Pectus -the end=)

Hovioikeuden päätös

"Kyseessä kääpiösnautsereita ja suursnautsereita kasvattanut kennel josta takavarikoitiin liuta koiria. Ol tästä uutisissaki asti aikanaan!

' Ko kennelin molemmat kasvattajat on tuomittu 600 € sakkoihin ( käräjäoikeuden tuomiossa 120€)
Molemmille eläintenpitokielto 15.8.2013 asti. (käräjäoikeuden tuomiossa vain toinen )
Tuomittu menettämään kaikki hallussaan olevat koirat valtiolle."

33

5212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieno asia!

      Hyvä, että molemmat saivat kiellon.

    • myynnissä siinä kennelissä

      S*tana kun haukkuivat koko kesän. Ei taida kiellot tehota. Tontti haiseekin niin pahalle, ettei voi mennä ohi tietä pitkin.

    • Edes yksi mätämuna on kitkettynä pois!

      Yllättävää tuo 5 vuotta eteenpäin kestävä eläintenpitokielto, jokohan alkaa löytymään riittävän kovia tuomioita kun asiasta on jokapuolella puhuttu niin paljon.

    • ikävää

      surullista. Hyvät linjat menevät hukkaan.

      • Pukeli 1

        Elä tUma rakas skriivaa puskista.


      • ei kyllä ekana surettais mitkään linjat, vaan se mitä ne "hyvät linjat" on joutuneet kärsimään...hyvä että tuo rääkkäys on siltäkohin ohi....


      • merkitse mitään jos maksumiehenä asiassa on rääkätty koiraparka tai kuten tässä tapauksessa kymmeniä rääkättyjä koiria.


      • Sikra kirjoitti:

        ei kyllä ekana surettais mitkään linjat, vaan se mitä ne "hyvät linjat" on joutuneet kärsimään...hyvä että tuo rääkkäys on siltäkohin ohi....

        synnyttäneen nartun uusin pentue ei näy, kyseisen nartun kolmas pentue.

        Yksi heidän nartuistaan, -99 syksyllä syntynyt, oli viimesyksyyn mennessä tehnyt jo kuudet pennut, viimeiset 8-vuotiaana.
        Yhteensä 36 pentua.
        Voi narttu parkaa!


      • Haukullinen kirjoitti:

        synnyttäneen nartun uusin pentue ei näy, kyseisen nartun kolmas pentue.

        Yksi heidän nartuistaan, -99 syksyllä syntynyt, oli viimesyksyyn mennessä tehnyt jo kuudet pennut, viimeiset 8-vuotiaana.
        Yhteensä 36 pentua.
        Voi narttu parkaa!

        minäkin kävin kattomassa vähän koiranettiä.

        Eipä ole tullut ajatelleeksi,millä tavoin on maine hankittu...


      • molossi kirjoitti:

        minäkin kävin kattomassa vähän koiranettiä.

        Eipä ole tullut ajatelleeksi,millä tavoin on maine hankittu...

        kertovat toukokuisesta pentueesta mutta koiranetti ei vielä ainakaan tiedä asiasta mitään.
        Olisko ollut että eivät saaneet pentuetta rekattua vai missä vika.


      • Haukullinen kirjoitti:

        synnyttäneen nartun uusin pentue ei näy, kyseisen nartun kolmas pentue.

        Yksi heidän nartuistaan, -99 syksyllä syntynyt, oli viimesyksyyn mennessä tehnyt jo kuudet pennut, viimeiset 8-vuotiaana.
        Yhteensä 36 pentua.
        Voi narttu parkaa!

        voi kamala, toi on jo sitä, että koirasta otetaan kaikki mitä ikinä irti saadaan...


      • Sikra kirjoitti:

        voi kamala, toi on jo sitä, että koirasta otetaan kaikki mitä ikinä irti saadaan...

        se sananlasku " moni kakku..."


      • molossi kirjoitti:

        se sananlasku " moni kakku..."

        no just sitä, kyllä ei ulospäin olis ikinä uskonut
        minkälaista on koirien pitonsa..aina on antanut itsestään kuvan, että heillä kaikki on ehkä asteenverran paremminkin kuin muilla...


      • pennut nyt
        Haukullinen kirjoitti:

        kertovat toukokuisesta pentueesta mutta koiranetti ei vielä ainakaan tiedä asiasta mitään.
        Olisko ollut että eivät saaneet pentuetta rekattua vai missä vika.

        mutta pirusti haukkuivat pihassa


      • Ymmärtäjä joo

        Loppuun pennutetutko?
        Just.
        Kyllä taas on ymmärretty omistajia hyvin.......mites jos suuntaisit sen myötätunnon niihin koiriin?

        Ja miten niin hukkaan.joku toinen voi hyvinkin käyttää jalostukseen noita.


      • Talbotte
        Haukullinen kirjoitti:

        merkitse mitään jos maksumiehenä asiassa on rääkätty koiraparka tai kuten tässä tapauksessa kymmeniä rääkättyjä koiria.

        Mitä siinä tapaahtui ? En oo perillä! Näin aina näyttelyissä. Ja mun mielestä oli upeita koiria.


    • Hyvä juttu.Jos pikkuhiljaa saataisiin linja kovenemaan.Sitten kun tuollaisilta otettaisiin vielä automaattisesti ja lopullisesti kennelnimi pois.

      • - ei murrehirviö

        Se kennelnimen pois ottaminen, olisi ihan ehdoton parannus vielä asiaan. Tosin elinikäinen eläimienpitokieltokin olisi paikallaan.....


    • järkyttynyt

      Ennen omakotitaloon muuttoa asuivat Espoossa kerrostalossa ja siellä pitivät koiria häkeissä joita oli päällekäin ja koirat pääsivät pois vain käydäkseen ulkona, silloin koiria oli vähemmän mutta silti.....kävin kerran kylässä ystävän kanssa.
      Tämän vuoden syksyllä eläintenpitokielto siis päättyy vai päättyykö, onko kellään tietoa? Toivottavasti ovat ottaneet opiksi.1

      • Karsee tapaus oli

        Ei noi ota ikinä opikseen...
        Tuosta sen näkee, että niillä Vuolasvirta palkinnoillakin voi pyyhkiähanuriaan. Mistään oikeasta koiranpidosta ei palkinnot kerro.
        Huvittaa kun muistelen silloin vuosia sitten, kun tää jupakka tuli esiin, ni eikös tää yks rääkkääjien suosija ollut puolustamassa näitäkin, ei saanut nimiä kertoa jne...vaikka tiedettiin jo silloin ett tuomiot tulee.
        Mutta onhan sillä ihan kaveripiirissäkin tämmöinen tapaus.
        Kuka muistaa?
        Kani oli nääntynyt häkkiinsä autotallissa ja farmvilleä oli pelattu........


        Ymmärtäjiä löytyy aina, mutta ne ei puolusta sitten elukoita, vaan niitä omistajia....


      • On niitä vieläkin

        Noita häkkikoiria on kerrostaloissa edelleen, mutta kun kukaan ei niistä kerro, niin kukaan ei tiedä.......sellaisessa kämpässä jossa on vaikka 5 koiraa voi hyvin olla häkkikoirii......


      • närreet näin
        On niitä vieläkin kirjoitti:

        Noita häkkikoiria on kerrostaloissa edelleen, mutta kun kukaan ei niistä kerro, niin kukaan ei tiedä.......sellaisessa kämpässä jossa on vaikka 5 koiraa voi hyvin olla häkkikoirii......

        Mie tiiän yhen jolla on 7 koiraa, yks niistä on just nyt sairaana ja akka istuu netisä lässyttääs jengille monta tuntii päivässä ja puolet yöstä vaik oma ukkokin on sairas.


      • ilmoo vai ei
        närreet näin kirjoitti:

        Mie tiiän yhen jolla on 7 koiraa, yks niistä on just nyt sairaana ja akka istuu netisä lässyttääs jengille monta tuntii päivässä ja puolet yöstä vaik oma ukkokin on sairas.

        Miks et puutu asiaan?


      • hoida homma
        Karsee tapaus oli kirjoitti:

        Ei noi ota ikinä opikseen...
        Tuosta sen näkee, että niillä Vuolasvirta palkinnoillakin voi pyyhkiähanuriaan. Mistään oikeasta koiranpidosta ei palkinnot kerro.
        Huvittaa kun muistelen silloin vuosia sitten, kun tää jupakka tuli esiin, ni eikös tää yks rääkkääjien suosija ollut puolustamassa näitäkin, ei saanut nimiä kertoa jne...vaikka tiedettiin jo silloin ett tuomiot tulee.
        Mutta onhan sillä ihan kaveripiirissäkin tämmöinen tapaus.
        Kuka muistaa?
        Kani oli nääntynyt häkkiinsä autotallissa ja farmvilleä oli pelattu........


        Ymmärtäjiä löytyy aina, mutta ne ei puolusta sitten elukoita, vaan niitä omistajia....

        Jos ihminen kärsinyt sanktion ja täyttää ja tekee velvollisuutensa, niin mikä sä oot tuomitsemaan?


      • Näin ajattelin
        ilmoo vai ei kirjoitti:

        Miks et puutu asiaan?

        Ei uskalla.....


      • saas nähä
        Näin ajattelin kirjoitti:

        Ei uskalla.....

        Kovastippas tuo taas uhoilee, saas nähä, mihi omiin sotkuihins kämmähtää :)


      • Mistäs sen tietää...
        hoida homma kirjoitti:

        Jos ihminen kärsinyt sanktion ja täyttää ja tekee velvollisuutensa, niin mikä sä oot tuomitsemaan?

        Oletko varma, ettei ole uusia rääkättäviä?


      • Talbotte
        hoida homma kirjoitti:

        Jos ihminen kärsinyt sanktion ja täyttää ja tekee velvollisuutensa, niin mikä sä oot tuomitsemaan?

        Juuri niin!


    • Todellako...

      Sama ukko joka ylläpitää Apulaa ja kasvattaa nyt toista rotua???

      • sivusta

        Ei todellakaan sama ihminen joka pyörittää lemmikkipalstoja eikä ole edes mitään sukua.
        Itseasiassa SEY vai HESY väitti silloin, että tämä lemmikkipalstojen ihminen olisi kyseessä.. ihan julkisessa tiedotteessa.
        Lemmikkipalstojen ihminen vaati välittömästi oikaisua ja muuten olisi vienyt asian käräjille kunnianloukkauksesta... Kannattaisiko ottaa asioista selvää ennen kun uutisoidaan...

        Tuli mieleen, että kun jalostustietokantaa katselee niin eri rotuisilla nartuilla saattaa olla viisikin pentuetta ja ihan iso kokoisilla koirilla eli pentueet ovat varmasti suurempia kuin pienellä rodulla.
        Itse olen sitä mieltä, että nartulla maksimimäärä olisi kaksi pentuetta ja sen jälkeen ei saisi enää rekisteröityä pentueita.


    • Törkeätä

      Olen tuntenut kennelin jo vuosikymmeniä ja tehnyt lukemattomia eläinsuojeluilmoituksia heistä vuosien ja vuosikymmenien varrella. Kauan meni ennen kuin mitään tapahtui. Koirapiireissä olisi paljon korjattavaa... Kyllä kaikki tiesi mitä kennelissä tapahtui. Kennelliittoonkin tehtiin jatkuvasti valituksia, mutta eihän sitä nyt kaveria kavalleta. Ne on sellaiset piiri pienii pyörii ympyröitä. Näitä vastaavia on edelleen, mutta mitään ei tehdä.... Todella surullista :(

      • LehtiinVaan

        Pitää ilmoittaa ip lehtiin, niin johan tapahtuu....


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe