Noita lapsia kun on jo 5 niin vuosien varrella sitä on kuullut yhtä jos toista sanaa. Pahus vaan ku kaikkia ei muista mutta laitetaanpa jotain.
Sanat ovat 2-4 vuotiailta kuultuja.
appo = pallo
uusu = norsu
kukku = mansikka
päppä = sammakko
pillu = perhonen
puli, ihumi = puhelin
paa = nalle
kaa = lintu, kala, katso
koo = korva
moo = mopo/moottoripyörä/skootteri
appa = krokotiili tai muu jolla on terävät hampaat
uhu, ihu, buhu = mehu
pesemätekemä = TV:n "sillä siisti"-ohjelma
auto = maito, auto
kakka = kakka, ankka, makkara, rikki
atpeekki = apteekki
katpeeni = kapteeni
rotke = dodge
sturtsi = strutsi
aapaat = varpaat, saappaat
äpy = kärpänen
ökki = ötökkä
eppi = leppis eli leppäkerttu
päärynen = viinirypäle
Nämä nyt äkkiseltään tuli mieleen.
Lapsi-aikuinen sanakirja
5
1922
Vastaukset
- uer
ihana toi "päärynen" :)
- sanat sekaisin myös
peninsilmä = peninsiliini
oulukuppi = joulupukki
timppu = kinkku
nammu = karkki
tukka = sukka
huisu = housu
pappi = pappa
poppa = lamppu
hauli =hauki
kaava = karva
hujua = mehua
maiho = maito
tisko = sisko
hajuaa = haluaa
tamtamko = sammakko
tötty = tyttö
kitkit = kissa
kooa = koira
Tässä muutama... - siis....
sanoks lapsi pillu? :-O
- A;SD
Voi vaan kuvitella tilanteen ku lapsi näkee kauniin perhose " kato äiti pillu! "
- MoonBleam
Mitä tarkoittaa sana pummaa? Poika osottaa esim possua, joka on auton kyydissä ja sanoo pummaa? Tarkoittaakohan se jotain possua? Mut ei se voi possua tarkoittaa, nimittäin possua tämä sanoo possuksi.
pummaa - ?
Olisiko jollakulla vastaus? Ja niin, auto on aato
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242461Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3482077Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261922Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101743Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581528Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121062Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181049- 55910
- 63895
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2858