Sony KDL-40W4000 vai Samsung 656A?

Vaikea valinta

Minulla on vaikeuksia päättää kumman television valitsisin. Televisio tulisi lähinnä Playstation 3:sen rinnalle Blu-ray elokuvien katsomiseen ja pelejen pelaamiseen. Kooksi minulle riittäisi 40 tuumainen. Olisin kiitollinen jos osaisitte perustellen kertoa kumpi olisi parempi tarkoitukseeni, kiitos.

Samsung 656A 40" Full HD LCD-televisio DVB-C/T virittimillä.

Resoluutio: 1920 x 1080
Kontrasti: 50000:1
DVB-C/T virittimet
100Hz tekniikka
Ääni: 2x 10W SRS TruSurround XT
Liitännät video: 4x HDMI, AV, 2x SCART, VGA, S-Video
Liitännät audio: kuuloke, audio optinen lähtö

Sony KDL-40W4000

DVB-T ja DVB-C viritin
Full HD paneeli, 1920 x 1080
BRAVIA Engine 2 kuvanparannusteknologia
Advanced Contrast Enhancer (ACE)
Live Colour Creation ja x.v.Colour
24p True Cinema -toiminto
Dynaaminen kontrasti 33 000:1
10-bittinen paneeli
Vasteaika 8 ms
Katselukulma 178°

Liitännät:
2 x SCART (RGB)
3 x HDMI tuloa (1080/24p)
1 x Komponenttivideo
Kameraliitäntä (komposiitti/S-video)
PC liitäntä
Optinen 5.1 lähtö
USB 2.0 tulo

22

19760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Television to day
      • tässä tauluteeveen

Sony W4000:sen, mikä tuli markkinoille toukokuussa ja olen tosi tyytyväinen.

• Philly

Philips 42PFL7403H

Resoluutio 1920x1080
      Kontrasti 30000:1
      DVB-C/T/MPEG4 virittimet
      100Hz
      Ääni: 2x15W (Virtual Dolby Digital)
      Liitännät: 4x HDMI(1.3),2x SCART, VGA, S-Video, USB (softapäivitys, JPEG, MP3, leffat)
      1200s Teksti-TV alasivujen selauksella

Suosittelen. Itse ostin tämän ja olen ollut tyytyväinen. Nuo kaksi muutakin olivat listallani, mutta Sonyn onneton väri- ja liiketoisto ja merkki "Samsung" käänsivät pääni tähän.

• ttttt

Älä nyt ihan oikeasti Pilihipsiä listalle lisää.
        Ei kai kukaan terve ihminen ihan oikeasti osta pilihipsiä, jos on rahaa.
        Jos ton lisäät noihin edellisiin, eiks sit kannata jo laittaa listalle pilihipsin kopiot Matsui, Thomson jne romut.
        Sony on aina Sony ja siitähän ei pääse mihinkään.
        On se Mersukin auto jos sitä vertaa Ladaan mutta jos rahaa on, ota toi Sony, siin myös USB

• paras.......
        ttttt kirjoitti:

Jos ton lisäät noihin edellisiin, eiks sit kannata jo laittaa listalle pilihipsin kopiot Matsui, Thomson jne romut.
        On se Mersukin auto jos sitä vertaa Ladaan mutta jos rahaa on, ota toi Sony, siin myös USB

Sonyn ja Samsungin liikkeen toisto on todella surkeaa. Expertillä oli vierekkäin "halpa" Philips 42pfl7772 ja em merkit, ylivoimaiseti paras kuva ja liikkeen toisto oli Philipsissä!
        Euroopan testeissä ei merkkejä kunnioiteta, siellä voitetaan rehellisesti ja voittaja on Philips

• Philly
        ttttt kirjoitti:

"Älä nyt ihan oikeasti Pilihipsiä listalle lisää.
        "

Tässäpä vasta asiantunteva perustelu?!?

