pihka pois autosta?

ei naarmuja autoon

kysyisin tietääkö kukaan miten saan pois autoni konepelliltä ja katosta pihkan??(luulen, että paikallaan tiukassa istuvat klöntit ovat pihkaa tai muuta tiukkaa mömmöä, kun aine ei normaalissa pesussa lähtenyt pois) Vahaus jäi tekemättä kun jäin odottelemaan kokeneimpien neuvoja.

32

22757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rockola

      Pihkaan kokeile sinolia(löytyy huoltoasemilta).Pikitahroihin tärpättiä,denaturoitua spriitä tai Autoglymin tar removeria.

    • lähti

      mun autosta.

      • ei naarmuja autoon

        ai että lähti auton konepellistä pihka pois bensalla. Lähtikö samalla auton maali, eikö ole aika tuhtia ainetta tuo bensa, uskallankohan kokeilla???


      • pihkaa niskaan
        ei naarmuja autoon kirjoitti:

        ai että lähti auton konepellistä pihka pois bensalla. Lähtikö samalla auton maali, eikö ole aika tuhtia ainetta tuo bensa, uskallankohan kokeilla???

        Tolla tenulla määkin putsasin tuulilasista kuusenpihkaa.. Autot on parkissa vähän v*tun ison kuusen alla joten pihkaa ja käpyjä sataa päälle joka päivä.. Lakattuun maaliin tulee kyllä inhan näköinen vaalea läiskä tenun jäljiltä mutta vahalla sitä voi yrittää siistiä. nimin: ens viikolla mää kaaran ton stanan kuusen mun pihastani!


    • Maron

      King Brillant HeavyClean Liuotinpesu aineella ja kangasrätillä lähti kevyesti pihkat pois auton konepelliltä 1.6. 2011. Ostin auton moottorinpesuaine suihkepullon varaosaliikkeestä ja se oli tarjouksessa 5,50€ puteli.

    • rasvaa rasvaa

      Koita ruokaöljyä tai voita. Voilla sain koiran turkista pihkan, joten luulisi kovasta pinnasta lähtevän vielä helpommin. Pitää antaa vain vaikuttaa hetki.

    • 30

      Jos et saa kaataa kuusta jostain syystä, hanki suoja peite.
      Se auttaa, kun aina levittää suojaksi, kun auto on puun alla...

      • Anonyymi

        Käsidesillä lähtee pihka. Juuri kävin ottamassa autostani paljon pihkaa auton konepelliltä. Käsidesillä ja keittiörätillä liottelin ja hankasin kevyesti. ja kyllä lähtee. Arvelin tänne ilmoittaa kun se on itselleni ollut niin ikävä juttu.


    • muudari

      Polttoöljy on hyvä aine eikä vahingoita maalipintaa,pehmittää pihkan ja lähtee hyvin pois. Itsellä oli joskus sama ongelma ja sain vinkin ja hyvä toimiva oli.

    • Iholta pihka lähtee voilla tai ruokaöljyllä kuin leikiten. Öljyä suosittelen autollekin.

    • pumpulipuikkodesikäs

      Luin jossain toisessa viestiketjussa, että käsidesillä ja pumpulilla.
      Kokeilin omaani kun oli täynnä 6 kuukautta vanhoja kuivuneita täpliä ja lähti alta aika yksikön!

      En olisi uskonut...

      • Joo täytyy sanoa että kyllä käsidesi poistaa pihkan auton pinnalta..Kokeilin nääs ihan äsken itse..ja hyvin pyyhki..😉


      • Pihkatahra

        Nyt täytyy oikein kommentoida, että tämä! Enpä olisi uskonut, että täältä löydän oikean vastauksen. Motonetissä myivät mulle jonkun liuotinpesuaineen ja sanoivat lienee sen auttavan. Katin marjat se mitään auttanut. Tahra ei edes yrittänyt lähteä.

        Sitten vaan Googleen: miten saan autosta pihkan irti - ja ohjasi tälle sivulle. Täältä sitten viimeisenä keinona koitin tuota käsidesiä, kun olin vaikka millä, fayrista lähtien ensin yrittänyt tahraa konepellistä hinkata - ja kuulkaa kaikki, pihkatahra lähti käsidesillä kuin vettä vain, eikä auton lakkapintaan jäänyt mitään jälkeä!

        Eli siis kaikille jatkossakin tiedoksi: pihkatahra autosta lähtee käsidesillä! 👍


      • Sairaanhoitaja
        Pihkatahra kirjoitti:

        Nyt täytyy oikein kommentoida, että tämä! Enpä olisi uskonut, että täältä löydän oikean vastauksen. Motonetissä myivät mulle jonkun liuotinpesuaineen ja sanoivat lienee sen auttavan. Katin marjat se mitään auttanut. Tahra ei edes yrittänyt lähteä.

        Sitten vaan Googleen: miten saan autosta pihkan irti - ja ohjasi tälle sivulle. Täältä sitten viimeisenä keinona koitin tuota käsidesiä, kun olin vaikka millä, fayrista lähtien ensin yrittänyt tahraa konepellistä hinkata - ja kuulkaa kaikki, pihkatahra lähti käsidesillä kuin vettä vain, eikä auton lakkapintaan jäänyt mitään jälkeä!

        Eli siis kaikille jatkossakin tiedoksi: pihkatahra autosta lähtee käsidesillä! 👍

        Uskomatonta mutta totta. Ihmeaine, jota en iholle ole juuri suostunut käyttämään poisti pihkan yhdellä pyyhkäisyllä.


      • Pihkatahra kirjoitti:

        Nyt täytyy oikein kommentoida, että tämä! Enpä olisi uskonut, että täältä löydän oikean vastauksen. Motonetissä myivät mulle jonkun liuotinpesuaineen ja sanoivat lienee sen auttavan. Katin marjat se mitään auttanut. Tahra ei edes yrittänyt lähteä.

        Sitten vaan Googleen: miten saan autosta pihkan irti - ja ohjasi tälle sivulle. Täältä sitten viimeisenä keinona koitin tuota käsidesiä, kun olin vaikka millä, fayrista lähtien ensin yrittänyt tahraa konepellistä hinkata - ja kuulkaa kaikki, pihkatahra lähti käsidesillä kuin vettä vain, eikä auton lakkapintaan jäänyt mitään jälkeä!

        Eli siis kaikille jatkossakin tiedoksi: pihkatahra autosta lähtee käsidesillä! 👍

        kiitos vinkstä nmoinäkilueskentelen näitä juttuja joskusni nytpä tidän etsillä lähtee piitäämennä sairaalaan ja slaaottaa pikku purnukkaan käsodesiä : )


      • Anonyymi

        Yritin irroittaa pihkaa auton konepelliltä, ruokaöljyllä, kuumalla Fairy-vedellä, kliinerillä, autovahalla, mutta eipä lähtenyt näillä. Ostn siis käsidesiä ja pihka irtosi leikiten. Kiitos hyvistä neuvoista.


      • Anonyymi
        Pihkatahra kirjoitti:

        Nyt täytyy oikein kommentoida, että tämä! Enpä olisi uskonut, että täältä löydän oikean vastauksen. Motonetissä myivät mulle jonkun liuotinpesuaineen ja sanoivat lienee sen auttavan. Katin marjat se mitään auttanut. Tahra ei edes yrittänyt lähteä.

        Sitten vaan Googleen: miten saan autosta pihkan irti - ja ohjasi tälle sivulle. Täältä sitten viimeisenä keinona koitin tuota käsidesiä, kun olin vaikka millä, fayrista lähtien ensin yrittänyt tahraa konepellistä hinkata - ja kuulkaa kaikki, pihkatahra lähti käsidesillä kuin vettä vain, eikä auton lakkapintaan jäänyt mitään jälkeä!

        Eli siis kaikille jatkossakin tiedoksi: pihkatahra autosta lähtee käsidesillä! 👍

        Kiitos vinkistä! Kyllä käsidesillä lähti!


      • Anonyymi

        Ei voi olla totta! Ajattelin näin.
        Ehdottoman toimiva, hieno idea! Kiitos!


    • Fairy putsaa pihkat

      Kokeilkaapa ihan tavallista fairya jota tod näk löytyy joka keittiöstä, saatatte yllättyä!

    • selottaakaiken

      Tervalla lähtee. Levitä tervaa auton pinnoille pensselillä paksu kerros, jätä auto aurinkoon 2-3 päivän ajaksi muhimaan. sitten jääskraballa yritä hangata terva ja pihka pois.

    • autotpois

      Koskenkorva-ruoka sooda liuoksella lähtee, mukaan kannattaa laittaa vielä kananmuna.

    • Kausalan_lottovoittaja

      24 tölkkiä Pirkka olutta niin lähtee ainakin mielestä toviksi...

    • Juksonen

      Lossilla ja bensalla. Sitten maalaamoon

    • Bointain

      Pihka lähtee Tärpätillä.

    • Tolulla lähtee, maali jää ennalleen

    • Onkokemusta

      Jos maali on suhteellisen tuoretta, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin uudelleen maalaus..

    • Anonyymi

      Luin täältä googlesta, että käsidesillä lähtee pihka ym sotkut auton pinnalta, ja todella yllätyin miten hyvin irrotti kaikki jäljet. Muista pyyhkiä pelkässä vedessä kastellulla puhtaalla liinalla!

    • Anonyymi

      Minulle suositeltiin 30-40€:n puhdistusainetta. Mutta ... Kokeilin jo monen kommentoimaa käsidesiä. Toimii!!! Meni vain muutama tippa (alle 0,5 dl) ja poistin helposti kymmeniä pihkaklönttejä. Samalla kokeilin kuivuneisiin ötökkäjälkiin. Toimi siinäkin loistavasti! Kiitos, kiitos, kiitos

    • Anonyymi

      Tinnerillä lähtee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe