MUKAVIN KAUPUNKI?

Saksassa

Mikä on mielestänne mukavin kaupunki Saksassa ja miksi?

Haluan matkustaa sinne marras-joulukuussa, lähinnä joulumarkkinoiden vuoksi.

9

1186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Berliini

      Berliini on rento suvaitsevainen kaupunki, jossa paljon nähtävää - myös metsää ja järviä. Viikko hurahtaa hetkessä. Kaikille löytyy jotain.

      • berliiniin

        Joulumarkkinoiden aikaan Berliini ei ehkä ole paras valinta. Ota joku tunnelmallisempi, vähän pienempi. Köln, Frankfurt, Stuttgart jne... tai isojahan nuokin ovat, mutta jos kerran joulumarkkinoita etsit!


      • Tugendbold

        hirveä kaupunki: täynnä punkkareita, natseja ym. synkkiä hiihtäjiä. Toki se on historiallisesti tärkeä paikka ja siellä on pari kivaa museota. Mutta muuten menisin ennen jonnekin muualle. Toki siellä saa viikon kulumaan.


      • Lorelei
        Tugendbold kirjoitti:

        hirveä kaupunki: täynnä punkkareita, natseja ym. synkkiä hiihtäjiä. Toki se on historiallisesti tärkeä paikka ja siellä on pari kivaa museota. Mutta muuten menisin ennen jonnekin muualle. Toki siellä saa viikon kulumaan.

        aivan ihana kaupunki. Niin paljon kaikkea. Viikon aikana vain 2 tympeää palvelutapahtumaa. Näkemistä, ihania markkinoita, ruokaa, juomaa, toimiva julkinen liikenne ja puita, puita, puita...


    • Trier

      Mitä jos lähtisit katsomaan joulumarkkinat Saksan vanhimmassa kaupungissa? Trier sijaitsee läntisessä Saksassa lähellä Luksemburgin rajaa Rheinland-Pfalzin osavaltiossa, Mosel-joen länsirannalla, tärkeällä viininviljelyalueella, katso http://www.trierer-weihnachtsmarkt.de/en/ . Trierin roomalaiset muistomerkit (Porta Nigra) ja sen kirkot ovat UNESCOn maailmanperintöluettelossa.

      Käytännön asia. Trieriin pääsee kätevästi Ryanairin lennolla Frankfurt-Hahnin kentälle, terminaalin edestä suora bussiyhteys Trieriin.

      Juuri nyt voi saada lentoliput Tampereelta sinne Hahniin marras-joulukuulle (ei toki lennoille jolukuun puolivälin jälkeen) hintaan alk. 16-20 euroa per suunta.

    • masa 88

      münchen on tietenkin saksan mukavin kaupunki. siellä on myös kivoja joulutoreja mutta aitoon jouluhenkeen pääsee jos menee johonkin pieneen alppikylään/kaupunkiin. Esim pari vuotta sitten, parin glühweinin jälkeen, mua valtasi melkein lapsuudenajan jouluhuuma Füssenin joulumarkkinoilla.
      Ettäs sinne!

      • sinna61

        München ja Salzburg, ne on myös helppo niputtaa samaan matkaan. Arean sivuille tupsahti juuri joulumarkkinamatkoista edeullisia tarjouksia, München näytti olevan 3 vrk alk 195,- sis lento hotelli. Ei paha! Junalla pääsee hyvin liikkumaan ja käymään vaikka joka päivä eri kaupungissa, nuo pikkukaupungit ympäri Saksaa ovat kyllä kauneimpia ja tunnelmaltaan "aidompia".


    • Horst

      Ahkerana saksanmatkaajana olen ehdottomasti eteläisen Saksan kannalla. Pohjoisen kaupungit Berliini, Hampuri ja vielä Köln, Düsseldorf ja Bonnkin ovat mielestäni vähän samanlaisia kuin Skandinavian kaupungit. Niissä ei välttämättä juuri eroa huomaa oletko vaikka Tukholmassa vai Hampurissa muuta kuin ihmisten puheesta. Siis mielestäni ihan mukavia kaupunkeja nuo kaikki, mutta jos haluan itse matkustaa ja kokea vähän erilaista tunnelmaa niin menen ehdottomasti eteläiseen Saksaan. Nürnberg, München tai Stuttgart ovat mielestäni erittäin mukavia paikkoja. Viime jouluna olin muuten Nürnbergin joulumarkkinoilla ja ne olivat todella tunnelmalliset ja mukavat, joten niitä ainakin voi suositella!

      • suosittelen

        Stuttgart!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe