Mummon käyttäytyminen

epätietoinenko?

Olisin kysynyt mielipidettä, kun lasteni mummo (anoppini) kertoi, että kun hänellä oli ollut hänen toinen lapsenlapsensa hoidossa (mieheni veljen muksu, 3-vuotias poika), niin tämä lapsi oli hyllyttänyt mummon tissejä varmaan puoli tuntia!
Asian hän esitti hauskana, eikä mitenkään niin, ettei se olisi sallittua... Tai no jos puoli tuntia hyllyttää niin onhan se sallittua!
Omasta mielestäni tuollainen on SAIRASTA.
Kävi mielessä että olisin anopilta kysynyt että "no tekikö kivaa", mutta jäin kuitenkin monttu auki vaan katsomaan.
Päätin kyllä että meidän lapset ei nyt ole kyllä sinne hoitoon menossa, mummon tissejä hyllyttämään!YÖK!!!

22

3596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ioåpiu

tuskimpa mummo sitä itse oli vaatinut lapselta joten aika hölmöä ruveta karttelemaan hoitoon vientiä??oikeesti toi on "sairaus" on kuulijan omissa korvissa.. eihän sitä tiedä mikä tää juttu ny oikeesti oli jos mummoakin vaan nauratti.. onkohan tämä poika kotona kova hyllyttämään äitinsäkin tissejä??vai mittaili siis punnitsi mummon tissejä??tai yritti nostaa niitä ylemmäs kun vanhoilla roikkuu..heh. musta toi on lähinnä huvittavaa,ei sairasta

• hyllyttelyn vastustaja=)

No mut ei ny kuitenkaan viittis ottaa riskiä et mummeli sit juttelee, "heh heh sil oli käsi mun jalkovälissä varmaan puoli tunti, olipas kivaa".
        Omille lapsille koitan opettaa, et ne tissit on jokaisen omaisuutta, eli ei hyllytetä niitä mummonkaan tissejä vaikka kuinka mummo siitä tykkäisi.
        Lasten hyväksikäyttöä, kun ei ole miestä joka niitä tissejä hyllyttäisi niin onneksi on lapsenlapset!
        No joo, mut itse tosiaan sanoisin että ne tissit ovat minun, hyllytä omiasi.

• mummontissit
        hyllyttelyn vastustaja=) kirjoitti:

No mut ei ny kuitenkaan viittis ottaa riskiä et mummeli sit juttelee, "heh heh sil oli käsi mun jalkovälissä varmaan puoli tunti, olipas kivaa".
        Omille lapsille koitan opettaa, et ne tissit on jokaisen omaisuutta, eli ei hyllytetä niitä mummonkaan tissejä vaikka kuinka mummo siitä tykkäisi.
        Lasten hyväksikäyttöä, kun ei ole miestä joka niitä tissejä hyllyttäisi niin onneksi on lapsenlapset!

Olipa erikoinen suhtautuinen. Kautta aikojen lapsia on kiinnostanut roikkuvat tissit, mitä kummaa siinä on? Ei se ainakaan ole sairasta.

Sairasta on alkaa epäillä mummon hyvyyttä ja turvallisuutta lapsen kannalta. Älä mene pahoittamaan ihanan mummon mieltä tuollaisilla keskenkasvuisilla ajatuksillasi, vaan iloitse siitä, että lapsellasi on välittävä mummo!

• Ne tissit
        mummontissit kirjoitti:

Olipa erikoinen suhtautuinen. Kautta aikojen lapsia on kiinnostanut roikkuvat tissit, mitä kummaa siinä on? Ei se ainakaan ole sairasta.

Sairasta on alkaa epäillä mummon hyvyyttä ja turvallisuutta lapsen kannalta. Älä mene pahoittamaan ihanan mummon mieltä tuollaisilla keskenkasvuisilla ajatuksillasi, vaan iloitse siitä, että lapsellasi on välittävä mummo!

