaikissa tilanteissa virheettömästi havaintojeni mukaan välillä Calc...Excel. Oliskohan se ollut tuhaterottimen käyttö lyhentämään luvun esitystä kolmella numerolla tai joku prosenttiesitysmuoto, missä luku kasvoi muunnoksessa, ei siis pelkästään sen esitystapa muuttunut.

      Jotenkin olen utelias tietämään, onko tuohon HTML:n valintaa joku peruste?

    • OOo3

      Kyllähän HTML:llä taulukoidenkin kanssa jotain tekee, mutta muiden office-pakettien kanssa yhteensopivuuden saavuttamiseksi auttaa nimenomaan ODF-standardin mukaisten talletusformaattien käyttö, siis .odt / .ods / .odp / .odg -tiedostojen käyttö (tosin MSOfficen kanssa siitä ei juurikaan ole apua). Mutta kysyttyyn yhteesopivuuteen MSExcelin kanssa on oikea vastaus : ei pitäisi olla suurempia ongelmia, koska OpenOffice.org lukee ja tallettaa MSOfficen .doc / .xls / .ppt etc tiedostoina (MSExcelin kanssa ei siis pitäisi olla mitään suurempia ongelmia).
      MSOffice 2007:n uusien formaattien, siis .docx / .xlsx / .pptx lisäarvo on hyvin kyseenalainen, mutta ratkaisevan parannuksen niiden käytölle tarjoaa OpenOffice.org versio 3.0, joka on jo Pre-release-vaiheessa (siis hyvin lähellä valmista v 3.0, jonka on veikkailtu olevan saatavana syys-lokakuussa 2008).

      Pre-release-v (OOo-Dev 3.1) lienee työläs asennettava, ks http://download.openoffice.org/680/?intcmp=1461
      Paras lienee siis odotella valmista v. 3.0 vielä muutamia viikkoja.
      Tietoja Beta-2-versiosta:
      http://marketing.openoffice.org/3.0/featurelistbeta.html#Microsoft_Office_2007_Import_Filters
      - Beta-vaiheen havainnoista löytyy tietoa os.
      http://www.oooninja.com/2008/03/openofficeorg-30-new-features.html

      Lisäksi Microsoft on ilmoittanut tukevansa ODF-standardin mukaisia talletusmuotoja, mutta sitä ihanuutta joutunee odottamaan useita vuosia. Muutamilla filttereillä se on ollut mahdollista, mutta niiden laatu on ollut surkea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe