Mikä on mielestänne mukavin kaupunki Saksassa ja miksi?
Haluan matkustaa sinne marras-joulukuussa, lähinnä joulumarkkinoiden vuoksi.
MUKAVIN KAUPUNKI?
9
1214
Vastaukset
- Berliini
Berliini on rento suvaitsevainen kaupunki, jossa paljon nähtävää - myös metsää ja järviä. Viikko hurahtaa hetkessä. Kaikille löytyy jotain.
- berliiniin
Joulumarkkinoiden aikaan Berliini ei ehkä ole paras valinta. Ota joku tunnelmallisempi, vähän pienempi. Köln, Frankfurt, Stuttgart jne... tai isojahan nuokin ovat, mutta jos kerran joulumarkkinoita etsit!
- Tugendbold
hirveä kaupunki: täynnä punkkareita, natseja ym. synkkiä hiihtäjiä. Toki se on historiallisesti tärkeä paikka ja siellä on pari kivaa museota. Mutta muuten menisin ennen jonnekin muualle. Toki siellä saa viikon kulumaan.
- Lorelei
Tugendbold kirjoitti:
hirveä kaupunki: täynnä punkkareita, natseja ym. synkkiä hiihtäjiä. Toki se on historiallisesti tärkeä paikka ja siellä on pari kivaa museota. Mutta muuten menisin ennen jonnekin muualle. Toki siellä saa viikon kulumaan.
aivan ihana kaupunki. Niin paljon kaikkea. Viikon aikana vain 2 tympeää palvelutapahtumaa. Näkemistä, ihania markkinoita, ruokaa, juomaa, toimiva julkinen liikenne ja puita, puita, puita...
- Trier
Mitä jos lähtisit katsomaan joulumarkkinat Saksan vanhimmassa kaupungissa? Trier sijaitsee läntisessä Saksassa lähellä Luksemburgin rajaa Rheinland-Pfalzin osavaltiossa, Mosel-joen länsirannalla, tärkeällä viininviljelyalueella, katso http://www.trierer-weihnachtsmarkt.de/en/ . Trierin roomalaiset muistomerkit (Porta Nigra) ja sen kirkot ovat UNESCOn maailmanperintöluettelossa.
Käytännön asia. Trieriin pääsee kätevästi Ryanairin lennolla Frankfurt-Hahnin kentälle, terminaalin edestä suora bussiyhteys Trieriin.
Juuri nyt voi saada lentoliput Tampereelta sinne Hahniin marras-joulukuulle (ei toki lennoille jolukuun puolivälin jälkeen) hintaan alk. 16-20 euroa per suunta. - masa 88
münchen on tietenkin saksan mukavin kaupunki. siellä on myös kivoja joulutoreja mutta aitoon jouluhenkeen pääsee jos menee johonkin pieneen alppikylään/kaupunkiin. Esim pari vuotta sitten, parin glühweinin jälkeen, mua valtasi melkein lapsuudenajan jouluhuuma Füssenin joulumarkkinoilla.
Ettäs sinne!- sinna61
München ja Salzburg, ne on myös helppo niputtaa samaan matkaan. Arean sivuille tupsahti juuri joulumarkkinamatkoista edeullisia tarjouksia, München näytti olevan 3 vrk alk 195,- sis lento hotelli. Ei paha! Junalla pääsee hyvin liikkumaan ja käymään vaikka joka päivä eri kaupungissa, nuo pikkukaupungit ympäri Saksaa ovat kyllä kauneimpia ja tunnelmaltaan "aidompia".
- Horst
Ahkerana saksanmatkaajana olen ehdottomasti eteläisen Saksan kannalla. Pohjoisen kaupungit Berliini, Hampuri ja vielä Köln, Düsseldorf ja Bonnkin ovat mielestäni vähän samanlaisia kuin Skandinavian kaupungit. Niissä ei välttämättä juuri eroa huomaa oletko vaikka Tukholmassa vai Hampurissa muuta kuin ihmisten puheesta. Siis mielestäni ihan mukavia kaupunkeja nuo kaikki, mutta jos haluan itse matkustaa ja kokea vähän erilaista tunnelmaa niin menen ehdottomasti eteläiseen Saksaan. Nürnberg, München tai Stuttgart ovat mielestäni erittäin mukavia paikkoja. Viime jouluna olin muuten Nürnbergin joulumarkkinoilla ja ne olivat todella tunnelmalliset ja mukavat, joten niitä ainakin voi suositella!
- suosittelen
Stuttgart!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486268Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki694195- 443481
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t213196- 1972960
- 402632
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132509törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202472- 1531516
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3251488