Se ei ole sairasta, että lasta kiinnostaa tissit, vaan se että se hyllyttely on sallittua ja pahimmassa tapauksessa hyllyttelyn kohde nauttii siitä.

Missä kohtaa kirjoitin niin, että sait sen käsityksen, että olisi kyse välittävästä ja ihanasta mummosta, koska nykyaikana se ei mikään itsestään selvyys että kaikki mummot ovat sellaisia.

• opettaa lapsille
        Ne tissit kirjoitti:

Se ei ole sairasta, että lasta kiinnostaa tissit, vaan se että se hyllyttely on sallittua ja pahimmassa tapauksessa hyllyttelyn kohde nauttii siitä.

Missä kohtaa kirjoitin niin, että sait sen käsityksen, että olisi kyse välittävästä ja ihanasta mummosta, koska nykyaikana se ei mikään itsestään selvyys että kaikki mummot ovat sellaisia.

missä menee sopivuuden raja. Ihmisiä on monenlaisia, minua ainakin lähinnä kiusais, jos lapsenlapseni toimisi noin.

• AitoBuddha
        hyllyttelyn vastustaja=) kirjoitti:

Saahan niitä hyllyttää. Kaikkien naisten tissejä saa. Ei niiltä lupaa tarvitse kysyä.
        Niiltä pitää vielä poistaa äänestysoikeuskin. Ja naisen pitää aina kuunnella miestä. Nykyajan tytöt ja naiset ovat lutkia ja hu*ria jotka pitää kouluttaa tavoille

• tästä aloituksesta

Jos lapsenlapseni tekisi näin,yrittäisin hienovaraisesti keksiä muuta puuhaa,piirrellänkö,luetaanko tms.Lapselle ei pitäisi kuitenkaan suuttua tai kauhistua tätä käytöstä.Ei tuon ikäinen lapsi ajattele tissejä sen kummemmin kuin muitakaan ruumiinosia,ei niillä ole hänelle mitään seksuaalista merkitystä.Mummolla saattaa olla erilaiset tissit kuin äidillä,joten niissä on siinä mielessä lapselle jotakin outoa.En myöskään usko,että mummo saa siitä mitään erityistä mielihyvää,muuten ei varmasti tästä niin huvittavana juttuna puhuisi.Lapsilla voi olla kaikenlaisia aikuisten mielestä outoja tapoja ja voisihan niitä hienovaraisesti yrittää kytkeä pois,sillä tällainenkin tapa jollekin vieraammalle naiselle suunnattuna aiheuttaisi jo aikamoista hämminkiä.

• siveellisyyden rajat

Olen sitä mieltä että lapselle tulee opettaa siveellisyydessäkin rajat ihan samanlailla kun muissakin asioissa.
        Ja mm. lasten masturbointi on lisääntynyt, niin olisikohan se syy juuri kun ei ole niitä rajoja siveelisyydestä ollut.

Ja siinä mielessä en mummelille lapsiani hoitoon veisi, koska jos itse yritän niitä rajoja opettaa, niin ne kumotaan sillä tissien hyllyttämisen sallimisella.
        En mm. kauhistuisi siitä lapselle, kieltäisin samanlailla kuin muistakin kielletystä asioista.

Sillä juuri kun en ymmärrä sitä että miksi mummo tälläisen salli, niin mieleen tuli, että ei kai hän sitten pitänyt siitä.

• ...tarhantäti....
        siveellisyyden rajat kirjoitti:

Olen sitä mieltä että lapselle tulee opettaa siveellisyydessäkin rajat ihan samanlailla kun muissakin asioissa.
        Ja mm. lasten masturbointi on lisääntynyt, niin olisikohan se syy juuri kun ei ole niitä rajoja siveelisyydestä ollut.

Ja siinä mielessä en mummelille lapsiani hoitoon veisi, koska jos itse yritän niitä rajoja opettaa, niin ne kumotaan sillä tissien hyllyttämisen sallimisella.
        En mm. kauhistuisi siitä lapselle, kieltäisin samanlailla kuin muistakin kielletystä asioista.

Sillä juuri kun en ymmärrä sitä että miksi mummo tälläisen salli, niin mieleen tuli, että ei kai hän sitten pitänyt siitä.

Rajoja on hyvä opettaa, mutta mielestäsi ylireagoit aika pahasti.
        Lasten "masturbointi" ei ole lisääntynyt. lapset ovat aina unnuttaneet, eli kokeilleet itseään ja se on aivan luonnollista ja normaalia, eikä siitä kuulu lasta rankaista, tai kieltääkään. Voi opettaa ystävällisesti, että muiden ihmisten aikana omien elimien koskettelu ei ole sopivaa, mutta liian voimakas reagointi aiheuttaa lapselle herkästi häpeän tunteita ja saattaa aiheuttaa myöhemmin ongelmia oman ruumiin ja seksuaalisuuden kanssa.
        Voi ja pitää opettaa ja opastaa, mikä on sopivaa milloinkin ja sallittua ja missä menee raja, mutta pitää varoa ylilyöntejä..

• asdfsdhtjfgt
        siveellisyyden rajat kirjoitti:

"...Ja mm. lasten masturbointi on lisääntynyt, niin olisikohan se syy juuri kun ei ole niitä rajoja siveelisyydestä ollut...."

Oletko trolli?

• huolestu!

Minä myös olen sitä mieltä, että jos mummo olisi jotenkin seksuaalisesti nauttinut siitä asiasta, niin ei hän olisi sinulle siitä naureskellen kertonut, vaan pitänyt jutun salassa. Juuri tuo, että hauskana juttuna kertoi, takaa sen, että se oli hänestä vain pienen lapsen viatonta leikkiä, josta mummo tykkäsi vain samalla tavalla kuin jonkin muunkin lapsen leikin seuraamisesta.

Pieni lapsi ei tosiaan osaa pitää naisen rintoja mitenkään erilaisena ruumiinosana kuin muitakaan, vaan voi leikkiä niillä ihan samoin kuin esim. kiertelee ja palmikoi aikuisen pitkiä hiuksia tai könyää selässä ja sylissä. Samalla tavalla voi vaikka papan kaljua päätä silitellä.

Lapselle pitää tietysti opettaa se, että kenenkään vieraamman ihmisen kanssa ei leikitä noin läheisesti, vaan että vain muutenkin läheiset ihmiset hyväilevät ja koskettelevat toisiaan. Mitä vieraampi, sitä vähemmän kosketellaan, ja ilman toisen lupaa ei saa koskettaa ollenkaan.

Itselläni on ollut aina hyvin pienet rinnat, joten ymmärrän hyvin, että toisen mummon ja yhden kummitädin todella isot rinnat ovat olleet lapsilleni heidän pienenä ollessaan kiinnostava asia. He kaikki vuorollaan kävivät myös läpi sen vaiheen, että pyrkivät leikkimään noilla isoilla rinnoilla, ja se oli sekä lasten että mummon ja kummitädin mielestä hauska heidän keskinen leikki. Ei me toisetkaan mitenkään sitä osattu paheksua, kun nähtiin se vain heidän keskeisenä leikkinä, joka sitten jokaisen kohdalla vuodessa tai parissa meni ohi. Älä siis sinäkään tuosta huolestu, vaan anna lapsen ja mummon löytää omat keskinäiset juttunsa, mistä tykkäävät. Voihan olla, että sinun lapsesi eivät niistä rinnoista vaikka kiinnostukaan : )

• edelliseen

Täsmennyksenä lisään vielä, että se rintojen "hyllyttäminen" tapahtui vaatteiden päältä täysissä pukeissa ollessa eikä alasti, ja näin uskon myös alkuperäisen kirjoittajan lapsen ja mummon tapauksessa olleen. Meillä ainakin mummo veti rajan siihen, että vaatteiden päältä sai "hyllytellä", mutta jos lapsi yritti laittaa käden puseron kaula-aukosta sisään, niin silloin mummo hymyillen otti käden pois ja sanoi, että ei laiteta kättä sinne. Ei siis nolannut lasta vaan ystävällisesti asetti rajan sille, mikä leikki on hyväksyttävää ja mikä taas ei ole sopivaa.

• AitoBuddha

Mun mummo ainaki anto pildeä kun hänen rintojaan kävin pienessä humalassa hipelöimään.
        Parasta seksiä ikinä. Vanhemmat osaa. Sääli vaan, että on jo kuollut.

• *mielipiteitä*

Hirveetä seurata mitä vastauksia olet saanut tähän viestiin.

Kyllä jos se tissien hyllyttely on sallittua ja normaalia, niin onhan sekin sitten jos se käsi on mummon alapäässä puoli tuntia, se ei mitenkään eroa niistä tisseistä!!!

Se on hieno kun lapsi on noin opetettu ja lapsen kohdalle tulee seksuaalinen hyväksikäyttäjä, joka voi olla ihan siitä lähipiiristä, sanoo että hyllytetäänkö vähän sinunkin tissejäsi niin kuin olet hyllyttänyt mummonkin tissejä, kokeillaanko vähän tuoltakin, voit vähän kokeilla minuakin ym ym. Lapsi joka saa hyllytellä tissejä ei pidä sitä epänormaalina kuin vasta aikuisena.
      Lapsella jolle on opetettu että tuollaiset ei ole sallittuja, niin hänen hälyytykellot soi heti ja tuskin se läheinen ihminen tähän lapseen sitä yrittäisikään.
      Myös näin tapahtuu usein ja vanhemmathan ei sitä tajua ennen kuin peli on menetetty, sitten vasta saavat siitä kuullakin kun lapsi on aikuinen ja sitten he sanovat tällä aikuiselle lapselleen että ei pidä paikkaansa. Että onnea tuollaisille ihmisille, todella sairasta!

Pidä kuule vaan pääsi mielipiteesi kanssa, ei tuollainen käyttäytyminen ole mummolta normaalia, lapselta kyllä, mutta sitä et ole tainnut epäilläkään.

• tämä mummi

ehdottomasti EI normaalia.
        Ei kyllä tulisi mieleenkään tuollainen käyttäytyminen, vielä kehuu tekemisiään!

Ota ihmeessä puheeksi vielä ja kerro, että lapsen hyväksikäyttöähän tämä on, jos ei itse ymmärrä moista!
        Juttu voi pikkuhiljaa mennä siihen...

Minusta on törkeitä kommentteja täällä, ei voi kun ihmetellä!!!

• Kassaneiti

Onpas mummolla paljon tissejä kun oli oikein hyllytettäväksi asti.
      Montako hyllymetriä tuli täyteen?

• ja pahasti

Aika huvittavaa, sillä ainakin minun lapseni kävi vielä viisivuotiaanakin hyllyttelemässä tissejäni, itse ajattelin sen olevan jotain jälkimuisteloja niiltä ajoilta kun hän imi tissejä. Ja jos kolmivuotias sitä tekee, se on kyllä ihan normaalia. Eräs pikkutyttö, 2-3 vuotias sukulaistyttö, kävi minunkin tissejäni tutkailemassa, höpötti ja kosketteli. Kukaan ei kiinnittänyt asiaan huomiota ja hän lopetti sen siihen. Olen nähnyt hänen tekevän sitä muillekin.
      Ja mummo on niin avoin, että selittää ja nauraa tuollaista, asiassa ei ole mitään ongelmaa luultavasti.

Se on nyt jonkun muun mielikuvitus, joka on hassu ja ottanut väärän suunnan, mistä sitten johtuukaan.. Sori vaan !

• varmaan TROLLI

Niin varmaan aattelit sillonkin kun sen käsi oli sun alapäässä, et se varmaan muistelee sitä aikaa kun se tuli sieltä!

• .................
        varmaan TROLLI kirjoitti:

Niin varmaan aattelit sillonkin kun sen käsi oli sun alapäässä, et se varmaan muistelee sitä aikaa kun se tuli sieltä!

Hölmökö olet..

• ettei tollaseen tarvi

puuttua, eli ei opeteta lapselle mikä on oikein ja mikä väärin ja että siveellisyydessäkin on rajat jo lapsena. Niin sitten täällä valitetaan kun se lapsi haluaa 12-vuotiaana pukeutua kun huora ja ehkä muutenkin käyttäytyy erikoisesti siveellisyys asioissa... Ja se kun se ei sit usko eikä käsitä kun sille koittaa selostaa et se on väärin, eikä se ole soveliasta.

Kun luulisi jo jokaisen vanhemman tietävän että niitä lapsia ei enää paljon voi siinä murrosiän kynnyksellä kasvattaa, vaan se kasvatus on hoidettu jo pääpiirteittäin siihen ikään mennessä, ihan siitä 3-v lähtien ja jo sitäkin aikaisemmin.

Todella surullista että niitä lapsia ei osata kasvattaa silloin kun he sitä tarvitsisivat.

Se on kun pidetään sitä lasta niin ala-arvoisena että vaikka muut ihmiset eivät hyllyttele tissejä, niin se lapsi saa niitä hyllytellä, ja jopa siten se lapsi jo nolataan!sääliksi käy niitä ressukoita!

• Oikein..

Omalla isoäidilläni on jonkinmoinen tissifetissi...Esim.

-Aina,kun oltiin pienenä kylässä hän tykkäsi hieroa lapsen lapsien (varsinkin pikkuveljeni) päätä tissien välissä. Oltiin sopivan pituisia:pää tissien kohdalla.

-Jaksoi aina mainostaa,kuinka isot tissit hänellä on ja muut on kateellisia.

-Murros iässä tuijotti lasten lapsien tissejä ja ihmetteli niiden kasvua:"onkos tissit kasvaneet", "koskas mennään rintaliivi ostoksille".

-Kahvipöydässä hänen omat kätensä on aina tissien päällä ja hivelee niitä.

-Saattaa kahvipöydässä kiskaista paidan helman ylös ja esitellä leikkausarpia.

-Käyttää pitsiä paitoja,jotka itse virkannut. Paidasta näkyy läpi ja alla vain rintaliivit.

Ei jäänyt traumoja, mutta ei mummin tissit paljoa kiinnosta ja muutenkaan koko ämmä. Ja tuollaista ihmistä pitäisi kunnioittaa. Kyllä se niin vain on,että kunnioitus ansaitaan!

En minäkään lastani tollaiselle ihmiselle hoitoon veisi,kun ei normaalilta kuullosta. Ihmisiä on niin paljon erilaisia ja voi olla,vaikka minkälaisia ongelmia.

Kuka takaa,että jokaisen lapsen isovanhemmat ovat "normaaleja". Omani ei ollut ja tällä kauhistellaan aloittajan kommentteja.

• poikkeavaa

Sinun isoäidin käytös ei kyllä ollut ihan normaalin rajoissa, valitettavasti. Hän ei selvästikään ymmärtänyt sopivaisuuden rajoja tai ei välittänyt niistä ja antoi lapsillekin aika oudon kuvan omaan ja toisten kehoon suhtautumisesta. Sellaiselle mummolle minäkään en veisi lapsia hoitoon!

Alkuperäinen kirjoittaja ei sen sijaan kertonut mistään tuon tapaisesta käytöksestä eli että anoppi jotenkin korostaisi rintojaan tai jatkuvasti puhuisi niistä. Siksi minä en olisi sen mummon suhteen huolissani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3603
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3215
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      445
      2506
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      255
      1559
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1304
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1223
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      141
      1150
    Aihe