Mieheni kysy eilen illalla poijan pesun jälkeen että olenko huomannut että esinahka on pippelin päästä tosi kireä.. tänään sit katsoin ja todellakin sen pissareikä on todella pieni ja nahka kyllä välillä punottaa päästä. Poika on nyt 10 kk ja en kyllä itse mene sinne sen enempää ronkkimaan, mutta missähän iän vaiheessa siihen puututaan jos esim ois leikkaustarvetta..? Täytyy hyvin ainakin tästä eteenpäin pestä ettei pääsisi sit herkästi tulehtuun.
Poikalapsen esinahan kireys..
7
1237
Vastaukset
- hioåi
3 vuotiaaseen mennessä yleensä löystyy mutta kouluikäisiäkin joilla kireä esinahka. ei saa mennä ronkkimaan tai tulee pahaa jälkeä!!
- Poika kohta 3,5vee
Niin, meillä kysyin asiasta 3-vee neuvolassa kun myös meillä nimenomaan isä otti asian puheeksi.
Pieni on reikä mutta sanoi neuvolalääkäri että jos pissa tulee ihan ok, eli jos suihku ei leviä kovin pahasti niin ei pitäis olla huolta.
Asiaan ei kuulemmin puututa kuin vasta YLÄASTEELLE mentäessä, eli jos leikkaamaan joudutaan...
Eikä saa lääkärinkään mukaan venyttää nahkaa, vaikka joltakulta sain sellaisenkin neuvon että jo yksivuotiaalta pitää alkaa "venytellä" esinahkaa. Lääkäri sanoi ettei ole moista kuullut.
- 123456
Meille sanoi lääkäri jo pojan ollessa 2 kk, että esinahka on liian kireä, ja joudutaan todennäköisesti jossain vaiheessa leikkaamaan. Siitä, missä vaiheessa se sitten mahdollisesti leikataan, ei ollut puhetta.
Luulisi, että olisi helpompaa leikata aikaisemmin kuin yläasteiässä, taapero vielä unohtaakin moisen. Teini-ikäiselle saattaa olla jo hankalampi juttu??- 2v poika
Meillä poika 2v ja esinahassa ei edes näy mitään reikää. Näyttäisi paljain silmin olevan ummessa, mutta kyllä pissa tulee ulos.
Nyt kun harjotellaan kuivaksi lentää pissa ylöspäin ja siten menee joka kerta housut ja lattiat pissaan. Poika yrittää pitää pissan potassa laittamalla reidet tiukasti yhteen, mut sit on reidet ihan pissassa. Olen asiaa kyselly neuvolasta, mut eivät ole edes kunnolla katsoneet vaan todenneet vaan et kyllä se löystyy ajan myötä.
Mietin tässä nyt et huolestunko turhaan ja onko jollain toisella ollu samanlailla mut kuitenkin iän myötä löystynyt normaalisti. Vai pitäisiköhön sitä yrittää kysellä vielä uudestaan neuvolasta.
- Tietäjä...
Öhöm... =D Eli,tässä ohjeet kuka haluu ohjeet tohon juttuun. Eli alle 1V pojalta ei saa liikuttaa esinahkaa,mutta jos on täyttänyt jo TASAN 1V silloin saa jo varovasti vetää sitä nahkaa. Ja pestä pippelin sisältä. ENJOY! :D
- huolestunut
Nii mmeen ny 8 kohta ja esinahka on sen verra kiree et en saa vedettyy sitä jos se seisoo. Ei ole vielä penis kehittyny loppuun asti. Kannattaako asialle tehdä jotain jo vai oottaa ja onko siitä haittaa yhdynnässä jos leikkauksen tekee myöhemmin?
- Viisas Nallepuh
huolestunut kirjoitti:
Nii mmeen ny 8 kohta ja esinahka on sen verra kiree et en saa vedettyy sitä jos se seisoo. Ei ole vielä penis kehittyny loppuun asti. Kannattaako asialle tehdä jotain jo vai oottaa ja onko siitä haittaa yhdynnässä jos leikkauksen tekee myöhemmin?
Tunnen erään vanhan luokkalaisen, jolla oli sama vika. Tältä leikattiin peniksen sisältä jotain. Oli vähän aikaa sairaalassa ja tuli takas kouluun ja sano. *Nyt tuntuu jo paremmalta*
Sattumalta hän oli hyvä ystävä. En puhu, että homosuhteessa olisin, mutta kaveri, joka kerto huolensa mulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1573250EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403022- 1121535
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1501264Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621097Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661067- 601037
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373989- 43896
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23893