• tttttt

Eli jätä vaihtoehdoiksi vain oikeat panelit
      W4000 ja W4500
      Alla verkkokauppa.comin tiedot ja hinta 1500€

Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Ja vielä tyhmempää on ostaa kallista Pilihipsiä joka leviää 1-2 vuoden sisällä (niin on käynyt kaikille onnellisille Pilihips omistajille, ja niitä kun ei voi korjata sit enää, kun ei ole varaosia)
      Sony KDL-40W4500 40" Full HD LCD-televisio.
      40 tuuman (102 cm) 1080p-teräväpiirron (Full HD) BRAVIA W4500 -LCD-TV tuo liikkeeseen tarkkuutta ja sulavuutta Motionflow 100Hz -tekniikalla ja epätarkkuuden poistolla, BRAVIA ENGINE 2 takaa selkeän kuvanlaadun, ja DLNA-yhteydellä voit käyttää tietokoneeseen tallennettuja kuvia ja musiikkia.

Katsele nopealiikkeistä kuvaa, kuten urheilua tai toimintaelokuvia, realistisen sulavasti ja yksityiskohtaisesti Motionflow 100Hz -ominaisuudella, johon kuuluu uusin epätarkkuuden poistotekniikkamme

BRAVIA ENGINE 2 -kuvanparannustekniikka ja Advanced Contrast Enhancer luovat uskomattoman kirkkaan ja tarkan kuvan

Nauti tietokoneeseen tallennetuista kuvista ja musiikista televisiossa DLNA-kotiverkkotekniikalla

Katsele TV:tä, elokuvia ja pelejä teräväpiirtona 6,2 megapikselin tarkkuudella

Ainutlaatuinen draw the LINE -muotoilukonsepti tekee BRAVIA W4500 -mallista fantastisen lisän mihin tahansa huoneeseen

x.v.Colour saa aikaan elävät ja todella luonnolliset värit

USB Photo Viewerin avulla voit helposti katsella digitaalisia valokuvia TV:stä, ja PhotoTV HD -tuen ansiosta näet kuvat loistavana teräväpiirtona

Kun et katsele TV:tä, voit käyttää sitä digitaalisena valokuvakehyksenä Picture Frame Mode -tilassa. Täytä olohuoneesi musta aukko: käytä TV:tä omien valokuviesi tai 6 esiasennetun kuvan katseluun

Ei enää sekavia valikoita: TV:n toimintoja selataan nyt helppokäyttöisessä XrossMediaBar™ -käyttöliittymässä

Jos rakastat elokuvia, tämä on sinulle oikea TV - katso elokuvia juuri ohjaajan tarkoittamalla tavalla 24p True Cinema -toiminnolla

BRAVIA Sync -toiminnon ansiosta voit ohjata koko kotiteatterijärjestelmää yhdellä TV:n kauko-ohjaimen painalluksella ja käyttää yhteensopivien laitteiden, kuten Handycam®-videokameroiden, valikoita.

Kolme HDMI™-tuloa (kaksi takana, yksi sivussa, kaikki CEC) entistäkin helpompaan teräväpiirtolähteiden, kuten Blu-ray Disc™ -soittimen ja PLAYSTATION®3:n, liittämiseen

Jaa musiikkia, valokuvia ja videoita liittämällä kannettavat digitaaliset laitteesi, kuten WALKMAN® tai iPod®, BRAVIA-televisioon Digital Media Portin kautta

Kehittyneellä S-Force Front Surround -tekniikalla nautit digitaalisesta tilaäänivaikutelmasta pelkkien etukaiuttimien avulla

Muuta ääni-zoomin avulla puheäänten voimakkuutta niin, että taustaäänet säilyvät ennallaan

Voit katsella maanpäällisen verkon ja kaapeliverkon teräväpiirto- ja tavallisen tarkkuuden lähetyksiä sisäisen MPEG-4 AVC-virittimen avulla

Katsele digitaalisia TV-lähetyksiä sisäisellä tavallisen tarkkuuden maanpäällisen verkon digivirittimellä (MPEG-2)

Katsele kaapeli-TV:tä sisäisellä kaapeliverkon digivirittimellä

Seinäkiinnitys SU-WL500-kiinnikkeellä (lisävaruste)

Virrankulutus: 0,2 W valmiustilassa, 234 W käytössä

Takuu: 12 kk
      Linkit:
      Sony tuotekoodi: KDL40W4500
      Saatavuus: arv. 2-4 vkoa
      Hinta: 1499.90 € (sis alv.)

• Philly

Sonyjen kuva on vain yksinketaisesti surkea. Itselläni Philipsejä on ollut aina ja kaikki ovat toimineet hyvin. Kyseessä on mielestäni enemmänkin netin kautta välittyvä urbaani legenda kuin faktoihin perustuva asia varsinkin kun on kyse taulutelevisioista eikä CRT-televisioista. Noh jokainen päättäköön omasta puolestaan uskooko nettihöpöttäjiä ja mainosmiehiä ennemmin kuin omia silmiään. Itse katselen mieluummin hyvälaatuista kuvaa töllöstä kuin ihailen sitä Sony-logoa...

Ainiin... tuo Sony on tässä se halpis. Philipsi oli nimittäin kalliimpi kuin nuo kaksi muuta eli kannattaa sinunkin käydä edes tutustumassa tuotteisiin ennenkuin täällä huutelet ;)

• t3i

"Katsele TV:tä, elokuvia ja pelejä teräväpiirtona 6,2 megapikselin tarkkuudella"
        Mitenkäs 1920x1080 paneelista noin paljon pikseleitä revitään?

• "Sony man"

Luehan muutama testi...
      Sony ei ole ollyt missään testissä 2 sijaa huonompi niin kauan kun on ollut markkinoilla, eli muutaman vuoden jo.

Ei kaikki testit voi olla huuhaatakaan...

Tämä sama pätee muihinkin Sony:n tuotteisiin...

Valitettavaa, mutta totta...

• päädyin

Itse päädyin Sony w4000:een. Minulla tosin ei tarvetta pelikäyttöön. Tuolloin ei w4500 ollut markkinoilla, joten en osaa sanoa siitä. Sinun kannattanee vertailla tuon Motionflown vaikutusta liiketoistoon käytännössä. Valintaani vaikutti ominaiksuuksien lisäksi Sonyn yleinen laatu sekä käyttöliittymän mukavuus.

Samsung oli mukana kahden listalla.

Philipsistä itselläni on paljon huonoja kokemuksia, eikä pelkästään televisioista. Lähinnä siksi että laitteiden kestävyys on huono, jäsjestään hajonneet parin vuoden sisällä, eikä huoltokaan aina auta. Sama vika toistunut esim. VHS-nauhurissa vaikka sain uuden tilalle.

• AVWizard
        päädyin kirjoitti:

Itse päädyin Sony w4000:een. Minulla tosin ei tarvetta pelikäyttöön. Tuolloin ei w4500 ollut markkinoilla, joten en osaa sanoa siitä. Sinun kannattanee vertailla tuon Motionflown vaikutusta liiketoistoon käytännössä. Valintaani vaikutti ominaiksuuksien lisäksi Sonyn yleinen laatu sekä käyttöliittymän mukavuus.

Samsung oli mukana kahden listalla.

Philipsistä itselläni on paljon huonoja kokemuksia, eikä pelkästään televisioista. Lähinnä siksi että laitteiden kestävyys on huono, jäsjestään hajonneet parin vuoden sisällä, eikä huoltokaan aina auta. Sama vika toistunut esim. VHS-nauhurissa vaikka sain uuden tilalle.

Mitä ihmettä täällä on tapahtunut? Olin vain viikon reisussa ja nyt tällä sivustolla on jo alettu ymmärtää, että mikä merkki valmistaa parhaat lcd-laitteet. Olen sanoinkuvaamattoman onnellinen, myös teidän puolestanne. Pitäkää tuo linja!

• Tietäwä
        AVWizard kirjoitti:

Mitä ihmettä täällä on tapahtunut? Olin vain viikon reisussa ja nyt tällä sivustolla on jo alettu ymmärtää, että mikä merkki valmistaa parhaat lcd-laitteet. Olen sanoinkuvaamattoman onnellinen, myös teidän puolestanne. Pitäkää tuo linja!

Sama porukka jauhaa samanlaista shaibaa yöt ja päivät viikosta ja kuukaudesta toiseen...

• AVWizard
        Tietäwä kirjoitti:

Sama porukka jauhaa samanlaista shaibaa yöt ja päivät viikosta ja kuukaudesta toiseen...

Tosiasiahan on se, että onhan tässä elämässä nyt paljon tärkeämpiäkin asioita, kuin jotkut kusiset televisiot! Mutta on tekniikasta silti joskus kiva jaaritella. Niin ja vuoden loppupuolellahan tulee onneksi(ehkä) taas uutta ja parempaa(led-taustavalo), niin saa taas alkaa miettimään, että miten paska se nykyinen toosa onkaan. Minun 40V2500 esimerkiksi on jo niin täysin ikäloppu, että lapsetkin nauraa sen nähdessään. Mutta se on minulle aivan sama, koska olen ns. leffafriikki, ja odottelen tässä vain sitä oikeaa kämppää, mihin sen teatterin sitten saa värkättyä.

• SmithChart

Älä sekaannu Samsungiin. Niissä on aina jotakin ongelmaa. Esimerkiksi kuvasuhdeautomatiikka ei toimi, kuvassa on ihmeellisiä varjokuvia tai se on muuten suttuinen yms. - kierrä kaukaa...

• niin varmaan

Kannattaa yleistää, etenkin jos ei itse Samsungia omista.

Minulla on Samsung LE37A559. Kuvasuhdeautomatiikka toimii, kun vain pistää asetukset kuntoon (eli kuvavalinnoissa kuvan kooksi autom. leveys ja näyttötilaksi 4:3), kuvassa ei ole sen enempää ihmeellisiä kuin ei-ihmeellisiäkään eli siis ei minkäänlaisia varjokuvia ja kuva ei ole muutenkaan suttuinen.

Olen siis erinomaisen tyytyväinen ja suosittelen vilpittömästi muillekin!

• SmithChart
        niin varmaan kirjoitti:

Kannattaa yleistää, etenkin jos ei itse Samsungia omista.

Minulla on Samsung LE37A559. Kuvasuhdeautomatiikka toimii, kun vain pistää asetukset kuntoon (eli kuvavalinnoissa kuvan kooksi autom. leveys ja näyttötilaksi 4:3), kuvassa ei ole sen enempää ihmeellisiä kuin ei-ihmeellisiäkään eli siis ei minkäänlaisia varjokuvia ja kuva ei ole muutenkaan suttuinen.

Olen siis erinomaisen tyytyväinen ja suosittelen vilpittömästi muillekin!

Jep! Siinä olet tosiaan oikeassa, että en omista Samsungia ENÄÄ - enkä tule enää IKINÄ omistamaankaan..

Muutamia Samsung merkkisiä laitteita (erilaisia viihdelaitteita, kännykkää yms) olen kyllä omistanut ja niissä aivan jokaisessa on ollut jokin ongelma heti alusta asti. Hyvin usein käsittämättömiä epäloogisuuksia liittyen laitteiden käyttöön - ei voi kuin miettiä että mitä ihmettä Samsungin suunnittelijoilla liikkuu päässä, vai liikkuuko siellä mitään?

• (ex)Mustapörssi
        SmithChart kirjoitti:

Jep! Siinä olet tosiaan oikeassa, että en omista Samsungia ENÄÄ - enkä tule enää IKINÄ omistamaankaan..

Muutamia Samsung merkkisiä laitteita (erilaisia viihdelaitteita, kännykkää yms) olen kyllä omistanut ja niissä aivan jokaisessa on ollut jokin ongelma heti alusta asti. Hyvin usein käsittämättömiä epäloogisuuksia liittyen laitteiden käyttöön - ei voi kuin miettiä että mitä ihmettä Samsungin suunnittelijoilla liikkuu päässä, vai liikkuuko siellä mitään?

"Muutamia Samsung merkkisiä laitteita (erilaisia viihdelaitteita, kännykkää yms) olen kyllä omistanut ja niissä aivan jokaisessa on ollut jokin ongelma heti alusta asti."

Oletko ajatellut että ehkä sinulla on ollut huono tuuri laitteiden suhteen? koska aikas moni ihminen on esimerkiksi samsungin kännyköihin varsin tyytyväinen. Ja veikkaampa ettei sinulla ole koskaan ollut samsungin telkkaria. Esimerkiksi sonyn televisioissa on helevetin hailakat värit ja ex työpaikalla mietimmekin koko kesän miten sony kuva on värintoistoltaan koko tv seinän huonoin, mutta eipä tuo haitannut kun telkkaria meni sitä mukaa mitä tuli :)

"Hyvin usein käsittämättömiä epäloogisuuksia liittyen laitteiden käyttöön - ei voi kuin miettiä että mitä ihmettä Samsungin suunnittelijoilla liikkuu päässä, vai liikkuuko siellä mitään?"

Ehkä sinulla on aivoissasi epäloogisuuksia laitteiden käytön suhteen tai sitten elät puritaanisessa toyota, nokia, sony, microsoft maailmassa johon ei muunlaista käyttölogiikkaa mahdu. Tällaisella puritaanisella logiikalla varustetut laitteet eivät ole automaattisesti parempia, jos ne sinusta sitä edelleen ovat kertoo se minusta paremminkin sinun omasta rajoittuneesta maailman kuvasta tai heikosta itsetunnostasi kun tunnut vastustavan kaikkea erilaista. Veikkaan että samsungin suunnittelijoiden päässä liikkuu paljonkin sellaista mitä ei sinun päähäsi mahdu joten turhaa siis heidän aivoituksiaan pienessä päässäsi pähkäilet.

jottet minua aivan samsungistina erehdy pitämään niin voin paljastaa oman uuden televisioni olevan 42'panasonic px85, mutta jos joutuisin tekemään valintani LCD televisioista niin valitsisin nyt joko panan tai sampan saa nähdä saako sonyn uusi X sarja kääntämään katseeni uudelleen sonyn suuntaan.

joten nyt entinen mustapörssi päättää paatoksen

• Digibokseihin kyllästynyt...

Juuri samojen telkkareiden väliltä valinnan kanssa oon nyt taistellut jonkin aikaa.
      Kertokaahan; onko kummassakaan conax-kortinlukijaa? Ristiriitaista infoa liikkeellä.
      Molemmat digiboxit molemmissa ilmeisesti on, mutta miten maksu tv:n katselu?

• Ika.

Lykkäsin digi-TV:n/boxin hankintaa odotellen lastentautien ohi menoa. Luin testejä, ja aina vain jotain huonoa parhaistakin taulutelevisioista testeissä löytyi. Kunnes kesällä TM:n tuoreimman 46 tuumaisten testin mukaan lastentaudit oli voitettu: testatut taulutelevisiot olivat lopulta saavuttaneet erinomaisen laadun. Tämän testin (mukana mm. Samsung) voitti selvästi tuore Sonyn malli KDL-46W4000. Se oli myös kuvanlaadultaan selvä voittaja.

Pekingin alla ostin tuon TV:n enkä ole hankintaa katunut (vaikka hintaa oli 1999 € lasihylly 260 €). TV on niin kuvaltaan kuin muiltakin ominaisuuksiltaan (ehkä nyt äänenlaatua lukuunottamatta; musiikin kuuntelenkin hi-fi -laitteiston kautta) loistava.

Tämän sanon aikaisemmin minua 25 vuotta hyvin palvelleen 26-tuumaisen Philipsin ex-omistajana. Kun nyt Philipsiltä on ilmestynyt 47 tuumainen hybridi-TV (ostokseni aikaan oli vain T-malleja), en vaihtaisi Sonyani ko. Philipsiin.

• Cearmus

Tottakai Sonyn. Sony PS3 Sony TV = 100% nautintoa :D

• kova pudotus

VIdeot rulaa philipsi helevetin hyvin ja vanha 20 tuumainen telkkari, mutta miten tippui 800e vuodessa telkkarin hinta??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5160
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2339
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1574
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe